Gå till innehåll

Bra pushläge mot assumed polariserad range?


Recommended Posts

Tjena.

'Vad tycker ni om min push mot Fi på denna flopp?

Har bara 60 händer mot Fi, han spelar 30-21-7, och vet han är reggig, och hyfsat kapabel till lite plays. Har sett många sådana här spel på torra brädor det senaste på 5-10kr. Tycker ni mitt spel 'är hemskt? Han måste ju reppa en extremt tunn range?

Och vad tycker ni om hans spel? Måste ju vara extremt ostandard!

Diskutera gärna!

 

Boss Media - kr10 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k1,550.76

BB: k1,554.45

UTG: k925.68

CO: k1,423.05

Hero (BTN): k2,228.78

 

SB posts SB k5.00, BB posts BB k10.00

 

Pre Flop: (k15.00) Hero has Q:diamond: A:heart:

 

fold, CO raises to k35.00, Hero raises to k120.00, fold, fold, CO calls k85.00

 

Flop: (k255.00, 2 players) 5:spade: J:club: 6:heart:

CO checks, Hero bets k180.00, CO raises to k400.00, Hero raises to k2,108.78 and is all-in, CO calls k903.05 and is all-in

 

Turn: (k2861.10, 2 players) 8:diamond:

 

River: (k2861.10, 2 players) 7:diamond:

 

CO shows J:heart: T:heart: (One Pair, Jacks) (PreFlop 40%, Flop 77%, Turn 86%)

Hero shows Q:diamond: A:heart: (High Card, Ace) (PreFlop 60%, Flop 23%, Turn 14%)

CO wins k2,846.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur mycket 3bettar du? har han 4betsrange?

 

Jag 3 bettar ganska mycket.

 

Nej spelet är ju långt ifrån standard det var därför jag posta den här.

Jag är ganska nöjd med mitt spel av flera anledningar,

och kan defintivt argumentera för mitt spel.

Men undrar lite hur ni tänker, Nallmeh och Earthnut2? Viker ni bara 100 % här då? Är det alltid bara nötter när ni 3bettar ALLIN där? Känns relativt explo. Sen är jag ganska mycket aggressivare än de flesta regs, :-)

Måste ju finnas mycket fold equity enligt mig med?

 

edit: På ca 50k sample på svs, är nog det här den första gången jag ser ett sånt här spel av en reg på denna brädtexturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att du cbettade flop?

 

För övrigt tror jag absolut inte att vi behöver pusha så brett som AQ där, och det är även anledningen till att jag vill checka flop med AQ. Trist att folda näven, och ännu sämre att jamma utan några explo-mästar-super-reads. Finns väldigt många kort i leken vi kan fortsätta på mot en tunna, och vi lär stå ofta om det går cc cc.

 

Men som sagt, om du prompt ska sitta och jamma superbrett för att det "känns relativt explo" att inte göra annat (vilket givetvis är helt fel det också ) tycker jag att det helt klart räcker med alla AK-combos isf. Jag menar, ska du jamma alla AQ jammar du väl alla AK också? Tänk sedan hur många värdehänder du har ovanför det (som du vill ha i din 3b-jamrange that is) så har du en JÄVLA massa jams.

 

Detta är nog vad jag skulle kalla explo, och inte i närheten av gto. Planera handen bättre, och fundera sedan på hur brett du vill pusha när du väl har cbettat. Att sitta och randomjamma superbrett är ganska enkelt att exploita bara någon tänker till, även om många säkert skulle ha svårt för det.

 

 

Just my few cents, även om jag egentligen inte orkade skriva något jättekonstruktivt eller vara speciellt trevlig. My bad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att du cbettade flop?

 

För övrigt tror jag absolut inte att vi behöver pusha så brett som AQ där, och det är även anledningen till att jag vill checka flop med AQ. Trist att folda näven, och ännu sämre att jamma utan några explo-mästar-super-reads. Finns väldigt många kort i leken vi kan fortsätta på mot en tunna, och vi lär stå ofta om det går cc cc.

 

Men som sagt, om du prompt ska sitta och jamma superbrett för att det "känns relativt explo" att inte göra annat (vilket givetvis är helt fel det också ;-) ) tycker jag att det helt klart räcker med alla AK-combos isf. Jag menar, ska du jamma alla AQ jammar du väl alla AK också? Tänk sedan hur många värdehänder du har ovanför det (som du vill ha i din 3b-jamrange that is) så har du en JÄVLA massa jams.

 

Detta är nog vad jag skulle kalla explo, och inte i närheten av gto. Planera handen bättre, och fundera sedan på hur brett du vill pusha när du väl har cbettat. Att sitta och randomjamma superbrett är ganska enkelt att exploita bara någon tänker till, även om många säkert skulle ha svårt för det.

