Gå till innehåll

Whyso - Midstakes


WhySoSerious

Recommended Posts

ah nvm de jag skrev om AT... den e nog fin att squeeza

 

Vi vill bluffsqueeza toppen av rangen som är för dålig för att syna och i och med att vi kan syna typ alla suitade ess osv blir nog AT en squeeze ändå

 

Bör ju lägga till att man vill att händer man bluffar med ska träffa andra floppar än värdehänderna. Därför kanske AT inte är en särskilt bra kandidat ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vaskahanha?

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $410.00

Hero (SB): $438.00

BB: $856.40

UTG: $457.70

CO: $412.10

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has A:diamond: 2:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $10.00, Hero raises to $36.00, fold, BTN calls $26.00

 

Flop: ($76.00, 2 players) J:diamond: 5:spade: 4:heart:

Hero bets $45.00, BTN raises to $125.00, Hero raises to $402.00 and is all-in, BTN calls $249.00 and is all-in

 

Flop: ($824.00, 2 players) J:diamond: 5:spade: 4:heart:

 

Turn: ($824.00, 2 players) J:club:

 

River: ($824.00, 2 players) 2:club:

 

Hero shows A:diamond: 2:diamond: (Two Pair, Jacks and Twos) (PreFlop 55%, Flop 20%, Turn 16%)

BTN shows 5:club: 4:club: (Two Pair, Jacks and Fives) (PreFlop 45%, Flop 80%, Turn 84%)

BTN wins $821.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppbeslut mot okänd fi?

 

Jag är som sagt inte van vid 200bb deep men synen pre måste ju vara ok mtp stackdjupet.

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $991.10

BB: $564.70

Hero (UTG): $844.10

CO: $234.80

BTN: $784.50

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: T:heart:

 

Hero raises to $14.00, fold, BTN raises to $42.00, fold, fold, Hero calls $28.00

 

Flop: ($90.00, 2 players) Q:club: 2:heart: K:heart:

Hero checks, BTN bets $54.00, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppbeslut mot okänd fi?

 

Jag är som sagt inte van vid 200bb deep men synen pre måste ju vara ok mtp stackdjupet.

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $991.10

BB: $564.70

Hero (UTG): $844.10

CO: $234.80

BTN: $784.50

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: T:heart:

 

Hero raises to $14.00, fold, BTN raises to $42.00, fold, fold, Hero calls $28.00

 

Flop: ($90.00, 2 players) Q:club: 2:heart: K:heart:

Hero checks, BTN bets $54.00, Hero?

 

check raise och få in det alla dar i veckan ur position även 200 bb, i position blir det krånligt dock, då har vi så mycket alternativ att misshandla handen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppbeslut mot okänd fi?

 

Jag är som sagt inte van vid 200bb deep men synen pre måste ju vara ok mtp stackdjupet.

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $991.10

BB: $564.70

Hero (UTG): $844.10

CO: $234.80

BTN: $784.50

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: T:heart:

 

Hero raises to $14.00, fold, BTN raises to $42.00, fold, fold, Hero calls $28.00

 

Flop: ($90.00, 2 players) Q:club: 2:heart: K:heart:

Hero checks, BTN bets $54.00, Hero?

 

jag synar nog, och tar nytt beslut på turn om jag skall slå om eller syna igen tyyyp.

 

Slår du om till typ säg 150-180. Och han stoppar in sina resterande 690. Så måste du syna 690/1690. Vilket blir 41% om jag inte räknat fel?

 

Om du istället synar flop, borde du ju tekniskt sett kunna få in pengarna procentuellt sett lika bra på turn, fast med mer pengar i potten, och fortf. FE liksom..

 

hån uppskattas för min tankegång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check raise och få in det alla dar i veckan ur position även 200 bb, i position blir det krånligt dock, då har vi så mycket alternativ att misshandla handen!

 

ah, okej. Jag tänkte mest att vi bara får in det mot ett set typ och det är väll inte precis det vi är ute efter.

 

Vad gör vi när fi bara synar vår raise och blank turn?

 

jag synar nog, och tar nytt beslut på turn om jag skall slå om eller syna igen tyyyp.

 

Slår du om till typ säg 150-180. Och han stoppar in sina resterande 690. Så måste du syna 690/1690. Vilket blir 41% om jag inte räknat fel?

