Gå till innehåll

En konversation


Gedan

Recommended Posts

hade jag med en bekant.

 

"....böckerna hjälper dig kanske tänka annorlunda,men i slutändan så är ju korterna som avgör...jag har räcknat alla mina sista all in 8 av 10 all in jag har gott in har ja varit favorit men har blivit utdragen på de,,det betyder 90% av korten som kommer är bara tur "

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha...

 

Själv kan jag inte släppa en konversation två kvinnor i 40-50 års åldern hade under Nordic Light Poker för två år sedan:

 

"Asså poker handlar inte bara om tur. Det är mycket skicklighet inblandat. Proffsen kommer ihåg vilka kortkombinationer som inte har kommit på ett tag och när de får en sån hand så satsar de, och tänker man efter så stämmer det ju"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Första inlägget sedan maj 2008. Har man inte haft något bättre att säga på nästan tre år så måste man välja rätt tillfälle. Kvalitet! :-)

 

Op har varit medlem sen 06 och kommer nu med detta, vilket alla säkerligen har hört någon gång...så att välja tillfälle så att säga, än mer guld på op imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en polare som resonerade som att eftersom man ändå inte visste vad som skulle komma på floppen kunde inte starthänderna värderas, och därigenom var alla lika mkt värda.

 

Och därmed var poker löst.

 

Vad ska man göra nu då? Spela luffarschack? Sänka skepp? Svälta räv? Vad blir nästa stora grej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Den fick mig att dra på smilbanden. Men jag tycker att du skulle ha kommit med förslaget att de mogna damerna skulle anteckna vilka händer de haft. Hade varit hög ironifaktor att se dem sitta vid borden med vars ett anteckningsblock och skriva notes, inte på sina motståndare eller sitt eget spel utan på kortleken. (Om det nu mot förmodan var tillåtet att ha anteckningsblock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...