Gå till innehåll

Fiskig syn eller std läggning? NL10 6-max


Recommended Posts

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1193658

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $10.19

BB: $12.40

UTG: $5.29

Hero (MP): $11.50

CO: $5.73

BTN: $26.67

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is MP with A :club: 7 :club:

1 fold, Hero raises to $0.30, 1 fold, BTN calls $0.30, SB calls $0.25, BB calls $0.20

 

Flop: ($1.20) 5 :club: 5 :spade: T :club:(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $0.80, BTN folds, SB calls $0.80, BB raises to $3.50

 

Hero ?

 

 

Spelade handen mot en snubbe som spelade 17/13/0-3bet/2.7agg över 156 händer.

 

Så några funderingar jag har över handen är ifall den ens ska cbetas och om den ska synas eller läggas efter raisen.

Funderingar och tankar som gick igenom mitt huvud var att killen hade troligtvis sett mig cbeta väldigt ofta, samt att han aldrig hade 3betat pre.

Cbetar gör jag för värde här ifall att jag skulle träffa min färg och för att kunna ta ner potten på flop eftersom att den är relativt ofarlig och träffat rätt dåligt.

Det jag frågar mig är vad FI Raisar med på flopp, eftersom att det vore väll mer std att bara syna en gata när han sett en raise och en syn redan, vilket borde innebära på den här brädan att åtminstone någon har ett drag, och det jag skulle kunna sätta honom på är TT, eventuellt kanske ett mellanpar, och lite osäkert- men inte otroligt- ett överpar då han aldrig 3betat.

En annan fundering är ju ifall det verkligen vore värt att syna en gata.

Jag har en aktiv spelare att agera bakom mig, och jag kan säkert bara räkna outs för nästa gata, eftersom att jag troligtvis mycket sällan kommer till river gratis här vid missad färg på turn.

FI2 spelar liknande FI1.

Ett vik tilltalar mig mest i denna situation, för känns som att en syn är rätt löst och sällan är gynnande i denna situation.

Skriv funderingar och sågningar över min tankegång och handen i sig! Postar resultat efter diskussion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1193658

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $10.19

BB: $12.40

UTG: $5.29

Hero (MP): $11.50

CO: $5.73

BTN: $26.67

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is MP with A :club: 7 :club:

1 fold, Hero raises to $0.30, 1 fold, BTN calls $0.30, SB calls $0.25, BB calls $0.20

 

Flop: ($1.20) 5 :club: 5 :spade: T :club:(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $0.80, BTN folds, SB calls $0.80, BB raises to $3.50

 

Hero ?

 

 

Spelade handen mot en snubbe som spelade 17/13/0-3bet/2.7agg över 156 händer.

 

Så några funderingar jag har över handen är ifall den ens ska cbetas och om den ska synas eller läggas efter raisen.

Funderingar och tankar som gick igenom mitt huvud var att killen hade troligtvis sett mig cbeta väldigt ofta, samt att han aldrig hade 3betat pre.

Cbetar gör jag för värde här ifall att jag skulle träffa min färg och för att kunna ta ner potten på flop eftersom att den är relativt ofarlig och träffat rätt dåligt.

Det jag frågar mig är vad FI Raisar med på flopp, eftersom att det vore väll mer std att bara syna en gata när han sett en raise och en syn redan, vilket borde innebära på den här brädan att åtminstone någon har ett drag, och det jag skulle kunna sätta honom på är TT, eventuellt kanske ett mellanpar, och lite osäkert- men inte otroligt- ett överpar då han aldrig 3betat.

En annan fundering är ju ifall det verkligen vore värt att syna en gata.

Jag har en aktiv spelare att agera bakom mig, och jag kan säkert bara räkna outs för nästa gata, eftersom att jag troligtvis mycket sällan kommer till river gratis här vid missad färg på turn.

FI2 spelar liknande FI1.

Ett vik tilltalar mig mest i denna situation, för känns som att en syn är rätt löst och sällan är gynnande i denna situation.

Skriv funderingar och sågningar över min tankegång och handen i sig! Postar resultat efter diskussion

 

Jag hade skeppat eller foldat, syn finns inte för mig iom din grunda stack. Med tanke på hans relativt styva reraise så är det inte omöjligt att han sitter på draget också. Tror du esset står så skeppa annars hade jag nog foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om BB kallsynat pre med TT eller överpar är han ju bara sjuk i huvet,

Den enda handen som jag kan tänka mig att han har här är väl typ A5? En annan möjlighet är ju iofs att han har ett sämre färgdrag finns ju dom som skulle höja upp på det me..

Jag skulle aldrig kunna lägga mig här.. vet dock inte vad som är bäst av syn eller push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade skeppat eller foldat, syn finns inte för mig iom din grunda stack. Med tanke på hans relativt styva reraise så är det inte omöjligt att han sitter på draget också. Tror du esset står så skeppa annars hade jag nog foldat.

 

Han är ju ändå 115bb djup men jag håller med om att syn är dåligt i detta läge. SB är fortfarande kvar att agera bakom dig också så fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog pushat, dock farligt mtp folket bakom dig, men dom måste väl ha minst triss för att kunna syna 3bet där ?

den mega c/r skriker färgdrag eller så vill han försöka beta väck färgdraget..

som sagt ovan är de ju skeppohoj eller vika sig, vet inte riktigt i vilka tankegångar man ska tänka i detta läget dock.

 

Jag hade skeppat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog pushat, dock farligt mtp folket bakom dig, men dom måste väl ha minst triss för att kunna syna 3bet där ?

den mega c/r skriker färgdrag eller så vill han försöka beta väck färgdraget..

som sagt ovan är de ju skeppohoj eller vika sig, vet inte riktigt i vilka tankegångar man ska tänka i detta läget dock.

 

Jag hade skeppat.

 

Så tight som du e så hade du vikit rätt ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...