Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mike, jag räknar med att vara i Hallsberg mellan 11.15 och 12.45 imorgon, tänkte luncha då. Tips på ställe i närheten av stationen som har öppet då? Du får obv gärna haka på om du är hungrig...

 

Svar till tuffpånätet8

 

Den där första meningen är ju en solklar jinx. Nu kommer ditt tåg att få lokskada, kontaktledningen trillar ner, en hel hög med kor ställer sig på spåret och föraren får diarré.

Man räknar aldrig med att vara på en viss plats en viss tid när man åker tåg, man räknar med att komma fram nån gång.

 

Åter till din fråga: Hallsberg har faktiskt inga bra mathak. Det närmaste vi kommer är ett par acceptabla pizzerior samt Sibyllas hål i väggen. Nu är jag tyvärr helt seriös. :-(

Testa pizzerian som ligger alldeles bredvid stationen och håll tummarna.

 

Har dessutom inte möjlighet att ta en lunchdate heller. Hade obv varit najs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firade bröllopsdag igårkväll. Lämnade kidsen hos mor och sen tog vi en långpromenad för att få igång aptiten. Körde hemmamatlagning under intag av rusdrycker. Riktigt trevligt blev det.

 

Sparrissoppa med vitlöksbröd till förrätt

 

Viltgryta på nån köttbit

 

Chokladmousse på vit/mörk choklad med blandad frukt

 

Hittade både en flaska rött och ett rosé, varav jag förmodligen stod för merparten av intaget. Klart man hittade en flaska tf-dricka i skafferiet när kaffet kom fram. Lirade ett gäng bouts Carcassonne och TTR. Tror vi kom överens om att det blev lika.

 

* Mike, ullared till helgen? Är nog enda helgen jag är ledig nån månad framöver...

 

* http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item373684/V%C3%A4lkommen-tillbaka-kampanj-f%C3%B6r-PSN/

 

Vi som redan hade ett PSN-konto får tydligen tanka hem två spel på listan. Vilka ska man ta? Har redan LBP.

 

1. Två PlayStation 3-spel från följande lista:

 

LittleBigPlanet

InFamous*

WipEout HD/Fury

Ratchet & Clank: Quest for Booty

Dead Nation

 

* Älskar plon. Floppar J88 med JJxx. Sigge har såklart 88xx. Std.

 

Satan i gatan vad jag är trött nu. Drog hem näst sista delen i Wheel of time-serien som ljudbok så får nog börja lyssna på den ikväll. Lyssnade precis klart på Brandon Sandersons första del i Mistborn-serien och jag gillar det än så länge. Så, ett tips. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TF måste vara den enda jag känner som gratulerar sig själv... Nåja, grattis m8! Jag lovar att skåla för dig i bastun ikväll. :h:

 

Blev en trevlig men inte så välbesökt klubbpokerkväll igår. Hittade en andraplats i turren men plusset blev ju inte enormt mtp det låga deltagandet men vad gör väl det. Trevligt hade vi som vanligt.

Idag är det hus & hem som står på programmet. Har inlett dagen med storstädning av sovrummet och ska därefter raskt ta itu med växthus, bil och golven på nedervåningen. Schtekigt liv man har... :rolleyes:

 

1/5 -500:- (SNG)

1/5 +600:- (SNG)

2/5 +500:- (MTT)

7/5 +200:- (SNG)

7/5 -100:- (SNG)

9/5 -320:- (MTT)

9/5 +505:- (CG)

13/5 +2.637:- (MTT)

16/5 -320:- (MTT)

16/5 +210:- (CG)

23/5 +505:- (MTT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens reflektioner.

 

¤ Gillar kungen mer och mer. Han bevisar att han är en man av folket med sedvanliga fel och brister.

 

¤ Ska på 60-årsfest ikväll. Konferancier, underhållare och trubadur är ingen mindre än legenden Ewert Ljusberg. Mtp att det är fri bar kan det antingen bli väldigt bra eller väldigt mycket mindre bra.

 

¤ Lajvpåkrandet får stryka på foten för allt jobb. Missar månadsfinalen på måndag och tillbringar istället natten på jobbet... Fml.

 

¤ Hoppas på stor uppslutning på klubbens vårfinal nästa lördag. Några fler skojiga forumiter som ämnar dyka upp förutom DP?

 

¤ Frulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hade gärna komt upp men lilltösen fyller 5 här i dagarna så det är kalas på lördag, släktträff söndag och så kalas igen på måndag. Ni får gosa ohne mich.

 

* Åkte ur Night Rehaben på sedvanligt sätt. JJ vs 22 allin pre för 50bb.

