Gå till innehåll

Försöker vinna på Svenska Spel!


TheoL

Recommended Posts

Har 50 euro inne på Ladbrokes av alla ställen, tänkt att lira sportbetting för dessa. Idag har jag lirat en dubbel med Linköping hemma mot Timrå i hockeyns Elitserien och Skövde borta mot Malmö i handbollens samma. Insats 10 euro.

 

Motivationer?

Linköping, oerhört hemmastarka och helt enkelt ett bättre lag än Timrå. Man har bara förlorat en av de senaste 10 hemmamatcherna och detta var mot HV 71. Visst Timrå har vunnit sina två senaste bortamatcher men tror inte de räcker till ikväll.

 

Skövde har en helt okej form till skillnad från Malmö. Man har vunnit sina två senaste bortamatcher mot Drott respektive Ystad. Malmö däremot har förlorat sina två senaste hemmmatcher. Detta mot exakt samma motstånd.

Visst, det är en chansning men jag tycker den är värd en liten slant. Kan mkt väl ha fel men så här på förhand känns det bra.

 

Rygga på egen risk =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har precis avslutat en riktig idiotsession. Jag har inte spelat dåligt eller tiltat men jag har haft extrem otur. Slutade -706, ev säger -121, inte så mkt att säga om, men jag fick in det på river ett par gånger också när fisken drog ut och det syns ju inte på Ev:et...

 

Här är några av fulla inköpspotterna

22 mot QQ på 289 i en enkelraisad pott.

QQ mot 46 på 794. (Helt otroligt hur man får in det där, men har sjuk image)

QQ mot KK, inte så mycket att säga om, borde kanske ha vikt.

QQ mot AK, har fortfarande inte vunnit en flip med minst 100BB hos mig och fi(sk)=(

 

Så nu fick man whina av sig iaf. Det var riktigt skönt!

 

Rullen fick sig en rejäl smäll, ligger nu på 3866, tot asså 866 plus... Håller inte i längden men måste börja springa bättre snart också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba nu Skövde! La 66kr före matchen till oddset 2.30 på Svs, sen när Malmö ledde med 4-2 la jag ett till bett på 100 på Skövde till 2,85. Jobba nu Skövde, ledning med 17-13 i halvtid...

 

Edit: La en hundring på under 60 mål också med 7 minuter kvar och 52 mål gjorda, 1.95 i odds.

 

Edit 2: Givetvis gör Skövde mål i matchens sista anfall så det blir 26-34, iskallt sista bett men ändå hyfsat plus eftersom dom trots allt vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en lite längre session nu på natten har jag tagit igen backet från förut och lite därtill. Åkte inte på så många hemska händer utan grinden gick ganska stabilt uppåt.

 

Rullen ligger nu på 5677 och det får jag vara nöjd över då jag bara hade 3866 när jag slutade tidigare idag. Plussade alltså ungefär 9 inköp under den här senaste sessionen.

 

Nu blir det natten för min del och så ser vi fram emot nya framgångar imorgon förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motivationer?

Linköping, oerhört hemmastarka och helt enkelt ett bättre lag än Timrå. Man har bara förlorat en av de senaste 10 hemmamatcherna och detta var mot HV 71. Visst Timrå har vunnit sina två senaste bortamatcher men tror inte de räcker till ikväll.

Rygga på egen risk =)

 

En liten personlig angående Elitserien. Vi börjar närma oss slutspelet och det brukar betyda att dom klara lagen tränar ner sig samt saknar motivation. Se bara HV71 första period borta mot AIK för några omgångar sedan. Dom blir helt utspelade av AIK. Visst saknades Davidsson och några spelare men det var pinsamt. Helt utan motivation och vilja.

 

Jag tror att vi kommer att få se många sådana matcher framöver. Just nu skulle jag aldrig röra någon av de stora under 1,7 gånger. Tvärtom letar jag bland lagen på den sista hälften. Dom spelar för att undvika kvalserien, ta sig till slutspel. Kom ihåg att ishockey är en kampsport. Man gör få mål ute vid sargkanterna.

 

Dagens matcher:

 

Solna AIK- Djurgården: Står Bjurling istället för Fasth så nappar jag på över 2 gåger på DIF. Med Fasth så står jag över.

 

AIK - HV71: Kring 2 gånger på hemmalaget gör att jag nappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten personlig angående Elitserien. Vi börjar närma oss slutspelet och det brukar betyda att dom klara lagen tränar ner sig samt saknar motivation. Se bara HV71 första period borta mot AIK för några omgångar sedan. Dom blir helt utspelade av AIK. Visst saknades Davidsson och några spelare men det var pinsamt. Helt utan motivation och vilja.

