Gå till innehåll

Tomtes Inferno VI - mot bättre vetande


tomtetomte

Recommended Posts

Nice sammanfattning.

 

Typiskt ni ska ha ett epic homegame när jag ligger o väntar på liemannen. Var väldigt nära att jag kom förbi. Insåg dock rätt fort jag inte borde köra, när jag försökte låsa dörren med min ballah termometer:mrgreen:

 

och lolz ludde skulle folda 99? näe

 

Trots sista handen kan jag endast sträcka mig till semi-epic. Nådde inte riktigt upp till epic imo även om det var jäkligt skoj.

 

För truly epic game så skulle vi behöva en line-up med

 

Mr_Tight efter 3+ whiskey

Sammy som inte kan/glömt bort reglerna

Ludde i gammalt gott slag

Snusarn, gärna med snusabstinens

Hemlige gästen och hans rödvin

Ankan2k på väg till nation senare

 

Fler spelare blir lite för många så några hamnar tyvärr på railen, inte personligt menat eftersom det inkluderar mig själv också som inte platsar. Notera att alla som delar ut för få kort går bort *hint, hint*. Skulle man få till detta så skulle jag sitta och liverapportera hela kvällen utan problem bara för att få alltsammans dokumenterat. Förmodligen skulle man kunna sälja biljetter också. "The Uppsala invitational VPIP100-event"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vilken aktivitet

 

Här behöver du inte skämmas för att skriva wall of text, det vet du. Jag lovar att läsa alltihop. Känner du att du inte får ner alla tankar på en gång så posta bara hälften och återkom senare. Jag vet att jag skrivit lite för mycket på sista tiden, men jag tar igen det senare genom att inte posta alls när motivationen tryter.

 

Anyway, igår åkte man på ännu en downswing på tio inköp. Hade bilen inne på årliga tvångsservicen man måste göra för att garantin ska fortsätta gälla. Sexåetthalvt för två timmars jobb och lite olja. Som hittat.

 

Och apropå bilar, när jag åkte hem igår så passerade jag en taxi som åkte vääääldigt långsamt varpå tankarna började vandra lite.

 

Kan man kräva att taxiföraren alltid håller hastighetsbegränsningen?

Om han/hon inte gör det, kan man vägra att betala?

Eftersom det är olagligt att köra för fort så är det ju i princip kriminell verksamhet, right? (ok, jag hårddrar en liten aning)

Omvänt, kan man begära att en taxiförare kör för fort om man har bråttom?

Jag gissar nej på den, men får man ens efterfråga det eller är det anstiftan till brott?

Kan man vägra att betala om man tycker att taxiföraren körde för långsamt (eller fel väg) med flit? Bedrägeri?

 

Räknar med att affe tar en titt i lagboken och kliver in här.. :) Men övriga får förstås gärna spekulera också.

 

Also, häromdagen hamnade jag på samma 1/2 bord som Hallinggol och quzzo. Visste inte att de var lowstakes numera? Och Isildur sitter och shortstackar 25/50 med 20bb. Vart är världen på väg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här behöver du inte skämmas för att skriva wall of text, det vet du. Jag lovar att läsa alltihop. Känner du att du inte får ner alla tankar på en gång så posta bara hälften och återkom senare. Jag vet att jag skrivit lite för mycket på sista tiden, men jag tar igen det senare genom att inte posta alls när motivationen tryter.

 

Anyway, igår åkte man på ännu en downswing på tio inköp. Hade bilen inne på årliga tvångsservicen man måste göra för att garantin ska fortsätta gälla. Sexåetthalvt för två timmars jobb och lite olja. Som hittat.

 

Och apropå bilar, när jag åkte hem igår så passerade jag en taxi som åkte vääääldigt långsamt varpå tankarna började vandra lite.

 

Kan man kräva att taxiföraren alltid håller hastighetsbegränsningen?

Om han/hon inte gör det, kan man vägra att betala?

Eftersom det är olagligt att köra för fort så är det ju i princip kriminell verksamhet, right? (ok, jag hårddrar en liten aning)

Omvänt, kan man begära att en taxiförare kör för fort om man har bråttom?

