Gå till innehåll

Recommended Posts

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players -

SB: $629.51 - VPIP: 40, PFR: 24, 3B: 12, AF: 2.6, Hands: 496

BB: $770.28 - VPIP: 16, PFR: 5, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 43

Hero (CO): $873.74

BTN: $600.83 - VPIP: 23, PFR: 12, 3B: 4, AF: 1.1, Hands: 86

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with Jdiamond.gif Aheart.gif

Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, 2 folds

 

Flop: ($42.50) Qspade.gif 5diamond.gif Aspade.gif(2 players)

Hero bets $30.00, BTN calls $30

 

Turn: ($102.50) 5club.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $76.87, Hero calls $76.87

 

River: ($256.24) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $256.24 Hero??

 

Hej.. NL500 (SvS) mot vad som verkar vara en stabil standardlirare.. Hittar som ni ser esa på floppen och c-betar med syn som följd. Då jag semiskottar blir det obv lite "scared money" vilket gör att jag checkar turn och sedan "nyfikenhetscallar" hans bet där. känns inte som att en "standard reg", som jag misstänker det handlar om, bara callar knappen med ex QQ, AK, AQ eller?

 

Standard att vika river? Ska jag eg vika redan turn? Blunda och skjuta? Hade det vart på mina egentliga micronivå hade jag nog bara kollat så det inte var en av de få "regsen" på nivån jag var uppe mot, skeppat in och spelat 2par med Q kicker (vilket kanske inte är det bästa av spel) men nu blir det ju lite knivigare då jag som nämnt inte är rullad för nivån. Tacksam för synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga toppar på turn känns verkligen svårt. Utgå istället ifrån ditt spel redan på floppen. Han kan syna dig med mycket där. Om vi tar en hand du exempelvis leder över. Låt säga 56 inte i spader. Floppen är 42 dollar. Du satsar 30 dollar. Han får ett pottodds på 2,4:1. För att få trips eller två par behöver han 8,4:1 och då har jag inte räknat med att även du kan förbättra dig. Han behöver alltså få in 180 dollar till. På turn satsade han 77 dollar, alltså inom ramen av vad vi var beredd att förlora på handen mot just den handen.

 

Nu kan han ha så mycket mer och det var bara ett exempel på många scenarier. Tänk på att han har position på dig. Han kanske synar dig på floppen för att se vad du gör på turn. Satsar eventuellt nu med ett färgdrag för att du verkade svag och checkade.

 

Hans bet på river ser ut att var en stark hand, typ 5x eller en satsning från ett misslyckat drag. Inte en mellanbra hand, typ AT, KQ. AQ hade han nog höjt på floppen med eller rent av pre. Samma sak med AK

 

Du får 2:1 för en syn. Ska du syna? Tja, om du fattar rätt beslut i liknande fall, så kommer du över tiden att gå plus på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för input. Vet inte om jag nämnde att det även var ett turbobord vilket jag inte är riktigt hemma på vilket gjorde det ännu jobbigare men.. Spelar normalt 200bb /1kr och 100bb 2/kr och på de nivåerna hamnar man ju inte så ofta i liknande spots utan där är det oftast jag själv som är "FI" och sätter press på folk som kan tänkas hålla lite för hårt i sina surt förvärvade slantar. Det hela slutade iaf med att jag vek rivern då jag kände att riverbeten på ett drygt 200bb inköp /1kr var för saftig :cry: Troligtvis ett dåligt beslut men så kan det gå när man spelar utom sin rulles ramar

 

Hann under handen tänka lite i banorna att "han kan ju aldrig syna 17.50 med en 5a" men om man vänder på det hela så hade jag ju själv gladeligen synat/3betat svidade ess (däribland såklart då även A5s) för 3.50 raise så.. Hade nog även spelat typ alla ess liknande det som FI spelade i pos.

 

En trolig avrundning av handen är att jag i några fall hittar en bra fold men alltför många gånger blir utspelad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bossbaver hade:

 

betat flopp (för att du dels har tp och för att man alltid cbetar floppen :mrgreen: )

checksynat turn+river (för att du inte får betalt av sämre händer om du fortsätter bomba, och för att kunan få betalt av sämre händer, sämre ess, och möjligen nån Q eftersom du visar svaghet genom att checka turn+river)

fått stryk av den klonkade 5-trissen (och svurit en del)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bossbaver hade:

betat flopp (för att du dels har tp och för att man alltid cbetar floppen :mrgreen: )

checksynat turn+river (för att du inte får betalt av sämre händer om du fortsätter bomba, och för att kunan få betalt av sämre händer, sämre ess, och möjligen nån Q eftersom du visar svaghet genom att checka turn+river)

fått stryk av den klonkade 5-trissen (och svurit en del)

 

Ni splittar alla A som inte är AK,AQ,A5 och på river A8 så sämre A kommer ni inte få värde av eftersom ni har samma hand på turn.

