Gå till innehåll

Shredder DB


Shredder

Recommended Posts

Jaha, tanken med denna är att jag för helt eget bruk ska försöka förstå varför jag inte kommer nånvart :-)

 

11 Feb 2011

 

Händer spelade under dagen: 2135

 

AA - 7 ggr varav fem som BB och alla folda till BB alla fem ggr, de andra två inbringa tillsammans sex BB. Summarium: 7 AA gav elva blinds :roll:

 

KK - 4 ggr varav två gav åtta blinds & den tredje blev en all-in emot AA som jag förlora men sen sista var all-in mot 99 som jag vann. Summarium: 4 KK resultera i ungefär plus 6 blinds :rolleyes:

 

QQ - 3 ggr varav en sprang in i KK, en fick singla slant mot AK och förlora, sista vann elva blinds. Summarium: 3 QQ resultera i minus 69 blinds :cry:

 

Verkar som jag inte är menad få betalt med fina kort ;-)

 

"Dagens hand"

Jag fick pocket tior med position direkt efter BB, höjde med tre BB, två calla, resten folda. Flopen var 4-9-E regnbåge, jag beta två blinds, det kändes som okej informations bet samtidigt som jag kände att det var ett bet jag kunde gjort om haft pocket nior. Näste man höjer med fyra BB och tredje calla.

Jag känner jag har eventuella outs för en semi-bluff men jag folda för det var det objektivt rätta... turn är ett ess, vilken tur jag folda tänker jag, en bluff hade inte funkat här... poten höjs med 50% och rivern kommer, bordet blir 4-9-E-E-10(!)

Slutpoten blir 31 blinds och första visar AK och andra A6

 

Den handen representerade min dag totalt, alla som valde köra drag mot mig träffa sitt på rivern. Men min objektivitet vann ändå i längden, dagen slutade med plus 116 blinds.

--------------------------------------------------------------------------

 

Det var igår det, idag ska jag försöka se till att inte ge pengarna tillbaka.

--------------------------------------------------------------------------

 

21 - 28 Februari ska jag testa göra nån challenge, jag följer ClarkKent1989 som denna vecka har en challenge att spela 250 000 händer och skänker 50% av sina vinster från detta till Unicef. Om nån mot förmodan missat detta så heter hans DB här "Grind it up"

 

Jag ska nog börja lågt med 20 000 händer på en vecka, det är bara ungefär dubbelt mot vad jag göra nu. Slipper jag äta framför datorn eller låna tid från min sömn för att klara det ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inge tur i poker...

Man kan spela "helt perfekt" och ändå förlora...

 

Ghaaaaa!

 

Värsta dagen nånsin, dock gick den totalt sett inte minus.

Ingen stjärna på odds men jag hann räkna till 24(!!) gånger på rad som flopen helt missa min hand.

 

Spela tight och bara med bra utgångshänder, men varje gång jag hade två kläda kort så blev flopen t ex 4-5-7... när spela låga par regna det dock höga kort på både flop och turn...

 

Sen blev de tilt, om man aldrig får kort så får man låsas man fick dem ändå... så bluff tre ggr med ess högt på flopen och naturligtviss så syna dem alla. Enna med QQ, andra med KK och tredje med 77... helt otroligt man ska springa in i par varenda gång. Behövs knappt nämnas att jag inte fick nått ess på turn eller river en enda gång av dessa tre :-(

 

Tur kanske inte finns, men otur verkar utan tvekan finnas :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt bra dag, inga riktiga bad beats.

 

Börja dagen med vinna en lång serie små potter och voi'la så hade man ökat pokerplånboken med 40%.

 

Tog hälften av den vinsten till nästa nivå, vann några små potter för att sen förlora en stor mot en lyckosökare med färg drag som han träffa på rivern.

 

Gick tillbaka till min normala nivå och vann fyra halv-stora potter.