Jag gissar nej på den, men får man ens efterfråga det eller är det anstiftan till brott?

Kan man vägra att betala om man tycker att taxiföraren körde för långsamt (eller fel väg) med flit? Bedrägeri?

 

Räknar med att affe tar en titt i lagboken och kliver in här.. :) Men övriga får förstås gärna spekulera också.

 

Also, häromdagen hamnade jag på samma 1/2 bord som Hallinggol och quzzo. Visste inte att de var lowstakes numera? Och Isildur sitter och shortstackar 25/50 med 20bb. Vart är världen på väg?

 

Oh, utsedd till personlig jurist! Det tycker vi om. Är på jobbet just nu och ska precis avsluta min lunchrast så hinner inte slå så mycket i lagboken men kommer med lite korta kommentarer.

 

Kan man kräva att taxiföraren alltid håller hastighetsbegränsningen?

 

Menar du över eller under? Är väl olagligt att köra för långsamt också om inte väglaget kräver det? Man borde kunna kräva att ens förare inte bryter mot lagen.

 

Om han/hon inte gör det, kan man vägra att betala?

 

Typ, i alla fall i vissa fall, skulle jag tro utan att veta. Säg i extremfallet där föraren bryter mot varenda trafikregel det finns, håller på att köra ihjäl både sig själv och dig ett flertal gånger och på väger dessutom kör över en barnvagn. Då kan du nog slippa betala (om du vågar fråga).

 

Eftersom det är olagligt att köra för fort så är det ju i princip kriminell verksamhet, right? (ok, jag hårddrar en liten aning)

 

Kan man nog säga. Han kanske tillhör den ökända fortkörarligan?

 

Omvänt, kan man begära att en taxiförare kör för fort om man har bråttom?

 

Nej, finns vissa fall då det är tillåtet att bryta mot lagregler (reglerna om nöd och nödvärn). Att ha bråttom kan ju innebära massa saker. Har du bråttom för att hinna med ett tåg, inte ok att köra för fort. Har du bråttom för att du blev biten av en orm och behöver medicin inom 10 minuter, ok att köra för fort.

 

Jag gissar nej på den, men får man ens efterfråga det eller är det anstiftan till brott?

 

Fortkörning är inte ett brott som finns med i brottsbalken och vad jag vet så är det endast för brott i BrB som man kan dömas för anstiftan. Så nej, inte brottsligt att efterfråga.

 

Kan man vägra att betala om man tycker att taxiföraren körde för långsamt (eller fel väg) med flit? Bedrägeri?

 

Troligtvis borde man kunna vägra/sätta ned priset. Svårt bevisläge, i alla fall för att bevisa långsam körning.

 

För övrigt. Mycket trevligt med ny dagbok, trevligaste läsningen på pf, om den inte handlar om basket eller amerikansk fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, utsedd till personlig jurist! Det tycker vi om.

 

Förr i tiden hade folk som bekant hustomtar. Men tiderna förändras. Nuförtiden har tomtarna husjurister istället. Och i just detta fall en husalf (!).

 

Menar du över eller under? Är väl olagligt att köra för långsamt också om inte väglaget kräver det? Man borde kunna kräva att ens förare inte bryter mot lagen.

 

Jag tänkte snarast på för fort. Kan man sätta sig i en taxi och säga: ”Till Ottokar Pendelkråkas torg tack, men kör inte fortare än hastighetsbegränsningen. Gör du det så tänker jag inte betala en krona.” och det skulle anses juridiskt bindande på något sätt? Är det ett slutet avtal om chaffisen svarar: ”närå, självklart kör jag lagligt”?

 

Typ, i alla fall i vissa fall, skulle jag tro utan att veta. Säg i extremfallet där föraren bryter mot varenda trafikregel det finns, håller på att köra ihjäl både sig själv och dig ett flertal gånger och på väger dessutom kör över en barnvagn. Då kan du nog slippa betala (om du vågar fråga).