 

* Spelar plo istället, visade sig vara rätt beslut. Inom loppet av 4 händer. Mot samma stackars siggelainen:

 

Seat 1: Bunhead65 ($100 in chips)

Seat 2: coldshover ($140.15 in chips)

Seat 3: Fatso ($134.85 in chips)

Seat 9: Mr.Grausam ($509.38 in chips)

Seat 10: Maculatum ($251.45 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

PLAYER_SITIN

, Fatso posts small blind ($1), Mr.Grausam posts big blind ($1), PLAYER_SITOUT

, Bunhead65 denies the blinds,

 

PRE-FLOP

Maculatum folds, coldshover raises to $4, Fatso raises to $13, Mr.Grausam calls $13, coldshover calls $13.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,2 of Clubs ]

Fatso bets $29, Mr.Grausam calls $29, coldshover folds.

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,2 of Clubs,3 of Diamonds ]

Fatso bets $55, Mr.Grausam raises to $110, Fatso calls $92.85 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,2 of Clubs,3 of Diamonds,5 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Mr.Grausam shows [ King of Clubs,6 of Hearts,Ace of Diamonds,King of Hearts ]

Fatso shows [ Ace of Hearts,4 of Hearts,9 of Spades,Ace of Clubs ]

Fatso wins $280.70.

 

 

 

 

Seat 2: coldshover ($127.15 in chips)

Seat 3: Fatso ($280.70 in chips)

Seat 9: Mr.Grausam ($374.53 in chips)

Seat 10: Maculatum ($251.45 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Mr.Grausam posts small blind ($1), Maculatum posts big blind ($1),

 

PRE-FLOP

coldshover folds, Fatso calls $1, Mr.Grausam raises to $4, Maculatum folds, Fatso calls $4.

 

FLOP [board cards: 10 of Diamonds,3 of Clubs,Queen of Spades ]

Mr.Grausam bets $9, Fatso calls $9.

 

TURN [board cards: 10 of Diamonds,3 of Clubs,Queen of Spades,4 of Clubs ]

Mr.Grausam checks, Fatso bets $27, Mr.Grausam raises to $108, Fatso raises to $267.70 and is all-in, Mr.Grausam calls $267.70.

 

RIVER [board cards: 10 of Diamonds,3 of Clubs,Queen of Spades,4 of Clubs,King of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Fatso shows [ 9 of Diamonds,10 of Spades,Queen of Diamonds,Jack of Clubs ]

Mr.Grausam shows [ 3 of Diamonds,Ace of Clubs,Queen of Clubs,King of Clubs ]

Fatso wins $560.40.

 

 

 

 

Seat 1: Bunhead65 ($92 in chips)

Seat 2: coldshover ($127.15 in chips)

Seat 3: Fatso ($560.40 in chips)

Seat 9: Mr.Grausam ($100 in chips)

Seat 10: Maculatum ($257.65 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Bunhead65 posts small blind ($1), coldshover posts big blind ($1),

 

PRE-FLOP

Fatso calls $1, Mr.Grausam raises to $5, Maculatum folds, Bunhead65 folds, coldshover folds, Fatso raises to $17, Mr.Grausam calls $17.

 

FLOP [board cards: Queen of Spades,8 of Hearts,Queen of Clubs ]

Fatso bets $27, Mr.Grausam calls $27.

 

TURN [board cards: Queen of Spades,8 of Hearts,Queen of Clubs,10 of Diamonds ]

Fatso bets $68, Mr.Grausam folds.

 

SHOWDOWN

Fatso wins $87.

 

 

Från $130 --> $600 på 4 givar. Bästa rushen hittills på plon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens reflektioner.

 

¤ Gillar kungen mer och mer. Han bevisar att han är en man av folket med sedvanliga fel och brister.

 

Detta får du gärna utveckla. Gör fel och brister att du gillar honom? Leder det till att du gillar många i bunkern? Eller är det hans normala mängd brister som gör att du gillar honom, gillar du i så fall väldigt många? Står "man av folket" i kontrast med "blåblodig högadel" och är han i så fall opassande för sitt sagoämbete men en reko kille.

 

Kort sagt Carl Gustav som individ eller kung som ämbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får du gärna utveckla. Gör fel och brister att du gillar honom? Leder det till att du gillar många i bunkern? Eller är det hans normala mängd brister som gör att du gillar honom, gillar du i så fall väldigt många? Står "man av folket" i kontrast med "blåblodig högadel" och är han i så fall opassande för sitt sagoämbete men en reko kille.

 

Kort sagt Carl Gustav som individ eller kung som ämbete.

 

Har inte reflekterat speciellt mycket över vad jag egentligen tycker om monarki, men om vi nu ska ha det vill jag ha en regent som inte är nåt slags ofelbart sagoväsen utan en person som, precis som du och jag, gör fel ibland.

Jag ogillar givetvis grov kriminalitet men om det kommer ut att kungen då och då ägnar sig åt fildelning, kör 120 på 90-väg, rökte en joint i sin ungdom eller som nu - besökt en svartklubb, tyder det bara på vanligt, mänskligt beteende.

