Gå till innehåll

lite inputs tack


Tottyville

Recommended Posts

Tja, lirade 2 hander som jag skulle vilja fa inputs pa. Inget utover vad som finns i HH'sen som jag behover namna forutom att bada handerna ar mot 2 olika personer som ar regs pa nivan.

 

Garna inputs pa hela linjen.

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (IPoker)

$200.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 10 is the button

Seat 1: Hero ( $629.10 USD ) - VPIP: 37, PFR: 29, 3B: 12, AF: 2.5, Hands:

 

Seat 3: Player3 ( $372.90 USD ) - VPIP: 18, PFR: 14, 3B: 5, AF: 4.2, Hands: 186

Seat 5: Player5 ( $277.60 USD ) - VPIP: 23, PFR: 20, 3B: 8, AF: 4.3, Hands: 5569

Seat 6: Player6 ( $200.00 USD ) - VPIP: 23, PFR: 18, 3B: 9, AF: 3.9, Hands: 3169

Seat 8: Player8 ( $62.00 USD ) - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 8, AF: 7.0, Hands: 471

Seat 10: Player10 ( $76.85 USD ) - VPIP: 45, PFR: 0, 3B: 0, AF: 2.1, Hands: 82

Hero posts small blind [$1.00 USD].

Player3 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Js Kc ]

Player5 folds

Player6 folds

Player8 folds

Player10 folds

Hero raises [$5.00 USD]

Player3 calls [$4.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6d, 6h, Qd ]

Hero bets [$8.00 USD]

Player3 calls [$8.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Tc ]

Hero checks

Player3 bets [$22.00 USD]

Hero raises [$58.00 USD]

Player3 calls [$36.00 USD]

** Dealing River ** [ 2d ]

Hero ?

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (IPoker)

$200.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 5 is the button

Seat 1: Player1 ( $98.25 USD ) - VPIP: 31, PFR: 13, 3B: 2, AF: 0.8, Hands: 7458

Seat 3: Player3 ( $396.40 USD ) - VPIP: 18, PFR: 14, 3B: 7, AF: 2.9, Hands: 1369

Seat 5: Hero ( $249.00 USD ) - VPIP: 37, PFR: 29, 3B: 12, AF: 2.5, Hands:

 

Seat 6: Player6 ( $200.00 USD ) - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 5, AF: 2.4, Hands: 8338

Seat 8: Player8 ( $579.25 USD ) - VPIP: 29, PFR: 24, 3B: 11, AF: 3.0, Hands: 3214

Seat 10: Player10 ( $200.00 USD ) - VPIP: 31, PFR: 13, 3B: 2, AF: 0.8, Hands: 7458

Player6 posts small blind [$1.00 USD].

Player8 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kh Ts ]

Player1 folds

Player3 folds

Hero raises [$6.00 USD]

Player6 folds

Player8 calls [$4.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3h, 2c, 4c ]

Player8 checks

Hero checks

** Dealing Turn ** [ Th ]

Player8 bets [$9.00 USD]

Hero calls [$9.00 USD]

** Dealing River ** [ 7s ]

Player8 bets [$18.00 USD]

Hero raises [$48.00 USD]

Player8 raises [$546.25 USD]

Hero ?

 

edit en hand till

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (On Game)

$200.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 9 is the button

Seat 10: Player10 ( $289.40 USD ) - VPIP: 25, PFR: 22, 3B: 13, AF: 2.6, Hands: 1063

Seat 9: Hero ( $475.00 USD ) - VPIP: 38, PFR: 31, 3B: 18, AF: 2.4, Hands: 33554

Hero posts small blind [$1.00 USD].

Player10 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Js Jh ]

Hero raises [$5.00 USD]

Player10 raises [$18.00 USD]

Hero raises [$40.00 USD]

Player10 calls [$26.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qh, 7s, Ts ]

Player10 checks

Hero checks

** Dealing Turn ** [ Tc ]

Player10 bets [$52.00 USD]

Hero calls [$52.00 USD]

** Dealing River ** [ 2s ]

Player10 bets [$191.40 USD]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 gillar jag inte checkraisen på turn alls, vad ska du ha för checkraiserange där lixom? Spew imo. Dock betar jag vidare alla dagar på turn mtp på hur mkt mellanpar o floats osv han förmodligen har i rangen. Antar att vi får ge upp river nu, vi reppar ganska tunnt, men misstaget görs som sagt tidigare i handen...

 

Hand 2 är ju bara sjuk. Checkar också bakom floppen där, men gillar inte din riverraise. Om du har raiserange på turn så kan jag tänka mig att ha med KT där isf, men river känns ganska onödigt. Som spelat foldar jag mot shove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 gillar jag inte checkraisen på turn alls, vad ska du ha för checkraiserange där lixom? Spew imo. Dock betar jag vidare alla dagar på turn mtp på hur mkt mellanpar o floats osv han förmodligen har i rangen. Antar att vi får ge upp river nu, vi reppar ganska tunnt, men misstaget görs som sagt tidigare i handen...

 

Hand 2 är ju bara sjuk. Checkar också bakom floppen där, men gillar inte din riverraise. Om du har raiserange på turn så kan jag tänka mig att ha med KT där isf, men river känns ganska onödigt. Som spelat foldar jag mot shove.

