Gå till innehåll

SNG nörd på väg till Supernova Elite...


RunningAlone

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hejsan! (Pokerrelaterat)

 

Jag har återigen agerat snickare för att få mina föräldrars sommarstuga att vara i bästa skick före midsommarafton. Den andra delen av bryggan är äntligen klar, så nu är det snart dags för sol och bad hela sommaren.

 

Mitt hem är i en total röra. Jag ska flytta till en annan lägenhet, där jag äntligen fått min egen arbetsplats! Har placerat lådor från golv till tak, men jag behöver åtminstone inte bära dem själv. Jag anställde något företag att fixa jobbet, så jobbigt att flytta alla dessa möbler. Men jag är lite orolig för flyttföretaget för hörde ryktesvägen att de ville ha 9000 kr för att flytta från en etta till en tvåa!

 

Förresten, jag sorterade ut all alkohol som jag hade i köksskåpen. Detta var min skörd.

 

DSC018955555555555.jpg

 

 

Man samlar på sig en hel del genom åren dock är jag ingen hjälte eftersom en hjältes dryckesvanor och samling överstiger min men ändå....

 

På midsommarafton så blir det fest vid Högsjön. Färskpotatis, sill och snaps står på agendan. Jag som är så för traditioner tänker skaffa mig en krans att sätta i håret, fixa midsommarstång och sjunga "Små Grodorna" medan alkohol procenten är stiger.. Kvällen avslutas med grillning. Jag håller tummarna för att få bra väder, har ju de senaste åren varit riktigt drygt, blåsigt, regn och kyla.

 

Som pricken över i:et har jag gått och blivit förkyld, vet inte om det är för att jag stod i kallt vatten hela morgonen för att äntligen bli klar med bryggan eller om det är någon som hostat mig i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare rolig blogg du har ! Jag spelar sit and go och är en vinnare dock inte på dom högsta nivåerna . Men drar väll in en helt okej månadslön .. Undrar bara om du har några böcker att tipsa om? Som du läst ? Och dina tips att utveckla sit and go /turnering spelen då jag vill in och spela högre snart men jag håller mig till min bankroll .. Hur många bord spelar du samtdigt ?

 

mvh/peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare rolig blogg du har ! Jag spelar sit and go och är en vinnare dock inte på dom högsta nivåerna . Men drar väll in en helt okej månadslön .. Undrar bara om du har några böcker att tipsa om? Som du läst ? Och dina tips att utveckla sit and go /turnering spelen då jag vill in och spela högre snart men jag håller mig till min bankroll .. Hur många bord spelar du samtdigt ?

 

mvh/peter

 

Fniss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering:

1) Lyckats kvala mig till EPT Tallinn

2) Flytt avklarad

 

Har ej lyckats inreda mitt nya kontor söker efter ett skrivbord samt en skön datorstol. Lyckades finna ett par som ser intressanta ut men vet inte hur lätta de är att få tag i...medan jag sökte efter sköna datorstolar fann jag även en utsökt bild på Van Damme:

 

1Ergonomic-Office-Personal-Workspace-257x300.jpg

1roberta_ramme_c.jpg

1small-wood-writing-desk-ritter-furniture.jpg

1comfy-chair.jpg

1jeanclaudevandamme.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Varit lite slö den senaste tiden på att uppdatera får lov att skylla på att det är sommar och då stannar det mesta av...

Det enda som är någorlunda intressant att förtälja är väl mitt besök till Östersund där fiske stod på agendan. Fisket förflöt utmärkt! Enda att klaga på är väl att det blev lite kyligt ibland samt förlusten av mitt jointed rapala.

Tid som jag behöver passa och som överhuvudtaget är värd att ha koll på är torsdagar klockan 20:00 på 4:an, där Ernst bjuder på sig själv! Utmärkt tidsfördriv en annan klassiker är givetvis Morden i Midsomer.

 

1 augusti bär det av till Tallinn för EPT, har fortfarande inte bestämt mig för vilket färdmedel jag kommer använda mig för att nå Estland. Eller om jag ska bege mig ditt den 31 juli istället för 1 augusti. Kommer att vara på Gotland fram tills söndagen och nattfärjan över till fastlandet och bil till hemmet är planerat men funderar på att skippa hemvägen och ta mig till Stockholm direkt. Eftersom jag är så klen och lätt blir förkyld så är båt det som lockar mest att låsa in mig på hytten och hålla mig undan all mänsklig kontakt. Fast flyget går relativt snabbt men att ta mig igenom ett Arlanda med folk som snuddar vid mig vill jag icke. I-lands problemen hopar sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit lite slö den senaste tiden på att uppdatera får lov att skylla på att det är sommar och då stannar det mesta av...

Det enda som är någorlunda intressant att förtälja är väl mitt besök till Östersund där fiske stod på agendan. Fisket förflöt utmärkt! Enda att klaga på är väl att det blev lite kyligt ibland samt förlusten av mitt jointed rapala.

Tid som jag behöver passa och som överhuvudtaget är värd att ha koll på är torsdagar klockan 20:00 på 4:an, där Ernst bjuder på sig själv! Utmärkt tidsfördriv en annan klassiker är givetvis Morden i Midsomer.

 

1 augusti bär det av till Tallinn för EPT, har fortfarande inte bestämt mig för vilket färdmedel jag kommer använda mig för att nå Estland. Eller om jag ska bege mig ditt den 31 juli istället för 1 augusti. Kommer att vara på Gottland fram tills söndagen och nattfärjan över till fastlandet och bil till hemmet är planerat men funderar på att skippa hemvägen och ta mig till Stockholm direkt. Eftersom jag är så klen och lätt blir förkyld så är båt det som lockar mest att låsa in mig på hytten och hålla mig undan all mänsklig kontakt. Fast flyget går relativt snabbt men att ta mig igenom ett Arlanda med folk som snuddar vid mig vill jag icke. I-lands problemen hopar sig...

 

 

I hear you, var borta en vecka på cypern nu senast, kom hem i måndags. Blev sjuk 3e dagen på semester. Förkyld såklart, ingen höjdare direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gotland avklarat med allt som kommer med det. Besökte ett par riktigt trevliga uteställen åt god mat enda som fattades var solen som höll sig undan. Bodde i hjärtat av Visby helt omgärdad av ringmuren fast ändå kunde man inte känna sig riktigt säker för när "sjöröken" kom smygandes och tjutet från män förlorade till sjöss hördes så var enda lösningen att kurra ihop sig i ett hörn och öppna upp whiskyn!

 

Utöver god mat och whisky så gjordes en liten road trip till bla Hoburgsgubben en tjusig sten som ser ut som gubbes ansikte. Lyckades även se ett par raukar.

 

800px-Gotland_Raukar-Hoburgsgubben.jpg

 

På söndagen tog jag ett flyg till Stockholm och vidare med båt till Tallinn var jag nu befinner mig. Lyckades omvandla en step 6 ticket till vinst så nu är man här och om 12 timmar drar det igång! Spännande!

 

Hoppas lyckan står mig bi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Slöast på att uppdatera men ska på det igen det är ju trots allt ett nytt år.

Har hoppat upp lite i nivå så jag endast behöver grinda en 3-4 timmars session per dag. Ägnar även min värdefulla tid till att öva heads up en timme per dag...

Har bubblat kvalen till EPT Köpenhamn men ska rycka upp mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...