Gå till innehåll

En Midsommarnattdröm


Tjannis

Recommended Posts

Hallå alla pokerstinna grinders! Detta är en dagbok om kärlek, kärleken till pengar. Helst ska det vara snabba sådana, ni vet såna där Snabba Cash. Då vi inte har några narkotikakontakter kan vi inte göra som Johan i filmen utan får försöka hitta andra metoder att nå dit. Slackare som vi är verkar enda lösningen vara internetpoker.

 

För att få lite struktur på det hela startar vi den här dagboken med intentionen att ha uppnått drömmen om att ha ett konstant, snabbt inflöde av pengar inte en dag senare än midsommarafton. Tillvägagångssättet kommer vara ungefär samma för två av oss(en tredje som lirar cg kanske hoppar in lite senare). Vi är båda SNG-spelare och håller båda på att bygga rulle på 6 dollars 6-max turbos. Simode har spelat betydligt mer än mig vilket gör att våra målsättningar skiljer sig ganska drastiskt. Jag ligger just nu på drygt 600 dollar och min kumpan på drygt 500. Mitt mål är att till midsommar försöka etablera ett spel på 22 dollar 6-max turbos som ger en ROI på minst 10%. Tänkte försöka komma upp på 9 bord med konstanta inköp. Jag har tillgång till både SNG-wiz och cardrunners vilka kommer användas flitigt för att utveckla mitt spel.

 

När det kommer till Simodes målsättning är han lite mer "modest"... På midsommar ska han vara en väletablerad, vinnande reg på 100 dollar+ nivån. Ja ni läste rätt, inte mer, inte mindre. Hans brm är lite skev då han testar en nivå högre när han har 40 inköp(jag satsar på 80-100). Som ni ser framgår hans målsättning mer som en midsommarnattsdröm än något annat. Han är en riktig drömmare den där snubben, men poker kan han så med lite flyt och hårt arbete kanske han lyckas. Håll tummarna gott folk.

 

Här kommer givetvis postas en del intressanta händer som förhoppningsvis kommer leda till hetsiga diskussioner men kan väl redan nu tillägga att det även blir en hel del flams. Som sagt kanske en cg-polare hoppar in senare och då får han själv dra sina helst totalt orealistiska mål. Let's go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är alltså jag som är simode, känd från dagboken "vägen till miljonen", ett av de mer lyckade projekten i mitt korta liv. Jag tror och hoppas nu istället att detta blir ett av de, om inte Det, absolut bästa projekt som jag har någonsin tagit mig an!

 

Mitt mål med den här dagboken skulle jag säga först och främst att utveckla mitt personliga skrivande, då jag älskar att skriva ner mina tankar, vilket fungerar som någon sort terapi för mina tidigare synder. Mitt andra mål är att tjannis ska bli så bra på poker som möjligt, då han är lite av min son.

 

 

Jag har fått in ca 100sng idag, med halvdant resultat, lågt plus. Hoppas verkligen plussa mer imorn, men de vet man ju inte. Först och främst hoppas jag spela A-game så stor del som möjligt av dagen, och att jag får in typ 8h. Annars hoppas jag också att mina föräldrar inte kommer på att jag slutat gå på min psykologikurs, och att josefine craaford inte kommer upp på min näthinna, av förklarliga skäl.

 

godnatt och sov gott!! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på tiltan. Jag vet att där finns en del regs som har uppemot 20% roi på 22orna då de kör 8 bord samtidigt. Klart, 9 stycken samtidigt konstant är ganska tufft. Kanske håller mig till 6 stycken bord med konstant flöde istället som jag kör nu. Men 10% är fullt möjligt att ha på den nivån, håller inte den klassen i nuläget dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har runnat uruselt dåligt den senaste tiden, ligger BE över ett 600 games sample. Verkar dock börja vända uppåt igen, +80dollar på 4h lir. Hoppas nu det kan hålla i sig. Enligt HEM har jag tappat 3,2% ROI bara på att runna dåligt i allinsituationer. Rullen ligger nu på drygt 700.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagbok! Blev ett massa grindande igår som planerat, 8 timmar eller 72 sng blev det till slut. Går lite trögt runt 500 sträcket men så länge ja spelar bra kommer nog resultaten snart ocksåå!

