Gå till innehåll

Ska jag sats hårt ?


Slade03

Recommended Posts

Hallå allihop ! Trigga mig inte för mycket om jag råkat bryta mot några regler jag har bara varit medlem i 2 minuter ;-)

 

Men till saken, jag är i en ung ålder och har öppnat ögonen för Pokern.

Jag själv tycker att min spelstrategi är hyfsat bra om man tänker på hur länge jag spelat. Jag och mina bekanta brukar ofta ha pokerkvällar då vi kör med inköp på 100 kr (100 marker), jag vinner oftast :-) Min "idol" eller så att säga person jag ser upp till är Isildur1 (Viktor Blom) jag tycker hans spel är extremt grymt ! För övrigt spenderar jag ca 3-8 timmar på poker om dagen. Läser även pokermagasin, pokerforum m.m

 

Så vad tycks, ska jag fortsätta med detta och satsa på att tjäna pengar på detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, satsa på skolan eller jobbet. Se pokern son en hobby, som i sin tur på sikt kan bli profitabel men absolut inget krav, Viktor är den absolut sämsta förebilden du kan ha då hans framgångar baserar sig i rå talang och sjukt mkt medrigg tidigt(800k$ över ev) som försåg honom med tillräckligt mkt deg för att han under tiden de tog att busta de faktiskt bli riktigt jävla duktig.

 

 

Nyttja vettig money management och börja smått, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga hur ung är du?

Och vad gör du när du spenderar tid på poker; spelar, läser, tittar på tv, railar eller vad?

 

Det är klart att det går att bli proffs idag, men det var nog MYCKET lättare för några år sedan.

Mitt råd är att du ska satsa på att bli så bra du kan utan att negligera skolan/jobbet. Plugga något som du har nytta av inom pokern men som kan ge en alternativ karriär om du inte skulle klonka. Matte, ekonomi, statistik etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, satsa på skolan eller jobbet. Se pokern son en hobby, som i sin tur på sikt kan bli profitabel men absolut inget krav, Viktor är den absolut sämsta förebilden du kan ha då hans framgångar baserar sig i rå talang och sjukt mkt medrigg tidigt(800k$ över ev) som försåg honom med tillräckligt mkt deg för att han under tiden de tog att busta de faktiskt bli riktigt jävla duktig.

 

 

Nyttja vettig money management och börja smått, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

 

Njae Paradoks måste väl ändå vara sämre. Btw hur mycket tid la du på QW under skoltiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv 17 vad jag tror betraktas som relativt ung iaf antar att du troligtvis är något yngre(?) Tycker det är helt fel tänk att "satsa på poker" i denna ålder dessutom om man är nybörjare vilket jag gissar på att du är. Pokern har redan påverkat mina resultat i skolan och andra saker som tex skev bild på pengar m.m. Satsa hårt men se till att skolan går i förstahand imo (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv upp en lista på vad du allra helst skulle vilja göra med ditt liv, vad du skulle vilja jobba med när du blir äldre, var du skulle vilja bo, vilka människor du skulle vilja ha omkring dig osv. Satsa på att förverkliga det som står överst på den listan. Är det pokerproffs som står där, för all del, kör hårt!

 

Edit: Ska också säga att det är en enorm fördel att känna någon som redan spelar och tjänar bra pengar på poker som du kan få hjälp ifrån. Förkortar början på resan med många många timmar. Nästan mer värt att lägga tiden på att vara social och försöka lära känna någon som är bra på poker än att under motsvarande tid studera spelet själv när man är nybörjare. Givetvis beroende på hur smart man är och hur motiverad. Hjälper också extremt mycket att diskutera med någon annan under utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae Paradoks måste väl ändå vara sämre. Btw hur mycket tid la du på QW under skoltiden?

 

tiggr, jag hade "turen" att bo så knepigt till att ADSL kom aldrig till en under min gymnasietid (tog examen -00) så satt och kämpade på modem under QW karriären vilket begränsade mig till att spela efter 18.00 om man inte ville göra en "roadrunner" så att säga.

 

Kunde bara spela lpb-matcher på helger och andra ledigheter, det var begränsande som satan men jag tror det gynnade mig i det stora hela...Hade jag haft kabel back then så hade jag nog haft svårt att avsluta studierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv upp en lista på vad du allra helst skulle vilja göra med ditt liv, vad du skulle vilja jobba med när du blir äldre, var du skulle vilja bo, vilka människor du skulle vilja ha omkring dig osv. Satsa på att förverkliga det som står överst på den listan. Är det pokerproffs som står där, för all del, kör hårt!

 

Detta kan vara det vettigaste som skrivits på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävs så oerhört mkt innan du ens bör fundera på att försöka leva på poker.

 

 

Av den uppfattningen jag fått här så bör du dra in minst det dubbla av vad du får från en vanlig knegarlön.

Dessutom bör du även ha gjort det under en lång tid för att vara på den säkra sidan.

 

Med tanke på hur mkt tuffare pokern har blivit på senaste åren så känns det som du borde dra in ännu mer än det för att vara safe om pokern nu skulle fortsätta i den riktningen.

 

Lägg till alla problem som ett avsaknande av fast anställning ger.

Problem med att skaffa bostad/lån/pansion/sjukförsäkring/bristande social

stimulans.

 

Kroppen tar stryk av att dega framför en dator varje dag.

Risk för allvarliga depressioner när pokern går dåligt och du inte får något socialt umgänge på dagtid.

 

Listan kan mkt väl göras ännu längre.

Väg det med dom fördelar du tycker pokern ger dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte den här tråden exakt ALLA tecken på en semi-seriös level?

 

Just saying.....

 

 

 

***

 

Om inte är det kul att trådskaparen fått många seriöst menade råd.

 

 

Mitt råd är ungefär som övrigas. Brinner du verkligen för det 100% så ge det chansen från ultramicrostakes och kör med stenhårda banrulle-krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte den här tråden exakt ALLA tecken på en semi-seriös level?

 

Just saying.....

 

 

 

***

 

Om inte är det kul att trådskaparen fått många seriöst menade råd.

 

 

Mitt råd är ungefär som övrigas. Brinner du verkligen för det 100% så ge det chansen från ultramicrostakes och kör med stenhårda banrulle-krav.

 

Ja det ser absolut ut som det men man lär väll ta för givet att varje post är seriös tills motsattsen är bevisad.

 

Sen om någon unge sitter och skrattar framför data skärmen i skrivandets

stund så har man ju alltid gjort någon glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ung? Jag är ung och jag är 25+!

Så hur gammal är du? 18-20?

 

Den delen du spelar i nuläget är med dina bekanta? Du vinner ett par hundralappar mot spelare som antagligen inte är allt för duktiga.

Men har du spelat mycket på nätet?

 

Hur som helst, även om du nött nätet en längre tid så fortsätt med det. Se vilka resultat det ger, skaffa PocketTracker eller liknande program och se ungefär vad din timpeng är.

Under tiden, om du nu inte går i skolan. Jobba på och tjäna pengar, bygg upp en fet bankrulle (från pokervinsterna)!

 

Bind vad du än inte upp dig till ett liv för pokern, vissa lyckas riktigt bra och blir mångmiljonärer.

Men ha alltid en backup om du inte skulle lyckas, eller tröttna efter 5 år.

 

Kan av egen erfarenhet säga att spela heltid inte är så underbart som man kan tro, även ifall det nu ger en många livsfördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...