Gå till innehåll

NLT MTT Pushrange från MP


Recommended Posts

$10+$1|3500/7000/875 NL (9 max) - Holdem - 8 players

 

Hero (MP): 74,898.00

MP+1: 87,769.00

CO: 205,962.00

BTN: 169,352.00

SB: 273,295.00

BB: 246,019.00

UTG: 130,934.00

UTG+1: 113,295.00

 

Pre Flop: (17500.00) Hero pushar?

 

Vi är ITM och i nuläget garanterade $81.51 med ca 130 spelare kvar men spelar för vinst så hur brett pushar ni här? Vinst är värt ca $8.5k. Avg är i nuläget ca 150k.

 

Har inga direkt reads på någon då jag nyligen kom till bordet men jag pushade handen innan och tog ner blindsen utan showdown (om det nu har någon som helst betydelse).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar nog runt 20% med men lägger till en del sc och dumpar en del låga Ax Kx för att slippa få in det dominerad. Tror du får syn rätt tajt men när du får det kommer du ofta se ett semihögt A eller pockets.

 

Väljer alltså att pusha tydliga värdehänder och händer som har bra equity mot hans förväntade synrange. Rätt eller fel vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är värdelös på turneringar men jag smetar 20.4 % här

 

22+,A2s+,K8s+,QTs+,JTs,T9s,A8o+,KTo+,

Är rookie myself, lirat mest på den berömda "känslan" ;)

knappa in lite i pokerstove och fick fram exakt 20.4% oxå

Ok ja då har vi samma range där men...

Jag pushar nog runt 20% med men lägger till en del sc och dumpar en del låga Ax Kx för att slippa få in det dominerad. Tror du får syn rätt tajt men när du får det kommer du ofta se ett semihögt A eller pockets.

 

Väljer alltså att pusha tydliga värdehänder och händer som har bra equity mot hans förväntade synrange. Rätt eller fel vet jag inte.

det jag funderar på är likt sulla, att byta ut en del Ax, Kx mot sc men stovade lite snabbt och det är väldigt marginellt mot en tight synrange, problemet är väl att med fem spelare bakom borde deras synrange bli bredare ju närmre BB det foldas och ska jag då beräkna en "snittrange" eller hur går ni till väga? Anta att bara en person synar/pushar bakom.
~24% tror jag
Hm, låter väldigt brett men ska fundera på det.

 

Du har lite för stor stack för push imo.

Har 10bb drygt och det är standard push/fold-spel som gäller här.

13BB , först in pushar jag alla par alla A2-5s AT+98s TJs-KTs+

ca 10bb är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...