Gå till innehåll

Ignatius irrfärder


Ignatius

Recommended Posts

Nytt år, samma skit. Kanske kan en dagbok vara ett steg i rätt riktning? Den som gamblar får se.

 

Om mig: Utflyttad norrlänning, 30++, fru och barn, roligt jobb som jag lägger MYCKET tid på, liberal, hobbyspelare online och ibland live. Spelar mest 6-max cash game på Full Tilt och Unibet. Började spela online 2005 och har i snigelfart grindat mig upp från bottensumpen till NL100, snart kanske jag är tillbaka på de nivåer som gällde under gymnasietiden.:-) Har varit en stabil vinnare på micro och small stakes, autorankas som ABC TAG av Holdem Manager, det tycks dock innebära att jag 3-betar för sällan.

 

Saker jag kommer att skriva om: Mitt spel, andras spel, pokersajter, statens spelmonopol, och någon enstaka gång saker som gör mig glad.

 

Mål för 2011: Lägga mer tid på att analysera mitt eget spel, lägga mindre tid på att slöspela när jag är trött, ta regelbundna skott på NL200, och springa över EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag frågat dej förut,men e gammel o har dåligt minne, är ditt namn från Dumskallarnas sammansvärjning?

En av de bättre böcker som skrivits o antagligen av en "spökskrivare"

 

Ja, favoritbok! Spökskrivare som i postumt utgiven, eller tror du inte på storyn att modern kom till förlaget med sin döde sons manuskript?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, favoritbok! Spökskrivare som i postumt utgiven, eller tror du inte på storyn att modern kom till förlaget med sin döde sons manuskript?

 

Jag vet faktiskt inte, går rykten om att någon annan skrivit boken,att Toole knappast kunnat sätta ihop något sådant.

Men det är ju bara rykten,boken är fantastisk oavsett!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att den gamle idolen Dödarn har återupptagit pokern och skrivandet. Kul! Tyvärr känns det dock lite som ett dubbelt nerköp att denne självutnämnde livefisk och fritänkare ska turnera världen runt för att spela de stora livetävlingarna samtidigt som han integrerar sitt bloggande med lanseringen av nya sajten ComeOn.

 

I vart fall finns den nya bloggen här, där man bland annat kan läsa om Isildurs "motsägelsefulla storhet".

 

Dödarn frågar sig om Isildur har kommit för att stanna som ikon, eller om han istället kommer att göra en Johnny Lodden.

 

Själv frågar jag mig varför Dödarn återupptar det spel som han på slutet inte längre klarade av att försörja sig på. Fick han ett offer you can't refuse eller var han nödd och tvungen efter sin tveksamma all-in i och uteblivna utdragning i Star Vault?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Kul att se att du ska börja skriva! Det är ett bra sätt att få perspektiv på såväl sitt eget spel som sitt liv. Lycka till, det ska bli intressant att följa.

 

När jag la ner pokern var det p.g.a. min motivation för onlinegrind sedan ett tag tillbaka sakta men stadigt dött. Detta gjorde att jag inte orkade uppdatera och putsa på mitt spel, vilket gjorde att det blev svårt att vinna.

 

Efter ett års uppehåll saknade jag pokern, men inte onlinegrinden. Jag spelar sporadiskt på nätet, men endast när lusten faller på. Under hösten 2010 har jag kört en del live på Cosmopol och först det senaste året har jag ändrat uppfattning om livepoker och tycker numer att det är riktigt roligt. Dessutom är spelen lättare live, vilket bidrar ännu mer till spelglädjen.

 

ComeOn erbjöd en deal som var för bra för att tacka nej till och jag såg det som en utmärkt möjlighet att ta mig an en seriösare approach inom branschen. Jag är numer deras officiella representant och jag lägger ner mycket tid och arbete på att försöka göra bloggen mer välskriven än någonsin plus att svara på läsares frågor via email, etc. Det känns som ett riktigt jobb och jag stortrivs i min roll och det känns som en naturlig fortsättning när cash game-karriären lagts på hyllan.

 

Under min första turnering på Bahamas kände jag att jag verkligen kan plocka fram mitt A-game och av alla händer jag spelade är det bara en hand jag ångrar med facit i hand. Potentialen att gå långt i liveturneringar tror jag mig besitta och jag kommer att lägga mycket möda på att plöja turneringsböcker och utveckla detta outforskade gebit. Sen får tiden avgöra om det ger resultat.