 

Jag tror att vi kommer att få se många sådana matcher framöver. Just nu skulle jag aldrig röra någon av de stora under 1,7 gånger. Tvärtom letar jag bland lagen på den sista hälften. Dom spelar för att undvika kvalserien, ta sig till slutspel. Kom ihåg att ishockey är en kampsport. Man gör få mål ute vid sargkanterna.

 

Dagens matcher:

 

Solna AIK- Djurgården: Står Bjurling istället för Fasth så nappar jag på över 2 gåger på DIF. Med Fasth så står jag över.

 

AIK - HV71: Kring 2 gånger på hemmalaget gör att jag nappar.

 

Lol! Att skriva Solna AIK visar lite hur snurrigt det är i skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten personlig angående Elitserien. Vi börjar närma oss slutspelet och det brukar betyda att dom klara lagen tränar ner sig samt saknar motivation. Se bara HV71 första period borta mot AIK för några omgångar sedan. Dom blir helt utspelade av AIK. Visst saknades Davidsson och några spelare men det var pinsamt. Helt utan motivation och vilja.

 

Jag tror att vi kommer att få se många sådana matcher framöver. Just nu skulle jag aldrig röra någon av de stora under 1,7 gånger. Tvärtom letar jag bland lagen på den sista hälften. Dom spelar för att undvika kvalserien, ta sig till slutspel. Kom ihåg att ishockey är en kampsport. Man gör få mål ute vid sargkanterna.

 

Dagens matcher:

 

Solna AIK- Djurgården: Står Bjurling istället för Fasth så nappar jag på över 2 gåger på DIF. Med Fasth så står jag över.

 

AIK - HV71: Kring 2 gånger på hemmalaget gör att jag nappar.

 

Du har helt rätt. Kunde du inte sagt det innan jag spelade? ;) Det här med kampsport och att motivation är viktigare än klass så här i slutet måste man verkligen lägga stor vikt vid. Det kan inte ens vara värt att spela på HV hemma mot tex SSK eller AIK. Jag vet heller inte om det någonsin e värt att spela på mitt favoritlag Frölunda, även om dom möter ett helt omotiverat Skellefteå eller Linköping hemma i Scandinavium. Dom lär ju inte vinna ändå =(

Tack för inlägget förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterliggare en kall session avslutad. Springer riktigt kallt och springer in i nöten med nästnöten ett par ggr. Borde till och med förlorat mer än vad jag gjorde men lyckades verkligen hålla nere förlusterna genom att spela väldigt försiktigt. Borden var tyvärr fulla med nits som träffade nuts hela tiden och det e riktigt jobbigt. Även fisken träffade riktigt bra mot mig under denna sessionen.

ISKALLT.

 

Slutade -311 men som sagt kunde jag losat mkt mer om det inte var nits jag mötte.

 

Rullen ligger nu på 5366 kr och nu ska jag kolla in om det finns något spelvärt på oddset ikväll.

 

Ligger tot +2366

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad någon brännvinsadvokat från Stureplan har lyckats förhandla fram är tämligen ointressant. Nämner någon AIK så tänker folk på följande i denna ordning:

 

1. Skellefteå AIK

2. Sandvikens AIK

3 Antjärn IK

4. Avesta AIK

5. Skövde AIK

 

Solna AIK skulle jag tippa runt 15:e plats. Med din logik skulle Djurgården kunna stoppa användningen av ordet Djur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad någon brännvinsadvokat från Stureplan har lyckats förhandla fram är tämligen ointressant. Nämner någon AIK så tänker folk på följande i denna ordning:

 

1. Skellefteå AIK

2. Sandvikens AIK

3 Antjärn IK

4. Avesta AIK

5. Skövde AIK

 

Solna AIK skulle jag tippa runt 15:e plats. Med din logik skulle Djurgården kunna stoppa användningen av ordet Djur.

 

Här måste jag nog ändå säga att du har fel. Jag kan lova att majoriteten av svenskarna, tom en överlägsen majoritet som hör AIK tänker på AIK från Solna.

 

Vad gäller mitt spelande har jag dragit till med en riktig chansning. Har en dubbel med Tottenham och Valencia. Tippar alldeles för mkt med hjärtat alldeles för ofta och så även idag. Hoppas så många engelska lag som möjligt går vidare och så många italienska lag som möjligt åker ut.