 

Allt som allt gick pokerplånboken upp med 31,23%

 

Spelmässigt är jag redo för nästa nivå men ska öka pokerplånboken med ungefär två buy-ins till så jag slipper hoppa mellan nivåerna under samma session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dag...

 

Tanken var att spela hela dagen och vinna minst 2 buy-ins till nästa nivå.

Istället förlora jag snabbt 3 buy-ins, en var riktigt klantig de andra två var ja inprincip 90% favorit fram till rivern.

 

Kändes inte som min dag efter det, hade lust sluta för dagen efter vunnit tillbaka 1 buy-in och sluta på minus 2.

Men jag kämpa på och precis som man brukar säga så försvinner tur/oturs momentet när man får volum på spelet.

 

Spelet avslutades på minus, men mindre än 1 buy-in, vilket kändes okej efter den hemska början.

 

Iövrigt hann jag få två fyrtal, dock med ganska klent betalt.

 

Dagens mest minnesvärda hand/händer var att jag blev heads up mot en som bluffat bort 75% av sin buy-in, jag hade JJ så tyckte jag kunde ställa honom all-in, vilket han syna och han hade AA med vilket han vann handen.

Tre händer senare har jag Knekt-Ess, betar relativt hårt och bluff-killen synar, flopen blir 10-K-E.

Jag betar halva potten, han går all-in, jag funderar lite men tycker top par och chans träffa stegen verkar rimlig så synar.

Han visar KK... egentligen spelar det ju ingen roll över huvudtaget hur man förlorar eller mot vem.

Men i detta fallet tänkte jag:

"Neeeeej!!! en triss i 10'or eller lottat stegen på flopen hade varit helt okej, men inte turen att få KK bara tre händer efter AA, sen dessutom träffa triss på flopen & både händerna mot just mig"

 

Hade fortfarande chans på en dam för stege men den kom alltså inte...

Allt som allt slutade dagen okej och det är huvudsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen börja med en king-size nådastöt... iprincip halva pokerplånboken rykte och kändes som jag var för psykologiskt knäckt för att komma tillbaka, att jag skulle vara för desperat att vinna och bara förlora ännu mer om inte allt.

 

Men jag visste att det inte skulle hjälpa sova på saken,förlusterna var för stora, skulle fortfarande kännts hårt att sätta sig imorgon och vara så mycket back att man iprincip kan sluta dagen som bäst med samma summa som dagen börja med.

 

Tog en lång paus och gick ut i samhället några timmar, kom tillbaka, surfa runt på internet och lyssna på musik. Sen kom prime-time, alla i familjen gått och lagt sig, ingen som stör(!)

 

Logar in på pokern och kastar upp tre bord, vinner flertalet små potter men de var ändå drope i havet.

Sen händer det som inte får hända, det börjar gå dåligt... blir inte knockad på nått bord men går ner till 30% av min buy-in på två av borden.

 

Men som alla sagor blir det ett lyckligt slut... när sitter där med mer än halva pokerplånboken borta och kan iprincip dubbla upp på alla tre borden utan att det räddar dagen ens lite, så går det upp för mig hur dåligt jag hade spelat.

Eller rättare sagt, jag kom på hur långt ifrån mitt vanliga spel jag hade spelat.

 

Kanske hade jag för många bad-beats igår och början av idag, men jag hade blivit rädd för kommunity korten.

Jag beta hårt pre-flop och sen om inte flopen träffa mig så folda jag nästan direkt osv.

 

Låter ju fånigt såklart... men såfort jag kom på att mina motspelare är lika rädda för mina kort som jag är för deras så ändrades allt, och inte bara fick jag tillbaka min förlorade halva av pokerplånboken utan jag hann även med att gå 1 buy-in plus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det bara gått jätte bra.

 

Enda anledningen sluta spela idag var för blev orolig jag skulle bli för självsäker.

 

Nä, dagen gick som på räls, allt bara stämde... ivanliga fall hittar jag 1-2 som jag upplever som riktiga fiskar på borden, just idag kände man sig som i en fiskeodling, ingens pengar gick säkra.