 

/DÖDARN

 

Ser att den gamle idolen Dödarn har återupptagit pokern och skrivandet. Kul! Tyvärr känns det dock lite som ett dubbelt nerköp att denne självutnämnde livefisk och fritänkare ska turnera världen runt för att spela de stora livetävlingarna samtidigt som han integrerar sitt bloggande med lanseringen av nya sajten ComeOn.

 

I vart fall finns den nya bloggen här, där man bland annat kan läsa om Isildurs "motsägelsefulla storhet".

 

Dödarn frågar sig om Isildur har kommit för att stanna som ikon, eller om han istället kommer att göra en Johnny Lodden.

 

Själv frågar jag mig varför Dödarn återupptar det spel som han på slutet inte längre klarade av att försörja sig på. Fick han ett offer you can't refuse eller var han nödd och tvungen efter sin tveksamma all-in i och uteblivna utdragning i Star Vault?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame meddelar att man har ökat fiskinflödet (new recreationel, net depositing players) med 8% sedan man införde sin Essence valuation model i somras. Den nya modellen, som verkar vara hemlig, följer spelarna i realtid och poängsätter dem efter hur värdefulla de är för nätverket. Tanken är att det ska löna sig att få in fisk i nätverkets ekosystem, istället för att locka till sig rakebackhajar.

 

Har någon som spelar på Ongamenätverket märkt av att fiskarna blivit fler på sistone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Kul att se att du ska börja skriva! Det är ett bra sätt att få perspektiv på såväl sitt eget spel som sitt liv. Lycka till, det ska bli intressant att följa.

 

När jag la ner pokern var det p.g.a. min motivation för onlinegrind sedan ett tag tillbaka sakta men stadigt dött. Detta gjorde att jag inte orkade uppdatera och putsa på mitt spel, vilket gjorde att det blev svårt att vinna.

 

Efter ett års uppehåll saknade jag pokern, men inte onlinegrinden. Jag spelar sporadiskt på nätet, men endast när lusten faller på. Under hösten 2010 har jag kört en del live på Cosmopol och först det senaste året har jag ändrat uppfattning om livepoker och tycker numer att det är riktigt roligt. Dessutom är spelen lättare live, vilket bidrar ännu mer till spelglädjen.

 

ComeOn erbjöd en deal som var för bra för att tacka nej till och jag såg det som en utmärkt möjlighet att ta mig an en seriösare approach inom branschen. Jag är numer deras officiella representant och jag lägger ner mycket tid och arbete på att försöka göra bloggen mer välskriven än någonsin plus att svara på läsares frågor via email, etc. Det känns som ett riktigt jobb och jag stortrivs i min roll och det känns som en naturlig fortsättning när cash game-karriären lagts på hyllan.

 

Under min första turnering på Bahamas kände jag att jag verkligen kan plocka fram mitt A-game och av alla händer jag spelade är det bara en hand jag ångrar med facit i hand. Potentialen att gå långt i liveturneringar tror jag mig besitta och jag kommer att lägga mycket möda på att plöja turneringsböcker och utveckla detta outforskade gebit. Sen får tiden avgöra om det ger resultat.

 

/DÖDARN

 

Wow! Legenden DÖDARN skriver i min dagbok! Jag förstår ju att det ingår i nya jobbet - men ändå! Stort.

 

Jag följde dagboken i Poker Magazine från början till slut. Har alltid tyckt att den var största behållningen i tidningen. Har ofta tänkt att du har personifierat pokerboomen: starten, peaken, och tyvärr så till slut nedgången. Därför dubbelt kul att du bloggar igen! Blir garanterat läsvärt (och nu bättre layoutat) plus att jag ser det som ett tecken på att pokern går in i en ny, positiv och kommersiell fas. Marknaden har mognat. Ser att du har fått en riktigt bra deal (om du får behålla tillräckligt av eventuella vinster vill säga). Lycka till under året, ska som sagt bli kul att följa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte så bra nu. +8$ totalt i år ...

 

Typisk hand. Tråkig fold, men var rädd att dra dött:

 

Full Tilt $100.00 USD NL Texas Hold'em

Seat 1 is the button

Seat 1: Player1 ( $31.50 USD )

Seat 2: Hero ( $117.95 USD )

Seat 3: Player3 ( $53.55 USD )

Seat 4: Player4 ( $109.95 USD )

Seat 5: Player5 ( $40.00 USD )

Seat 6: Player6 ( $54.50 USD )

Hero posts small blind [$0.50 USD].

