Gå till innehåll

Hur utvecklas som spelare - jag vill ha mer!


mbman

Recommended Posts

Har spelat NL Texas ungefär ett år nu. Spelar nu på 0.5/1$ NL och det går väl rätt bra. Tycker jag har koll på PF-spelet och även floppspelet. Turn och river är jag dock inte bra på att spela tycker jag. Det jag känner är att jag står stilla i utvecklingen, vet inte riktigt hur jag ska komma vidare för att bli ännu bättre.

 

Minns att Ken Lennard sa i någon intervju att han lagt ner mycket tid, inte bara på att spela, utan just på att analysera och utveckla sitt spel. Lite mer konkret, hur kan man göra det? Jag har kollat på lite gamla händer jag spelat och försökt förstå vad jag gjort fel och så, men är det det bästa sättet, sitta och kolla igenom högvis med gamla händer i Pokertracker, eller finns det några andra bra sätt tycker ni?

 

Hur gör ni bra spelare för att bli ännu bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag gör för att bli bättre. jag speccar ofta dom högre borden och kollar hur dom spelar. Sen testar jag också mitt spel mycket, då lär man sig variera och spela ett bra postflop spel. men det bästa sättet att utvecklas är erfarenhet skulle jag nog säga.

 

ett par pokerböcker på ryggen är också bra, och inte minst, glöm inte att posta HH's och få ditt spel till diskussion det är bra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

for mig funkar tva saker for att utveckla mitt spel (fast detta efter att ha last mkt pokerteori och ha en tid av pokerspel i nacken)

 

1. Prata med andra om specifika situationer

2. Analysera specifika hander sjalv

 

1. Funkar skitbra om du sitter o spelar pa natet och samtidigt beskriver for en polare vad du gor, och varfor du gor det. Du skarper dig som spelare, och analyserar spelet medan det pagar.

 

2. For mig ar detta automatiskt. Men fter varje avslutad session sa tanker jag igenom alla hander som jag kommer ihag dar jag tycker att spelade bra, eller daligt, och sedan analyserar varfor jag spelade bra eller varfor jag spelade daligt.

 

mvh

 

Swede

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det här är något, men;

 

Jag testade lite PL Omaha High för ett tag sen. Noll koll, men jätteskoj. Läste på lite och körde några sessioner. När jag sen gick tillbaka till FLT så tyckte jag att mitt post-flop spel förbättrats. Läste spelarna och brädan mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såpelade i börjana tt jag tog ut vinster så fort det började gå dåligt rejält vilket resulterade i att jag tjänade hyggligt men inte kunde gå upp i nivå, när jag äntligen tog tag i det hela och inte gjorde det och byggde åop rullen känns det som jag utvecklats, jag har rulle för att stödja spel på 1/2 nu, och då kan jag hoppa upp på 2/4 ibland.

 

Ju bättre spelare man spelar mot desto mer får man tänka.

Problemet är att psyket börjar ta stryk när man spelar på högre nivåer vid stora swings!

 

Iaf för mig, när det kan svänga runt 10.000 på en dag så är man inte så kaxig längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...