Gå till innehåll

Lite nybörjar tips poker.


juunaaaz

Recommended Posts

Hejsan!

 

Skulle vara ytterst tacksam om någon tog sig tid och besvarade mina funderingar.

 

Jag har funderat på att ge poker en rejäl chans 2011. Har väl spelat i kanske ett och ett halvt år. Dock har jag väl spelat som de flesta nybörjare som ändå inte är dumma i huvudet. Vunnit men sedan tack vare tilten förlorat.

 

Jag är ganska bra på matte, så frågan är: Vad är viktigast att kunna, matematiskt sätt?

 

Vilka hemsidor kan jag lära mig mest poker på, även som nybörjare?

Kostar dem, är dem gratis?

 

Vad bör jag tänka på nu när jag tänker ge mig in i pokervärlden på riktigt?

 

Tacksam för alla seriösa svar / SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Skulle vara ytterst tacksam om någon tog sig tid och besvarade mina funderingar.

 

Jag har funderat på att ge poker en rejäl chans 2011. Har väl spelat i kanske ett och ett halvt år. Dock har jag väl spelat som de flesta nybörjare som ändå inte är dumma i huvudet. Vunnit men sedan tack vare tilten förlorat.

 

Jag är ganska bra på matte, så frågan är: Vad är viktigast att kunna, matematiskt sätt?

 

Vilka hemsidor kan jag lära mig mest poker på, även som nybörjare?

Kostar dem, är dem gratis?

 

Vad bör jag tänka på nu när jag tänker ge mig in i pokervärlden på riktigt?

 

Tacksam för alla seriösa svar / SL1M

 

Du kan börja läsa på om bankrollmanagment

sedan vill är de olika, vissa vill läsa böcker vissa vill inte

vad hade du tänkt spela, flerbordsturneringar, sng eller cashgame,

blandat kanske?

matematiskt sett finns där nybörjarguider inom flera delar av pokern just här på forumet under gruppen nybörjarfrågor, börja där och läs igenom flertalet av dom trådarna, dom är sketbra, och ja välkommen till forumet om du nu är ny här =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej okej!

 

Jo, jag tänker väl i första hand på turneringar och cashgame, No-lim.

 

Någon som har något mer att tillägga?

 

 

Nej det som Scaniac skriver är bra, det allra viktigaste är Bankroll management när man börjar så läs på dig på det och håll hårda krav för rullen så kommer det nog gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du matematiskt lagd kan du säkert snabbt ta till dig det mesta som finns i boken The Mathematics of Poker skriven av Bill Chen och Jarrod Ankenman. Greppar du det kommer du ta hästakliv mot att bli en bättre spelare.

 

Angående tilt kan Tommy Angelos videos på deucescracked.com säkert hjälpa dig mycket. Du kan bli gratismedlem i 7 dagar och ladda ner hur mycket filmer som helst, de är inte drm-skyddade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

 

Tackför alla svar!

 

 

Vad förslå du att jag ska börja med matematiskt?

 

Börja med denna kursen i pokermatte sen bör du ha någorlunda på fötterna för att kunna börja med MoP.

 

EDIT: Du skriver att du spelat i ca 1,5 år så jag tog för givet att det mesta i den här skolan (eller liknande) är skåpmat för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du redan är bra på matte tycker jag inte du ska bry dig så mkt om det just nu.

 

Det är ändå inte super viktigt i Nolimit.

 

Har själv lyckats väldigt bra och jag är ganska usel på matte.

Logist tänkande är det som betyder något i början.

 

Är du riktigt bra på matte så kan väll kanske limit holdem vara något.

Inte lika roligt å lönsamt som nolimit men man slipper alla tunga beslut som tär på psyket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...