 

Om du istället synar flop, borde du ju tekniskt sett kunna få in pengarna procentuellt sett lika bra på turn, fast med mer pengar i potten, och fortf. FE liksom..

 

hån uppskattas för min tankegång.

 

Intressant!

 

Igentligen så gillar jag båda linjerna.

Vid c/c så får vi fi att barrela många turnkort inkl korten vi träffar våra drag med, men då är frågan om vi ska gå för c/r på turn vid miss?

Jag tror att den lite mer givna och enkla linjen är c/r flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt casha ut en större del av rullen snart för att sätta in på fonder/aktier men dollarn är ju så sjukt låg så det är kanske inte läge att sälja nu?

 

Jag läste det är nånstans,

 

"Framåt senhösten-vintern kan dollarn bli märkbart starkare mot kronan, tror analytiker. Men under sommarmånaderna kan dollarn kanske hålla sig billig och närma sig sex kronor igen."

 

om jag har förstår det rätt så är det högst ev att vänta med att sälja till senhösten-vintern enligt analytikerna.

 

Tankar kring det här? sälja innan eller efter sommaren? jag vill komma igång så fort som möjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analytikerna vet inte ett skit, dom bara sitter och gissar som alla andra. Valuta är väl typ det svåraste att spekulera i, ta en titt i $ tråden som djens lekte rövare i, det gick ju sådär

 

 

Mitt tips är att dela upp det och casha ut en ordentlig summa varje månad över säg 6 mån framöver som du sen kan investera efterhand så minskar du risken för att träffa topp/bott på både aktiemarknaden och valutamarknaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaskahanha?

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $410.00

Hero (SB): $438.00

BB: $856.40

UTG: $457.70

CO: $412.10

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has A:diamond: 2:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $10.00, Hero raises to $36.00, fold, BTN calls $26.00

 

Flop: ($76.00, 2 players) J:diamond: 5:spade: 4:heart:

Hero bets $45.00, BTN raises to $125.00, Hero raises to $402.00 and is all-in, BTN calls $249.00 and is all-in

 

Flop: ($824.00, 2 players) J:diamond: 5:spade: 4:heart:

 

Turn: ($824.00, 2 players) J:club:

 

River: ($824.00, 2 players) 2:club:

 

Hero shows A:diamond: 2:diamond: (Two Pair, Jacks and Twos) (PreFlop 55%, Flop 20%, Turn 16%)

BTN shows 5:club: 4:club: (Two Pair, Jacks and Fives) (PreFlop 45%, Flop 80%, Turn 84%)

BTN wins $821.00

 

lol donkaments :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analytikerna vet inte ett skit, dom bara sitter och gissar som alla andra. Valuta är väl typ det svåraste att spekulera i, ta en titt i $ tråden som djens lekte rövare i, det gick ju sådär

 

 

Mitt tips är att dela upp det och casha ut en ordentlig summa varje månad över säg 6 mån framöver som du sen kan investera efterhand så minskar du risken för att träffa topp/bott på både aktiemarknaden och valutamarknaden

 

Okej, tack för tipset! Jag lär följa ditt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppbeslut mot okänd fi?

 

Jag är som sagt inte van vid 200bb deep men synen pre måste ju vara ok mtp stackdjupet.

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $991.10

BB: $564.70

Hero (UTG): $844.10

CO: $234.80

BTN: $784.50

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: T:heart:

 

Hero raises to $14.00, fold, BTN raises to $42.00, fold, fold, Hero calls $28.00

 

Flop: ($90.00, 2 players) Q:club: 2:heart: K:heart:

Hero checks, BTN bets $54.00, Hero?

 

check raise och få in det alla dar i veckan ur position även 200 bb, i position blir det krånligt dock, då har vi så mycket alternativ att misshandla handen!

 

Håller inte med. Vad tror du han foldar mot en check/raise? AK? Fet chans. Andra Kx? Han har få sådana, men tvivlar mycket starkt på att han foldar någon av dem. Han har inte särskilt många Qx, och cbettar dessutom dom inte ofta. Om vi får in det här, blir det mot Axhh, AK/KQ/sets, vilket vi ioförsig har bra equity emot, men vi kan lira turn + river bättre än honom ändå, såvida han inte barrelar som en galning.