 

Hur som helst, på måndag börjar min super vecka då jag räknar med få in minst 80 timmar poker.

Jag har tänkt på utmanningar och lite på välgörenhet jag kan göra med den veckan.

 

Istället för ett bestämmt antal händer eller % på den veckans vinst, har jag bestämmt en summa som mål och där endast om den uppnås det skänks bort pengar.

Det hela får bli lite halv hemligt, men målet är redan till ca 20% uppnått och om det nås går minst 40% till välgörenhet.

 

Avslutningsviss blir det en hand från igår som jag glömde berätta om.

Jag blev tilldelad 3-5 ofsuit och råka trycka på miniraise istället för fold vilket var vad jag egentligen ville göra...

Flopen blir 4-E-2! med min ultra tighta table image visste jag att mina motståndare aldrig skulle sätta mig på stegen, så jag checkar... en betar halva potten, en foldar och en callar, jag callar, ett perfekt kort kommer på turn, typ en 8 eller 9. Försteman betar lite mer än halva potten, andreman foldar, jag gör en miniraise, han går all in och jag synar. Han visar ett tvåpar och jag tar hem ungefär 1½ buy-in.

Grymt skönt klantadet räddades och psykologisk vinst i fick visa hur skräpig hand jag hade :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen gick lite minus, kan bero på irriterande feber.

 

Lite beror det oxo på köpte lite erfarenhet av nästa stake nivå, ett inköp köpte jag bara händer för, det smulades sönder av betala blindsen medan studera den nya nivåns betingmönster...

nästa inköp kan man lite för-skönat säga gick åt att kolla om folk bluffa och hur de värde beta :oops:

 

Hade hög omsättning idag, kommer få tillbaka dagens förlust mer eller mindre bara på rake bonusen.

 

Går väldigt bra på min nuvarande stake nivå så den kommer nog alltid vara min huvud nivå. Men precis som med börsen vill man ha nån sorts högrisk fond/investering, ovanpå en sund grundplattå av lågrisk fonder :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle ta alla timmar jag lagt detta år hittils delat på min rena vinst skulle det nog ganska precis bli 10 kr i timmen... så det rent ärliga svaret på din fråga är att min tim lön är riktigt jätte usel :-(

 

Iförgår som var en bra dag hade jag en timlön som motsvara lite mer än dubbelt mot vad jag fick när jobba på en av svergies större banker.

 

Så slutgilltiga svaret på hela din fråga får bli:

 

Nej, jag har inte en vettig timlön just nu.

Ja, jag jobbar hårt för att det som nu är *bra dagar* ska bli "vardagar" :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt bra dag, inga riktiga bad beats.

...

Allt som allt gick pokerplånboken upp med 31,23%

 

Spelmässigt är jag redo för nästa nivå men ska öka pokerplånboken med ungefär två buy-ins till så jag slipper hoppa mellan nivåerna under samma session.

Vet inte vilken nivå du spelar på men det ser ut som att du inte använder dig av en vettig BRM som i princip är a, x och o i CG.

 

När "plånboken" bara justerat sig i ett par procent om man vunnit/förlorat mycket under dagen är det inte precis tiltframkallande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev de 8 timmar poker, inte riktigt bra nog om jag nu ska hinna 80 timmar på 7 dagar... ligger lite mer än 4 timmar efter schema redan efter första dagen.

Men så hade jag mycket annat idag, ska nog ta igen lite morgon, men inte allt för nå 16 timmar blir det inte imorgon :roll:

 

Idag gick det inte så bra, rent moraliskt var det dock trevlig se folk vann på flopade trissar och höga pocket par... istället för att de gamblar och träffar stegar och flush på rivern vilket annars har varit ett väldigt återkommande tema.

 

Spela ganska bra idag, var egentligen bara korten som ville annorlunda, inga träffar när spela bra händer... och monster träffar på korten jag folda innan flop.

 

Inte bitter, forfarande på plus, och om bara korten kommer min väg lite bättre imorgon så blir det nog en väldigt bra dag.

