Gå till innehåll

Fulltilt! Frågor ang FPP.


Jerry20

Recommended Posts

Hej, är så att jag tänkte börja köra på fulltilt. En polare req-a-friend-ar mig och jag får 100% av det.

 

Dvs jag behöver bara spela ihop 2000 FPP för att få 230$

 

Med bonus+ rakeback + blackcardbutikens FPP-cashouts borde det kunna bli en rejäl hacka att tjäna!

 

Edit: Ser nu att jag behöver 125k poäng för 500$ bonus :D ännu mer $ att få ihop!

 

Tänkte lira 2 bord 0,5/1 9-max samtidigt, 1000 händer per dag i 100 dagar.

 

Dvs 100k händer = ca 800$ rakeback.

 

 

Allt som allt får jag ut den här uträkningen

 

1200$ rakeback

230$ req-a-friend bonus

600$ insättningsbonus (nog borde 100k händer räcka för att få tillbaka insättningsbonusen?

500$ blackcardbonus vid 125k FPP (hur många händer måste man egentligen spela?

 

= 2030 $ + blackcardpengar

 

 

Frågan är bara, hur mycket Fpp kan man få ihop på 100k händer 0,5/1 $ ?

 

Låter som en rolig utmaning, kom gärna med tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svaret på din fråga tyvärr men jag undrar.

Kan du verkligen få refer a friend bonus och rakeback samtidigt?

 

Jaa det antar jag.. de två krockar väl inte i något? Rakeback är ju hur mycket $ man rakar, och bonusen är beroende av hur många FPP man får ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men alltså jag tycker de borde krocka.

 

För att få rakeback så måste du signa genom en affiliate. Alltså är det affiliaten som gör att du hittar sajten.

Det är precis det som är tanken med refer a friend bonusen.

 

Men du kan ju inte hitta sajten full tilt genom både en affiliate och genom en vän...

Det är möjligt jag har fel. Men för att vara säker, se till att signa med rakeback då det är betydligt bättre i längden än en sketen refer a friend bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är så att jag tänkte börja köra på fulltilt. En polare req-a-friend-ar mig och jag får 100% av det.

 

Dvs jag behöver bara spela ihop 2000 FPP för att få 230$

 

Med bonus+ rakeback + blackcardbutikens FPP-cashouts borde det kunna bli en rejäl hacka att tjäna!

 

Edit: Ser nu att jag behöver 125k poäng för 500$ bonus :D ännu mer $ att få ihop!

 

Tänkte lira 2 bord 0,5/1 9-max samtidigt, 1000 händer per dag i 100 dagar.

 

Dvs 100k händer = ca 800$ rakeback.

 

 

Allt som allt får jag ut den här uträkningen

 

1200$ rakeback

230$ req-a-friend bonus

600$ insättningsbonus (nog borde 100k händer räcka för att få tillbaka insättningsbonusen?

500$ blackcardbonus vid 125k FPP (hur många händer måste man egentligen spela?

 

= 2030 $ + blackcardpengar

 

 

Frågan är bara, hur mycket Fpp kan man få ihop på 100k händer 0,5/1 $ ?

 

Låter som en rolig utmaning, kom gärna med tips!

 

Najs! Bara köra på:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hej, är så att jag tänkte börja köra på fulltilt. En polare req-a-friend-ar mig och jag får 100% av det.

 

Dvs jag behöver bara spela ihop 2000 FPP för att få 230$

 

Med bonus+ rakeback + blackcardbutikens FPP-cashouts borde det kunna bli en rejäl hacka att tjäna!

 

Edit: Ser nu att jag behöver 125k poäng för 500$ bonus :D ännu mer $ att få ihop!

 

Tänkte lira 2 bord 0,5/1 9-max samtidigt, 1000 händer per dag i 100 dagar.

 

Dvs 100k händer = ca 800$ rakeback.

 

 

Allt som allt får jag ut den här uträkningen

 

1200$ rakeback

230$ req-a-friend bonus

600$ insättningsbonus (nog borde 100k händer räcka för att få tillbaka insättningsbonusen?

500$ blackcardbonus vid 125k FPP (hur många händer måste man egentligen spela?

 

= 2030 $ + blackcardpengar

 

 

Frågan är bara, hur mycket Fpp kan man få ihop på 100k händer 0,5/1 $ ?

 

Låter som en rolig utmaning, kom gärna med tips!