 

Check/raise är ett bättre alternativ nu när vi är 200bb deep, men 100bb check/synar jag i princip varje gång här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analytikerna vet inte ett skit, dom bara sitter och gissar som alla andra. Valuta är väl typ det svåraste att spekulera i, ta en titt i $ tråden som djens lekte rövare i, det gick ju sådär

 

 

Mitt tips är att dela upp det och casha ut en ordentlig summa varje månad över säg 6 mån framöver som du sen kan investera efterhand så minskar du risken för att träffa topp/bott på både aktiemarknaden och valutamarknaden

 

Helt riktigt! Varför chansa när man inte behöver? Börsen brukar vara segare på sommaren än hösten, men i år kan det lika gärna ta fart då det går trökt nu och börsen är för tillfället väldigt svår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Vad tror du han foldar mot en check/raise? AK? Fet chans. Andra Kx? Han har få sådana, men tvivlar mycket starkt på att han foldar någon av dem. Han har inte särskilt många Qx, och cbettar dessutom dom inte ofta. Om vi får in det här, blir det mot Axhh, AK/KQ/sets, vilket vi ioförsig har bra equity emot, men vi kan lira turn + river bättre än honom ändå, såvida han inte barrelar som en galning.

 

Check/raise är ett bättre alternativ nu när vi är 200bb deep, men 100bb check/synar jag i princip varje gång här.

 

foldar du turn då om du missar och han bettar? (100 bb) och vad gör du på turn liknande scenario (200bb) ? det blir för vekt att check syna flop och turn 200 bb djupt med såpass stark hand för att sen vika river imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

foldar du turn då om du missar och han bettar? (100 bb) och vad gör du på turn liknande scenario (200bb) ? det blir för vekt att check syna flop och turn 200 bb djupt med såpass stark hand för att sen vika river imo

 

Vi har öppet stegdrag och flushdrag, hur ska vi kunna folda nånsin? Det är ju det som är det fina med näven, även om vi bränner turn har vi väldigt fin eq mot det mesta, och kan checksmeka in skiten o må som en kung

 

*edit*

 

Med 100bb alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofan! jag har för mig att du har hållt på med det här ett tag? du verkar ju lite insatt iaf.

 

Nja, har köpt lägenhet osv så har inte haft så mycket cash att lägga in. Men kände att jag var liten sugen på att börja småhandla igen så ska börja nu iallfall :) Har haft det mesta på banken som buffert istället. Får bli småsparare nu sen förhoppningsvis går pokern bra så man kan plocka ut några $ varje månad och lägga in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ronnys tips är ungefär lika skönt som att välja bostadslån med räntetak och ha sitt sparande på moneybookers.

 

spekulera inte i valutor om du inte har en aning om vad du håller på med. vidare att bara låta pengarna ligga i en annan valuta utan att få någon som helst avkastning är än mycket dummare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. köpa aktier/fonder utan koll på vad det gör. Så är ju det bästa du kan göra att satsa långsiktigt genom att skaffa dig en kapitalförsäkring, och köra breda typ Sverigefonder med så låga avgifter som möjligt (Avanza Zero).

 

Månadssparar du samma summa varje månad, så köper du ju högt/lågt och minskar således risken något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. köpa aktier/fonder utan koll på vad det gör. Så är ju det bästa du kan göra att satsa långsiktigt genom att skaffa dig en kapitalförsäkring, och köra breda typ Sverigefonder med så låga avgifter som möjligt (Avanza Zero).

 

Månadssparar du samma summa varje månad, så köper du ju högt/lågt och minskar således risken något.

 

Om man köper stora bolag som funnits med länge som man vet har gått bra länge och som man vet kommer fortsätta gå bra. Då kan det inte hända något direkt. Klart att börsen går upp och ner men har du några stabila företag gör det inget om du tar med en kryddakite lite för att spisa till det lite :) Köpte SCA igår eftersom jag tror på aktien och så länge du inte behöver plocka ut pengarna kan dom ligga där så länge man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har öppet stegdrag och flushdrag, hur ska vi kunna folda nånsin? Det är ju det som är det fina med näven, även om vi bränner turn har vi väldigt fin eq mot det mesta, och kan checksmeka in skiten o må som en kung

 

*edit*

 

Med 100bb alltså

 

precis vad jag menar spelar ingen roll vad vi tror dom viker eller vad vi får in det mot, vi kan inte folda hur som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...