Gå till innehåll

När avslutar ni en session?


ShitSux

Recommended Posts

Jag har ganska dålig struktur på mitt pokerspelande. Jag har inga fasta tider, utan jag spelar när jag känner att jag kan spela på topp och när jag känner att gamesen är som bäst. Det har väl lett till att jag inte riktigt vet när det är dags för mig att avrunda en session.

 

Säg att man springer dåligt men borden är hur bra som helst. Ibland känns det bäst att bara köra på en stoploss på X inköp, medan jag oftare tycker att det är ev- att lämna borden om jag känner att jag spelar bra.

 

Jag tror sådana här grejer är sånt som man hittar sina egna rutiner med genom erfarenhet. Jag har själv spelat poker i flera års tid men egentligen aldrig tänkt på de här sakerna förrut utan mest slutat när borden är dåliga eller jag när jag börjar tappa fokus/spelar dåligt.

 

Så, när avslutar ni en dålig respektive bra session? Stoploss? När man inte längre spelar på topp? När fisken drar? Schemalagda sessions? Något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska dålig struktur på mitt pokerspelande. Jag har inga fasta tider, utan jag spelar när jag känner att jag kan spela på topp och när jag känner att gamesen är som bäst. Det har väl lett till att jag inte riktigt vet när det är dags för mig att avrunda en session.

 

Säg att man springer dåligt men borden är hur bra som helst. Ibland känns det bäst att bara köra på en stoploss på X inköp, medan jag oftare tycker att det är ev- att lämna borden om jag känner att jag spelar bra.

 

Jag tror sådana här grejer är sånt som man hittar sina egna rutiner med genom erfarenhet. Jag har själv spelat poker i flera års tid men egentligen aldrig tänkt på de här sakerna förrut utan mest slutat när borden är dåliga eller jag när jag börjar tappa fokus/spelar dåligt.

 

Så, när avslutar ni en dålig respektive bra session? Stoploss? När man inte längre spelar på topp? När fisken drar? Schemalagda sessions? Något annat?

 

När jag ligger minst 3 inköp upp brukar jag lägga ner förtid eftersom jag blir deprimerad av att åka på ett par beats och hamna på breakeven igen.

 

Om jag ligger minus har jag väldigt svårt för att sluta innan jag har tagit igen större delen av det.. har många gånger resulterat i att jag setat uppe till 03:00-04:00 på natten när jag ska jobba dagen efter.. inte bra alls.

 

 

En annan grejj är att jag blir så jävla vek av att ligga rejält med + för dagen.. vill helt enkelt inte fölora det jag dragit in.

När jag ligger minus är det precis tvärtom, blir extremt aggressiv, dock oftast utan att tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ligger minst 3 inköp upp brukar jag lägga ner förtid eftersom jag blir deprimerad av att åka på ett par beats och hamna på breakeven igen.

 

Om jag ligger minus har jag väldigt svårt för att sluta innan jag har tagit igen större delen av det.. har många gånger resulterat i att jag setat uppe till 03:00-04:00 på natten när jag ska jobba dagen efter.. inte bra alls.

 

 

En annan grejj är att jag blir så jävla vek av att ligga rejält med + för dagen.. vill helt enkelt inte fölora det jag dragit in.

När jag ligger minus är det precis tvärtom, blir extremt aggressiv, dock oftast utan att tilta.

 

Jag antar att både Edling och ShitSux är införstådda med att detta inte ska läsas som en rekommendation. ;)

 

Gör tvärt om, så blir det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ligger minst 3 inköp upp brukar jag lägga ner förtid eftersom jag blir deprimerad av att åka på ett par beats och hamna på breakeven igen.

 

Om jag ligger minus har jag väldigt svårt för att sluta innan jag har tagit igen större delen av det.. har många gånger resulterat i att jag setat uppe till 03:00-04:00 på natten när jag ska jobba dagen efter.. inte bra alls.

 

 

En annan grejj är att jag blir så jävla vek av att ligga rejält med + för dagen..

 

EXAKT så här gör jag också. Det borde ju vara en läcka att när det går sjukt bra och man har medflyt spelar man så lite som möjligt medan när man förlorar hela tiden och tiltar då spelar man så mycket som möjligt.

 

Jag börjar tänka att nu har jag vunnit tre allin i rad, nästa borde jag ju statistiskt sett förlora och då gör jag det också eller börjar spela alldeles för fegt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mitt problem är att jag spelar upp mig kanske +30BB, sedan loosar hela vinsten på en dålig hand. Det jag brukar göra är iaf är att om jag double tablar så kör jag i 30-45 minuter, så att jag inte blir okoncentrerad, ungefär som att ha en lektion i skolan.