När tänker på det var det väldigt ovanligt många idag som överbeta, kanske är fiske period såhär strax innan lönings dagen för knegarna.

 

Ska hur som helst bli en bra dag imorgon (Tisdag) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken nivå du spelar på men det ser ut som att du inte använder dig av en vettig BRM som i princip är a, x och o i CG.

 

När "plånboken" bara justerat sig i ett par procent om man vunnit/förlorat mycket under dagen är det inte precis tiltframkallande.

 

Ja det nog stämma att det blir att resultaten går i väldigt stora vågor vilket inte är helt sunt.

Jag har ju funderat på sätta gränserna på mer säker nivå, kanske sluta för dagen redan efter två eller tre buy-ins är förlorade.

Då kanske det skulle ta nästan tre veckor innan man kunde bli gul, istället för iprincip två dagar.

 

Jag ska tänka på saken, det är ju viktigt som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte lägga in händer istället för att förklara händerna i skrift? Blir så rörigt.

 

Verkar vara först idag som min dagbok har fått läsare :)

Så har egentligen inte skrivit med tanke på att andra ska läsa...

 

Men ja det vore ju en klar förbättring, även för mig själv, ska se om hittar nått program imorgon så jag kan posta händer ungefär på t ex det sätt SuperTequila gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle ta alla timmar jag lagt detta år hittils delat på min rena vinst skulle det nog ganska precis bli 10 kr i timmen... så det rent ärliga svaret på din fråga är att min tim lön är riktigt jätte usel :-(

 

Iförgår som var en bra dag hade jag en timlön som motsvara lite mer än dubbelt mot vad jag fick när jobba på en av svergies större banker.

 

Så slutgilltiga svaret på hela din fråga får bli:

 

Nej, jag har inte en vettig timlön just nu.

Ja, jag jobbar hårt för att det som nu är *bra dagar* ska bli "vardagar" :-P

 

Du är alltså "mellan jobb"? Eller studerar? (och inte bryr dig speciellt mycket om studierna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ MJ - Jag studerar företagsekonomi, kultur och nationalekonomi

 

Jag tycker jag tillämpar det jag läser i min poker även om det inte finns en direkt länk.

Min poker ser jag som mitt egna företag ;-)

 

@ Bjoelle - Haha tack, men tror inte sköldpaddorna tycker om folk som nickar Shredder :mrgreen:

 

Jag vet, men anar att dom kan varit ironiska? =/...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen gick lite plus...

Dagen vart lagom lång...

Spelet var helt okej

 

Ganska långtråkig dag även om jag gick plus och tycker poker är väldigt roligt.

 

Enda märkvärdiga som hände var att jag hade två flopar som blev både färg & steg drag... jag förlora båda och tyckte det var konstigt.

En öppen stege och en hål stege, hål stegen var straigh flush om hade träffat ;-)

 

Men ja, jag hade sjukt många outs på den öppna stegen, hade vunnit om

K,Q,J,8 eller valfri hjärter kommit på turn eller river.

Hål stegen hade vunnits med Q,J,10 eller valfri ruter.

 

Känns ju trisst flopa dubbel drag och sen går ingen in, när mina motståndare så ofta träffar med enkel drag :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brevlådan på morgonen fanns ett paket med min nya poker keps.

Testa att spela med den, för att hamna i rätt fokus.

 

Men det gav inga större resultat, blev tråkig poker med få spelbara händer och väldigt få träffar.

 

Fick inte AA en enda gång under dagen (brukar få minst fem) och KK tre ggr, fick QQ en hel del men kom typ kung eller ess på flopen så man blev tvungen gör monster fold ofta.