 

trevligt med input, vill invänta lite fler åsikter sen lovar jag svara på din post.

hade dock vart roligare om alla 182 st som läst HH'n hade givit ngn slags feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite dåligt samvete för att jag tjuvläst men inte svarat så du får min första post :-D

Kul att se lite udda lines även om de intuitivt känns lite tveksamma, vore kul att höra hur du tänkte

 

Hand1: hade själv betat flop och turn men check/foldat river utan ytterligare read annat än att han är tight. När fi betar turn ger jag honom en tight range: typ qx, 6x, fd och en och annan flopfloat som han nu bluffar med. Under/mellanpar och Ax gissar jag att han checkar. Floatrangen och checkbehindrangen får du (högst troligt) bort genom en enkel turnbet. Den övriga rangen däremot har jag svårt att tro att du får bort tillräckligt många gånger genom en c/r, speciellt när du höjer så pass lite.. skulle möjligtvis vara lite mer intresserad av att ta den här linjen på en icke-parad bräda, eftersom du inte behöver oroa dig för att överrepresentera din hand de gånger stegen sitter på river. Tror ärligt talat att jag hellre skulle check/synat turn och check/synat river de gånger det inte är en ruter istället för c/r på turn, även om det nog inte heller är så hett.. som spelat tror jag inte det spelar så stor roll om du betar river eller inte.

 

Hand2: här hade jag synat river. Antar att du försöker få fi att göra en herocall för att din raise ser så nonsens ut? men enligt samma logik anser jag att du även öppnar upp för en 3betsbluff hos motståndaren. Om du ska göra det här spelet måste du nog veta redan innan vad du ska göra vid en eventuell push. Det stora problemet i den här handen är ju att du inte kan representera en enda nöthand (förutom möjligtvis 77, TT, Ac5c och 5c6c), medan din motståndare kan representera en miljard olika händer, vilket gör en bluffshove oerhört profitabel för honom.

 

Hand3: hade bara synat preflop. Antar att du 4betar för att få in allt pre? Det skulle inte jag känna mig helt komfortabel med 145bb djupt utan aggressiv historia med fi. Förstår framförallt inte varför du raisar så lågt, hade nog höjt till 60-65. Som det är nu kommer han ju syna med nästan hela sin range (förutom de gånger han 5betar). Visst du får in mer pengar pre med en förmodligen bättre hand, men om du får problem varje gång det kommer ett överkort på flop är jag inte så säker på att det är det bästa spelet. Som spelat pre hade jag värdebetat flop, checkat turn, checkat/foldat river. Som spelat post hade jag foldat river..

 

Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska vi säga 55-60? hur ska jag balansera de?

Fi i hand 3 är sjukt aggro... kommer slå om aq pre komme slå om tt pre kommer lasta 77 så det är är om han skulle ha typ AA eller KK.. plus att jag under reppar min hand! tankar om de?

 

hand 2 är rätt intressant.. fi är en tänkande spelare och rätt laggy . så genom att slå om river så reppar jag ju precis ingenting efter som 77 skulle jag betta på flop 100% samt all andra överpar till floppen. så när han pusha river blir de syn på river.. kanske är lite levling på hög nivå.. men jag tror han kommer pusha tom där rätt ofta i och med att jag kommer aldrig ha nåt starkt där som ska orka syna på river!

 

mvh polare till Totty. Har inget eget konto här men om jag får lite trevliga svar så kanske jag ev. drar upp en db med regelbundna HH's å diskussioner. Nu ska jag sova, kollar in imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska vi säga 55-60? hur ska jag balansera de?

Fi i hand 3 är sjukt aggro... kommer slå om aq pre komme slå om tt pre kommer lasta 77 så det är är om han skulle ha typ AA eller KK.. plus att jag under reppar min hand! tankar om de?

 

hand 2 är rätt intressant.. fi är en tänkande spelare och rätt laggy . så genom att slå om river så reppar jag ju precis ingenting efter som 77 skulle jag betta på flop 100% samt all andra överpar till floppen. så när han pusha river blir de syn på river.. kanske är lite levling på hög nivå.. men jag tror han kommer pusha tom där rätt ofta i och med att jag kommer aldrig ha nåt starkt där som ska orka syna på river!

 

mvh polare till Totty. Har inget eget konto här men om jag får lite trevliga svar så kanske jag ev. drar upp en db med regelbundna HH's å diskussioner. Nu ska jag sova, kollar in imorn.

 

Se till att ha bättre händer här så slipper du överlevla o synmucka 9/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1 kör jag turn cbet. CR uppnår ingenting då vi försöker folda ut 22-99 (exkl. 66) samt random A-höga floats. Ge upp river om du blir synad, du kommer aldrig att folda ut QX där känns det som.

 

Hand2 hade jag value raisat turn och bettat river. Om jag synar turn så synar jag river också. Känns naturligt att raisa för value medan vi fortfarade kan semibluffa/bluffa bustat drag. Väntar vi med att valueraisa till river får vi inte värde utav draghänderna i hans range och samtidigt så tror jag att att han check/synar river ganska ofta med sina semistarka händer och jag tror därmed inte att vi slår 50% av hans callingrange om han går B/C river.

 

Hand 3 är fold tror jag, han bettar ett helt jävla inköp på river och vi kommer sitta med tian där ibland iom att vi ofta checkar bakom andrapar flop här. Visst är det inte allt för många TX combos i vår check/back range men hans bet känns väldigt djärv, hade det varit Isildur1 så hade jag synat. Statistiken för hand 3 känns inte speciellt relevant heller då den visar HH över 6max men det här är en fold sålänge det inte varit helt galen dynamik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...