Player4 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ts Js ]

Player5 raises [$3.00 USD]

Player6 folds

Player1 folds

Hero calls [$2.50 USD]

Player4 calls [$2.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3d, 4s, 9s ]

Hero checks

Player4 checks

Player5 bets [$5.00 USD]

Hero raises [$18.00 USD]

Player4 raises [$106.95 USD]

Player5 calls [$32.00 USD]

Hero folds

Player4 shows [9d, 9h ]

Player5 shows [4c, 4h ]

Player4 wins $69.95 USD

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Qs ]

Player4 wins $98.00 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens spel avslutat. Fick äntligen vinna, 110$. Men sprang som vanligt under EV, AA står ju självklart inte all-in pre mot QQ etc.

 

Och hur fan spelar man 77 här?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed)

 

Hero (CO) ($40)

Button ($19.50)

SB ($36.85)

BB ($44.80)

UTG ($21.35)

MP ($44)

 

Preflop: Hero is CO with 7spade.gif, 7diamond.gif

UTG calls $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, SB bets $4, 2 folds, Hero calls $3

 

Flop: ($10) 9diamond.gif, 3club.gif, 3heart.gif(2 players)

SB bets $4, Hero calls $4

 

Turn: ($18) 2heart.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($18) 2spade.gif(2 players)

SB bets $13, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iremmats: SnG. EPT. Parmaskinka. Kobebiff. Håkan Hellström. Idol-Agnes.

 

mrdawwe: Från lowstakes till highstakes - Ett löfte. Fanclub. Skotta. Klonka. Slaska.

 

CarlDenStore: Smirnoff Ice. Bumhunting. Tennis. Är det du Carl?

 

Leooo: Skottning. "Vem fan är mrdawwe?" (citat ur dbn)

 

Imfromsweden: Potential. Måste följas!

 

 

Någon fler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett skott på 1/2, men på shallow-borden (40BB startstack) för att begränsa nedsidan. Sjukt att se hur motståndet var sämre än någonsin tidigare längre ner i näringskedjan. En antal jättevalar dök upp och spelade typ 60/30/infinity. Har knappt sett till så dåligt motstånd på 0.25/0.5 (nit-fest) eller 0.5/1 (reg-fest).

 

Det började bra direkt! Drar upp fem bord, istället för normala fyra, och får lite problem med överlappning. Får till slut upp det intressanta bordet och ser att jag rivrar färg! Instasynar en överbet all-in. Oj, missade att brädan var AA66x så jag förlorade förstås mot kåken. Blev fyra bord efter det ...

 

Sedan var det nedförsbacke därifrån. Att jag backar när jag skottar är ganska nära en naturlag. Har just nu feta flashbacks från första försöken på NL50 anno dazumal och NL100 häromåret. Lika kul varje gång. Extra tiltbonus på den amerikanska semifisk som 8-bordade lag-poker och fick tömma två av de värsta superfiskarna med hjälp av fina set ups.

 

Sprang själv in i AA två gånger när jag ställda in pre mot olika spyapor. Drog inte ut. Det gjorde jag inte heller någon av gångerna jag var all-in med AK mot QQ.

 

Slutade på -200$ vilket var stackstorleken på flera bord sista timmen. Så det är väl mest varians, men det vore ju kul att någon gång få uppleva en lyckad skottning. Ja, ja, ner i NL100-gruvan igen. Kanske prövar jag att gå upp igen i februari, eller 2015 någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nattens spel avslutat. Fick äntligen vinna, 110$. Men sprang som vanligt under EV, AA står ju självklart inte all-in pre mot QQ etc.

 

Och hur fan spelar man 77 här?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed)

 

Hero (CO) ($40)

Button ($19.50)

SB ($36.85)

BB ($44.80)

UTG ($21.35)

MP ($44)

 

Preflop: Hero is CO with 7spade.gif, 7diamond.gif

UTG calls $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, SB bets $4, 2 folds, Hero calls $3

 

Flop: ($10) 9diamond.gif, 3club.gif, 3heart.gif(2 players)

SB bets $4, Hero calls $4

 

Turn: ($18) 2heart.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($18) 2spade.gif(2 players)

SB bets $13, Hero ?

 

Jag hade tagit syn men jag är cg/pokerfisk. Hade motiverat det med att vad fan ska hans range vara för att du inte ska slå den? Samtidigt så känns det som att reraise inte ger dig mycket syn lika gärna ger dig.

 

Jaja, kul med dagbok i alla fall. Brukar uppskatta dina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...