Gå till innehåll

PLO$10 Riverbeslut


Luskan

Recommended Posts

Har ingen read på FI. Rent generellt så känns det som en fold i och med att folk oftast har det dom representerar på denna nivå men är ändå lite osäker.

Vad säger ni?

 

***** Hand History for Game 5116870952251 ***** (On Game)

$10.00 USD PL Omaha - Wednesday, February 02, 02:38:32 ET 2011

Table Del Mar (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: milfaholic ( $6.70 USD )

Seat 4: erkkaa ( $3.03 USD )

Seat 7: Ka-zhing ( $11.38 USD )

Seat 8: Pirc1 ( $8.63 USD )

Seat 10: Hero ( $10.56 USD )

milfaholic posts small blind [$0.10 USD].

erkkaa posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :As::Js::Jd::Ts: ]

Ka-zhing calls [$0.10 USD]

Pirc1 raises [$0.45 USD]

Hero raises [$1.25 USD]

milfaholic folds

erkkaa folds

Ka-zhing folds

Pirc1 calls [$0.80 USD]

** Dealing Flop ** [ :4d:, :2h:, :Qd: ]

Pirc1 checks

Hero bets [$1.75 USD]

Pirc1 calls [$1.75 USD]

** Dealing Turn ** [ :9d: ]

Pirc1 checks

Hero checks

** Dealing River ** [ :Kd: ]

Pirc1 bets [$5.63 USD]

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen duger att trebetta med. Om du cb floppen så bör du betta turn oxå. Med nötfärdraget så cr han ofta floppen. Dessutom kan du få en sämre färg eller två par att folda till ett turnbet.

 

Skulle folda rivern som det är nu

 

Om det inte var plo10 så kanske något av det du säger skulle kunna stämma. Det finns ingen anledning att krångla till det på den nivån. Träffa och valuetowna eller missa och folda.

 

gretko. är facit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja du har en dålig hand att 3beta och en dålig hand att cbetta

 

Jag borde väl ha nånting mer än AAxx och 9TJQ+ i min 3-bet range, eller de kanske bara är dumt att hetsa variansen i onödan :-)

 

Känns som att man blir bluffad väldigt ofta om man inte c-bettar. Förstår att det finns bättre floppar att c-betta :-)

 

Handen duger att trebetta med. Om du cb floppen så bör du betta turn oxå. Med nötfärdraget så cr han ofta floppen. Dessutom kan du få en sämre färg eller två par att folda till ett turnbet.

Skulle folda rivern som det är nu

 

Bettar jag turn blir jag committed, känns ju inge vidare med hålpipa och dessutom så kan vi dra dött. Så att check-folda floppen kanske inte är så dumt trots allt... :rolleyes:

 

Om det inte var plo10 så kanske något av det du säger skulle kunna stämma. Det finns ingen anledning att krångla till det på den nivån. Träffa och valuetowna eller missa och folda.

 

gretko. är facit.

 

Jag har nu inte spelat på högre nivåer men måste ändå säga att moståndet på PLO10 varierar sjukt mycke. Det finns alltifrån dom som råkat välja PLO i tron om att dom spelar NLTH och dom som är riktigt vassa(för nivån...). :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde väl ha nånting mer än AAxx och 9TJQ+ i min 3-bet range, eller de kanske bara är dumt att hetsa variansen i onödan :-)

 

På PLO10 behöver man knappt 3-beta alls egentligen. Slasktratt sa det bäst, träffa och valuetowna eller missa och folda.

 

Känns som att man blir bluffad väldigt ofta om man inte c-bettar. Förstår att det finns bättre floppar att c-betta :-)

 

Börja checka nötter om folk bluffar för ofta.

 

Edit: om du inte redan gör det alltså.

 

Bettar jag turn blir jag committed, känns ju inge vidare med hålpipa och dessutom så kan vi dra dött. Så att check-folda floppen kanske inte är så dumt trots allt... :rolleyes:

 

Svårt att checkfolda på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde väl ha nånting mer än AAxx och 9TJQ+ i min 3-bet range, eller de kanske bara är dumt att hetsa variansen i onödan :-)

 

Din hand är nötig. Den klarar sig bra multiway. Jag 3-betar hellre onötiga händer som 5678 eller Q/K-höga händer med gaps. Då kan du också oftare syna 4-bets.

 

 

Jag har nu inte spelat på högre nivåer men måste ändå säga att moståndet på PLO10 varierar sjukt mycke. Det finns alltifrån dom som råkat välja PLO i tron om att dom spelar NLTH och dom som är riktigt vassa(för nivån...). :-D

 

Klart att det finns vassa spelare men generellt är ju spelen mycket mjukare än t.ex. plo200.

 

Som DP säger så skulle jag knappt heller ha någon 3b-range på plo10. Beroende på motstånd såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Slasktratt/Gretko/Pingvin.

 

3b, speciellt oop, på PLO10 känns EV- även mot "dugliga PLO10-regs" (finns det såna?). Mtp att de ofta hajar noll postflopp på dessa stakes är det nog bättre hålla hög SPR tills du ser floppen, förutsatt att ni inte är cp-djupa och du måste bygga pott fler gator än normalt för att få in allt. Folk kommer ofta sitta och syna ner dig med alla möjliga pissdrag och för svaga made hands.

 

...och om du nu ska 3-betta gör det >90% i pos och helst för värde.

 

Att bygga balanserade 3b-range känns overkill då 99,99% av dina motståndare ändå inte ser vad du bygger utan tänker på sina egna kort.

 

 

Och om du nu ska bygga en 3b-range, följ slasktratts råd.

Nötiga händer spelas skitbra multiway. Starka, men icke-nötiga, spelas bättre heads-up och då helst med pos självklart.

 

 

Du har en sjukt stor edge postflopp mot dåliga motståndare i omaha, dumt köra preflopplotto och krångla till det alá PLO200+. Låt största andelen av degen åka in när du har lägen med garanterat hög equity.

 

 

Som spelat viker jag river och checkar flopp default om inte FI "fold to cb" >60-70%

 

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...