Gå till innehåll

Marginalerna så små...


butkus09

Recommended Posts

Jag har lirat en hel del Omaha sista tiden, och försöker få ett grepp på spelet.

 

Problemet som jag ser det, är att jag ofta får in pengarna i situationer som är i princip 50/50 och med lite oflyt så kan man ju förlora 10 såna i rad, AJ! :-(

 

Den typiska situationen är när jag floppar toppset, och en annan sitter på färgdrag med hålstegsdrag eller stegdrag med sämre set. Om jag VET att jag har bäst hand just då så är det svårt att inte bomba in allt... men en sån hand som går till showdown är ju rena slantsinglingen.

 

Vad tycker ni? Ska man vara försiktig och undvika en all-in i dessa situationer?

 

Omaha är såååå frustrerande på många sätt, jag skulle vilja veta hur ni regelbundna vinnare resonerar. 8-)

 

En annan fråga: Jag funderar på att satsa lite mer seriöst på Omaha, spelar 0,25-0,50 med 50$ inköp. Vad är rimligt att ha som bankrulle avsatt till detta? Är 30 inköp på tok för lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 30 inköp på tok för lite?

 

I Omaha... JAAAAAA.. Alla är ju olika men jag skulle inte känna mig bekväm under 50 inköp i Omaha.

Du säger själv att du kan förlora 10 "såna händer" i rad.. tänk dig att det är 10 fulla inköp.. då har du tappat 33% av din rulle.. så du svarar nästan lite på frågan själv =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på hur deep man är vid bordet så kan man välja olika strategier tex syna med topset för att dega bra turn. Men jag spelar inte så mycket PLO CG längre. Valde ofta denna väg om jag tex har nakna topset utan redraw och är väldigt deep.

 

Ja det är det jag funderat på, att ta en syn och sen bomba turn istället om brädan ser okej ut. Men samtidigt så vill man ju inte ge bort billiga kort för FI...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Omaha... JAAAAAA.. Alla är ju olika men jag skulle inte känna mig bekväm under 50 inköp i Omaha.

Du säger själv att du kan förlora 10 "såna händer" i rad.. tänk dig att det är 10 fulla inköp.. då har du tappat 33% av din rulle.. så du svarar nästan lite på frågan själv =)

 

Jo jag misstänkte det själv. Om jag verkligen skulle känna mig helt trygg för att klara rejäla swingar så hade jag nog helst haft 100 inköp, men tyvärr har jag ej ekonomi till det.

 

Kan ju gå ner och köra bord med 20$ inköp, men vet inte om jag klarar det... är rädd jag skulle slaska för mycket. Min ekonomi räcker för 30 inköp a 50$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det jag funderat på, att ta en syn och sen bomba turn istället om brädan ser okej ut. Men samtidigt så vill man ju inte ge bort billiga kort för FI...

 

Svårt att balansera om man inte höjer med nuts.

 

Tycker det är förenklat att säga att spelet är en rad slantsinglingar. Man vinner ju de flesta händerna uncontested.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...