 

Oj va svettigt de va igårkväll med melodifestivalen!!!!! De ropar upp Linda bEngtzing till top 5 sist, o sen visade sig att hon fick flest röster. Fantastisk, unnar den tjejen allt. Hon är väl typ 20 lr ngt, härligt med ungt folk i mellon.

 

Satsar på bra med lir idag, precis som jag tänker göra närmsta halvåret, så får vi se vad resultatet blir.. Jag hoppas självklart också tjannis all lycka, mer lycka än mig själv om det är vad som krävs för att han ska nå nästa milstolpe. Okej dags för lite lir nu då, tack för mig! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej haft en helt okej dag idag. Hunnit med okej många sngs typ 60 st. Blivit ca 7 st i taget, och ung 7 timmars spel. Är helt okej nöjd med mitt spel, men kunde varit bättre, måste röra på mig lite mer under mina pauser, typ köra lite gympa, ett par armhävningar eller en situp.

 

Rullen ligger för närvarande på modesta 550 dollar, vilket innebär ett litet plus för dagen. Går upp o testar på lite 22or när jag är uppe på 900, vi får se när det blir. Känner att jag skulle behöva kolla lite mer pokervideos osv, får satsa på lite mer av den varan imorrn. Ska försöka gå upp vid halv 9 tiden och ägna så mycket tid till poker som jag kan.

 

Annars e allt helt ok, städade rummet idag, satte tbx min ACDC planch för att visa för min enorma mängd besökare att jag är en riktig hårdrockare. Även om plancher kanske inte direkt skriker hårdrock. Ska se om jag kommer på något annat som ni läsare skulle kunna tycka är intressant.... Fick slut på tandtråd idag vilket suger, får nog låna av min gode far ist. Kommer inte på något mer.

 

Känns väldigt skumt att behöva avrunda så här dags men så kan det vara att bo hemma. Förhoppningsvis slipper jag det snart.. Tack för mig tillsvidare!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, här har de hänt mycket sen senast! Kanske inte så konstigt egentligen. Aja, har blivit lite lir för mig idag också, ca 6h. Efter några dagars dåligt runnande så hade ja verkligen korten med mig idag! Minns inte riktigt vad jag började dagen med men har jobbat upp mig till ca 800, vilket känns strålande.

 

Kommer nog försöka lägga upp någon hand de närmsta dagarna, så att man får ut lite av dagboken också, mer än det stora nöjet att skriva så klart.

 

Åt en fantastiskt god äggmacka nyss f.ö. Lyxade till med två ägg istället för ett som jag brukar köra. Förutom det har det väl inte hänt så mycket idag förutom pokern. Städade på toaletten lite, vilket gick bra. Gjorde också en god gärning genom att hälsa på min mormor! Alltid lika trevligt! Nä nog om mig, hur går de för dig gode Tjan? Hört rykten om att du runnat riktigt bra senaste.

 

Mvh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levt utan poker ett par dagar, håller på att försöka få normal dygnsrytm vilket går lite sisådär. Käkade på fiskrestaurang idag, friterad spätta. Det var deliciöst. Om nån månad flyttar nog Simode in i mitt korridorrum, då blir det grindstuga 24/7. Med basis på det borde jag nog passa på att sova extra mycket kommande veckorna. Det ryktas att Simodes rulle har ökat lavinartat och nu ligger på över 1000 dollar, men får vänta på att få det bekräftat. Imorgon ska jag försöka spela poker på samma nivå som snubben vars namn innehåller en viss inställning. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good luck till er båda. Hoppas ni når era mål. Själv kan jag inte förstå att 6-Max turbo sitngos är möjliga att plusa på;) men men var man har sin förmåga, eller nått i den stilen. Måste ju ge en hygglig RB om inte annat! jaja puss i ljumsken iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! De senaste dagarna har det blivit en del spelande, dock inte så mycket som jag hade velat. Har kommit upp lite för sent på dagarna vilket påverkat antalet timmar som jag har kunnat lägga ner. Det har dock blivit ca 6 timmar per dag. Det jag satsar på är att lägga 8-10 timmar per dag på pokern, varav ca 6 på själva spelandet. Ska försöka komma upp i tid imorgon/dygna inatt, så att jag får in lite mer volym imorn.

