Gå till innehåll

SNG från rulle på 117 dollar ska det gå uppåt!


emelie87

Recommended Posts

Detta ska alltså bli min dagbok. Jag kan väll börja med att presentera lite mål och sådär med mitt spelande. Har tänkt spela nästan bara Sit and go. Just nu spelar jag på 5,5 dollars på pokerstars. Jag kör 4 åt gången. Har även testat lite flerbords sng men gillar enbords bäst. Ska försöka köra minst 4 sng per dag. Alltså en vända. Många dagar blir det nog 8 stycken också. Vill dock inte köra för mycket per dag då jag lätt tröttnar i längden.

 

Lite presentation av mig själv då. Jag är en tjej på 23 år som kommer från Västergötland. Jag pluggar till nutrionist men kör pluggandet lite på halvtid nu. För övrigt bor jag med min pojkvän och vår mysiga katt.

 

Jag har spelat poker lite från och till några år. Har dock inte spelat på nått år nu men blev sugen igen. Tänkte det kunde vara roligt med en dagbok att posta lite hur det går och lite intressanta händer. Hoppas ni har lust att läsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får väll ta och posta lite resultat också för de fösta dagarna. Jag har spelat ca en vecka nu.

 

Start 3/1: 117 dollar

9/1: 136,9 dollar

 

Resultat: +19,9 dollar

 

Det har gått förhållandevis bra. ca 20 dollar. Har spelat kanske 40 sng under veckan.

 

Förästen, vad anser ni är bra vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förästen, vad anser ni är bra vinst?

Sök på ROI.

 

Brukar vara några procent men du måste ha många sng's spelade för att kunna veta ifall du spelar vinnande eller om det är variansen som ligger på din sida f.t. Sen så ändrar du förhoppningsvis spelsättet snabbare ju tidigare i din karriär du är så det går inte att ta för givet att man plussar i början.

 

Tror inte att det är fel med låg volym om man är nybörjare. Blir mer tid emellan att tänka på alla fel du gjort innan då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste det som att du ville spela $117 sng och är det målet bör man skynda på lite med att lära sig bättre multitabling.

 

Edit: Nu vet jag inte vad du har för mål och då behöver du nog inte stressa så mycket. Hur många timmar/vecka planerar du att köra? Är målet att spela högre och ha det som halvtidsjobb? (för att fylla ut studier på halvfart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

 

Din rubrik är lite missvisande? Jag tolkade det iaf som att du spelar sng´s med inköp $117 å högre men kanske bara är jag. Men när jag läst förstod jag ju bättre :-)

 

Oj, ja så kan man såklart tolka det. Kanske ska ändra rubriken så att fler slipper tolka fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste det som att du ville spela $117 sng och är det målet bör man skynda på lite med att lära sig bättre multitabling.

 

Edit: Nu vet jag inte vad du har för mål och då behöver du nog inte stressa så mycket. Hur många timmar/vecka planerar du att köra? Är målet att spela högre och ha det som halvtidsjobb? (för att fylla ut studier på halvfart)

 

Som sagt lite missvisande, jag ska ändra titel. Nej målet är inte att ha det som halvtidsjobb. Tror inte riktigt jag har psyke till det. Skönare att få in lön så att man klarar sig och eventuellt ha pokern som extrainkomst/hobby.

 

Jag har väl tänkte spela 1,5-3 timmar om dagen ungefär. Vissa dagar blir väll mer än andra. Hellre lite färre timmar och hålla på under längre tid, så ser jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var dagen spelande över. Det har gått väldigt bra idag trots att jag startade dagens sista pass med två bad beats på 3 min. Inte så roligt. Lyckades ändå komma i pengarna 3 turneringar av 4 den rundan :)

 

Start 3/1: 117 dollar

9/1: 160,4 dollar

 

Resultat idag: +23,5 dollar

 

Resultat totalt: +43,4 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har glömt tacka för att lycka till. Det värmer :)

 

Här kommer en hand som jag funderar lite på. Jag tycker jag spelar rätt bra generellt pre-flopp. Det är post flop jag gör de flesta misstagen. Det är så det känns i varje fall.

 

PokerStars spel #55625187474: Turnering #350916545, $5.00+$0.50 USD Holdem No limit - Nivå I (10/20) - 2011-01-09 9:47:07 ET

Bord '350916545 1' 9-max Plats #1 har knappen

Plats 1: jomititi (1500 i marker)

Plats 2: zpredators (1500 i marker)

Plats 3: JerryDark (1500 i marker)

Plats 4: DJ Mawhinney (1500 i marker)

Plats 5: emelie87 (1500 i marker)

Plats 6: zhirkof (1500 i marker)

Plats 7: gulyAAsleves (1500 i marker)

Plats 8: robpac (1500 i marker)

Plats 9: doina333 (1500 i marker)

zpredators: lägger small blind 10

JerryDark: lägger big blind 20

*** HÅLKORT ***

Utdelat till emelie87 [Qc Ac]

DJ Mawhinney: fold

emelie87: raise 40 till 60

zhirkof: call 60

gulyAAsleves: fold

robpac: fold

doina333: fold

jomititi: fold

zpredators: fold

JerryDark: fold

*** FLOPP *** [2h Kd Js]

emelie87: bet 100

zhirkof: call 100

*** TURN *** [2h Kd Js] [3d]

emelie87: check

zhirkof: check

*** RIVER *** [2h Kd Js 3d] [5d]

emelie87: check

zhirkof: bet 300

emelie87: fold

Ej synad satsning (300) returnerad till zhirkof

zhirkof vann 350 från potten

zhirkof: visar inte sin hand

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 350 | Avgift 0

Bord [2h Kd Js 3d 5d]

Plats 1: jomititi (knappen) foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: zpredators (small blind) foldade innan Flopp

Plats 3: JerryDark (big blind) foldade innan Flopp

Plats 4: DJ Mawhinney foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: emelie87 foldade på River

Plats 6: zhirkof vann (350)

Plats 7: gulyAAsleves foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: robpac foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 9: doina333 foldade innan Flopp (satsade inte)

 

Tycker ni jag spelade rätt? Om inte, hur bör jag spela istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har hittills lirat 226 games på 5 dollarsnivå och har en total profit på 332 dittills. Det ger en ROI på 27 %. Keep it up!

 

Jaha, där se man. Är nog lite gammal statistik med där också sen innan. Trodde faktiskt inte det gått sådär bra :)

 

ROI på 27 % måste ju vara helt godkänt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...