Gå till innehåll

2/3 medlemssatellit med 5 biljetter till Sunday Millions femårsjubileum i potten


Partneransvarig

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoho

Bra modrigg i den turren så långt

Från 5bb till 4:e plats på tre händer

 

 

Edit: Lyckades hitta K högt FD, men lite postfloppbettande gjorde mig och fi lite nerviga, så det checkas ner till river, utan träff.

Tur som fan igen, fi hade A högt FD :)

 

 

Edit: Då var den turen slut, Synar en AI med QQ mot fis TT

River ger fi hålstegen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osis Crappy. Hade precis hittat railmode här hemma så det var väl det som gav dig motriggen. Sry. :-(

 

Om någon undrar varför pingvinen är på krigsstigen så beror det på att han inte fått krama mig på två veckor. Men snart är det den 19/3 och sen får ni se en fnittrig och sprallig pingvin ett tag igen! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Om du inte klarar dig på mindre än 9 timmars sömn per natt så borde du ändå inte spela, lovar dig att Sunday Million inte är slut kvart i två på natten till måndag.

 

Det är lite svårt att förstå vad du menar med ovanstående... men jag kan ge dej rätt....

jag vann en turre, som slutade kl 22.11, så nu kan jag gå o sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osis Crappy. Hade precis hittat railmode här hemma så det var väl det som gav dig motriggen. Sry. :-(

Igen fara, blev lite short där ett tag, men några "välförtjänta" vunna AI, så som QTo mot AK där river ger mig färg osv är jag med igen

 

Om någon undrar varför pingvinen är på krigsstigen så beror det på att han inte fått krama mig på två veckor. Men snart är det den 19/3 och sen får ni se en fnittrig och sprallig pingvin ett tag igen! :h:

 

Hmmm du kan krama honom den 12 i Borås!

 

 

Edit igen: QJ < 34 och 55 höll inte mot AK så var riggen slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni som förespråkar turbo kommer med bättre argument än "proffsen måste inte tänka på tider" så lovar jag att se det enormt nydanande förslaget "gör turbo av alla turrar i världen".

 

Hur full är du pingvinen?

Jag är lagom salongsberusad nu efter vinsten.

Märk väl att jag aldrig förespråkade turbos, jag tog ju bort den delen av citatet. Däremot håller jag fast vid att proffs inte behöver tänka på tider på samma sätt som vi vanliga dödliga. Detta gäller också allehanda arbetslösa, eller på annat sätt fria herrar som t.ex. bor hos sina föräldrar.

Jag personligen bor hos/med min mamma.

PS. Till den som påstod att han var äldst(40), kan jag säga att min dotterdotter fyller 19 om några veckor, räkna ut resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur full är du pingvinen?

Jag är lagom salongsberusad nu efter vinsten.

Märk väl att jag aldrig förespråkade turbos, jag tog ju bort den delen av citatet. Däremot håller jag fast vid att proffs inte behöver tänka på tider på samma sätt som vi vanliga dödliga. Detta gäller också allehanda arbetslösa, eller på annat sätt fria herrar som t.ex. bor hos sina föräldrar.

Jag personligen bor hos/med min mamma.

PS. Till den som påstod att han var äldst(40), kan jag säga att min dotterdotter fyller 19 om några veckor, räkna ut resten.

 

hoppar in här, har inte läst övriga inlägg. men förespråkar man turbo för att man måste tänka på att komma i säng i tid så kanske man inte alls borde spela en satellit till sunday million med tanke på att sm börjar 23.00(?) en söndagkväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur full är du pingvinen?

Jag är lagom salongsberusad nu efter vinsten.

Märk väl att jag aldrig förespråkade turbos, jag tog ju bort den delen av citatet. Däremot håller jag fast vid att proffs inte behöver tänka på tider på samma sätt som vi vanliga dödliga. Detta gäller också allehanda arbetslösa, eller på annat sätt fria herrar som t.ex. bor hos sina föräldrar.

Jag personligen bor hos/med min mamma.

PS. Till den som påstod att han var äldst(40), kan jag säga att min dotterdotter fyller 19 om några veckor, räkna ut resten.

 

Jag är extremt sällan mer än nödvändigt full.

 

Jag påstod mig veterligen aldrig att just du förespråkar turbos, men det ändrar inte att mantrat "proffsen behöver inte tänka på tiderna" är ytterst välnött av personer som förespråkar turboturrar. Behöver man tänka på tiderna och vet med sig att man har svårt om man inte får tillräckligt med sömn, då kan man alltid anpassa sig genom att sova nån timme mer natten innan, eller till och med gå och ta en tupplur före turren. Så himla komplicerat är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppar in här, har inte läst övriga inlägg. men förespråkar man turbo för att man måste tänka på att komma i säng i tid så kanske man inte alls borde spela en satellit till sunday million med tanke på att sm börjar 23.00(?) en söndagkväll.

 

Eller så kan man tänka sig att stanna uppe en kväll i månaden.

Samt argumentet att det är lite mer värt att stanna uppe för en 215$ turre än en 10$.

