Gå till innehåll

Shahins bettinghörna


Shahin86

Recommended Posts

  • Svars 272
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hej shahin,

brukar du skrika "HOOOOJ!!" när den här låten sätts på för att sen break off en persisk dans där du även briljerar med beshkon? var ärlig!

dessutom, vilken persisk låt är din favorit?

är du bra på beshkon?

vad ger du mig för odds vs dig @ fifa11, nhl11, ufc?

på en skala mellan 8-10, hur bra är jag på att betta?

favorit persisk mat?

jalal hemmati, black cats eller dariush?

hichkas eller shahin najafi?

vilken felsägning hatar du mest?; shanin, shash, sharim, shahim, sharre kharre?

 

tack på förhand! dessutom, sexigt namn. mvh örncum i fickan!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej shahin,

brukar du skrika "HOOOOJ!!" när den här låten sätts på för att sen break off en persisk dans där du även briljerar med beshkon? var ärlig!

dessutom, vilken persisk låt är din favorit?

är du bra på beshkon?

vad ger du mig för odds vs dig @ fifa11, nhl11, ufc?

på en skala mellan 8-10, hur bra är jag på att betta?

favorit persisk mat?

jalal hemmati, black cats eller dariush?

hichkas eller shahin najafi?

vilken felsägning hatar du mest?; shanin, shash, sharim, shahim, sharre kharre?

 

tack på förhand! dessutom, sexigt namn. mvh örncum i fickan!

 

 

lol, är nog godkänd på beshkon inte mer, lyssnar inte så mkt på persisk musik.

 

Du hade nog fått 3x pengarna på FIFA, 20x på NHL förutsatt du inte hårdtränat det senaste månaden o UFC har jag aldrig spelat.

 

Du är nog en 10a på o betta give or take.

 

Ghorme Sabzi + Kabab obv.

 

Shanin är överlägset mest störande även om Sharre Kharre om den använts kanske skulle legat etta (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick o hämta ut biljetterna idag, man gör ju namnbyte o sånt nuförtiden för ens namn måste matcha biljetterna, för o undvika att folk säljer bilejtter utanför o sånt antar jag? Vi kom in sist utan att våra namn stod iaf, antar det är för vi är turister o dom inte pallar med engelskan.

 

Fick ett långt brev med biljetterna då som jag antar står lite namnbyte o annan info, så på väg till rummet tänkte jag fråga dom i receptionen vad det står, så ser jag Glenn state the obvious Strömberg (=

 

Kände inte igen han först för han såg typ 10 år yngre ut än på tv, kom ett automatiskt hej från mig och han sken upp o sa hej tbx. Nämnde att vi hade matchbiljetter o nån info på italienska som vi inte förstod nåt av. Vet ju att han spelade i Italien förut så hoppades han skulle nappa o översätta åt oss. Han tog på sig glasögonen direkt o översatte bäst han kunde, det var lite kul (=

 

Snackade lite om vädret också, vad gör annars två främlingar hehe. Men lite störande attdet regnar så jävla mkt idag när det varit så fint väder alla 4 dagarna vi varit här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft pinnacle förut så skaffa det nu.. stått offline på championsleague ett bra tag nu varför gör de det? Orka sitta å vänta för att få betta :shock:

 

Ganska säker på att du gått in på Champions League live, vilket är för deras livebetting och kommer upp 20.45 typ.

 

Den andra har varit uppe hela dan, 1.694 på Milan, 5.75 Tottenham o 3.91 för kryss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrrr, sist jag va här kvittera Real i 93e, och nu det här, känns lite trist o inte få med sig en vinst. Tottenham var klart bättre i första men vet inte vart dom tog vägen i andra. Skönt att Milan ryckte upp sig lite ur underhållningsfaktorn men Lennon är överjävligt bra på kontringar, han får alldeles för lite cred allmänt.

 

Fick ju paketet av Goalwin som jag får tacka också, för det innehöll nån sorts VIP grej också innan o efter matchen. Man fick gå in i en röd tunnel där det bjöds på 7-8 olika smårätter, efterrätt och vad man ville dricka gratis. Var typ 3 meter från planen också så man kunde röra spelargången typ o såg klart när lagen kom ut. Tur att Glenn översatte åt oss! (=

 

Fanns option o va där o se matchen men större känsla o sitta bland publiken. Hoppas dom vänder på de här så man kan ta sig dit till kvarten, vill se en vinst när jag är här.

 

Vi kör lite bets på de då.

 

Okla-Sacra -9,5 & Phoenix - Utah -4,5 @ 3.67 - 270 dollar

Chicago - Charlotte 2a @ 5.6 - 160 dollar

 

Sen tidigare har vi;

 

 

Indiana - Miami -4,5 @ 1.90 - 600 dollar

Chicago - Charlotte +9,5 @ 1.85 - 400 dollar

 

Charlotte vann mot Atlanta efter 20p stuck och mot Lakers sist, har även 2 raka vinster mot Chicago en hemma o en borta även fast Chicago hade lite skador då. Känns ju nu som dom kommer torska med 20 bara för det men den tror vi på. Vet inte varför jag la upp en analys på den hehe.

