Gå till innehåll

Vad är fördelen med att använda Neteller?


CoopForum

Recommended Posts

Nu när jag skickar in pengar på pokersidor så gör jag det med mitt visa kort, funkar utan problem och pengarna kommer direkt, och jag tar också ut direkt till mitt visa kort och det funkar lika bra.

Så jag undrar varför vissa använder Neteller och Moneybookers, vad är fördelen, är det säkrare?

Skriv alla anledningar varför ni använder nätbank istället för bankkort.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du föra pengar mellan en dollarsajt och en annan dollarsajt eller eurosajt till eurosajt är neteller och moneybookers helt gratis och väldigt snabba. Är kontot i sek däremot är oftast visa eller banköverföring bättre eftersom det oftast är gratis (neteller och MB tar valutapåslag). Kort sagt vill du undvika avgifter ska du se till att du har samma valuta på kontona du skickar pengar mellan.

 

Angående säkerhet är jag inte så insatt men jag har svårt att tro att neteller och mb är säkrare, iaf är de nog sämre att hjälpa till och ersätta dig om något händer jämfört med svenska banker.

 

En annan anledning till att jag tror många använder neteller/MB är för att de tror att de kan tvätta icke skattefria vinster genom att skicka dem från icke skattefria sajter till skattefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare fanns det ett väldigt stort värde med neteller eller MB då nästan alla sidor erbjöd hyfsade insättningsbonusar. Att flytta runt pengar med visa som tar 1,75%/transaktion hade blivit ganska dyrt.

Vissa sidor tar bra betalt för insättningar med kort men i övrigt känns det väl ganska poänglöst att sitta och pilla med neteller idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...