Gå till innehåll

Sportbetting vs Poker


--Q--

Recommended Posts

Tjena alla, nu har jag (Q) och min polare (Svenskafoder) bestämt oss för att starta en gemensam dagbok igen. Vi har tidigare haft en dagbok men den dog ut när båda skulle flytta. Nu har vi tänkt att göra en nystart med ett liknande upplägg.

 

 

 

 

 

Först ut är Q...

 

 

Tjena alla, är en kille på 21 vårar som lägger största delen av sin fritid på sportsbetting.

 

Har hållit på med betting i ca 3 år men först för 1.5 år sedan det blev lite mer seriöst och jag började bokföra fullt ut. Har under dessa år gått stadigt plus men självklart kommer djupa svackor ibland och då gäller det att inte gräva ner sig och istället fortsätta jobba. Den berömda tilten finns ju alltid där och det gäller att hela tiden vara fokuserad och aldrig gå utanför sin spelmall. Därför startar jag en dagbok då jag tror att den kan hjälpa mig att vara ännu mer fokuserad.

 

Spelar både egna spel men även en hel del "ryggspel" dvs att jag ryggar erkänt duktiga spelare som går stadigt plus. Kommer att lägga upp en del speciella spel här men långt ifrån alla då jag ligger på ca 20-30 spel per dag.

 

Tog ut hela rullen innan jag flyttade men har nu börjat om med en lite mindre rulle som jag tänkt jobba upp. Till att börja med är rullen på 25'000 kr men kommer att sätta in ytterligare 25'000 till inom kort. Spelar med 0.25-7% av rullen (25k-steg) och insatsen är beroende på rekare och värde. De flesta spelen kommer vara mellan 1.5-4% och väldigt sällan över 5%. Använder mer 30 bolag så spelen kommer läggas på väldigt många olika ställen, anledningen är att jag hela tiden vill få högsta odds på marknaden.

 

Har egentligen 3 st klara mål med min sportsbetting.

Första är att kunna lägga undan hela min lön och istället finansiera mina fasta kostnader med bettingen (hyra,mat,bredband osv..). Dessa ligger på ca 10-12'000 kr varje månad.

 

Mitt andra mål är att kunna hålla en jämn nivå och i längden hamna på ett ROI över 105%.

 

Mitt tredje och sista mål är att hela tiden hålla sig till mitt ryggupplägg som jag har, dvs hur många procent jag ryggar en viss rekare med. Detta kan vara svårt när en rekare är iskall eller stekhet och sätter allt. Så sista målet är alltså att alltid följa mallen, både i med och motgång!

 

 

Har ni några funderingar om något så tveka inte att fråga, kan förhoppningsvis svara på det mesta.

Har ni aldrig sysslat med sportsbetting förut hjälper jag er gärna med grunderna och vilka bolag som är bäst att börja med.

 

 

Lite förkortningar så att alla hänger med i spelen:

 

ML=Moneyline: Alltid en segrare (t.ex efter övertid eller staffar i hockey)

 

DnB=Draw no bet: Insatsen tillbaka vid oavgjort.

 

AH=Asian handicap

 

AH +0: Samma som DnB

AH -1: Vinst vid tvåmålsseger eller bättre, insatsen tillbaka vid vinst med 1 mål.

AH -1.25: Halva insatsen på -1 och halva på -1.5.

AH -1.5: Vinst vid tvåmålsseger eller bättre.

AH -1.75: Halva insatsen på -1.5 och halva på -2.

 

 

Kommer uppdatera med statiskt, grafer och reflektioner hela tiden.

 

Kom gärna med synpunkter och tips.

 

 

Ha de gött / Q

 

 

 

 

 

 

 

Andra ut är Mr svenskafoder!

 

Har inte tänkt att skriva så lång info men lite kort och gott, lägger hellre den tiden på att lägga upp händer funderingar och resultat i dagboken!

 

Är en go gubbe på 22år som snart i 2år har levt på att lira poker..

 

Mål/Motivering: Att låta folk på Pokerforum kunna ta del av mina tankar och funderingar i händerna men även få bra feedback. Vill också växa som pokerspelare och få in bra resultat! Kommer inte

så många andra ha mål som att gå upp i nivå utan mer försöka växa, spela bra och fokuserad poker och ta det som de kommer :)

 

Spelar som standard 12bord men kan även bli några fler vid behov, tex race rb etc :)

 

 

Kommer hussera på det berömda b2b/Entraction främst på nl50/100..(till skillnad från många

andra så älskar jag verkligen b2b) Efter 2år så har jag lärt mig hur den berömda riggen fungerar

till ens fördel ><

 

 

 

 

Där har ni oss två. Vi tar gärna emot synpunkter och förslag för att förbättra dagboken.

 

 

/Q & Svenskafoder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Smygstartade lite i söndag och det blev en litet minus på 545:-, gårdagen slutade på +95:- efter 12 spel.

 

Idag ser det dock bättre ut och ligger på ett riktigt härligt plus efter nattens matcher, får hoppas att det fortsätter ikväll också. Kvällen består av Engelsk och Fransk fotboll. Inatt blir det återigen tennis. Lägger ev ut lite spel senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du nåt på NHL förresten? Hade varit intressant med synpunkter på matcherna där, oftast några riktigt intressanta, t.e.x Vancouver ikväll borta mot NY Islanders, 1.89 odds spelbart?