 

 

Just my few cents, även om jag egentligen inte orkade skriva något jättekonstruktivt eller vara speciellt trevlig. My bad ;-)

 

Han kanske checkar AK på flopp ? ; )

 

Vet inte om vi har så mkt värdehänder vi jammar eller på den här torra brädan, känns som man hellre peelar brett eftersom en hand som AJ inte tjänar så mkt på att jammas (emot std kung dvs, de raisesynar ju inte sämre J här som std bara för att den här FIsen gjorde det). Blir iofs lite semikrångligt att ha bluffar i rangen om man peelar mkt istället så kanske är enklare att bara jamma.

 

Ser dock inte hur det ska vara ett argument emot bluffjam att vi har mkt värdehänder som d lät på dig luppen, har vi mkt värdehänder ska vi ju ha mkt bluffar också.

 

Men jag gillar dig ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en bra skypediskussion lär vi nog inte härja mer i tråden. Puni hade givetvis alla på sin sida, så det verkar som att bet flop är fine men att bet3bet garanterat är det sämsta alternativet. Vill fortfarande tycka att det finns bra argument för check flop, men uppenbarligen fanns det bättre argument för bet flop :)

 

 

[14:41:08] Luap: vad svarar jag på posten?

[14:41:19] Puni: att jag är guds gåva till poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betfoldar AQ här. Sure, det e väldigt suspekt att han slår om denna brädan, men med tanke på hur sällan han kommer göra det så har jag inget emot att vika här. Tycker vi hamnar i roligare lägen om vi betar flopp då det finns mkt trevliga turnkort för oss att spela vidare på.

Flattar nog pre här dock 140bb eff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-) Wow ok blev ganska nerklankad av bra namn här alltså:-(

Lite förvånad att ingen kommenterar FIs spel för övrigt!

 

Vill också bara poängtera att detta är extreeeemt ovanligt att jag gör nåt sånt här spel, så är ingen fisk, tycker bara det är roliga med lite sådana här spots, för dom ser man inte ofta folk som postar.

 

Och när ja spelade den här handen, tänkte jag inte mycket vidare på att balansera osv skall sägas.

 

Mitt perspektiv är detta:

 

För det första kan vi ta hans range för att SYNA mina 3bets vs hur den träffar brädan.

 

flopp är J56r. vi var typ 140BB djup right?

Vilka händer träffar han egentligen hårt här? 55,66, AJ? AJ är för övrigt en väldigt ostandard syn till 3bet OOP imo, så inte så troligt att han har.

Utgår också att han 4bettar QQ+ i 80 % av fallen.

Och när han check raisar så small, skulle han ens göra det med nån av ovanstående händer som träffar bra?

Tror att han check synar 55,66 ofta här i och med att jag är aggro, och förmodligen två barrelar en del osv(får bra push stack turn över min bet eller kanske bara slowsyn igen turn.)

AJ och speciellt KJ check synar i princip alltid här.

 

Så måste finnas väldigt mkt bluffar och fold equity kände jag i stridens hetta.

 

Så det fanns inte så mycket han kunde ha enligt mig här, nu att han dök upp med JT till min stora förvåning och synar min push är väl fine.

 

Sen ska man inte glömma bort att jaghade 23 % equity (i just detta läget dock.)

 

Sen kan det väl eventuellt göra nytta i metagame purposes om man ska vara riktigt prydlig.

 

Så här uppfattade jag det i alla fall, ville bara ha en diskussion, och skriv gärna om ni inte håller med mig!! :-)

 

 

Kan hålla med om att det kanske inte var ett bra spel, men tycker inte att det var ett extremt dåligt spel som jag uppfattade det som av några?

 

Hoppas det inte var alltför otydligt med min argumentation:-D

 

edit: Ty Puni gött att ha dig på min sida ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generell fråga till de som vill checka flop med AQ och AK. Ni inser att ni typ behöver checka hela eran 3bet-range för att inte bli totalt överkörda?

Har ni 0% cbet här alltstå?

 

Brädan är J-iso 5,6 conn. Finns ingen rimlig 3betsrange från knappen (mixad eller omixad) som kan ge 0% cb här 140bb djupt fem spelare.

 

jmfr t.ex. brädan j,2,7-iso eller j,10conn,2-iso, hur stor är skillnaden i cbetsfrekvens anser du och vilka av brädorna ska AQ cb:as på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att du cbettade flop?

 

För övrigt tror jag absolut inte att vi behöver pusha så brett som AQ där, och det är även anledningen till att jag vill checka flop med AQ. Trist att folda näven, och ännu sämre att jamma utan några explo-mästar-super-reads. Finns väldigt många kort i leken vi kan fortsätta på mot en tunna, och vi lär stå ofta om det går cc cc.

 

Men som sagt, om du prompt ska sitta och jamma superbrett för att det "känns relativt explo" att inte göra annat (vilket givetvis är helt fel det också ) tycker jag att det helt klart räcker med alla AK-combos isf. Jag menar, ska du jamma alla AQ jammar du väl alla AK också? Tänk sedan hur många värdehänder du har ovanför det (som du vill ha i din 3b-jamrange that is) så har du en JÄVLA massa jams.

 

Detta är nog vad jag skulle kalla explo, och inte i närheten av gto. Planera handen bättre, och fundera sedan på hur brett du vill pusha när du väl har cbettat. Att sitta och randomjamma superbrett är ganska enkelt att exploita bara någon tänker till, även om många säkert skulle ha svårt för det.