Fick oddset 7.13 på Svs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här måste jag nog ändå säga att du har fel. Jag kan lova att majoriteten av svenskarna, tom en överlägsen majoritet som hör AIK tänker på AIK från Solna.

 

Vad gäller mitt spelande har jag dragit till med en riktig chansning. Har en dubbel med Tottenham och Valencia. Tippar alldeles för mkt med hjärtat alldeles för ofta och så även idag. Hoppas så många engelska lag som möjligt går vidare och så många italienska lag som möjligt åker ut.

Fick oddset 7.13 på Svs...

 

Kan jag ha fel? Finns det människor som tänker på Solna AIK framför Antjärn IK?

 

AIK slog Hv71 även fast dom höll på att tappa 4-1. Fasth verkar knäcka Dif. Tyvärr så måste jag göra dig besviken. Tottenham vinner inte borta mot Milan. Synd när nu Valencia har 1-0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag ha fel? Finns det människor som tänker på Solna AIK framför Antjärn IK?

 

AIK slog Hv71 även fast dom höll på att tappa 4-1. Fasth verkar knäcka Dif. Tyvärr så måste jag göra dig besviken. Tottenham vinner inte borta mot Milan. Synd när nu Valencia har 1-0.

 

Jag antar att du iaf var seriös när du skrev om Skellefteå men kanske inte ens det?

 

I första halvlek har iaf Tottenham varit bättre än Milan och fortsätter det så här så kan dom nog överraska... Fast tråkitalien lär väl göra 1-0 hur ovärda dom än är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här måste jag nog ändå säga att du har fel. Jag kan lova att majoriteten av svenskarna, tom en överlägsen majoritet som hör AIK tänker på AIK från Solna.

 

AIK kommer från Stockholm och bildades på Biblioteksgatan 8.

 

 

E.H, trodde länge du levla men du vinner verkligen priset som pfs största rikspucko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du iaf var seriös när du skrev om Skellefteå men kanske inte ens det?

 

I första halvlek har iaf Tottenham varit bättre än Milan och fortsätter det så här så kan dom nog överraska... Fast tråkitalien lär väl göra 1-0 hur ovärda dom än är det.

 

Jaaaaaa. Crouch i 80 minuten. Synd på Valencia.

 

Jag är nästan alltid seriös. Solna AIK har på något sätt fått monopol på namnet AIK. Det är lika befängt som IFK Göteborg sade att dom var det enda riktiga IFK och att IFK Norrköping inte fick kalla sig IFK. Det är bara Stockholmare som kan hitta på något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AIK kommer från Stockholm och bildades på Biblioteksgatan 8.

 

 

E.H, trodde länge du levla men du vinner verkligen priset som pfs största rikspucko.

 

http://www.worldfootball.net/teams/aik-solna/

 

Nu har jag blivit kallad SvS sämsta spelare på micro och PokerForums största rikspucko. Inte bara ett litet lokalt pucko utan tom ett rikspucko. Inte illa.

 

AIK betyder Allmänna Idrotts Klubben och inte "Stockholmsklubb som är känd för att bränna ner byggnader, misshandla småbarn, hota spelare (internt och externt). Solna AIK är som jag bedömmer det en parentes i den svenska idrottshistorien.

 

Skellefteå AIK kommer vi aldrig glömma för framgångarna på rinken.

Sandviken AIK glömmer vi inte efter alla segrar med det röda bollen.

Antjärn IK har jag glömt bort varför vi aldrig glömmer dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika befängt som IFK Göteborg sade att dom var det enda riktiga IFK och att IFK Norrköping inte fick kalla sig IFK. Det är bara Stockholmare som kan hitta på något sådant.

 

WP.

 

http://www.worldfootball.net/teams/aik-solna/

 

Nu har jag blivit kallad SvS sämsta spelare på micro och PokerForums största rikspucko. Inte bara ett litet lokalt pucko utan tom ett rikspucko. Inte illa.

 

AIK betyder Allmänna Idrotts Klubben och inte "Stockholmsklubb som är känd för att bränna ner byggnader, misshandla småbarn, hota spelare (internt och externt). Solna AIK är som jag bedömmer det en parentes i den svenska idrottshistorien.

 

Skellefteå AIK kommer vi aldrig glömma för framgångarna på rinken.

Sandviken AIK glömmer vi inte efter alla segrar med det röda bollen.

Antjärn IK har jag glömt bort varför vi aldrig glömmer dom.