 

Bankrullen har dock fortsatt öka, och ligger för tillfället på 1200. Jag spelar för närvarande 22dollar sng 6handat turbo, vilket jag kommer att hålla mig till fram till dess att jag når 1600. Då ska jag ta ut några hundra, och köpa sngwiz och hem. När jag sedan når 2000 gränsen ska jag börja kombinera mina 22dollar med 33or. Nästa mål tar jag nog då, har för vana att sätta upp för många mål vilket ofta resulterar i att jag inte klarar dom.

 

Jag provade nyss att köra 12 bord samtidigt, vilket verkligen är helt annorlunda än 4-6 som jag brukar köra. Jag känner verkligen att jag bara gör standarddrag, oftast oberoende av vem jag möter, vilket såklart inte är optimalt. Å andra sidan är jag säker på att jag har positiv roi även om jag spelar 12 i taget, och är i princip 100 procent på att den är mer än hälften av den jag får när jag spelar 6st. Av den anledningen borde jag såklart hålla mig till 12 stycken. Å andra sidan utvecklas jag i princip inte alls som pokerspelare, så kommer nog att variera mig rätt mycket.

 

Lycka till vid borden! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insett att mitt postflopspel nog inte riktigt är så bra som jag skulle vilja. Har därför vidtagit åtgärden att gå ner och bara multitabla 4 bord tills jag känner att spelet infinner sig. Har lirat på tok för lite senaste dagarna men rullen ligger ändå på 780 dollar efter rb vilket känns helt okej. Lite stressigt att simme lyckats rycka ifrån något oerhört men det förtjänar han mtp hur mkt han grindar. Funderar på att gå upp och köra 12 dollars nu när jag ändå bara kör 4 i taget och gå emot min tidigare tanke om att köra när jag hade nått 1k+. Är det någon som har koll på hur många inköp som är rimligt att ha på en viss nivå om man kör turbo 6-max?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade dubbelposta. Känns mäktigt att vi har nått sida två på denna eminenta dagbok. Må den hållas vid liv länge länge...

 

Sämst lir på bubbla, vet inte riktigt hur jag tänker annat än att jag har många outs(om han inte har färg vilket han hade) och är cl om jag vinner den. Snubben var extremt lös och synade alla CB, med eller utan träff. Men ändå...

 

Full Tilt Poker, $80/160 No Limit Hold'em Tournament, 3 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (CO): $3,420

MizKitty82 (Button): $3,460

notionz (SB): $2,120

 

Dealt to HERO Q:diamond: A:club:

 

Pre-flop:

MizKitty82 calls $160, (1 folds), HERO raises to $480, MizKitty82 calls $320

 

Flop: ($1,200) J:diamond: 3:club: T:diamond: (2 Players)

HERO bets $560, MizKitty82 calls $560

 

Turn: ($2,320) 8:diamond: (2 Players)

HERO bets $2,380 and is all-in, MizKitty82 calls $2,380

 

River: ($7,080) J:heart: (2 Players)

 

Results:

HERO Showed Q:diamond: A:club:

MizKitty82 Showed 2:diamond: A:diamond:

MizKitty82 wins $6,920

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på tiltan. Jag vet att där finns en del regs som har uppemot 20% roi på 22orna då de kör 8 bord samtidigt. Klart, 9 stycken samtidigt konstant är ganska tufft. Kanske håller mig till 6 stycken bord med konstant flöde istället som jag kör nu. Men 10% är fullt möjligt att ha på den nivån, håller inte den klassen i nuläget dock.

