Gå till innehåll

Grind It Up


ClarkKent89

Recommended Posts

Har haft ganska fullt upp den senaste veckan. Har i stort sett bara spelat 2-3 timmar om dagen i snitt vilket är sjukt lite för att vara mig. Hitills har jag sprungit dåligt på NL 100 men känner att jag utvecklat mitt spel en hel del sen jag börjat spela där. Har på skojs skull bestämt mig för att att inte raka mig förrän jag känner mig helt bekväm med att spela 9 bord på nivån.

 

Blev igår anställd av pokerstrategy.com som handbedömmare på deras forum. Innan så har jag varken coachat eller blivit coachad. Nu har jag både coach, två elever och är handbedömmare för en intstruktionssite. Jag kan inte tänka mig annat än att mitt spel kommer att utvecklas mycket snabbare än tidigare. Har också haft lite mail kontakt med aftonbladet då vi pratat om möjligheten för att jag ska skriva en nybörjarartikelserie för dem. Vi får se hur det blir med det.

 

Ska försöka att komma igång med löpningen lite igen. Har planer på att springa vårruset och midnattsloppet i år. Tyvärr så är det noll gradigt slask på gatorna och ännu mer snö som kommer ner vilket bara gör skiten värre. Man är blir inte taggad direkt!! xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha!! Vi får väl se vad framtiden har att visa =P

 

Just nu har jag svårt att hitta motivationen till spel. Eller kanske är det discplinen som brister? Jo, så är det nog..

 

Varje dag som gått senaste veckan så har jag skrivit upp en lista på vad jag ska göra under dagen. Det brukar gå bra till en början men sen är det alltid något som kommer i vägen, jag tappar rytmen, slappar lite för länge och allt skiter sig. Till slut så brukar jag ändå få allt det viktigaste gjort men efter det så är det ingen tid kvar till att spela poker.

 

Jag måste verkligen få igång disciplin på att spela mer. Jag blir seriöst lite lack på mig själv. Senaste veckan har jag nästan (bara nästan) önskat att jag hade haft en chef, en sträng jävel som kunde säga åt mig vad jag skulle göra för uppgifter och såg till att dem verkligen blev gjorda i tid.

 

Kanske hade det hjälpt med att ha ett kontor? Ett ställe där det ända som var i prioritet var jobbet. Eller kanske får jag bara skärpa till mig helt enkelt, se det som att jag tagit lite ledigt och får jobba ikapp.

 

Har en flytt på gång nu också. När den är klar borde jag skriva något typ av schema som jag kan hålla mig till ända till jag fått in vanan att spela X antal timmar om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjoho!!

 

Rätt länge sen jag skrev här.. Siktar på att börja skriva lite mer framöver.

 

Tack alla snälla! :mrgreen:

 

För er som undrar hurvida ClarkKent89 på PS är en bot eller inte för att jag har spelat många händer så kan jag berätta för er att det finns en del spelare som spelar 24 bord. Jag har i stort sett alltid spelat 24 bord och har därmed kommit upp i mina antal händer relativt fort. Kollar ni lite längre bak i dbn kan ni exempelvis se att jag spelade 250 000 händer på en vecka! ;-)

 

Doktor, jag vet inte varifrån du har fått dina siffror men jag kan försäkra dig om att du har väldigt fel. Lust att betta om vem som har högst timlön? =P

 

Ironiskt nog är mitt största problem just att få in tillräckligt många timmar vid borden! Mitt långsiktiga mål just nu är att snitta på 6h om dagen vid borden och vid sidan av det ha lektioner med tränare och elever. Inte en chans att jag kommer lyckas med det under sommaren men förhoppningsvis efter.

 

Lite update om hur spelet går för tillfället.

Senaste månaden så snittade jag på 2.4 h/dag. Det var ett tag då jag inte hade tillgång till internet då jag nyligen flyttat in till stan och poker har inte haft lika hög prioritet som den förtjänar.

 

När jag väl spelat så har det gått helt okej. Jag har mestadels spelat NL 100 och har från att känna mig ganska osäker på nivån blivit betydligt mer själsäker. Jag har börjat ta en hel del notes och min edge känns stor på de flesta bord jag sitter vid vilket är en enormt skön känsla med tanke på att jag bara spelade NL 25 för ett par månader sen :-)

 

Jag har satt upp ett mål på att börja testa NL 200 en del innan slutet av Maj. Hur mycket beror på hur många timmar jag får in och hur bra det går. Vi får väl se.. Kommer att skriva mer om hur jag planerar att skotta på NL 200 och vad jag har får målsättning gällande att bli en reg där inom kort.