 

Oj, vilken fin länk du letat fram.

 

Sveriges största idrottsförening med över 14k medlemmar en parentes.. lol, e väl typ halva skellefteås befolkning?

 

Ps. du får gärna berätta mer om alla SAIKs framgångar ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår illa av alla tomtar som ständigt får dra ut. Visst, det är dom som försöjer mig men fan vad frustrerande det är när dom drar ut hela tiden och dessutom på varje bord man spelar. Man vill så gärna gå hem till dom och se hur dom ser ut. Vad e det för folk som e så jävla dåliga?

 

Regsen spelar jättedåligt men drar ut. E vidrigt trött på att springa så här kallt men det måste vända, det måste det bara.

 

Vet inte ens hur mkt jag torskade men rullen är nu på 5366kr, +2366 tot alltså.

 

Imorgon vänder turen! Jobba jobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår illa av alla tomtar som ständigt får dra ut. Visst, det är dom som försöjer mig men fan vad frustrerande det är när dom drar ut hela tiden och dessutom på varje bord man spelar. Man vill så gärna gå hem till dom och se hur dom ser ut. Vad e det för folk som e så jävla dåliga?

 

Regsen spelar jättedåligt men drar ut. E vidrigt trött på att springa så här kallt men det måste vända, det måste det bara.

 

Vet inte ens hur mkt jag torskade men rullen är nu på 5366kr, +2366 tot alltså.

 

Imorgon vänder turen! Jobba jobba!

 

Vad kul att läsa att någon upplever det på samma sätt som jag! Hur ser deras tankeprocess ut? Tight spelare går allin, ohhhhh, jag har ett runner runner drag, klart jag måste calla. Är det så dom tänker? Vad jobbar dom med? Hjärnkirurgi? Frågorna är många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att läsa att någon upplever det på samma sätt som jag! Hur ser deras tankeprocess ut? Tight spelare går allin, ohhhhh, jag har ett runner runner drag, klart jag måste calla. Är det så dom tänker? Vad jobbar dom med? Hjärnkirurgi? Frågorna är många.

 

Haha, precis! Klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite idag igen och slutade +250 kr på pokern. Tyvärr kunde inte Österrike vinna den alpina lagtävlingen utan kom tvåa med minsta möjliga marginal fram till frankrike. 2-2 efter åken så tid fick avgöra. Hade Österrike vunnit där hade jag också vunnit =).

Rullen ligger nu på 5458 kr eftersom jag la dryga hundringen på Österrike...

 

Nu ska jag testa att lägga upp en hand vilket jag inte gjort förut där jag antar att jag torskade mini mot en jättefisk. Där hade jag tur att jag inte mötte en hyfsad reg:

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($220.47)

MP ($223.31)

Hero (Button) ($243.98)

SB ($315.51)

BB ($288.05)

 

Preflop: Hero is Button with 5diamond.gif, 5heart.gif

2 folds, Hero bets $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

 

Flop: ($7.50) 7club.gif, 5club.gif, 10spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $5.62, BB calls $5.62

 

Turn: ($18.74) 3heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $14.05, BB calls $14.05

 

River: ($46.84) 4heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $35.13, BB raises $70.26, Hero calls $35.13

 

Total pot: $187.36

 

Results:

Hero had 5diamond.gif, 5heart.gif (three of a kind, fives).

BB had 10heart.gif, 10club.gif (three of a kind, tens).

Outcome: BB won $182.68

 

Sedan ett exempel på att minraise alltid e "nuts". Ska fan lägga upp fler sådana här exempel allt eftersom. Jag viker här 19 av 20 ggr men icke denna gången tyvärr.

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($204.74)

BB ($164.82)

Hero (UTG) ($209.11)

MP ($338.19)

Button ($424.01)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Qspade.gif

Hero bets $3.50, MP calls $3.50, 3 folds

 

Flop: ($8.50) Qheart.gif, 3club.gif, Aheart.gif(2 players)

Hero bets $6.37, MP calls $6.37

 

Turn: ($21.24) 10heart.gif(2 players)

Hero bets $15.93, MP calls $15.93

 

River: ($53.10) 6spade.gif(2 players)

Hero bets $39.82, MP raises $79.64, Hero calls $39.82

 

Total pot: $212.38

 

Results:

Hero had Aspade.gif, Qspade.gif (two pair, Aces and Queens).

MP had Jheart.gif, 7heart.gif (flush, Ace high).

Outcome: MP won $207.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...