Det visar imo att han innerst inne är en vanlig svensson trots miljoninkomster via apanage, fina middagar med diverse statsöverhuvuden och en ärvd titel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar mig friheten att klistra in en lite skön msn-konvers ang knugen

 

 

Saint Bjorn säger

svenska folket vill att kungen ska abdikera till vickan, enligt AB

fråga: ska han då tilltalas Kung eller Prins?

 

TF säger

Hans Kungliga Kåthet?

 

bjoelle säger

abdikera?

jag började ju precis gilla han

 

Saint Bjorn säger

håller med

och får man ine halshugga dem kan man lika gärna låta dem vara imo

 

bjoelle säger

typ så

men att knugen går på porrklubb etc är ju nöt

 

Saint Bjorn säger

ja, det höjer hans värde i mina ögon

 

bjoelle säger

och att han tryckte henemark, han är lite ball trots allt

 

Saint Bjorn säger

precis

det är det jag smågillat hos honom: att han bakom kulisserna har varit ett jävla busfrö sen han var litet barn

 

bjoelle säger

hehehe

skulle vara roligare om han var helt öppen med det

 

Saint Bjorn säger

sen att han är småkorkad och att monarki är fel är ju inte hans fel

 

bjoelle säger

"jag gillar att knulla snett ibland"

beror väl på all jävla inavel

 

Saint Bjorn säger

mm

vore skönt om han uttalade sig typ: "visst knullar jag runt, men ingen suger av en så fint som Silvia"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE/miata, blir det celebert besök på västkusten till helgen? If so, hur ser planen ut?

 

Sluta tjata om Västkusten, det är ju på Närkeschlätten det händer i helgen!

Turre med lagomt inköp (ca 1K), lagomt med lagomt trevligt folk, lagomt goda grillspett samt lagomt billig öl, fri schnapps och cg på lagom nivå.

 

Har lyckats byta lite skift på jobbet så ikväll är det dags för månadsfinal på klubben. En härligt slaskig rebuy med ett förstapris på dryga 10K förhoppningsvis. Dessutom ska man ju försöka sig på att bli månadens spelare nu i maj, ligger på en hedrande andraplats med endast ynka åtta poäng upp till ledaren (som för övrigt är känd i pokerkretsar som "Snygg-Stefan").

Förhoppningsvis heter ledaren efter ikväll "Ful-Mike"! :-D

 

Snart lunch. En härligt het chili con carne, gjord på ren älgfärs, chipotle-ketchup, chili, smoked salt, bönor, färsk majs och hackad paprika. Här ska fisas runt pokerbordet ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta tjata om Västkusten, det är ju på Närkeschlätten det händer i helgen!

Turre med lagomt inköp (ca 1K), lagomt med lagomt trevligt folk, lagomt goda grillspett samt lagomt billig öl, fri schnapps och cg på lagom nivå.

 

Har lyckats byta lite skift på jobbet så ikväll är det dags för månadsfinal på klubben. En härligt slaskig rebuy med ett förstapris på dryga 10K förhoppningsvis. Dessutom ska man ju försöka sig på att bli månadens spelare nu i maj, ligger på en hedrande andraplats med endast ynka åtta poäng upp till ledaren (som för övrigt är känd i pokerkretsar som "Snygg-Stefan").

Förhoppningsvis heter ledaren efter ikväll "Ful-Mike"! :-D

 

Snart lunch. En härligt het chili con carne, gjord på ren älgfärs, chipotle-ketchup, chili, smoked salt, bönor, färsk majs och hackad paprika. Här ska fisas runt pokerbordet ikväll!

 

Tog mig ett par tacos på Chipotle i Atlanta häromdan, mumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet mkt väl mike att jag inte är den som är den med att dra upp till dig. Kan jag få ihop det så... Vi får se... Men händer det nåt närem... Ääääh, jag är så jävla... :ola:

 

Bra, när ska jag hämta dig vid tåget?

 

Tog mig ett par tacos på Chipotle i Atlanta häromdan, mumma!

 

Inte avis. Alls. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tjejkompis i grannskapet köpte ett par begagnade krukor av oss häromdan, kom överens om 600 spänn för rubbet. Idag hade hon tagit ett kuvert och stoppat pengarna i samt skrivit "600 kr för krukorna :-D " och lagt i vår olåsta brevlåda nån gång efter lunch. När jag kommer hem och vittjar lådan så är det såklart nån som vart framme och hittat kuvertet, öppnat det och snott pengarna. Tröttsamt på flera plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tjejkompis i grannskapet köpte ett par begagnade krukor av oss häromdan, kom överens om 600 spänn för rubbet. Idag hade hon tagit ett kuvert och stoppat pengarna i samt skrivit "600 kr för krukorna :-D " och lagt i vår olåsta brevlåda nån gång efter lunch. När jag kommer hem och vittjar lådan så är det såklart nån som vart framme och hittat kuvertet, öppnat det och snott pengarna. Tröttsamt på flera plan.

du har blivit lurad av tjejkompisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...