Gå till innehåll

Isildur är Viktor Blom [OBS! Läs #1 innan du postar]


bellows

Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De flesta som skriver att det inte är intressant är nog mest avundsjuka tror jag.

Men det är okej, det är jag också!

 

Hade jag din slutledningsförmåga skulle jag hoppa från det första hus jag hittade, utan att blinka. Hur går det ens till när man tänker så där? Anledningen till att detta är ointressant är ju inte att historien i sig om Blom är tråkig, utan att alla redan så gott som visste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gz skatteverket :-D

 

utveckla gärna varför? blom har länge varit en offentlig person och han vann inte något på några skattepliktiga sidor (både 2009 och 2010 backade han ju på FTP). på andra sidor har han ju inte avslöjat sina nicks och numera bor han i England.

 

du kan ju inte på fullaste allvar tro att han skulle bli bli beskattad enligt det regelverk som idag finns för lotterivinster. fortsättningsvis så har vad iaf jag vet ingen i Sverige någonsin blivit beskattat enligt detta systemetskulle. om skv ändå skulle gå vidare med hans fall (vilket i sig skulle vara väldigt intressant att följa) så skulle det förmodligen bidra till en lagändring eller iaf fungera som ett starkt prejukat. det finns ju inte en chans i världen att han skulle vara skyldig skv ett par miljarder.

 

 

 

granskningar är svåra och tär psykiskt och spelet blir lidande under processens gång, men är man väl förberedd och har personer runtomkring en som kan hantera detta så kommer livet flyta på som vanligt trots granskningen. han har ju mätt riskerna och tagit ett beslut utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag din slutledningsförmåga skulle jag hoppa från det första hus jag hittade, utan att blinka. Hur går det ens till när man tänker så där? Anledningen till att detta är ointressant är ju inte att historien i sig om Blom är tråkig, utan att alla redan så gott som visste.

 

Kunde inte sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har dålig koll så snälla kan någon förklara varför inte svenska staten kräver blom på 1 miljard eller vad han nu är skyldig staten? Jag menar lagar är ju till för att följas, jag har inte lust att skatta mitt lir på FTP om inte isildur gör det;-)

 

Du syftar på dom sjuka summorna han är upp på ftp då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...