 

 

Just my few cents, även om jag egentligen inte orkade skriva något jättekonstruktivt eller vara speciellt trevlig. My bad

 

Är inne på samma linje som Sideshow, vadå checka bakom alltid här, och va rädd för check raise?

Vill ju ta ner potten, dead money aspect, c-betar bara du när du träffar i 3b pot då?

I och med att folk är väldigt obenägna att check raisa såna här floppar, så tycker jag definitvt c-bet är standard.

 

Antar att du inte alls håller med om mitt resonemang i tidigare inlägg i tråden angående hans check raising range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på samma linje som Sideshow, vadå checka bakom alltid här, och va rädd för check raise?

Vill ju ta ner potten, dead money aspect, c-betar bara du när du träffar i 3b pot då?

I och med att folk är väldigt obenägna att check raisa såna här floppar, så tycker jag definitvt c-bet är standard.

 

Antar att du inte alls håller med om mitt resonemang i tidigare inlägg i tråden angående hans check raising range?

 

Varför har ni fått för er att vi kommer behöva checka hela vår range eller att vi bara CBetar träffade floppar bara för att vi checkar bakom AQ här? Du har ju waay sämre händer i din range som du först och främst kommer vilja ta hem potten på flopp med än AQ eller vilka händer 3betar du BTN vs CO 150bb deep egentligen? Ligger AQ i botten av din range på denna brädan bör du nog se över din 3b range lite. Vill du c-beta 100% istället TheFox eller vilka händer checkar du bakom på flopp med?

 

Ps. Giller verkligen inte 3betpushen på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brädan är J-iso 5,6 conn. Finns ingen rimlig 3betsrange från knappen (mixad eller omixad) som kan ge 0% cb här 140bb djupt fem spelare.

 

jmfr t.ex. brädan j,2,7-iso eller j,10conn,2-iso, hur stor är skillnaden i cbetsfrekvens anser du och vilka av brädorna ska AQ cb:as på?

 

Tyckte det här var intressant, i synnerhet när det kommer från kungen av kungar. Själv cbetar jag båda av de senarenämnda alternativen medan jag checkar bakom på brädan i tråden.

 

Viktigast av allt: när ni diskuterar händer, säger ni jam med svenskt uttal eller är det jäm med engelskt? Ska snart glida iväg på ett livespel med rätt bra spelare och tänker tillämpa en sjukt avancerad tilltänkt omvänd princip där jag kommer jobba stenhårt med jäm, om jag nu gissar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni fått för er att vi kommer behöva checka hela vår range eller att vi bara CBetar träffade floppar bara för att vi checkar bakom AQ här? Du har ju waay sämre händer i din range som du först och främst kommer vilja ta hem potten på flopp med än AQ eller vilka händer 3betar du BTN vs CO 150bb deep egentligen? Ligger AQ i botten av din range på denna brädan bör du nog se över din 3b range lite. Vill du c-beta 100% istället TheFox eller vilka händer checkar du bakom på flopp med?

 

Ps. Giller verkligen inte 3betpushen på flopp.

 

Varför vill du checka alltså? tycker c-bet är så standard.

 

Först ut, tycker jag det är ganska svagt, du kommer nästan alltid ta ner potten, det är en stor thing här, och han kan knappt ha träffat floppen bra alls, du ger han gratis kort, du kan träffa A och Q turn och räkna med att vara good en bra portion av gångerna om han skulle syna, samt bluffa eventuellt, och med stor trovärdighet reppa en stark range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni fått för er att vi kommer behöva checka hela vår range eller att vi bara CBetar träffade floppar bara för att vi checkar bakom AQ här? Du har ju waay sämre händer i din range som du först och främst kommer vilja ta hem potten på flopp med än AQ eller vilka händer 3betar du BTN vs CO 150bb deep egentligen? Ligger AQ i botten av din range på denna brädan bör du nog se över din 3b range lite. Vill du c-beta 100% istället TheFox eller vilka händer checkar du bakom på flopp med?

 

Ps. Giller verkligen inte 3betpushen på flopp.

 

Varför vill du checka? tycker c-bet är standard.

 

Först ut, tycker jag det är ganska svagt, du kommer nästan alltid ta ner potten, det är en stor thing här, och han kan knappt ha träffat floppen bra alls, du ger han gratis kort, du kan träffa A och Q turn och räkna med att vara good en bra portion av gångerna om han skulle syna, samt bluffa eventuellt, och med stor trovärdighet reppa en stark range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna. Håller inte alls med i ditt resonemang..

 

Tänkte typ att AK och AQ är 32 combos och för att få någorlunda balans så måste vi ju ha ett antal combos som är bättre än Jx och det blir ju ungefär alla överpar. QQ-AA = 18 combos. Känns som att vi således bör checka denna brädan med nästan allt.

 

Kanske grundas i att 3bets-rangen är för snäv men är tanken verkligen åt väggarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...