 

Men du kanske tycker de som dricker alkohol en gång i månaden lika gärna kan dricka varje dag?

Eller de som utför voulontärarbete en gång i månaden bör göra det varje dag?

Ibland offrar folk sig. Att man gör en sak en gång betyder inte att man ska vara villig att göra det varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är extremt sällan mer än nödvändigt full.

 

Jag påstod mig veterligen aldrig att just du förespråkar turbos, men det ändrar inte att mantrat "proffsen behöver inte tänka på tiderna" är ytterst välnött av personer som förespråkar turboturrar. Behöver man tänka på tiderna och vet med sig att man har svårt om man inte får tillräckligt med sömn, då kan man alltid anpassa sig genom att sova nån timme mer natten innan, eller till och med gå och ta en tupplur före turren. Så himla komplicerat är det inte.

 

Låter trångsynt.

Du har inte tänkt på att det finns personer som inte kan somna på dagen eller lägga sig en timma tidigare dagen innan.

Du kanske har lätt att somna när som helst men det betyder ju inte att alla andra har det.

Att ta igen sömnen dagen efter går ju inte heller för de som jobbar eller går skola.

 

Det finns både för och nackdelar med turbo.

Min förslag är att PF ibland kör en turboturnering istället som omväxling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter trångsynt.

Du har inte tänkt på att det finns personer som inte kan somna på dagen eller lägga sig en timma tidigare dagen innan.

Du kanske har lätt att somna när som helst men det betyder ju inte att alla andra har det.

Att ta igen sömnen dagen efter går ju inte heller för de som jobbar eller går skola.

 

Det finns både för och nackdelar med turbo.

Min förslag är att PF ibland kör en turboturnering istället som omväxling.

 

Trångsynt att anse att man ska anpassa sig efter när turrar spelar istället för att turrar ska anpassas efter när man själv kan spela? Du vet, att anpassa en turre efter 200 personers önskemål skulle göra det jävligt svårt att få igång turren.

 

Ska vi prata omväxling, varför föreslår du inte att det spelas omaha, telesina, razz eller nån annan pokerform än tråktexas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trångsynt att anse att man ska anpassa sig efter när turrar spelar istället för att turrar ska anpassas efter när man själv kan spela? Du vet, att anpassa en turre efter 200 personers önskemål skulle göra det jävligt svårt att få igång turren.

 

Ska vi prata omväxling, varför föreslår du inte att det spelas omaha, telesina, razz eller nån annan pokerform än tråktexas?

 

 

Håller med att det skulle vara kul men en anna spelform, då gärna Omah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trångsynt att anse att man ska anpassa sig efter när turrar spelar istället för att turrar ska anpassas efter när man själv kan spela? Du vet, att anpassa en turre efter 200 personers önskemål skulle göra det jävligt svårt att få igång turren.

 

Ska vi prata omväxling, varför föreslår du inte att det spelas omaha, telesina, razz eller nån annan pokerform än tråktexas?

 

Jag föreslår ju såklart vad jag vill.

Om 20% vill att det ska vara turbo och 80% regular. Så kanske man kan köra turbo en av fem gånger.

Jag säger såklart inte att det går att anpassa så att alla alltid är nöjda. Vad är problemet med att jag kommer med förslag?

Uppenbarligen är svaret på den frågan är att den går emot din vilja.

Och då kan vi använda ditt eget argument och be dig vara tyst. Du får helt enkelt anpassa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår ju såklart vad jag vill.

Om 20% vill att det ska vara turbo och 80% regular. Så kanske man kan köra turbo en av fem gånger.

Jag säger såklart inte att det går att anpassa så att alla alltid är nöjda. Vad är problemet med att jag kommer med förslag?

Uppenbarligen är svaret på den frågan är att den går emot din vilja.

Och då kan vi använda ditt eget argument och be dig vara tyst. Du får helt enkelt anpassa dig.

 

Var har jag sagt något om att det är dumt att komma med förslag? Citera gärna var jag gör det, ska bli väldigt spännande att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte klarar dig på mindre än 9 timmars sömn per natt så borde du ändå inte spela, lovar dig att Sunday Million inte är slut kvart i två på natten till måndag.

 

Gillar bara att gnälla på folk som gnäller.

 

Jag tolkade det som att du gnällde på oss som kom med turbo förslag.

Om jag har missförstått ber jag om ursäkt.

 

Och det du säger om att man inte kan spela sunday million om man har jobb så anser jag att de flesta skulle offra sömn för att vinna upp till 1 000 000$ + bil. Men samma person är samtidigt inte villig att offra sömn för att vinna upp till 215$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkade det som att du gnällde på oss som kom med turbo förslag.

Om jag har missförstått ber jag om ursäkt.

 

Och det du säger om att man inte kan spela sunday million om man har jobb så anser jag att de flesta skulle offra sömn för att vinna upp till 1 000 000$ + bil. Men samma person är samtidigt inte villig att offra sömn för att vinna upp till 215$.

 

Semesterdag fixad, man måste ju räkna med klonk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...