Gå till innehåll

Förlorade med färg i omaha?


colan

Recommended Posts

Jag spelade omaha high/low, låtsaspengar på pokerstars. 4 hjärter låg på bordet. Jag hade 6 i hjärter och ändå förlorade jag. Motspelaren vann med stege. Ska det vara så i omaha?

(jag kollade noggrant på handhistoriken men blev lite osäker på om jag såg rätt nu... men jag är säker på det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste använda två kort av dina fyra på hand och tre av dom fem på bordet.

 

(När du spelar hi-lo använder du två kort av dina fyra till att bilda den höga handen och två till att bilda den låga om det finns möjlighet till en låg hand. Och det behöver inte vara olika kort som bildar låg respektive hög. Dvs har du tex ett ess så kan det användas både för den låga och den höga handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk också på att den låga handen får vara max 8 hög och får inte innehålla några par. Du kan alltså inte vinna lågdelen av potten med exempelvis A4589 eller A4456. Lågdelen har dock ingen begränsning vad gäller stegar eller färger, A2345 är den bästa låghanden, och den räknas fortfarande som låg även om den är helt i färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste använda två kort av dina fyra på hand och tre av dom fem på bordet.

 

(När du spelar hi-lo använder du två kort av dina fyra till att bilda den höga handen och två till att bilda den låga om det finns möjlighet till en låg hand. Och det behöver inte vara olika kort som bildar låg respektive hög. Dvs har du tex ett ess så kan det användas både för den låga och den höga handen)

 

Jo jag vet. Men jag har väl fortfarande färg för det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...