 

Lirar jag shorthand därimot kan det bli 1 timme...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Väldigt personligt detta när man ska sluta. Personligen ger jag upp efter 4 inköp ner. KAn dock plussa hur mkt som helst utan att bli vek lr så. MEN säg att jag är 8inköp plus och jag förlorar 4 inköp. Då slutar jag oftast för jag vill inte gå ända ner till breakeven och känna mig värdelös. Viktigt o ta hand om skallen också men vissa klarar säkert av att förlora ett stort plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett tips av en vän för några månader sen.

 

När jag gjort 3 misstag så stänger jag ner oavsett värde eller fall jag är plus eller minus. Misstag är då t.ex att försöka på 3barrel bort en fisk som jag vet aldrig lägger sig, eller gör en syn som aldrig kommer vara +EV i längden även om den var det just den gången. En bluff som fortfarande är bra men just den gången sprang man in i nöten räknas då inte som ett misstag.

 

Självklart tappar man värde ibland men iaf jag spelar mer fokuserat nu och gör inte lika många misstag längre utan kan ha sessioner där jag inte gör något stort misstag överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett tips av en vän för några månader sen.

 

När jag gjort 3 misstag så stänger jag ner oavsett värde eller fall jag är plus eller minus. Misstag är då t.ex att försöka på 3barrel bort en fisk som jag vet aldrig lägger sig, eller gör en syn som aldrig kommer vara +EV i längden även om den var det just den gången. En bluff som fortfarande är bra men just den gången sprang man in i nöten räknas då inte som ett misstag.

 

Självklart tappar man värde ibland men iaf jag spelar mer fokuserat nu och gör inte lika många misstag längre utan kan ha sessioner där jag inte gör något stort misstag överhuvudtaget.

 

Om du inte har disciplinen att inte 3barrela en spelare du vet inte lägger sig så har du förmodligen inte disciplinen att avsluta en session efter 3 sådana misstag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog den mest personliga frågan av alla i pokersammanhang. Förr i tiden så la jag alltid ner direkt jag var upp ett inköp och jagade i 20h vid tvärtom :-). På senare år när trafiken har blivit sämre (hu), också sammanhängande med högre stakes, så avslutar jag helt enkelt en session när min action dör ut och jag känner mig färdig för sessionen. Det har, tyvärr, förmodligen en hel del att göra med resultat men förhoppningsvis en ännu större del med hur mycket A-game fokus jag känner att jag fortfarande sitter inne på. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När brandkåren knackar på dörren i full utrustning och frågar om det brinner.

 

När jag känner för det är min strategi. Oftare blir det när jag känner för något annat, brukar alltså ta rätt lång tid. Har försökt att sätta upp regler gällande tider men jag hoppar dem nästan alltid. +Obv när rullen är slut men även när jag vunnit mycket i en turnering. Kan sitta med massa inköp på ett bord, stör mig inte. Tycker det är cool att vara bully och jag tiltar de andra oftare än mig själv då, tvärtom om jag torskar flipp efter flipp. Då ska jag sluta, nån gång i framtiden. Tre flipps låter rätt vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har disciplinen att inte 3barrela en spelare du vet inte lägger sig så har du förmodligen inte disciplinen att avsluta en session efter 3 sådana misstag heller.

 

Det var ett exempel på vad ett misstag kunde vara. Men istället för att bara vara dryg kan du väl berätta när du avslutar din session istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela när du känner du spelar bra, oavsett resultat. Sluta när du inser du autopilotar/inte tänker aktivt.

 

Känner du dig nöjd över resultatet och inte vill "tappa" det, så ska du också sluta inte värt den mentala påfrestning som oundvikligen kommer med den inställningen om du åker på den dåliga sidan av en flip och nån beat, men gör det inte till en vana för vad alla verkar göra till skillnad från vad som är bäst för dig är att sluta när du har plusat litegrann/hittat rushen och grinda i all evighet när du är stuck, en aningen tiltad etc.

 

edit; och sitt för böveln inte o spam-refresha HEM eller PT3. Försök koppla bort resultat, sätt auto-refill på alla bord och kör bara. Fokusera på att spela händerna, och när du börjar drifta stäng ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När startar du en session? - När SvS öppnar.

När avslutar du en session? - När SvS stänger.

När spelar du? - I princip aldrig. :evil:

 

On topic:

- När jag autopilotar och inte kan ta mig ur det

- Tiltar

- Märker att mina beslut baseras på känslomässiga/irrationella antaganden

- Instämmer med det mördarvargen säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...