Gå till innehåll

NLT - Triss i 2:or, 2 synar flop och checkar sedan turn


alve

Recommended Posts

Spelar 4:a bord, men har mött fi i några potter, där jag dragit längsta strået :P. Bland annat gick han all-in med mellan par och hålstege drag på turn eller river (:P) mot mitt set. Fi = TZone. Blomman77 har jag ingen riktig read på.

 

** Game ID 393011736 starting - 2005-06-19 23:36:05

** French Mayfly [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- nattman sitting in seat 1 with $7.48 [Dealer]

- Blomman77 sitting in seat 2 with $11.31

- robster24 sitting in seat 3 with $14.50

- TZone sitting in seat 4 with $14.85

- BigBalls76 sitting in seat 5 with $19.80

- Ryaan sitting in seat 6 with $10.35

- PrankMnky883 sitting in seat 7 with $38.07

- superzocker sitting in seat 8 with $9.00

- kustomkat sitting in seat 9 with $19.80

- Jonkzor123 sitting in seat 10 with $63.04

 

Blomman77 posted the small blind - $0.10

robster24 posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to Jonkzor123: 2 :club: , A :club:

 

TZone called - $0.20

BigBalls76 called - $0.20

Ryaan folded

PrankMnky883 folded

superzocker folded

kustomkat called - $0.20

Jonkzor123 called - $0.20 Tar synen från CO, brukar få se floppen ofta. Nötfärg är aldrig fel :P.

nattman called - $0.20

Blomman77 called - $0.20

robster24 checked

 

** Dealing the flop: 2 :spade: , 2 :heart: , T :heart:

 

Blomman77 checked

robster24 checked

TZone checked

BigBalls76 checked

kustomkat bet - $1.00 Han bettar ut ~pot på denna flop, sitter han på T? Tror han hade checkat 2:an, på denna limit slowplayas triss rätt så ofta.

Jonkzor123 raised - $3.00 Färgdrag finns ute, jag sitter på en triss. Men ingen ska få dra ut mig gratis för det. Höjer väl ~2/3pot här.

nattman folded

Blomman77 called - $3.00 Synar, färgdrag? Toppar? Sämre triss? Eller kanske till och med kåk?

robster24 folded

TZone called - $3.00 Synar också. Samma som för Blomman77 alltså.

BigBalls76 folded

kustomkat folded Foldar, efter två synat min raise. Antagligen bra spelat av honom om han nu hade T eller nåt.

 

** Dealing the turn: 6 :diamond:

 

Blomman77 checked

TZone checked

Jonkzor123 Båda checkar till mig potten är väl på cirka $11. Vad gör jag här fortsätter skydda mot drag? Hur mycket bettar jag då? Vad betyder deras check? Tveksamhet? Drag? Eller monster? Blomman har väl cirka $8 kvar i stacken och TZone har ungefär $11 kvar. Om jag ska betta, hur mycket bettar jag då? Potten är redan större eller ungefär lika stor som deras stackar. Att erkänna min triss slagen och checka känns inte alls aktuellt, eller?

 

Jag undrar kort sagt vad jag ska göra på turn. Sen får ni naturligtvis i vanlig ordning kommentera mitt spel i övrigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop (pot $0.6)

 

Jag hade inte limpat med A2s men det kan vara korrekt på din nivå / det bordet om det är löst.

 

Flop (pot $2.2)

 

Jag tycker det är rätt att höja här. Du höjer däremot inte 2/3 utan som synes 3/2.2 = ~ 4/3 vilket är en ganska stor raise som troligtvis skrämmer bort eventuella drag. Är bordet löst? Brukar folk syna ner stora raises på flop?

 

Turn (pot $10.2)

 

De är nog rätt säkra på att du kommer beta ut turn med tanke på din flop-raise. En sexa har knappast gynnat deras händer om de inte sitter på 26 lr 66.

 

Jag tycker att Du ska beta precis under pot här. ex: $6-$8. Du har med stor sannolikhet den bästa handen och ett 3/4 pot-bet gör dem pot-comitted om dem synar. Kort o gott, beta ut så mkt Du kan som de kan tänkas calla.

 

Jag har aldrig spelat micro-limit så jag vet inte om dessa råden gäller på de borden. ajja. Vassego!

 

Edit: Jaha, Djens har mer kort o koncist gett Dig exakt samma råd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop (pot $2.2)

 

Jag tycker det är rätt att höja här. Du höjer däremot inte 2/3 utan som synes 3/2.2 = ~ 4/3 vilket är en ganska stor raise som troligtvis skrämmer bort eventuella drag. Är bordet löst? Brukar folk syna ner stora raises på flop?

Jag synar först hans $1 bet vilket gör potten till $3.2, och sen höjer jag ytterligare $2. Är det inte så man räknar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop (pot $2.2)

 

Jag tycker det är rätt att höja här. Du höjer däremot inte 2/3 utan som synes 3/2.2 = ~ 4/3 vilket är en ganska stor raise som troligtvis skrämmer bort eventuella drag. Är bordet löst? Brukar folk syna ner stora raises på flop?

Jag synar först hans $1 bet vilket gör potten till $3.2, och sen höjer jag ytterligare $2. Är det inte så man räknar?

 

Du kan inte både syna och höja. Du höjer till $3 på hans $1 bet.

 

Efter att fi agerat på floppen ligger det minst $2.2 i poten. Därefter höjer Du till $3.

 

3/2.2 = 1.36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop (pot $2.2)

 

Jag tycker det är rätt att höja här. Du höjer däremot inte 2/3 utan som synes 3/2.2 = ~ 4/3 vilket är en ganska stor raise som troligtvis skrämmer bort eventuella drag. Är bordet löst? Brukar folk syna ner stora raises på flop?

Jag synar först hans $1 bet vilket gör potten till $3.2, och sen höjer jag ytterligare $2. Är det inte så man räknar?

 

Du kan inte både syna och höja. Du höjer till $3 på hans $1 bet.

 

Efter att fi agerat på floppen ligger det minst $2.2 i poten. Därefter höjer Du till $3.

 

3/2.2 = 1.36

Han måste ju forfarande bara syna $2 av dom. Nån annan som vet att man räknar som busen säger eller? Inte för att jag tror du ljuger, men jag trodde/tror man räknade som jag sa :P.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han måste ju forfarande bara syna $2 av dom. Nån annan som vet att man räknar som busen säger eller? Inte för att jag tror du ljuger, men jag trodde/tror man räknade som jag sa :P.

 

Du har rätt. busen har fel.

 

WTF! Jag har levt mitt liv i en lögn! Då går min pokerkarriär en intressant vändning till mötes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonkzor123 bet - $6.00

Blomman77 folded

TZone went all-in - $11.65

Jonkzor123 called - $11.65

 

TZone shows: 10 of Diamonds, 10 of Clubs

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

 

TZone wins $34.40 from the main pot

 

End of game 393011736

 

Vet inte riktigt varför jag bara bettade ~1/2pot där, kanske inte hade kanon koll över stackarna dom hade kvar :P. Aja, jag tackar alla som svarat i denna tråd. Så nästa gång gör jag samma sak. Eller jag trycker nästa gång :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...