 

Dags att lira! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Bump

 

var ett tag sen jag skrev här. Jag tänkte börja använda denna db igen för att få mer motvation till pokern igen och hoppas att det ska kunna hjälpa mig i

att nå mina mål under 2012.

 

Sen jag skrev här sist så har det gått väldigt mycket upp och ner med motivationen för pokern. Ena stunden är jag väldigt taggad och får in en hel del volym, andra stunden så har jag svårt att ens få in någon timma om dagen. Året som varit har inte varit i närheten så lyckat som jag hade hoppats på.

 

Mitt större mål för 2012 blir att bli SNE. Jag funderade lite på att göra ett försök på det redan förra året men trodde aldrig riktigt att jag hade kapacitet att kunna bli det med mina dåvarande väldigt bristande skills. Jag har förbättras något under det senaste året och tror att det är på gränsfall till att

jag kan bli SNE i år. För att bli SNE så behöver jag snitta på att spela in runt 2800 VPP om dagen, det senaste året har jag snittat på runt 560 vpp/dag

(fan va lat man varit :S)

 

Jag tänker att jag ska spela 3 miljoner händer på NL 100 6-max. 12-15 bord runt 8 timmar om dagen räcker förhoppningsvis. Jag har dock aldrig varit ens i närheten av en sådan volym på NL 100. Jag känner mig bekväm att ligga på 5 bb+/100 med 6 bord och tungt tableselectande, så fort jag kommer över 9 bord så blir det dock helt annat. Det kan egentligen gå hur som helst. Jag är inte heller säker på hur mycket tid som kommer att krävas.

 

Jag måste dock säga att all osäkerhet jag har hurvida det är möjligt eller inte för mig att bli SNE i år bara gör mig mer taggad.

 

Hade jag spelat högre eller många fler bord hade jag givetvis inte tyckt att SNE vore lika speciellt. Nu känns det däremot som en bergsbestigning, en utmaning, ett test, nått som man kan vara värt att kämpa för och som jag skulle vara riktigt nöjd flera år framåt att bara ha klarat av det. En skön marginal som jag har för att klara detta är att jag möjligtvis kommer klättra något i nivåer under året

 

Att få $110 000 i bonus utöver eventuella vinster under året är inte heller helt fel!!

 

Förutom SNE så kommer hälsan vara i fokus. Jag har slarvat mycket med den det senaste året och det måste verkligen bli skärpning på det.

Att börja sova bra, äta bra och att åtminstone ha någon form av fysisk aktivetet varje dag kommer vara en hög prioritet.

 

För er som har lust att se vad jag har haft för mig sen jag skrev här sist kan kolla in min blog: lovingthegrind.blogspot.com

 

Sorry för slarvigt skrivande, trött och bakis efter nyår igår.

 

Dags att sätta igång med grindandet. GOGOGOGO !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det lite svårt med motivationen på sistone. Känns som att jag brukar bli mer motiverad desto högre mål jag sätter upp. Sen om jag når målen eller inte är en annan femma :P

 

Fick reda på att PokerStars med start igår hade en ny metod för utdelning av VPPs: http://www.pokerstars.com/sites/vpp-changes/ Det nya systemet verkar mycket mer rättvist och bättre för pokern. Jag personligen kan dock få svårare att bli SNE då jag spelar relativt tight. Jag förväntar mig hur som helst att det kommer bli mer action och lättare att få en bra winrate.

 

Jag har hittills spelat 14 400 händer och har fått in 3845 VPP vilket är mindre än vad jag hade hoppats på. Jag kommer fortsätta lägga in så mycket volym jag orkar de närmaste dagarna och får se hur det går.

 

Har hittills gått back $465 på 13 h. Lite jobbigt när man inte riktigt vet om det är för att man springer kallt, är för trött eller för att man spelar för många bord. Vill dock tro och hoppas på att det är det förstnämnda. -4.5 inköp är långt ifrån katastrof iaf. Hoppas på att ta ikapp det ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Ska bli intressant att följa dig så ha gärna som nyårslöfte att uppdatera oss på hur det går!

 

Verkar som du har en riktigt nice deal med PS! Hur i hela friden hinner man med så många bord? Kör du dem bredvid varandra eller över varandra? Själv är jag sugen på att testa 4 bord istället för 2 nästa månad, ska bli mer stabil först! :-)

 

Som sagt, lycka till!

/Gazze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha.

 

Jag hoppas på att kunna hålla liv i denna dbn längre än vad jag lyckades med sist. Om inte annat bara skriva lite korta uppdateringar då och då.

