Gå till innehåll

25/50 gogogo


youngprofitable

Recommended Posts

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med en pokerbok om poker. Lycka till!

 

Thx.

 

Har du lust att utveckla vad du gillar med K10-handen? Jag har svårt att se vilka händer som kommer till river och som du vinner mot där.

 

Iaf, kul db och lycka till!

 

Japp. Det är HU. Jag checkraisar mycket, han är en floatare. Förväntar mig inte att han lägger 56, 86 särskilt ofta. På turn plockar dessutom 53, A3, A5 upp luriga hål som alltid är populära bland floatande degens. Tror han synar med en fyra relativt ofta och en del andra mellanpar om han nu bettar dessa. Dessutom tror jag den här gubben kan dyka upp med totala floats och A hög. När den perfekta rivern kommer och jag checkar så är det fritt fram för honom. Sen får man ju (nästan) allltid 2 mot 1 och fördelen att man slipper grubbla hela natten på vad han hade :)

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx.

 

 

 

Japp. Det är HU. Jag checkraisar mycket, han är en floatare. Förväntar mig inte att han lägger 56, 86 särskilt ofta. På turn plockar dessutom 53, A3, A5 upp luriga hål som alltid är populära bland floatande degens. Tror han synar med en fyra relativt ofta och en del andra mellanpar om han nu bettar dessa. Dessutom tror jag den här gubben kan dyka upp med totala floats och A hög. När den perfekta rivern kommer och jag checkar så är det fritt fram för honom. Sen får man ju (nästan) allltid 2 mot 1 och fördelen att man slipper grubbla hela natten på vad han hade :)

 

Tackar!

 

 

Håller faktiskt helt med, ibland måste man ta dom där synerna och visa att man inte är så lätt och weak att möta, också sjukt viktigt och veta vad han har för hand där ibland. Gör han om bottenpar till bluff? Synade han med ett bra färgdrag istället för att få in det på turn? Spelar han 7x sådär (stnd linje dock)? Jättefloat till river för att bara kötta bort dig på vissa kort eller en check etc etc.

 

Sen är det ju ingen stndsyn såklart, men det är inte jättesjukt att ta dom där då & då. Men det ska ju helst vara en reg man gör upp med ganska ofta eller en ny reg man tänkt göra upp med ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller faktiskt helt med, ibland måste man ta dom där synerna och visa att man inte är så lätt och weak att möta, också sjukt viktigt och veta vad han har för hand där ibland. Gör han om bottenpar till bluff? Synade han med ett bra färgdrag istället för att få in det på turn? Spelar han 7x sådär (stnd linje dock)? Jättefloat till river för att bara kötta bort dig på vissa kort eller en check etc etc.

 

Sen är det ju ingen stndsyn såklart, men det är inte jättesjukt att ta dom där då & då. Men det ska ju helst vara en reg man gör upp med ganska ofta eller en ny reg man tänkt göra upp med ofta.

 

Instämmer till fullo. De är sega men ibland får man göra dem och ha en tanke bakom spelet och hur det påverkar dynamik osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade just en mycket dålig session på 5/10 och 10/20. Gjorde 1-2 stora spel som var riktigt usla och hade dessutom relativt dåligt grundspel. Jag tiltar upp mig själv ibland över hur dåliga alla gubbar är och så blir det för högt tempo i spelet, vilket leder till att man inte ser saker tydligt alls längre.

 

Strafflöpning för att få ödmjukheten tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt åsido, handen är lite småöm bara.

 

När jag tittar tillbaka på sessionen så var det framförallt en hand på 10/20 som jag totalt gjorde bort mig på när jag var steamad från 5/10-spel. Funderar faktiskt på att lägga ner 5/10 helt. Jag blir för lös och oskarp där och gubbarna spelar bara preflop poker.

 

Historiskt (sista ~3 åren) så är jag back ungefär 12k på 5/10 för uppskattningsvis -2bb/100 över 75k händer. Under samma period har jag på 10/20 ca 7bb/100 över 310k händer och 5bb/100 på 25/50 över 100k händer.