 

Dagens mest minnesvärda hand såg ut såhär:

 

Shredder: 970 Fi: 1280

Blinds 10/25

Shredder has "Ace of spade", "King of hearts"

 

Fi raises to 75

Shredder re-raises to 350

Fi calls

 

Flop: "four of clubs", "three of spade", "five of diamonds"

 

Fi bets 125

Shredder calls

 

Turn: "deus of diamonds"

 

Fi bets 200

Shredder raises to 495 and is all in

Fi calls

 

River: "ten of hearts"

 

Fi shows "six of spades", "six of clubs"

Shredder mucks

 

Fi wins pott 1923 with a straigh 2 to 6

 

Så... jag höjer preflop med sådan summa att jag representerar en av de fyra bästa händerna (QQ, KA, KK, AA) så var nästan säker Fi skulle folda där. Men han synar och då får jag ställa honom på två höga kort eller ett högt par.

Flopen kommer och jag har helt uteslutit alla 6-händer, tänker att med två överkort och hål stegen har jag fortfarande helt okej chans om han inte har AA men då skulle han vilja avsluta handen här och nu istället för sälja turn ganska billigt...

Turn kommer och får stegen, enda jag är orolig för är att Fi ochså ska ha ett ess så det blir delat.

Ja så de blir all in här och kände mig precis som Phil Hellmouth när fick se 6:orna :evil:

 

Tyckte han var korkad som syna preflop och hade rå tur med att flop+turn blev de enda korten han kunde få mig att gå all-in med.

 

Nu blir de sova, hoppas morgondagen bjuder på fler spelbara händer och mindre bad beats :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda sanna kärleken är hat-kärleken :mrgreen:

 

Precis som att par måste bråka ibland & syskon retar gallfeber på varandra...

 

Nog därför jag gillar poker så mycket, visst skulle man skratta hela vägen till banken och kanske vara lyckligare i övriga livet, men poker vore inte intressant/roligt om det bara gick bra hela tiden.

 

Efter en lång dag med bad beats kan man verkligen fyllas av ett hat "Phil Hellmuth - style" över hur mycket otur man har och hur orättvisst det är att "idioterna" man spelar mot slår en.

Ibland slår odds och statestik så snett att man får lust strunta i koncept och bara spela på ren instinkt (är vad man tycker motståndarna gör när de spelar dåligt men ändå vinner)

 

Men även om jag är väldigt anti-religös så har jag stor tro på grundkonceptet att om man vandrar på den rätta vägen och kämpar till målet finns det en belöning där som gjorde resan värt det.

 

Har bara spelat lite mer än ett år men pokern (och jag tänker då egentligen bara på Texas Hold'em men tror ändå det gäller alla moderna former) har bevisat gång på gång att skicklighet är mer värt än tur.

Odds och statestik som inte ger den utdelning den borde enna dagen kompenserar nästa dag o.s.v

 

Det om det, nu blir det lite om min dag idag ;-)

 

Gick plus ganska mycket och precis som jag hade hoppats så blev de ovanligt få bad beats idag som kompensation för de ovanligt många som hände igår.

 

Dagens mest minnesvärda hand/händer var att jag fick pocket AA, calla bara BigBlind, en spelare höjde till fyra blinds, jag gick all-in, han visar KK och jag vinner handen och dubblar upp.

Nästa hand fick jag KK, igen callar jag bara BigBlind, igen höjer samma kille till fem blinds, igen går jag all-in, han synar och visar QQ, jag vinner.

 

Så... två absoluta monster händer på rad och få dubbla upp med båda, en mindre dröm blev sanning.

 

En bra dag, kanske för bra ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en neutral dag, men ändå besviken.

Man ska inte gråta över "spild mjölk" men första halvan av dagen gick väldigt bra, tror jag blev slarvig efter det.

 

Borde tagit paus eller brytigt för dagen när märkte min disciplin svikta, men fortsatte spela och tillslut var en någotlunda stor vinst bortspelad.

 

Summa summarium borde jag nog inte vara så missnöjd som jag är, jag gick plus minus noll i pengar, och jag fick lära mig en nyttig läxa. Så om jag nu förvaltar dagens läxa så jag lär mig nånting ifrån den så var dagen en "vinst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...