 

Tror faktiskt inte det är spelvärt alls, har spelat 3% på Islanders. Fast detta är endast pga av några bra rekare lirar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger just nu 4135:- plus idag (Robredo kvar), var uppe i 6200 efter natten men dippa lite efter några spel som tyvärr inte gick in i Frankrike. Nya tag inatt, blir en hel del Nhl-spel. Florida (2.15), Ottawa (2.40), New York Islanders (2.81) och Buffalo (2.05), ML på sammtliga. Odds inom parantes, 3% på alla. Fick tyvärr inte bästa odds på alla då det blivit lite mycket pengar så Nordicbetkontot så rullen är lite dåligt uppdelad men det ska lösas snart. Har inte satt in hela rullen än.

 

Edit: Dagen slutade på plus 3635:- efter att Robredo förlorat 3:e set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportsbetting är ett infernaliskt gift, vågar inte ens tänka på hur mkt back jag ligger på det. 500k kanske (kunde inte låta bli att snudda vid tanken, degen som man är), men lycka till boys och tilta inte iväg deg på livebets för att rädda upp spel, vilket brukar resultera i en autentisk betting våldtäkt. Betfair är väl den sajt man kan satsa mest på?, bara för att inte förlänga busten/lidandet, do it quick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis men även med 5% avgiften så har dom oftast klart bättre odds :-)

förstår inte vilken sida som skulle gett under 3 på NYI, inte ens SvS kan ha haft så dåliga odds, han kanske skrev fel :-)

 

Eller du kanske spelar moneyline? synd att hockeyn gick åt skogen allihop hehe, hoppades du hade moneyline på florida iaf ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är imponerad om du vinner på sportsbetting under regelbunden basis, jag tycker personligen det är mkt svårare att underhålla en fortlöpande disciplin på sportbetting kontra poker. Vad har du för uppfattning om det? NBA o/u borde rimligen vara djävulens påfund, stay away!

Vilket förväntat +roi kontra break-even-odds ska du ha för att avlägga ett spel, 5-10%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1-3 i nattens Nhl tyvärr, hade varit fint om Islanders vunnit straffläggningen. Dock satt Över 125 i Kent State - Bowling Green. Den andra tennisen är inte klar än, regna tydligen inatt så många spel blev uppskjutna. Dock lite minus inatt tack vare nhl-spelen. Men det tar vi igen senare idag.

 

Ett spel som jag har med 4% dvs nästa max ikväll är:

 

Cibona - Cedevita Över 157.5 1.935 på Pinnacle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är dina primära sajter? Hur ser din distribution av degen ut, då du spelar på 30 bolag med en rulle på 25k sek?

 

Är medlem på ca 30 bolag men vissa används endast någon gång per år. De bolag jag alltid har pengar på är Pinnacle, Bet365, Nordicbet, Expekt, SBOBet, Unibet, Bwin och ev Ladbrokes. Resten av rullen ligger på Moneybooker så att det lätt går att flytta pengar dit oddset är bäst.

 

Roi får vi se vart den hamnar på, hoppas på minst 105%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har bettingen sett ut från att du skrev sist i den gamla dagboken och nu? Vill mig minnas att din startrulle där var 100k och nu 25k.. tagit ut massa pengar å levt loppan eller har det gått lite trögt?

 

Fast senast var det mer en fond här i dagboken där jag la ut alla spel här men insåg att det inte gick i längden då jag missa många spel som läggs kort innan matchstart. Plockade faktiskt ut hela min rulle i November och mycket av pengarna gick åt till flytten, men hade tänkt att börja med 50'000 denna gång, får se när jag sätter in resterande 25k.

 

Edit: Kan lägga till att rullen var aldrig på exakt 100k utan det var mest för det skulle bara lätt att bokföra här i dagboken, spela många mer spel än dem som jag la här så därför blev det inte någon bra dagbok. Men denna gången är det hela min rulle jag redovisar men kommer som sagt bara lägga ut några spel då och då. Kommer istället att reflektera över spelen i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ryggar du på? Är det blandat över nätet eller har du enbart några personer/bloggar/siter som du tar rygg på?

 

Tycker för övrigt att det hade varit kul om du lagt ut "dagens" eller "veckans" rek:)

 

GL..

 

Det är blandat lite här och var, vissa är betalsiter och vissa gratis. Ungefär 8-10 som jag ryggar jämt och några till som jag ryggar lite sporadiskt.

 

Dagens spel kan jag absolut lägga ut om det är av intresse. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna de :)

 

Ryggar du nån på rekatochklart?

 

HAHA! Kan vara dagens kommentar, förlåt men..

 

Rekatochklart kan vara Sveriges största skitsida, ägaren har den endast för att få folk att regga sig genom hans länkar och han tjänar en viss % av vad folk förlorar på sina konton. Kan nästan garantera att det inte finns en enda person på den sidan som går plus på sportsbetting i längden.

 

Så svaret är nej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...