 

Även om 5/10 kanske är nivån jag ska spela på rullemässigt, så är det svårt mentalt. Blir för billigt. Pulsen ökar inte ens vid stora bluffar/syner. Och jag fattar färre korrekta beslut. Å andra sidan är det oftast 1-2 bord 10/20 igång samtidigt där jag spelar. Kan bli tvungen att byta sida eller ha ett par olika igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händelsefattig kvällssession. Vann en del fulla inköp men torskade många halvstora då jag missade alla drag eller blev utdragen. Gick ungefär plus/minus efter eftermiddagens relativt stora back på 9k.

 

Dagens favorithand inträffade första handen en konstig gubbe sätter sig ner på mitt bord:

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

youngprofitable (SB) ($2,000) 100bb

BB ($2,000) 100bb

 

Pre-Flop: ($30, 2 players) youngprofitable is SB 3:spade: 7:spade:

youngprofitable raises to $40, BB raises to $160, youngprofitable calls $120

 

Flop: 4:diamond: 4:spade: 5:heart: ($320, 2 players)

BB bets $200, youngprofitable calls $200

 

Turn: 3:club: ($720, 2 players)

BB bets $400, youngprofitable calls $400

 

River: 6:spade: ($1,520, 2 players)

BB checks, youngprofitable bets $1,240, BB calls $1,240

 

Final Pot: $4,000

youngprofitable shows

3:spade: 7:spade:

 

youngprofitable wins $3,999 (net +$1,999)

 

BB lost $2,000

 

 

 

Handen från tidigare där jag är steamad och gör ett spel mot en fisk som jag i stort sett aldrig gör:

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($700) 35bb

UTG+1 ($2,407) 120bb

youngprofitable (CO) ($2,935.50) 147bb

BTN ($3,263) 163bb

SB ($1,401.60) 70bb

BB ($2,028) 101bb

 

Pre-Flop: ($30, 6 players) youngprofitable is CO 8:spade: 7:spade:

2 folds, youngprofitable raises to $60, BTN raises to $140, 2 folds, youngprofitable calls $80

 

Flop: 10:spade: 4:club: 5:club: ($310, 2 players)

youngprofitable checks, BTN bets $180, youngprofitable calls $180

 

Turn: J:club: ($670, 2 players)

youngprofitable checks, BTN bets $250, youngprofitable raises to $785, BTN calls $535

 

River: 2:heart: ($2,240, 2 players)

youngprofitable bets $1,830.50, BTN calls $1,830.50

 

Final Pot: $5,901

youngprofitable shows

8:spade: 7:spade:

BTN shows

A:heart: A:club:

 

BTN wins $5,898 (net +$2,962.50)

 

youngprofitable lost $2,935.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som mitt "problem", fast på nivåer 10x högre. Insett att jag är BE på SvS /5 över senaste 100k händer, och >10bb/100 på samtliga nivåer över.

 

Man vill ju inte råka dra klassikern om att det i sig skulle vara svårare att slå spelare som inte alls tänker, men det blir ju kombinationen av man har lägre incitament per pott och att det är frustrerande tråkigt att man verkligen inte får råka förutsätta att folk tänker och utvecklas. Har hamnat hu mot spelare som är automoney bara sett till 2bets preflop, utan att orka sitta kvar (livet är för kort).

 

De du möter på /10$ är ju antagligen inte lika korkade, men är du van med mer komplext spel blir det ju samma effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som mitt "problem", fast på nivåer 10x högre. Insett att jag är BE på SvS /5 över senaste 100k händer, och >10bb/100 på samtliga nivåer över.

 

Man vill ju inte råka dra klassikern om att det i sig skulle vara svårare att slå spelare som inte alls tänker, men det blir ju kombinationen av man har lägre incitament per pott och att det är frustrerande tråkigt att man verkligen inte får råka förutsätta att folk tänker och utvecklas. Har hamnat hu mot spelare som är automoney bara sett till 2bets preflop, utan att orka sitta kvar (livet är för kort).

 

De du möter på /10$ är ju antagligen inte lika korkade, men är du van med mer komplext spel blir det ju samma effekt.

 

Yes. Låter som samma symptom. Spelarna är väl OK på 5/10, men spelet känns klart annorlunda. Eller så är det bara i mitt huvud. För mig tror jag det är viktigt att inte bli för reckless. Jag är definitivt tillräckligt reckless på 10/20.

 

 

Haha maniac, men du behövde iallafall inte slå upp en ny gipsvägg! ;)

 

Skönt att hämta igen back till BE iallafall. Jobba på!