 

Som sagt, du kan inte både signa upp för RB (via affiliate) och samt köra R-a-F.

 

$600 i insättningsbonus stämmer. Vet inte hur många poäng som krävs (?), men jag lirar NL100 och får spela 1,085 (ett komma noll åttiofem) händer per poäng.

 

$500 efter ca 135k händer (dock tidigast efter 100 dagar).

 

Men RB-beloppet får du nog dra ner drastiskt:

 

Full Tilt has a slightly different way of calculating your Monthly Gross Revenue than what most other sites in the business have. Below you see an explanation over how this is done:

MGR = Rake + Tournament Fees - Bonus - Player Added - Used Points - Players fees

 

Detailed explanation over the rake calculations:

 

MGR: Monthly Gross Revenue, the amount of which your rake back is calculated. At Full Tilt you get 27% of the MGR in rake back.

 

Rake: This is what you pay to the operator while playing cash games. Full Tilt uses the Weighted Contributed method. This means it's only the players who put money into the pot that get any rake credited. The credit is split by what % of the pot you contributed.

 

For example: The total pot is $100 and you put $40 in, player B puts $40 in, and player C puts $20 in. $3 gets raked. Both you and player B get credited for $1.20 (40% of $3) and player C gets credited for $0.60 (20% of $3).

 

Tournament Fees: This is the fees taken when you enter a tournament. For example if you enter a $25+2.5 tournament, $2.5 is the fee and added to your MGR.

 

Bonus: When you have cleared a bonus at Full Tilt, the bonus amount will be deducted from your MGR. For example, if you have cleared a bonus of $200 - the same amount will be deducted from the gross rake (MGR).

 

Player added: Sometimes Full Tilt holds money added tournaments (Guarantee's) or freerolls. If you participate in one of these and the buy-ins doesn't cover the money paid out, the overlay will be split among the participants and deducted from their respective MGR. For example, if there is a $10,000 guarantee tournament and Full Tilt only get enough buy-ins for $9,000, the remaining $1,000 is split between the players in the tournament.

 

Used Points: If you use your Full Tilt points in the Full Tilt store, $0.005 per point will be deducted from your MGR

 

Players Fees: When you deposit or withdraw money, Full Tilt will deduct the cost of these transactions from your MGR.

 

Jag köpte en systemkamera från shoppen i Julas och har sedan dess inte sett röken av någon RB eftersom $1080 drogs från min MGR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en systemkamera från shoppen i Julas och har sedan dess inte sett röken av någon RB eftersom $1080 drogs från min MGR.

 

Gjorde precis samma sak. Det har inte dykt upp nån kamera va? Egentligen borde man inte spendera en enda poäng förrän man bestämmer sig för att dumpa siten för gott eller scammar till sig ett nytt konto. Men jag misstänker att anledningen till att det tar sån okristlig tid för shopen att shippa grejer är att de kollar så att man fortsätter lira och inte kör en hitnrun på mercan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen borde man inte spendera en enda poäng förrän man bestämmer sig för att dumpa siten för gott eller scammar till sig ett nytt konto.

 

Det är en ganska dålig ide att göra så också eftersom de flesta grejer i shoppen, åtminstone elektronik tappar kraftigt i värde konstant samtidigt som FT tar samma pris för dom.

Dessutom kan de göra om FTP-poängen när som helst (Eller bli uppköpta, joina ett annat nätverk etc.) och då tappar i allmänhet gamla poäng i värde eller blir helt värdelösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska dålig ide att göra så också eftersom de flesta grejer i shoppen, åtminstone elektronik tappar kraftigt i värde konstant samtidigt som FT tar samma pris för dom.

Dessutom kan de göra om FTP-poängen när som helst (Eller bli uppköpta, joina ett annat nätverk etc.) och då tappar i allmänhet gamla poäng i värde eller blir helt värdelösa.

 

Att de blir uppköpta och att de stjäl spelarnas poäng låter rätt långsökt.

Men du har rätt angående bonusarna.

Man tjänar på att köpa en bonus och sedan ta ut pengarna och köpa den varan man egentligen ville ha.

 

Tycker de borde sälja elektronikprylarna till halvapriset och som utbyte mot förlusten de gör så hade de kunnat sätta sin logga på allt.

Tror den reklamen skulle vara rätt bra faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska dålig ide att göra så också eftersom de flesta grejer i shoppen, åtminstone elektronik tappar kraftigt i värde konstant samtidigt som FT tar samma pris för dom.

