Gå till innehåll

Nordic Masters Of Poker - Officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

Trodde jag hade fått upp hundra bilder på Martin redan och ber om ursäkt att så inte är fallet. Det kommer givetvis upp snart också :)

 

Det var kanske ont att inte förklara vad regeldiskussionen handlade om.

 

I alla fall. William Thorson höjer i vad han tror är Martin Jacobsons big blind. När Martin lägger sig visar William upp sin hand för de spelare närmast till vänster (Martin sitter på höger sida). Det visar sig dock att det är Lala Mahmods big blind och han är kvar att agera. Floor förklarar att Williams hand är död.

 

Både rail och övriga spelare tycker att handen bör vara levande, inklusive William som propagerar för det ljudligt. Floor kommer dock med ruling att handen ska vara död, något som först inte accepteras.

 

William begär att få se regeln om att handen ska förklaras död (han har trots allt 15k i potten i det här läget) och floor söker fram ett papper. I det pappret står det dock tillägg "om det är flera spelare i potten". Det finns dock en regel där det står att handen kan förklaras död om den visas till andra, oavsett om de andra är med eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så lite lol att det är just William Thorsson som blir bortdömd. Jag tror inte heller att han förstår att floor måste dömma hårdare just mot honom (annars kan diskussioner om jäv uppstå).

 

Håller inte med. Jag tror extremt få om någon misstänker någon sådan jävssituation. Tycker inte du också det känns lite väl långsökt att det skulle finnas en konspiration mellan SVS, Cosmopol o William för att se till att han får vinna deras turneringar? :roll:

 

Personligen tycker jag det är jättetråkigt att Cosmo (och framförallt Cosmo Sthlm) kör så extremt hårda regeltillämpningar. Kombinationen med dealers och floor som ofta vill döma hårt, men samtidigt inte har full koll på reglerna och kontinuerligt tolkar dem olika är jäkligt olyckligt.

 

Har väl spelat på ett 50-tal platser i världen vid det här laget och inget ställe är så "hårt" som Cosmo Sthlm. Framförallt dealers verkar vara skolade i att alltid försöka "fälla" istället för att "fria".

 

För min del denna gång gällde det att dealern tyckte jag skulle visa tydligare att jag hade en aktiv hand. Jag satt i seat 9, höll EN hand över korten (och korten framför markerna precis vid linjen) för att skydda handen och så var det en spelare som agerade out of turn för att han inte såg att jag var i potten, det var visst mitt fel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till den som livear nm på poker.se: björn heter lindgren i efternamn. Förövrigt, keep the good wooooork aaaaaaaaapp

 

Nej, han heter Lindberg, vilket det också står i chipcounten :) Såg också att det blev fel i nått inlägg i liverapporteringen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mea Culpa. Det är uppdaterat. Tack så mycket.

 

Fan, nu skäms jag. Jag ljög för dig. Stirrade mig för blind på "gren" när jag bara tänkte på att "lind" var rätt. Han heter Björn Lindberg :oops: Sorry. Verifierar detta uttalande för säkerhetsskull: http://www.facebook.com/profile.php?id=556435289

 

Puss

 

edit: Såg att Legato varit inne och rättat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, nu skäms jag. Jag ljög för dig. Stirrade mig för blind på "gren" när jag bara tänkte på att "lind" var rätt. Han heter Björn Lindberg :oops: Sorry. Verifierar detta uttalande för säkerhetsskull: http://www.facebook.com/profile.php?id=556435289

 

Puss

 

edit: Såg att Legato varit inne och rättat.

 

Yeah, jag såg det också, men ville inte va inne och rättat när jag gjort fel, så jag har skrivit rätt i feeden i alla fall :) Han ligger chiptrea nu efter uppdubblingen (fyra kvar).

 

För övrigt sjukaste finalbordet typ. Så många AA och KK som blivit bustade (Tror det varit fyra AA där det blivit ai pre och ingen som stått)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...