 

Jaha du. 6-max turbo alltso. Nick pa dem som spelar 8 bord och har over 20% ROI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga nick tyvärr, har dock sharkat en 2-3 stycken med det resultatet för nån månad sen. Adam55867 lirar 16 bord konstant på 60 dollars nivån med en roi på runt 8%, han lirar förvisso 9-manna turbo men ger ändå en fingervisning på vad man kan åstadkomma med 8 bord på lägre nivå. Det är väl ungefär så bra man kan bli iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga nick tyvärr, har dock sharkat en 2-3 stycken med det resultatet för nån månad sen. Adam55867 lirar 16 bord konstant på 60 dollars nivån med en roi på runt 8%, han lirar förvisso 9-manna turbo men ger ändå en fingervisning på vad man kan åstadkomma med 8 bord på lägre nivå. Det är väl ungefär så bra man kan bli iofs.

 

Han har 6% pa $24 nivan och faktiskt 6% pa $60 nivan. Det ar lite fantasisiffror du kommer med. Kan du visa nagon som har over 10% pa +3000 spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har 6% pa $24 nivan och faktiskt 6% pa $60 nivan. Det ar lite fantasisiffror du kommer med. Kan du visa nagon som har over 10% pa +3000 spel?

 

Mycket möjligt, gör det ju bara till en ackurat db-titel isf. Stämmer med 6%, hade inte tryckt upp grafen utan gjorde en uppskattning på den lilla man får upp först. Har han 6% på konstant 16-bordande på 24 dollars tror jag absolut att man om inte annat som bra spelare kan fixa 10% på betydligt färre bord. Men vad vet jag. Har som sagt ingen info om något specifikt nick med den typen av ROI men vet med säkerhet att jag har sett lirare med över 20k lirade games ha roi på 20% på 6max turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att testa att köra en halvskottning på 12-dollarsnivån. Gick ypperligt, körde 10 stycken och lyckades plussa 120$ så nu har jag 900$ tot. Känns väldigt skönt att äntligen ha lite medflyt efter allt trams man har åkt på. Gjorde dock en riktigt dum grej på bubblan igen av okänd anledning, men det löste sig då jag ändå lyckades prisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen efter gick inte så bra däremot, back 90 på dryga timman. Men spelet var bra iaf så inte så mycket att gräma sig över. Har hittills lirat 25 st 12or idag, 4 i taget, vilket har resulterat i 35$. Rulle: 850$

 

Angående din tveksamhet till att ha 20% roi på 6max turbo, MJ, är jag mer och mer benägen att hålla med. 20-25% är snarare en ROI du kan ha om du kör regspeed och är riktigt duktig. Skulle tro att du absolut max kan fixa 15% men då måste du fatta optimala beslut mest hela tiden, 10% ska man nog vara riktigt nöjd med. Har ändrat uppfattning efter att ha läst lite om ROI på 6-max turbo på lite olika forum. Men 10% kvarstår som min målroi, även om det kommer bli tufft att uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte skrivit på ett tag nu men här kommer i alla fall en liten uppdatering hur det går!

 

 

Pga. att jag har en tenta på fredag, som mina föräldrar tror att jag pluggar till har det varit lite svårt att hitta speltid. Har därför inte alls spelat så mycket som jag egentligen vill. Detta ska det självklart bli ändring på när jag (till 99 procent) flýttar in i Tjannis lilla korridorsrum så snart som möjligt. Då kommer förhoppningsvis resultaten också.

 

Jag har också gett mig själv en liten utmaning, som innebär att jag ska spela 3000 22dollar sng denna månad. Dock känner ja redan nu att de inte går pga. ovanstående anledning, så har dragit ner antal sng till 2000.