 

So far i år ser pokern ut såhär för mig:

tid: 16.2 h (hade tänkt spela något mer men haft en del annat)

händer: 17 899

resultat: +$230 (nyss skön session på +7 inköp :mrgreen: )

rake: $1093

vpps:4630

vpps enligt det gamla systemet: 5995

 

Två dagar gått och jag ligger alltså redan efter i takt för SNE. Jag har inte givit upp än men det känns som att det är sjukt tufft.

 

Kanske borde försöka ändra på min spelstil, fortsätta ligga på runt 13-15 bord men försöka adda fler händer i mina ranger. Blir svårare att spela bra (har svårt att hinna med redan nu med mina 21/18) swingsen lär också bli mycket större. Kan vara värt att försöka i alla fall. Ska försöka spela runt 10% fler händer med 14 bord imorgon så får vi se hur det går och hur många VPPs jag kan få ihop då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är helt slut

 

Spelat 9825 händer idag på 8.7 h rake:at $536 och har fått 2466 VPPs (runt 2900 VPPs om dagen är vad som krävs för att nå SNE). På tre dagar så har jag nu sammanlagt fått in 7 K VPPs, med det gamla systemet så hade jag fått in 9 K.

 

Jag börjar inse att jag inte kommer kunna bli SNE på NL 100. Men riktigt än ger jag inte upp! Ska testa hur det går att spela många bord på NL 200. Jag har än så länge haft väldigt svårt med den nivån när jag spelat 4-6 bord och att spela +12 bord känns tufft. Tror dock verkligen att systemet är bättre för pokern i längden. Breakeven nitsen som bara plussar med VPPs kommer antingen gå ner i nivå eller börja spela färre bord.

 

In before 15 BI downswing på NL 200 imorgon? xD

 

Btw, åker till Bahamas för PCA där jag ska ha möte med PokerStars Team Online och kanske även spela någon $2k-$5k turre. Ser det mest som semester och ser fram emot det sjukt mkt. Hård grind imorgon och sedan chillande till max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tror dock verkligen att systemet är bättre för pokern i längden. Breakeven nitsen som bara plussar med VPPs kommer antingen gå ner i nivå eller börja spela färre bord.

 

Hur är det bättre? Då blir spelen ännu sämre. Det kommer inte magiskt några nya fiskar som tar deras platser. Istället blir det mindre bord fast med bättre spelare på varje bord. Samma antal fiskar. Fast fler hajar som tar deras pengar snabbare.

 

Angående ändringen av vip systemet så har du helt rätt i att det är mera rättvist. Dock kommer grinders förlorar pengar och pokerstars kommer ge en bråkdel av det till hobbyspelarna. Resten av pengarna behåller pokerstars. Dom är dom stora vinnarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

''Samma antal fiskar. Fast fler hajar som tar deras pengar snabbare.'' Varför fler hajar?

 

Det jag tänker om det nya systemet är att det kommer vara färre breakeven/slightly losing nit-regs som kommer att maxa så många bord de bara orkar för att för att få så mkt bonus som möjligt av andras rake. Om det blir ett mindre antal regs som maxar så många bord som möjligt så kommer det bli en mindre procentuell andel regs på alla bord och därmed en större procentuell andel fiskar på borden (möjligtvis inte fler totalt, men större andel/bord).

 

Jag gillar även att istället för att vara tvungen att spela fler bord för mer bonus, kan man nu istället påverka det med att spela en större andel händer.

 

Detta tror jag gör att det inte kommer vara lika många nits som tar upp alla platser på borden, att det blir mer action och att det kommer bli möjligt att ha större edge.

 

Jag tycker att Daleroxxu's åsikter om det nya systemet var ganska spot on: http://www.daleroxxu.co.uk/2012/01/pokerstars-new-vpp-award-method.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat en del med att fixa HM2 de senaste dagarna. Känns som jag lärt mig programmet en hel del men det funkar fortfarande inte som jag vill. Listan på de senast spelade händerna som visas överst på bordet uppdateras aldrig och när en spelare lämnar och en ny sätter sig så är statsen från den gamla spelaren kvar.

 

Har därför spelat en hel del utan HUD de senaste 2 dagarna, skönt nog så har jag sprungit rätt ok. Är kanske ändå nästan lika bra att spela utan HUD nu då jag ändå inte har några händer kvar från min gamla dator. Jag får se till att försöka fixa till HM2 imorgon.

 

Också jobbat en del med att skriva ner mina mål för året. Ett av mina större mål kommer bli att få mer rutiner kring pokern och träning. Ett annat mål är att försöka lära mig spela piano och/eller runt 3-5 timmar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...