 

Beta flop, beta turn och beta river eller checksyna river.

Bet flop för att du har bäst hand, Beta turn för att få värde av sämre händer, checka river om snubben är passiv men bluffglad, beta river för att få bort splithänder samt för värde. Vilket borde funka eftersom ingen hittils i svaren ens påpekat att det troligtvis är split. Vad sätter ni gubben på liksom, såklart kommer han ha någon gång ibland inte ha 3betat AK,AQ,AA,QQ men händerna du endast borde vara rädd för är A5,A8,55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort svar, fold, du splittar som bäst, det gör du troligen rätt ofta iofs men kanske inte tillräckligt för att det ska vara bäst spel.

 

Vill man fundera mer kring handen kan man fråga sig vad du reppar när du bettar pre och cbettar för att sen checksyna turn och checka river. AJ är ju definitivt i toppen av din range här och dina händer kan vara pockets, Qx eller Ax. Troligen också kanske nåt kombodrag med färg och/eller stege.

 

Så jag antar att om Fi flotat flopp, gjort om sitt drag till semibluff på turn eller har Ax kommer bettet han gör på turn oftast följas upp med ett bet på river just för att du spelat så vekt och det är något att tänka på när du nästa gång. De gånger Fi sitter på Ax frerollar han ju i princip då din range som bäst splittar med hans.

 

Underreppning kommer leda till att du måste ta mer marginella syner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort svar, fold, du splittar som bäst, det gör du troligen rätt ofta iofs men kanske inte tillräckligt för att det ska vara bäst spel.

 

Vill man fundera mer kring handen kan man fråga sig vad du reppar när du bettar pre och cbettar för att sen checksyna turn och checka river. AJ är ju definitivt i toppen av din range här och dina händer kan vara pockets, Qx eller Ax. Troligen också kanske nåt kombodrag med färg och/eller stege.

 

Så jag antar att om Fi flotat flopp, gjort om sitt drag till semibluff på turn eller har Ax kommer bettet han gör på turn oftast följas upp med ett bet på river just för att du spelat så vekt och det är något att tänka på när du nästa gång. De gånger Fi sitter på Ax frerollar han ju i princip då din range som bäst splittar med hans.

 

Underreppning kommer leda till att du måste ta mer marginella syner.

 

jepp va inne på samma....han ser ju ut att kunna 3betta så han lär ju få jobbigt att syna föra splitten som han lär ha rätt ofta.

 

edit: lol felcitering....skulle obv vara trillskes post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Förstår inte riktigt resonemangen med check (syn)/check, i mina öron låter det som förlorat värde mot sämre händer och färgdrag, samt att det ger ett bra bluffvärde på 5an. I liknande situationer vill vi inte att fi ska få gratis showdown value som check spelet riskerar.

 

Du riskerar även en float i det här läget, som du spelat handen kanske reggen misstänkte redan i ett tidigare skede att du spelar svagt? Är det en reg så har vi floppen (givet att reggen inte 3b preflopp) och hyffsat ofta också turnen samt rivern. Bet flop bet turn (bet river för värde).

 

Hade vi fått raise på turnen så lutar det åt fold men det beslutet är mindre marginellt mot det beslutet du får på rivern.

 

Som spelat så måste man check syna/shove rivern, vilket också ger bra värde iof men jag tror inte att TS tänkte i dom banorna utan velade bara pot kontrolla...

 

 

Check folda rivern känns ju bara vidrigt. Isf ska vi check fold turnen och det känns än mer vidrigt, isf ska vi bara spela AA KK AK QQ AQ..... QQ och KK enbart för att setta annars foldar vi floppen så fort vi får motstånd... AK slänger vi direkt ifall vi inte hittar A eller K på floppen liksom...

 

Så bet bet bet är medicinen menar jag. Sen att du ibland är slagen eller splittad får man ta, ibland måste man vara hård =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...