 

Mvh

 

Det är faktiskt bättre att skada handen lite, ja. Den läker. Om väggen hade gått sönder så hade det dröjt flera år innan jag löst det...

 

Tyvärr var det kvällsseshen som gick plus/minus så 8-9k back för dagen. Och 3k back på 21 händer idag. Men jag har bestämt mig nu - ska göra det omöjligt att förlora pengar i helgen. Ska spela galet bra och ren poker. Inga distraktioner. Lockdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt åsido, handen är lite småöm bara.

 

När jag tittar tillbaka på sessionen så var det framförallt en hand på 10/20 som jag totalt gjorde bort mig på när jag var steamad från 5/10-spel. Funderar faktiskt på att lägga ner 5/10 helt. Jag blir för lös och oskarp där och gubbarna spelar bara preflop poker.

 

Historiskt (sista ~3 åren) så är jag back ungefär 12k på 5/10 för uppskattningsvis -2bb/100 över 75k händer. Under samma period har jag på 10/20 ca 7bb/100 över 310k händer och 5bb/100 på 25/50 över 100k händer.

 

Även om 5/10 kanske är nivån jag ska spela på rullemässigt, så är det svårt mentalt. Blir för billigt. Pulsen ökar inte ens vid stora bluffar/syner. Och jag fattar färre korrekta beslut. Å andra sidan är det oftast 1-2 bord 10/20 igång samtidigt där jag spelar. Kan bli tvungen att byta sida eller ha ett par olika igen...

 

Är du och jag samma person eller? Börjar nästan tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung helg. Mina stora ambitioner ledde bara till stora förluster mot dårar. Jag har svårt att bedöma mitt eget spel men jag anser att jag verkligen spelade så bra jag kunde. Hamnade i ett antal högvarians-situationer mot gubbar av den sjukare sorten. Dessa konfrontationer slutade tyvärr i misär. Den absolut sjukaste kunden lirade 57/52 med 44% 3bet och var redo att stacka av i varje hand verkligen. Tyvärr vann han mot mig och torskade mot alla andra.

 

Paus nu några dagar åtminstone för ett engelska-test jag måste skriva i veckan på annan ort. Sedan får vi se. Får definitivt bli lite 5/10 efter det, vilket känns segt. Trodde verkligen jag skulle slippa det som det såg ut i början av veckan...

 

Jaja, clear eyes full heart osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna ser ju sjuka ut förstås och jag vet inte vad som är korrekt men det var inte rätt kille att bara syna flopp mot kändes det som. >40% 3bet och checkade aldrig turn.

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($1,651) 83bb

UTG+1 ($1,427) 71bb

CO ($891) 45bb

youngprofitable (BTN) ($2,921) 146bb

SB ($2,167) 108bb

BB ($1,617) 81bb

 

Pre-Flop: ($30, 6 players) youngprofitable is BTN 8:diamond: 10:spade:

3 folds, youngprofitable raises to $50, SB raises to $120, 1 fold, youngprofitable raises to $345, SB calls $225

 

Flop: Q:diamond: 5:heart: 8:club: ($710, 2 players)

SB checks, youngprofitable checks

 

Turn: 6:spade: ($710, 2 players)

SB bets $360, youngprofitable calls $360

 

River: 9:heart: ($1,430, 2 players)

SB bets $1,462, youngprofitable calls $1,462

 

Final Pot: $4,354

youngprofitable shows

8:diamond: 10:spade:

SB shows

10:heart: K:club:

 

youngprofitable wins $4,351 (net +$2,184)

 

SB lost $2,167

 

 

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($2,494) 125bb

CO ($1,970) 99bb

BTN ($700) 35bb

youngprofitable (SB) ($5,458) 273bb

BB ($4,661) 233bb

 

Pre-Flop: ($30, 5 players) youngprofitable is SB J:spade: A:club:

UTG raises to $70, 2 folds, youngprofitable calls $60, BB raises to $180, UTG calls $110, youngprofitable calls $110

 

Flop: A:spade: 6:heart: 3:club: ($540, 3 players)

youngprofitable checks, BB bets $270, UTG folds, youngprofitable calls $270

 

Turn: 3:spade: ($1,080, 2 players)

youngprofitable checks, BB bets $800, youngprofitable calls $800

 

River: 2:diamond: ($2,680, 2 players)

youngprofitable checks, BB bets $3,411, youngprofitable calls $3,411

 

Final Pot: $9,502

BB shows

A:heart: A:diamond:

 

BB wins $9,499 (net +$4,838)

 

youngprofitable lost $4,661

UTG lost $180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering (tl;dr längst ner)...