 

I mina extremfall brukar det alltid vara en gravid nunna som blir påkörd, men iallafall, var går gränsen för när det anses skäligt att man inte fått den tjänst man efterfrågar, dvs en säker transport från plats a till b?

 

Troligtvis borde man kunna vägra/sätta ned priset. Svårt bevisläge, i alla fall för att bevisa långsam körning.

Bevisläget måste ju vara svårt åt andra hållet också iofs. Säg att man vägrar att betala och bara kliver ur. Vad ska taxichaffisen göra? Springnota kan inte vara helt ovanligt i den branschen.

 

För övrigt. Mycket trevligt med ny dagbok, trevligaste läsningen på pf, om den inte handlar om basket eller amerikansk fotboll.

Tack. Självklart ska det inte handla om basket eller amerikansk fotboll. Du behöver inte välja. Jag lovar att täcka in både och. ;)

 

Men nu tar vi helg istället. Ha en trevlig. Avslutar med en gammal goding som jag stulit från Beardo. Tycker man detta är tråkigt är man med stor sannolikhet inte en vinnande pokerspelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina extremfall brukar det alltid vara en gravid nunna som blir påkörd, men iallafall, var går gränsen för när det anses skäligt att man inte fått den tjänst man efterfrågar, dvs en säker transport från plats a till b?

 

Osäker på din syftning, men gravid nunna?

 

Bjuder på den här:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bevisläget måste ju vara svårt åt andra hållet också iofs. Säg att man vägrar att betala och bara kliver ur. Vad ska taxichaffisen göra? Springnota kan inte vara helt ovanligt i den branschen.

 

 

Inte den bästa länken, men hey, det är fredagkväll och På Spåret börjar snart:

 

http://www.familjeliv.se/Forum-20-52/m41388551-2.html

 

Ett envarsgripande borde väl funka.

 

Also, bra dagbok, keep it up! (Hur svengelsk kan man bli!?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul terrorklipp.

Om nån missat Four lions så sluta med det.

 

Verdi i dagboken, kulturbarometern tog ett skutt av glädje upp ur nordamerikanskasportgyttjan.

 

Det bästa med att footballsäsongen är slut är att man kan börja hänga med i collegebaseketen. snart är det NCAA tournament det bästa sportvärlden har att erbjuda alla kategorier.

 

Tycker det är lite konstigt att Affe har sån koll på juridiken, min hustru är precis färdig jurist men hitintills har alla mina juridiska spörsmål under 5 år besvarats men jag vet inte/kommer inte ihåg/det har vi inte läst/det var med på en 4p kurs termin 2 tror du jag ska komma ihåg det eller osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite konstigt att Affe har sån koll på juridiken, min hustru är precis färdig jurist men hitintills har alla mina juridiska spörsmål under 5 år besvarats men jag vet inte/kommer inte ihåg/det har vi inte läst/det var med på en 4p kurs termin 2 tror du jag ska komma ihåg det eller osv.

 

Tja, min "koll" är väl mest en fin kombination av ett ganska stort intresse för såna här diskussioner, hyfsade gissningar och rena bluffar i förhoppning att ingen annan vet bättre. Dessutom tog jag min examen redan i somras så erfarenhetsmässigt borde jag ju ligga ljusår före din fru.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, min "koll" är väl mest en fin kombination av ett ganska stort intresse för såna här diskussioner, hyfsade gissningar och rena bluffar i förhoppning att ingen annan vet bättre. Dessutom tog jag min examen redan i somras så erfarenhetsmässigt borde jag ju ligga ljusår före din fru.

 

 

;-)

 

man e väl ingen expert på den finska politiken men som jag fattat det är sannfinnarna som typ sverigedemokraterna? Hur kan de va så poppis landet har ju inga invandrare???

 

Lena Andersson briljerade med en fin krönika i DN idag igen. Lena for president

 

Köpte ny bilbarnstol idag. Normalt e jag en pajas på all sorts enklare mekanik men bilbarnstolar brukar jag ändå klara till slut. Som tur var hade den här också ett häfte med glasklara instruktioner:

 

"Selens inställningsklämma MÅSTE fästas i basens lodräta stång som är längst bort från den plats där fordonets säkerhetssele sitter tvärsöver barnet".

