Gå till innehåll

KJ på KJxxxhhh


Recommended Posts

Fi är reg, har taggiga stats och vet inte mer om honom.

 

Antar att c/r är OK när han bettar så litet.

 

Turn är väl ganska givet.

 

Vad gör ni på river? Jag antar att en rätt stor del av hans range är färg på river men ändå har massa annat som han synar med. När han höjer tror jag ärligt att han har till 90% färg där men jag behöver också bara vara bra där 20%.

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1125096

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $7.41

UTG: $23.76

MP: $20.60

CO: $20.30

BTN: $23.30

Hero (SB): $21.68

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with Kspade.gif Jdiamond.gif

3 folds, BTN raises to $0.50, Hero calls $0.40, 1 fold

 

Flop: ($1.20) Jheart.gif Kheart.gif 7club.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $0.60, Hero raises to $1.80, BTN calls $1.20

 

Turn: ($4.80) 2diamond.gif(2 players)

Hero bets $3.50, BTN calls $3.50

 

River: ($11.80) 5heart.gif(2 players)

Hero bets $7.00, BTN raises to $17.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser sjukt standard ut fram tills river. Antingen check/folda eller betta litet/folda mot raise.

 

Är inte c/f för vekt? Jag hade aldrig tänkt på att c/f om jag hade checkat river utan att syna bet. Han kan ju ha rätt mkt vi leder om han bettar.

 

Är c/c bättre än b/f eller b/c? Antar att ni foldar här om ni bettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check/call är jävligt dåligt mot din standard tag. Vad tror du att han bettar med om du checkar?

 

Kx, missad stegdrag, set och flush oftast skulle jag tro. Han har väl inte många combos av set här, endast en 7or för jag tror han 3bettar det andra oftast och sedan tror jag han höjer åtmistonde på turn om han har det pga drag.

 

check/call kan väl inte vara sämre än check/fold väl?

 

Enkel c/c

 

Skulle vara roligt och höra din motivering för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många NL20-regs har balanserade linjer med typ 20-25% bluffar eller nåt här? Om den read som finns är att det är en TAG-spelare så har jag jävligt svårt att tänka mig att han har sämre än set JJJ/KKK här och försöker få dig att betala av med tvåpar/lägre set (du har ju visat ett väldigt aktivt intresse hela handen). AQ/AT i hjärter är väl också möjlig fast i så fall passivt spelad; han bör väl försöka trycka ut dig på turn då.

 

Potodds dikterar självklart att synen bör tas. I praktiken tror jag tyvärr att det på sin höjd är ett BE-spel. Eftersom det inte känns så troligt att NL20-spelare kommer att exploatera ev. tighta foldar från dig så tycker jag nästan att det är okej att vika här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju verkligen inget resonemang.

 

Men ska kanske tillägga att jag endast check/foldar om han gör ett riktigt bet. Kommer ju (självklart...) inte att check/folda om han satsar typ 3.5$.

 

Om han gör ett 2/3 bet, foldar du då? Tror du inte att han kan betta några Kx combos, missed draws för det ser ut som att vi ger upp?

 

Jag har kollat lite på StoxEV och kommit fram till om han bettar 2/3 pot med flush och set om vi checkar samt endast 30% av hans Kx combos och inga QT combos så är en syn breakeven. Och jag tror att han gör det.

 

prefold

 

Va? Menar du att jag ska folda KJo mot en 2,5bb btn steal? Är det inte för vekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han gör ett 2/3 bet, foldar du då? Tror du inte att han kan betta några Kx combos, missed draws för det ser ut som att vi ger upp?

 

Jag har kollat lite på StoxEV och kommit fram till om han bettar 2/3 pot med flush och set om vi checkar samt endast 30% av hans Kx combos och inga QT combos så är en syn breakeven. Och jag tror att han gör det.

 

Det finns ju en ca. 0% chans att han bettar Kx på river. Seriöst, varför skulle han göra det?

 

Va? Menar du att jag ska folda KJo mot en 2,5bb btn steal? Är det inte för vekt?

 

Jo, man måste vara en enorm nit för att folda två kort över 10 i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en ca. 0% chans att han bettar Kx på river. Seriöst, varför skulle han göra det?

 

Jag tänkte inte på att vi hade höjt hans lilla cbet på flopp vilket gör det osannolikare att han bettar Kx ofta på river. Jag vet inte, känns för vekt att lägga sig men kanske är det bästa om fi gör en relativ stor bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...