 

Skrev testet i Malmö i fredags efter en övernattning på hotell. Gick skapligt förutom på speaking-delen. Förvånansvärt dålig insats av mig trots att jag visste vad som väntade. Blir en nervös väntan i 10 dagar då mitt offer alltså är "conditional"...

 

Har varit bakis rätt mycket i övrigt sen senast men då jag spelat poker har det gått sensationellt dåligt. Har spelat helt OK faktiskt, men just nu är det en sån där period då allt går fel. Man "känner" checkraisarna komma men de lyckas ändå alltid ha en slagen. Får man in det dåligt torskar man, får man in det bra torskar man också. Sedan har jag spelat mest 10/20, vilket på ett naturligt sätt lett till att jag är mer eller mindre bust på sidan. Gått från 42k till 5k på kanske 10 dagar.

 

Ska fundera lite grann på om jag ska sätta in mer eller inte. Svårt beslut - vägskäl. Efter den sista augusti så lär jag inte spela mer på åtminstone ett år, men troligen aldrig mer för att tjäna mitt levebröd. Fram till dess ska jag flytta ur min nuvarande lägenhet, hyra ut den och skaffa ett ställe i London (utgår från att jag på något sätt löser att komma in). Dessutom ska jag utomlands en vecka och har ett antal helgresor under resterande delen av sommaren. På ett sätt vore det väldigt skönt att bara lämna pokern helt bakom sig redan nu och istället förbereda sig inför terminen; läsa på kurslitteraturen och plugga lite kinesiska, som jag pluggat tidigare och ämnar fortsätta med i England.

 

Å andra sidan VET jag att jag är bättre än gänget jag spelar mot när jag väl hittar formen och balansen mellan agressivitet och lugn. Känner att jag varit lite ur synk emellanåt och sånt är väldigt viktigt för mig då en liten felkalibrering kan göra stor skillnad. Jag vill verkligen bevisa för mig själv att jag fortfarande kan slå gänget. Om jag lyckas med det så är ju en fördel att man faktiskt tjänar pengar också. Vilken tur man har som faktiskt tjänat pengar på något man gärna gjort för skojs skull...

 

Läste en intervju med Brian Rast (AKA tsarrast) igår som var rätt intressant, även om det han sade knappast var något nytt. Han talade dock om sin nytändning för 2-3 år sedan då han slutade gå ut så mycket och istället fokuserade ännu mer på poker och att leva sunt. När man tittar på honom spela så känns han verkligen som sinnebilden av total harmoni för mig. Tvivlar på att han har ådragit sig några handskador de sista åren...

 

Problemet är ju att jag inte kan göra någon total satsning som han kan. Planen är att lägga pokerlivet bakom mig, då jag inte finner det tillfredställande i längden. Jag spelar sommaren ut för att sysselsätta mig och för att tjäna pengar. Jag har gjort bedömningen att bästa sättet är att spela 10/20. Rätt eller fel - det är min bedöming. Som sagt, svårt val huruvida jag ska re-deppa eller inte och jag ska fundera några dagar...

 

 

TL;DR: skrev engelska-testet, gick sådär, bustat pokerkontot, sätta in mer eller inte? tvek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från en favoritsysselsättning till en annan! Jag är en enorm fotbollsfanatiker i allmänhet men framförallt så är jag besatt av Premier League. Detta är en besatthet som blir starkare för varje år som går. Delvis lär det bero på att jag de tre senaste åren satsat rätt stora pengar och vunnit varje år. Har alltså satsat på tre olika lag: Chelsea (2.98x), Man U (3.6x?) och Man C (5.4x). Naturligtvis har detta gjort att mitt ego när det kommer till ligan är åtminstone lika stort som Erik Nivas!

 

Har nu under morgonen suttit och brutit ned titelaspiranterna inför nästa säsong och det jag har kommit fram till logiskt efter att tidigare bara ha haft den där sjuka känslan är att.............CHELSEA vinner!

 

Hade någon föreslagit det i slutet av föregående säsong så hade jag bara fnyst. Jag har dock tvingats omvärdera situationen och presenterar här min analys...

