Gå till innehåll

NL - Hur få betalt när kåken kommer på floppen?


Bonitra

Recommended Posts

Sitter o lirar NL. Sitter på bb, får Qh 6c på hand. 5st går med ingen höjer så jag checkar såklart. Floppen Qc 6h 6d, jag börjar med att checka, det blir check runt, Turn 10s, Inget färgdrag att få med någon på vid bett, men jag bestämmer mig för att betta 3xBB, en callar, River 2d. jag bettar 3xBB igen o han callar o jag vinner potten.

Hur skulle jag spelat denna hand annorlunda för att få bättre betalt för den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonitra, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

 

Gruppen Onlinepoker är till för diskussioner om pokersajter och relaterade evetns, din fråga om strategi i THe passa bättre i THe-gruppen.

 

Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna.

 

Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta beror helt enkelt på din table image hur du skall spela den. Tight/Loose/Aggressive etc. Hur brukar du spela på floppen, är du aggresiv isåfall varför inte kanona in ett bet som vanligt, då får du toligen en call eller en reraise.

 

Har du en väldigt tight image, checka den och vänta på att han skall beta, eller vänta så han hinner träffa ett par eller ett drag, eller en kompletthand.

 

Man kan inte ge ett svar som alltid fungerar utan man måste anpassa sig till spelaren och vilken typ av spelare man själv är i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...