Gå till innehåll

NLT - Trn, all-in misstag?


avalancher

Recommended Posts

Jag prövade en (min första) $2 turnering inatt, tyvärr fick jag tidsbrist efter en timme (har en vittofskakadua och när hon pockar på uppmärksamhet har man inte mycket val), så jag gjorde en Al--in och tänkte "bära eller brista". Skall sägas att en annan person alltså gjorde en All-in först efter floppen och jag nappade. Hade AK, floppen var rainbow 7A8. Nu brydde jag mig inte om det gick åt skogen, men om jag hade haft tid på mig, hade det varit rätt att göra All-in där ändå? Hade ju Ess-par med högsta kicker. (skall sägas att han vann med två par åttor och sjuor). Slutade 121:a (av 480 pers)

 

Linda

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövade en (min första) $2 turnering inatt, tyvärr fick jag tidsbrist efter en timme (har en vittofskakadua och när hon pockar på uppmärksamhet har man inte mycket val), så jag gjorde en Al--in och tänkte "bära eller brista". Skall sägas att en annan person alltså gjorde en All-in först efter floppen och jag nappade. Hade AK, floppen var rainbow 7A8. Nu brydde jag mig inte om det gick åt skogen, men om jag hade haft tid på mig, hade det varit rätt att göra All-in där ändå? Hade ju Ess-par med högsta kicker. (skall sägas att han vann med två par åttor och sjuor). Slutade 121:a (av 480 pers)

Linda

 

Behövs mer information för att kunna svara på din fråga, höjdes det preflop? hade du någon read på honom, hur många Big Blinds hade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jätte nyfiken på vad en "vittofskakadua" är :(

 

EDIT: Jaha, nu fick jag ihop ordet haha... Läste det med helt fel betoningar först, så blev mest en smet bokstavsljud :)

 

Jag var oxå helt ute och cyklade när jag läste om fågeln, tolkade det som ett inte alltför snällt finskt smeknamn för frugan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog inte ge mycket mer info, hade sån tidsbrist så jag passade inte så mycket. Har gjort en turnering till, en $5 FL på Royal. Bittert nog bröt datorn ihop så jag var ifrån bordet i 25 minuter. Under tiden åt blindsen upp en del, och jag missade förstås chanser. Sen var nivån högre så blindsen åt upp allt, så jag var tvungen att sätta all-in på ruter kung och knekt. Gick inte förstås.

 

Vittofskakadua, vet ni inte vad det är? Tänk er Baretta, han hade en gultofs. Fast vittofs är mycket trevligare, hon är kelen som en liten kattunge. Hon är mindre trevlig när hon tuggar upp alla möbler förstås...

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...