Gå till innehåll

Datormus


matjo

Recommended Posts

Min gamla datormus håller på att dö så jag behöver en ny och undrar om någon har bra tips (lite tankar):

Sladd

Ganska stor (ligger skönt i handen)

Hög upplösning.

 

Jag har en mjuk musmatta med gelstöd för handleden om det på något sätt kan påverkar huruvida man kör laser/vanligt...

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekar denna, har två hemma. Slipp sladd, slipp plugin, bara köra. Den är precis, och har riktigt sköna klickkänsla med den, ett mjukare ljud kan man säga.

 

Den är möjligen inte ergonomiskt avancerad men tycker den är riktigt skön.

 

Fördelen är såklart också de gånger man kör laptopen via tv eller monitor, då funkar bluetooth bra mycket längre räckvidd än IR och man slipper lagg även på 3-4 meters avstånd.

 

http://www.webhallen.com/hardvara/78720-microsoft_notebook_mouse_5000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, anledning till att jag vill ha sladd är traumatiska minnen från när jag började grinda och man märkte att musen slutade reagera mitt i potter. De är väl säkert bättre nu för tiden på att varna att batterierna tar slut men ärren har inte läkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, anledning till att jag vill ha sladd är traumatiska minnen från när jag började grinda och man märkte att musen slutade reagera mitt i potter. De är väl säkert bättre nu för tiden på att varna att batterierna tar slut men ärren har inte läkt :)

 

Kör du stationär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet

razer deathadder respawn>>logitech g7>>>logitech revolution > logitech mx 1000 > intellimouse 3.0

 

Det finns dock en viktig anledning till varför man ska tänka två gånger innan man köper en Razer.

Knapparna verkar gjorde för counterstrike och liknande. Var du ska skjuta bara för att du ens funderar på att trycka på knappen.

 

Du kan alltså inte vila fingret där vid pokerspel (kan men det blir dyrt).

Alltså är det mer ansträngande för fingret, eftersom du måste lyfta hela tyngden, om du spelar många timmar per dag:-)

 

Kollade själv på olika Razer modeller, då de var snygga, innan jag köpte MX518 som inte har detta problem.

Däremot är en för mig negativ sak med MX518 att det är ganska stor. Hög alltså och jag har en ganska liten hand. Jag tror att den passat mig bättre om den vore lägre. Fast ibland vet man inte vad man har före man misstar det så jag kan ha fel^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som har tipsat om mx510/518,

 

 

har G5 som är snarlik?

 

 

och det är den mest tiltandemusen. den "hackar" fram oavsett musmatta, provat av Qpad XXL, glaspad, vanlig matta, bord osv osv inget hjälper

 

vad gör jag för fel? fick en defekt mus?

 

givetvis lekt med upplösnngsinställningarna, men den "hoppar" eller "rycker" oavsett. gäller i FPS spel och när man pokrar.

 

 

 

sitter med en ROCCA kova nu och den är 1000ggr bättre. hade innan G9, även den ägde men började tyvärr glappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...