Gå till innehåll

Linvoyd, en grindares dagbok


ViktorLuis

Recommended Posts

Tjena tjena alla hajar, Linvoyd är jag, 21 år gammal Skövde kille som nu ska börja med en dagbok för att kunna utvecklas som pokerspelare och med er hjälp kunna leva på detta.

 

Spelat poker lite mer ambitiöst i snart ett år, tjänat ihop runt 20.000 kronor exklusive uttag, och detta börjades med en insättning på 50kr förra sommaren. Har alltid haft intresse för poker och framförallt NL texas och läst igenom en rad böcker såsom Supersystem, Theory of Poker och Let There be Range bland annat.

 

Anser mig vara en duktig, kapabel pokerspelare som spelar ambitiöst och hela tiden letar förbättringar i mitt eget spel och sätt att exploita andras brister.

 

Jag kommer att skriva uppdateringar om mitt eget spel, tankar om händer och visa grafer för mina resultat. Tanken är att jag ska kunna få kritik och bli mer fokuserad på min uppgift när jag väl spelar. Jag kommer oftast uppdatera dagboken på kvällstid efter avslutad dag. Kommer antagligen köra 3-5 sessioner varje dag, 1-1,5 timmar långa pass vilket jag tycker passar mig bäst för då kan jag spela mitt bästa under korta intervaller.

 

Håller till på ipokers nätverk efter att ha lämnat ongame för en bättre rakeback deal, kommer att tillbringa min tid på 0.10-0.20$ nivån under februari.

 

Med start 1 februari så påbörjas dagboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en Skövdeit :) lycka till

 

Tackar :)

 

I övrigt backade jag -60$, spelade totalt 11 timmar. Kan inte annat att säga att jag spelade väldigt bra men fick väldigt dåliga situationer där kanske mitt omdöme var fel, jag träffade inte särskilt mycket men jag inser att man har sådana här dagar då det känns som man inte får mycket med sig. Var back runt hundratalet vid middag men hämtade upp till en human siffra iallafall...

 

En hand som jag var ganska nöjd med hur jag spelade den:

 

No Limit Hold'em - 6 players -

 

SB: $17.25 -

BB: $20.55 -

UTG: $19.36 -

MP: $5.20 -

CO: $8.00 -

Hero (BTN): $20.00 -

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with Kh Kc

3 folds, Hero raises to $0.80, 1 fold, BB raises to $2.60, Hero calls $1.80

 

Flop: ($5.30) 2c 5s 6c (2 players)

BB bets $3.00, Hero raises to $7.15, BB raises to $17.95, Hero calls $10.25 all in

 

Turn: ($40.10) As (2 players - 1 is all in)

 

River: ($40.10) 4s (2 players - 1 is all in)

 

Han hade reraisat mina "steals" i position ett tag, så jag slowspelade mina kungar för att fånga honom med 88-QQ som jag satta honom på. Hade jag 4-betat som jag inte gjort mot honom tidigare så hade han antagligen lagt sig. Han visade upp J-J. Tankar på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag spelade jag totalt 5 timmar, och det slutade med +30. Träffade inte särskilt mycket idag heller, och får inte ut mycket heller då jag träffar. Postar inte någon hand ikväll för det hände ärligt talat inte något märkvärdigt :)

 

Förhoppningsvis så vänder det imorgon och jag kan börja casha ut från fiskarna! Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...