Dessutom kan de göra om FTP-poängen när som helst (Eller bli uppköpta, joina ett annat nätverk etc.) och då tappar i allmänhet gamla poäng i värde eller blir helt värdelösa.

 

Shoppen uppdateras ju, om än inte så ofta. Sen får man ju räkna in den ekonomiska vinst man gör genom att "lura" systemet. Det blir en sjuhelvetes massa utebliven rakeback om man köper en merca ;)

 

edit: När man talar om trollen... Fick kameran idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de blir uppköpta och att de stjäl spelarnas poäng låter rätt långsökt.

Men du har rätt angående bonusarna.

Man tjänar på att köpa en bonus och sedan ta ut pengarna och köpa den varan man egentligen ville ha.

 

Tycker de borde sälja elektronikprylarna till halvapriset och som utbyte mot förlusten de gör så hade de kunnat sätta sin logga på allt.

Tror den reklamen skulle vara rätt bra faktiskt...

 

Tjänar pengar? Tveksamt. Visa gärna din uträkning dock, jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänar pengar? Tveksamt. Visa gärna din uträkning dock, jag kan ha fel.

 

Ordpolisar du och menar att jag skulle skrivit "sparar pengar" istället?

 

Om inte:

Alla trådar jag läst på 2+2 är eniga angående detta.

Men jag har inte djupdykt i siffrorna och granskat utan jag valde att lita på deras uträkningar.

Om jag råkar springa in i någon uträkning på detta igen så ska jag försöka komma ihåg att klippa in dem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordpolisar du och menar att jag skulle skrivit "sparar pengar" istället?

 

Om inte:

Alla trådar jag läst på 2+2 är eniga angående detta.

Men jag har inte djupdykt i siffrorna och granskat utan jag valde att lita på deras uträkningar.

Om jag råkar springa in i någon uträkning på detta igen så ska jag försöka komma ihåg att klippa in dem här.

 

Ordpolisande är inte min grej. Inte på forum där man får varning för det i alla fall. Det var hur som helst inget ordpolisande här, var osäker på om det var så du menade.

 

Rent spontant känns det som att bonusarna suger (jämfört med varor), eftersom du måste cleara dem, vilket ger dig dubbel MGR-hit.

 

$1k-bonusen kostar 240k points, alltså får du en MGR-hit på $1200. När du sen clearar bonusen får du ytterligare $1000 i MGR-hit eftersom du clearar en bonus. Att få $1k kommer alltså kosta $2200*0,27=$594 i utebliven rakeback.

 

Nu leker vi med tanken att vi vill ta våra $1k och köpa en digital systemkamera. En Nikon D90 kostar ungefär $1k (nära 7k svenska med 18-55mm objektiv, men vi räknar med $1k för enkelhetens skull), och det är en lagom schysst kamera. Om vi köper bonusen för att betala kameran med så kommer vi ha en kamera som kostat ett RB-back på $594.

 

Om vi istället går till FTP-shopen och beställer en Nikon D90 med 18-55mm objektiv i EU elektronik-delen så får vi den för 269k poäng. Det ger en MGR-hit på $1345, eller $364 i utebliven rakeback. Dock har vi betalat 29k poäng mer, vilket i $1k-bonusens $/poäng-ratio hade gett oss ytterligare ca $120 i bonus. Vi såg dock att $1k-bonusen kostar ca 60% av bonussumman i rakeback, vilket gör att vi bara går miste om $120*0,4=$48 i rena pengar för de poängen. Sammanlagt kostar kameran oss då $364+$48=$412.

 

Vi "betalar" alltså $182 mindre rakeback (och bonusdollar) om vi köper kameran i shopen istället för i affär i Sverige. Då har vi i beräkningarna dessutom inte tagit med att vi inte kan vara säkra på att cleara hela bonusen. Om vi av någon anledning inte klarar hela bonusen så kommer kamerans sammanlagda pris stiga.

 

 

 

Givetvis förutsätter den här uträkningen att bonusen man köper i shoppen behandlas som vilken bonus som helst och dras från ens MGR i takt med att man clearar den. Jag ser dock inga klausuler nånstans som säger att den är undantagen. Det kan givetvis också finnas andra prylar som kommer närmare bonussummans kostnad, men senast jag kollade korrelerade poängkostnaden hos FTP ganska väl med vad saker kostar i handeln.