 

Precis som en expert*, vars åsikt jag värderar högt, uttryckte det nyligen så anser jag att man kan säga att det idag snarare finns en BIG 3 och en MEDIUM 3, till skillnad från tidigare "Big 4". Det jag menar är alltså att de enda lagen jag ser utmana om titeln i år också är just de lagen som vunnit de tre senaste säsongerna: Chelsea, Man U, Man C. Så långt definitivt inga revolutionerande åsikter.

 

Oddsen för mina tre titelkandidater i dagsläget är som följer:

Man City - 2.24.

Man Utd - 3.45.

Chelsea - 6.60.

 

Mitt val är alltså tredjehandsfavorit och något av en skräll med tanke på att de slutade sexa förra säsongen, 25 poäng bakom vinnande Man City.

 

Varför tror jag nu på Chelsea då? Jo:

 

1. Backlinjen.

 

Man inleder säsongen med en mycket väl fungerande backlinje. Tre fjärdedelar av backlinjen (Cole, Terry, Cahill) utgjorde Englands bäst fungerade lagdel i EM och slog ut Napoli, Barcelona och Bayern München ur Champions League förra säsongen. Dessutom gjorde Ivanovic sin kanske bästa säsong någonsin. Förra säsongen tvingades Chelsea lita till en hyperambitiös brasiliansk mittback i David Luiz, som visserligen är ett geni men även agerade allt från mittback till striker under AVB:s totalfotbollsregim. I år räknar jag med att backlinjen är klart mer samspelt och tänker mer realistiskt.

 

2. Eden Hazard.

 

Enough said. Eller nja... Hazard är oerhört hypad och även om jag inte sett honom jättemycket, så räknar jag kallt med att han kommer göra stor succé då hans lekkamrater kommer att vara så mycket bättre samtidigt som han lär få spela i sin idealiska nummer 10-roll med ett tryggt mittfältsblock i ryggen.

 

3. Michael Essien.

 

För undertecknad en sann favoritspelare, som har blivit mer eller mindre bortglömd tycks det. Kommer att kännas som en ny värvning för Chelsea då han var skadad i stort sett hela förra säsongen, men nu kommer med en full försäsong och ett stort revanschsug i bagaget. Ett absolut DJUR i mitten av parken.

 

4. RDM.

 

Roberto Di Matteo. Många ser honom kanske som en av lagets svagheter inför säsongen. Just därför gillar jag honom. Han har, trots CL-vinst, mycket att bevisa samtidigt som han har lagets fulla stöd. Jag har en känsla av att allmänhetens tvivel på tränaren kan binda samman truppen och göra laget starkare. Sedan tror jag att RDM dessutom är en underskattad manager. Presterade spännande fotboll i WBA för några år sedan.

 

5. Balansen.

 

Det absolut viktigaste när jag tittar på ett lags chanser att vinna en titel är lagets balans. Det vill säga hur lagets olika spelare och delar fungerar tillsammans.

 

Ta Liverpool anno 2011/2012 som exempel på en dålig balans: du har i allmänhet tekniska, passningsskickliga nyckelspelare (Suarez, Bellamy, Gerrard) och förespråkar en pass-and-move-strategi. Samtidigt värvar du det engelska ligasystemets kanske minst rörliga spelare**, Andy Carroll för 360 miljoner kronor och en långbollsgubbe i Charlie Adam. Bra spelare individuellt, men kanske snarare för ett Sam Allardyce-lag. Hur ska Carroll och Suarez nånsin kunna operera på samma våglängd?

 

Chelsea, så. Man har gjort sig av med en del elefanter; Drogba, Kalou, Bosingwa lämnar och Malouda lär följa. Drogba var stundtals bra förra säsongen, men lade inte alls tillräckligt många mål i ligan. Kommande säsong lär Torres få den givna nyckelrollen som nummer 9 och han får dessutom en helt annan klass på sina kamrater. Istället för att ha Malouda, Lampard och Sturridge runt sig så heter de nu kanske Hazard, Mata och Marin. Talang i absolut världsklass och spelare som är på samma våglängd som Torres...

