Gå till innehåll

coach eller CD/DC?


wahlen1

Recommended Posts

Jo, är ganska sugen på att lägga en liten del av rullen på att bli bättre och vilket är det bästa sättet enligt er? En coach som sitter med en personligen eller av att kolla på massa videor? Har sett igenom lite på cardrunner men känner att det är ganska jobbigt eftersom jag inte bara kolla på det utan göra något annat.

 

Så om man ska lägga en liten del är det värt att lägga på coach då? Spelar på nl20 just nu och är väldigt intresserad på att bli bättre så man slipper vara rbspelare som jag typ är nu! :)

 

"även tips på coach som är bra och "billiga" uppskattas" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att vara billigare att ansluta dig till Cardrunners eller DC. Visst det är lite segt att kolla videos men du kommer att utvecklas snabbt och du kan på ett bättre sätt tillämpa det du vill på ditt spel gentemot fall du enbart kör med coach.

 

Jag skulle rekommendera att du köper DC eller cardrunners och går igenom där och när du har klättrat några nivåer och känner att innehållet på cardrunners och DC börjar bli lite för basic för dig då kan du börja fundera på en coach

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coach är sinnessjukt bra, men då ska det tamejfan vara helt rätt coach. Skulle tippa på att en överväldigande majoritet av alla som coachar inte har en susning om vad de pratar om.

 

 

EDIT: Sen är det ju alltid dyrt som fan också, men i mina ögon är det ett överlägset sätt att utvecklas, speciellt om man redan har nått semi-midstakes och har lite smet sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coach är sinnessjukt bra, men då ska det tamejfan vara helt rätt coach. Skulle tippa på att en överväldigande majoritet av alla som coachar inte har en susning om vad de pratar om.

 

 

EDIT: Sen är det ju alltid dyrt som fan också, men i mina ögon är det ett överlägset sätt att utvecklas, speciellt om man redan har nått semi-midstakes och har lite smet sas

 

Vad kan man betala för en coach tycker du? Vad är rimligt? Och jag vill helst ha irlkontakt att jag åker till han eller tvärtom för det känns nog bäst för mig och mest lärorikt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan man betala för en coach tycker du? Vad är rimligt? Och jag vill helst ha irlkontakt att jag åker till han eller tvärtom för det känns nog bäst för mig och mest lärorikt!

 

tror de är omöjligt att kunna dega en riktig coach på lowstackes =(

 

nöten är att ha någon duktig polare att snappa upp saker av:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lära sig själv>coach>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>DC osv.. dom videorna kommer kosta dig så satans mkt pengar

Hur lär man sig själv? :oops:

 

Bara nöta speltimmar?

 

Känns som en jävla djungel när man är ny och kass. Särskilt när man läser här på forumet att videos rent av kan vara skadligt.

 

Tips på var man kan börja gräva/utvecklas vore tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lär man sig själv? :oops:

 

Bara nöta speltimmar?

 

Känns som en jävla djungel när man är ny och kass. Särskilt när man läser här på forumet att videos rent av kan vara skadligt.

 

Tips på var man kan börja gräva/utvecklas vore tacksamt!

 

Veta inte riktigt, har alltid haft kompisar att snacka poker med. Bolla ideèr osv men sen kan man väl ta en ganska logisk approace med lite basic kunskaper och lösa lite enklare problem. Applicera på spelet och se hur det fungerar

 

exempel: jag har en linje jag vill ta med hand X, vilka mer händer vill jag spela såhär?

 

Jag vill ha några händer för värde som jag spelar, några händer jag ska bluffa med och några lite tunnare värdebets/bluffcatchers beroende på vad för slags linje det är.

 

Nu har du lite koll med vilken range du spelar, om du nu vet exak hur du själv spelar. Om du skulle möta dig själv med den kunskap du nu besitter, hur skulle du göra för att exploatera digsjälv?

Kanske kan du syna ner väldigt ofta pga du har för många bluffar i rangen, osv osv

 

 

pokerstove, mathematics of poker, penna och papper sen vara kritisk till allt man läser, hör.

 

Att videor är skadliga är nog att överdriva men har man dålig koll från början så sväljer man ju allt med hull och hår. Att försöka applicera när galfond gör en snygg rivercall med AJ högt för att fi kommer till river med för många sprukna dag kontra värdehänder och en polariserad range är ju inte direkt något man ska syssla med om man inte kommit väldigt långt i sin poker... om ens då

 

 

sen brukar jag skrika highcardvaluesyn och göra de ibland ändå, mest för jag känner mig så frän när jag lyckas är en annan femma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coach helt klart.

 

Brukar rekommendera Staahla och ser ingen anledning att inte göra det denna gången också. Riktigt vass teoretiker och har inga problem med nivåerna du spelar.

 

Kolla med han är mitt tips!

 

Edit: Han är en upptagen man men hör med han ASAP så kanske det går o lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...