 

Edit: Jag reserverar mig för fel då jag inte har sovit på snart 36 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordpolisande är inte min grej. Inte på forum där man får varning för det i alla fall. Det var hur som helst inget ordpolisande här, var osäker på om det var så du menade.

 

Rent spontant känns det som att bonusarna suger (jämfört med varor), eftersom du måste cleara dem, vilket ger dig dubbel MGR-hit.

 

$1k-bonusen kostar 240k points, alltså får du en MGR-hit på $1200. När du sen clearar bonusen får du ytterligare $1000 i MGR-hit eftersom du clearar en bonus. Att få $1k kommer alltså kosta $2200*0,27=$594 i utebliven rakeback.

 

Nu leker vi med tanken att vi vill ta våra $1k och köpa en digital systemkamera. En Nikon D90 kostar ungefär $1k (nära 7k svenska med 18-55mm objektiv, men vi räknar med $1k för enkelhetens skull), och det är en lagom schysst kamera. Om vi köper bonusen för att betala kameran med så kommer vi ha en kamera som kostat ett RB-back på $594.

 

Om vi istället går till FTP-shopen och beställer en Nikon D90 med 18-55mm objektiv i EU elektronik-delen så får vi den för 269k poäng. Det ger en MGR-hit på $1345, eller $364 i utebliven rakeback. Dock har vi betalat 29k poäng mer, vilket i $1k-bonusens $/poäng-ratio hade gett oss ytterligare ca $120 i bonus. Vi såg dock att $1k-bonusen kostar ca 60% av bonussumman i rakeback, vilket gör att vi bara går miste om $120*0,4=$48 i rena pengar för de poängen. Sammanlagt kostar kameran oss då $364+$48=$412.

 

Vi "betalar" alltså $182 mindre rakeback (och bonusdollar) om vi köper kameran i shopen istället för i affär i Sverige. Då har vi i beräkningarna dessutom inte tagit med att vi inte kan vara säkra på att cleara hela bonusen. Om vi av någon anledning inte klarar hela bonusen så kommer kamerans sammanlagda pris stiga.

 

 

 

Givetvis förutsätter den här uträkningen att bonusen man köper i shoppen behandlas som vilken bonus som helst och dras från ens MGR i takt med att man clearar den. Jag ser dock inga klausuler nånstans som säger att den är undantagen. Det kan givetvis också finnas andra prylar som kommer närmare bonussummans kostnad, men senast jag kollade korrelerade poängkostnaden hos FTP ganska väl med vad saker kostar i handeln.

 

Edit: Jag reserverar mig för fel då jag inte har sovit på snart 36 timmar.

 

Black card bonusen utgör undantag från regeln som säger att man får MGR hit när man spenderar points.

På Bonusar blir det MGR hit endast när man clearar den. Inte när den köps.

På tourny tickets, som är lite bättre värde än bonusar (förutom möjligtvis 5k$ bonusen), så får man mgr hit när den köps men inte när man använder sin ticket.

 

Alltså ingen dubbel. Varit endel diskussioner om detta här: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/ftp-black-card-thread-883862/index231.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde precis samma sak. Det har inte dykt upp nån kamera va? Egentligen borde man inte spendera en enda poäng förrän man bestämmer sig för att dumpa siten för gott eller scammar till sig ett nytt konto. Men jag misstänker att anledningen till att det tar sån okristlig tid för shopen att shippa grejer är att de kollar så att man fortsätter lira och inte kör en hitnrun på mercan.

 

Jag (eller sambon, som present) fick kameran förra veckan. Typ sex veckors leverans-tid, som utlovat.

Minus var dock att manualen (274 sidor) var på franska eftersom kameran köptes in i Frankrike :-)

Och den (offline) kurs som Nikon erbjuder inte gällde, eftersom kameran inte köptes i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Black card bonusen utgör undantag från regeln som säger att man får MGR hit när man spenderar points.

På Bonusar blir det MGR hit endast när man clearar den. Inte när den köps.

På tourny tickets, som är lite bättre värde än bonusar (förutom möjligtvis 5k$ bonusen), så får man mgr hit när den köps men inte när man använder sin ticket.

 

Alltså ingen dubbel. Varit endel diskussioner om detta här: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/ftp-black-card-thread-883862/index231.html

 

I så fall så stämmer det som du säger att bonusarna borde vara bättre. I stand corrected.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...