 

FRÅGETECKNET: Fernando Torres

 

Man kan hitta positiva tecken i avslutningen på Fernando Torres säsong. Han fick göra några mål i ligan och såg faktiskt riktigt bra ut när han fick spela i EM. Som det givna valet i Chelseas anfall är han dock ett frågetecken då så mycket beror på honom. Gör han en bra säsong så tror jag att Chelsea vinner Premier League.

 

 

PRELIMINÄR STARTELVA:

 

Cech

Ivanovic - Terry - Cahill - Cole

Essien

Lampard - Ramires

Hazard Mata

Torres

 

SUBS

Backar: David Luiz, Bertrand,

Mittfältare: Mikel, Meireles, Romeu, De Bruyne

Anfallare: Marin, Sturridge, Lukaku, Kakuta

 

 

Med detta sagt så är Manchester-lagen fantastiska båda två och jag tycker nog att de är rättmätiga favoriter utan tvekan. Dessutom kan de mycket väl fortfarande förstärka laget. Skulle t ex Manchester City värva Robin van Persie och ytterligare en stark innermittfältare så blir de mycket svårslagna.

 

Jag har dock problem med båda lagen.

 

MAN U:

Lär ha Vidic och Ferdinand tillbaka till säsongsstart. Väldigt viktigt! Sätter dock ett frågetecken för huruvida de kommer att hålla hela säsongen. Båda spelarna har varit väldigt skadedrabbade de sista åren. Bra ersättare, men inte med samma pondus. Dessutom anser jag att man har lite problem med mittfälts/anfalls-balansen. 4-4-2 eller 4-2-3-1? Kagawa och Rooney måste spela oavsett uppställning. 4-4-2 blir väldigt offensivt med Kagawa och troligen Carrick på mitten, även om det såg bra ut med Cleverley i motsvarande roll i början av förra säsongen. Väljer man 4-2-3-1 får Rooney en spjutspets-roll, vilket gör att man tappar hans playmaker-förmåga. Tvivlar inte på att Sir Alex Ferguson får det rätt, men det tål att tas upp. Fantastiska ytterspringare som vanligt. Valencia, Nani, Young, Giggs. Kan räcka långt.

 

MAN CITY:

Än så länge inga gjorda värvningar. Och vad behöver man egentligen? Fyra eller till och med fem (Guidetti) anfallare av högsta klass med ett artilleri där bakom som heter duga. Även här har jag vissa problem med uppställningen dock. För att utnyttja den starka anfallsbesättningen (Tevez, Aguero, Balotelli och Dzeko) bör man ju spela 4-4-2 för att hålla alla nöjda och glada. Problemet är att Yaya Touré absolut excellerade i den offensiva mittfältsrollen förra säsongen. Misstänker dock att girigheten kan leda till att Touré inleder längre ner i banan denna säsongen, vilket kan komma till kostnad av mindre trygghet i laget. Finns i grunden mycket potentiell oro i truppen (Tevez, Balotelli, De Jong) och även om allt kan tyckas frid och fröjd när de vinner, så kan det också bli dålig stämning. Ytterligare ett frågetecken är att man lär fokusera mer på Champions League i år...

 

 

Jag gör mitt spel precis innan ligan startar, men Chelsea finns definitivt i mina tankar till 6.60 gånger pengarna...

 

Diskutera!

 

*http://blogg.fotbollskanalen.se/hyllman/

**Nåja. Grant Holt kan vara trögare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant analys.

 

 

Tror dock Chelsea kommer stöta på patrull ganska tidigit i säsongen och köra fast. Såg man Chelsea i ligan förra året (även efter AVB) Så såg man att dom hade problem att få till en fungerande offensiv och jag tror inte De Mateo är rätt man att lösa på dessa knutar.

 

Det De Mateo gjorde var att ingjuta mod och parkera dubbeldäckaren. Och tack vare CL vinsten hamnade man i en halvsvår sits, man var tvugna att behålla De Mateo no mather what. Även om det antagligen (vilket ledningen nog känner själva) är fel val och kommer inte tillåta Chelsea att ta nästa steg.

 

Slutligen så sjunger spelare som Lampard/Essien och Cole på sista versen och är inte längre den typen av spelare som leder ett lag till en PL-titel.