 

 

Datum: 6-31 mars

 

Mål: 2000 sng

 

Mål (resultat): Minst 1540 utan rb (7roi)

 

Jag vet att 2000 sng inte jämnar ut variansen helt och hållet, så resultatmålet är inte huvudfokus, utan att jag spelar mitt allra bästa och hinner med de 2000.

 

Jag har hittils spelat 153 med ett litet back. Jag spelar 9 st i taget, och hinner väl en 10-12 i timmen. Jag kommer således behöva spela ca 165-200 timmar, eller ca 8 om dagen. Jag kommer försöka att ge en liten dagsresume varje dag, och även lägga upp en intressant hand!

 

Dags att fortsätta liret då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, blev inte så mycket av den utmaningen =) Har inte spelat så mkt de senaste dagarna så orkade inte lägga in ngn update tyvärr. Tror nog att jag hoppar utmaningen faktiskt, även om tanken var god! Anledningen till att jag ger upp är att jag redan halkat efter så pass mkt att de blir svårt att lyckas, och för att trafiken är betydligt mkt sämre än jag trodde.

 

Rullen ligger i alla fall för närvarande på 1750, men ska ta ut ca 500 ngn gång de närmsta dagarna och bl.a. betala skulder och skaffa Holdem manager.

 

På lördag flyttar jag in hos Tjannis, blir spännande! Då kommer det bli väldigt mkt grind, och jag kommer antagligen för första gången att se pokern som ett heltidsjobb. Spännande, mitt första jobb! Fantastiskt!

 

Här kommer i alla fall en hand som jag är lite osäker på.

 

Full Tilt Poker, $15/30 No Limit Hold'em Tournament, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

soonered11 (SB): $1,500

X1cht (BB): $1,500

HERO (UTG): $1,500

johnnybgood27 (UTG+1): $1,500

wattsondui (CO): $1,500

sammer113 (Button): $1,500

 

Dealt to HERO Q:club: A:club:

 

Pre-flop:

HERO raises to $90, johnnybgood27 calls $90, wattsondui calls $90, (3 folds)

 

Flop: ($315) K:club: 6:heart: 5:club: (3 Players)

HERO bets $210, (1 folds), wattsondui calls $210

 

Turn: ($735) 7:spade: (2 Players)

HERO bets $450, wattsondui calls $450

 

River: ($1,635) 3:diamond: (2 Players)

HERO checks, wattsondui checks

 

Results:

HERO Showed Q:club: A:club:

wattsondui Showed T:diamond: K:diamond:

wattsondui wins $1,635

 

Saken är den att jag känner på mig att fi sitter på den hand som han sen visar upp, en okej kung alltså. Raisen pf är väl inte mkt att snacka om raise aqs utg är såklart std. 2/3 på flopp är väl också väldigt std, ingen direkt anledning att checka o sätta sig i en svår spot. På turn blir det dock lite svårare. När fi synar flopp känns det som att den troligaste handen han har innehåller en K med helt okej kicker. Han kan såklart sitta på mittpar, set, överpar, färgdrag, stegdrag, eller så, men alla dom känns såklart mindre troliga än kungen. Problemet är att jag inte har några reads på fi, vilket gör att jag inte vet om han foldar en okej K på turn, eller om han ens gör det på river.

 

Av dessa orsaker borde jag kanske bara checka turn, trots att jag troligen har en 13 outs. Problemet blir då självklart om han bettar turn, eftersom att de sätter mig i en svår spot igen. Ett alternativ är såklart att jag checkar turn, för att sedan calla till en bet på typ 1/2 potten. Dock blir det nog svårt att få värde om jag skulle träffa färgen och betta ut. Det blir antagligen lite för obv vad jag sitter på.

 

Om jag hade bettat både turn river kommer problemet att han antagligen hade kännt sig commiterad med sin kung, även om han kanske egentligen borde lägga mtp hur jag spelar. Kan inte riktigt bestämma mig om jag spelade den rätt, eller om jag borde checkat turn och sett vad han bestämde sig för. Antagligen är check det bästa alternativet, men jag är inte säker. Någon som har några tankar om handen? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...