 

Men i teorin vill jag typ lägga en kommentar, och redovisa resultaten i efterhand varje enskild match vad det blev för resultat o en analys av matchen, men man hinner fan aldrig med sånt. Eller så kanske man hinner men det är för tråkigt när det går dåligt. Dunno, får se hur jag gör sen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobcats har haft 4 matcher på 5 dagar och mötte Lakers igår lär vara rejält slitna samt så har Bulls redan torskat 2 mot Bob denna säsong svårt att se att dom ska vinna denna eller ens täcka spreaden

 

Jag anser att x matcher på x antal dar gör folk slitna ungefär 0,00001% så mkt som folk tror när dom analyserar varför ett lag ska prestera på topp eller inte. Satsat på ett tusentalmatcher också och har i nhl/nba aldrig märkt att det ska påverka. Visst har folk torskat med 20 när dom har sin 4e match på 5 dagar o då påpekar folk att det var många matcher för dom under perioden, men händer lika gärna dom vinner med 20.

 

Sen att Bulls torskat 2 raka mot det laget så därför har du svårt o se det hända igen hmm, köper inte det resonemanget heller. Om ett lag är 2-0 eller 3-0 mot ett lag tycker jag det snarare ska förbättra deras chanser o vinna igen istället för o försämra. Även om det inte betyder autovinst på nåt sätt. Inte så att Charlotte har ett max på antal vinster dom får ha på en säsong mot Bulls (=

 

Wow blev ett långt försvarstal det var inte riktigt meningen, det är kul om folk säger vad dom tycker o tänker om matcherna så fortsätt gärna med det, men jag har haft dom här åsikterna om back2backs o sånt ganska länge o ville få ut det. (=

 

Tror nog "Shaghin" med uttalet "Shagh" som i "stånd" är bäst.

 

Min persiska är väldigt bra men just det där ordet hade jag inte lärt mig hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att x matcher på x antal dar gör folk slitna ungefär 0,00001% så mkt som folk tror när dom analyserar varför ett lag ska prestera på topp eller inte. Satsat på ett tusentalmatcher också och har i nhl/nba aldrig märkt att det ska påverka. Visst har folk torskat med 20 när dom har sin 4e match på 5 dagar o då påpekar folk att det var många matcher för dom under perioden, men händer lika gärna dom vinner med 20.

 

Sen att Bulls torskat 2 raka mot det laget så därför har du svårt o se det hända igen hmm, köper inte det resonemanget heller. Om ett lag är 2-0 eller 3-0 mot ett lag tycker jag det snarare ska förbättra deras chanser o vinna igen istället för o försämra. Även om det inte betyder autovinst på nåt sätt. Inte så att Charlotte har ett max på antal vinster dom får ha på en säsong mot Bulls (=

 

Wow blev ett långt försvarstal det var inte riktigt meningen, det är kul om folk säger vad dom tycker o tänker om matcherna så fortsätt gärna med det, men jag har haft dom här åsikterna om back2backs o sånt ganska länge o ville få ut det. (=

 

 

 

Min persiska är väldigt bra men just det där ordet hade jag inte lärt mig hehe.

Här har du en lite mer vetenskaplig analys av det.

 

Rest%20Days%20Eff%202.png

 

Case              ORtg     DRtg   Differntial  Pace     Observations 
4 in 5           -0.44     3.24     -3.68     -0.27     230 
3 in 4, BTB      -0.54     1.64     -2.19     -0.37     942 
B2B              -0.11     1.37     -1.48      0.20     608 
3 in 4           -0.30     0.71     -1.01      0.10     1126 
1 Day Rest        0.31    -1.63      1.94     -0.17     2778 
2 Days Rest       0.71     0.31      0.40      0.31     1164 
3-4 Days Rest    -0.23    -0.04     -0.19      0.30     353 
5+ Days Rest     -3.25     1.48     -4.73      0.96     179

 

ORtg (offensive rating) och DRtg (defensive rating) mäts i points per 100 possessions. Snittmatchen har lite under 100 (runt 95 tror jag) possessions så man kan grovt säga att linen bör flyttas strax under -1.5 pinnar om ett lag haft en b2b. Lägger in en brasklapp för missförstånd då det var ett tag sen jag läste tråden och jag ögnade bara fram till posten jag snodde allt ifrån nu.

 

Allt stulet från denna tråden.

 

http://sonicscentral.com/apbrmetrics/viewtopic.php?t=2661&postdays=0&postorder=asc&start=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en lite mer vetenskaplig analys av det.

 

 

 

 

 

-3,5p på 4 matcher 5 dagar då även om det verkar vara enbart 230 matcher som kollats om jag fattat rätt.

 

Det jag tror är att bolagen justerat runt det, så när "experter" ska tippa en match eller jag du eller grannen så spelar inte back2back2backen någon roll i spreaden var det jag menade bara för o förtydliga mig. Behöver ju inte ha rätt för det vilket mina resultat visar (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-3,5p på 4 matcher 5 dagar då även om det verkar vara enbart 230 matcher som kollats om jag fattat rätt.

 

Det jag tror är att bolagen justerat runt det, så när "experter" ska tippa en match eller jag du eller grannen så spelar inte back2back2backen någon roll i spreaden var det jag menade bara för o förtydliga mig. Behöver ju inte ha rätt för det vilket mina resultat visar (=

Nä, alltså jag menade "din" line, dvs hur mycket man bör flytta den när man upptäcker att laget spelat en b2b så line var kanske ett illa valt ord. Det var bara för att beskriva effekten. Bolagens justeras av marknaden så den inkluderar detta som du skriver, inklusive allt annat som kan påverka. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://blogmaverick.com/2005/12/21/back-to-backs-in-the-nba/

 

"Vegas adjusts the lines. According to my database, teams without any rest are 1108-1465 (43.1%) since the start of 2001-2002 season [till Dec 2005]. Against the line, teams without any rest are 1219-1309-45 (48.2%)."

 

Datat är några år gammalt obv. Men det verkar som att de inte justerar linjen tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...