 

Låt dig inte luras av 1-2 nyförvärv! ;-)

 

Faller alla bitar på plats så kan dom nog haka på ett tag men i slutändan så lär det bli ett två lags race likt förra året i Manchester. Stjärnorna mot Kollektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skall vara petig så spelade ju faktiskt inte Cahill överhuvudtaget i EM, så det stämmer inte riktigt att 3/4 av Englands "mest fungerande lagdel" kommer från Chelsea. Förstår dock poängen!

 

Jag tycker för övrigt att det känns som Chelsea har något riktigt bra på gång och skulle inte förvåna mig om de står där med titeln i slutet av säsongen, även om det inte skulle vara mitt tips. United och City känns helt enkelt för starka, allra helst nu när det verkar som SAF börjat gräva djupt i plånboken igen. Det kommer säkert någon riktig höjdare innan säsongen är igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant analys.

 

 

Tror dock Chelsea kommer stöta på patrull ganska tidigit i säsongen och köra fast. Såg man Chelsea i ligan förra året (även efter AVB) Så såg man att dom hade problem att få till en fungerande offensiv och jag tror inte De Mateo är rätt man att lösa på dessa knutar.

 

Det De Mateo gjorde var att ingjuta mod och parkera dubbeldäckaren. Och tack vare CL vinsten hamnade man i en halvsvår sits, man var tvugna att behålla De Mateo no mather what. Även om det antagligen (vilket ledningen nog känner själva) är fel val och kommer inte tillåta Chelsea att ta nästa steg.

 

Slutligen så sjunger spelare som Lampard/Essien och Cole på sista versen och är inte längre den typen av spelare som leder ett lag till en PL-titel.

 

Låt dig inte luras av 1-2 nyförvärv! ;-)

 

Faller alla bitar på plats så kan dom nog haka på ett tag men i slutändan så lär det bli ett två lags race likt förra året i Manchester. Stjärnorna mot Kollektivet.

 

För det första tycker jag att det är svårt att bedöma RDM:s Chelseas insatser i ligan. Man tappade chansen till CL-kvalificering rätt tidigt och gick dessutom till final i både FA-cupen och just CL.

 

För det andra så anpassade sig laget i CL efter motstånd. Man lyckades vända 1-3 mot Napoli på hemmaplan medan man helt stängde igen mot Barcelona och Bayern München.

 

Slutligen så anser jag Essien och Cole vara långt ifrån slut. Essien har varit skadad länge och är därför bortglömd. Cole tycker jag har varit jättebra i CL och i landslaget. Lampy... är Lampy. Jag hoppas att han får en mer tillbakadragen, bollvårdande roll än tidigare och att han kan komplettera ett defensivt ankare som Essien eller Mikel.

 

Förutom mycket skarpa nyförvärv (Hazard, Marin, Essien) så får man heller inte glömma bort Gary Cahill. Han kom in i januari och har sedan dess visat sig vara en perfekt kamrat för John Terry i mittförsvaret. Dessutom har ju Ryan Bertrand på vänsterbacken fått något av ett genombrott och kan på sikt ersätta Ashley Cole.

 

 

Om man skall vara petig så spelade ju faktiskt inte Cahill överhuvudtaget i EM, så det stämmer inte riktigt att 3/4 av Englands "mest fungerande lagdel" kommer från Chelsea. Förstår dock poängen!

 

Jag tycker för övrigt att det känns som Chelsea har något riktigt bra på gång och skulle inte förvåna mig om de står där med titeln i slutet av säsongen, även om det inte skulle vara mitt tips. United och City känns helt enkelt för starka, allra helst nu när det verkar som SAF börjat gräva djupt i plånboken igen. Det kommer säkert någon riktig höjdare innan säsongen är igång!

 

Det har du helt rätt i - mitt misstag. Tanken var väl att han skulle spela men blev skadad? Om jag inte missminner mig så var Terry/Cahill förstaval i kval- och träningsmatcher under året...

 

Absolut. City och Manure är väldigt starka och kanske försöker jag bara hitta ett mer spelbart odds. Men jag tror faktiskt inte att det är så. Jag tror verkligen på dem, rent objektivt.

 

Med det sagt så måste man vänta ut silly season. Envisa rykten säger att Man U kanske värvar Lucas Moura och att Chelsea är överens med Internacional om en brasse vid namn Oscar. Två sjuka spelare enligt rapporter. Oväntat tyst kring City men mycket kan hända på alla fronter. Oavsett vad som händer så väntar en mycket sjuk säsong i PL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...