 

Läste meningen i 10 minuter gav upp och lämna över till mer kompetent individ. Diggade allramest att MÅSTE stod i STORA BOKSTÄVER så man började tänka att om jag inte fattar vad det står så kommer mitt barn garanterat fara genom vindrutan så fort jag snuddar vid bromsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker på din syftning, men gravid nunna?

 

Bjuder på den här: finkultur

 

Det där med nunnan blev kanske lite väl internt inne i mitt huvud, men om man snackar (påkörda) extremfall så är just en gravid nunna rätt så extremt. Helt rätt att lämna det därhän och istället bjuda på klassisk musik.

 

 

Inte den bästa länken, men hey, det är fredagkväll och På Spåret börjar snart:

 

http://www.familjeliv.se/Forum-20-52/m41388551-2.html

 

Ett envarsgripande borde väl funka.

 

Also, bra dagbok, keep it up! (Hur svengelsk kan man bli!?)

 

Jo, naturligtvis kan ju taxichaffisen släpa mig till polisstationen, men fortfarande blir det ju väldigt svårt att bevisa.

 

”Hej farbror Haffa, den här snubben åkte taxi med mig och vägrar betala.”

”Du har tagit fel på person. Jag har aldrig åkt taxi med dig i hela mitt liv.”

”Jag vet ju att det var du.”

”Som sagt, du har blandat ihop mig med någon annan.”

osv.

 

På spåret får man bara se i reprisform tyvärr eftersom resten av familjen är så förtjusta i Let’s Dance. In this daybook får man bli precis hur svengelsk man vill.

 

Om nån missat Four lions så sluta med det.

Fick googla. Verkar skoj. Tack för tipset.

 

Verdi i dagboken, kulturbarometern tog ett skutt av glädje upp ur nordamerikanskasportgyttjan.

 

Det bästa med att footballsäsongen är slut är att man kan börja hänga med i collegebaseketen. snart är det NCAA tournament det bästa sportvärlden har att erbjuda alla kategorier.

 

Lite lagom schizofrent att hänvisa till sportgyttjan och sen i nästa mening lovorda march madness. No? :)

 

 

 

 

 

Tja, min "koll" är väl mest en fin kombination av ett ganska stort intresse för såna här diskussioner, hyfsade gissningar och rena bluffar i förhoppning att ingen annan vet bättre. Dessutom tog jag min examen redan i somras så erfarenhetsmässigt borde jag ju ligga ljusår före din fru.

 

Jag som trodde att man aldrig besatt så mycket teoretisk kunskap som precis när man kom nykläckt från skolan. Så fort man hamnade på ett riktigt jobb så lärde man sig hur jämrans lite nytta man hade av teorin och förträngde den fortast möjligt.

 

Annars kör väl jurister rätt mycket med barrels (och hoppas på fold equity) också rent generellt? Hotar med kostsamma rättsliga processer, hotar med att dra ut på saker och ting till evigheters evighet, osv med förhoppningen att motparten lägger sig. En sorts bluff kan man kanske säga.

 

 

man e väl ingen expert på den finska politiken men som jag fattat det är sannfinnarna som typ sverigedemokraterna? Hur kan de va så poppis landet har ju inga invandrare???

 

Lena Andersson briljerade med en fin krönika i DN idag igen. Lena for president

Finnarna vet jag inget om, men nu blev jag ju tvungen att googla fram DN också. Vad är det som är så bra med Lena egentligen? Som är så bitter å alla (stackars) ”knegares” vägnar? Vill hon befästa eller bli av med klassamhället? Arbetarklasspopulist imo.

 

Köpte ny bilbarnstol idag. Normalt e jag en pajas på all sorts enklare mekanik men bilbarnstolar brukar jag ändå klara till slut. Som tur var hade den här också ett häfte med glasklara instruktioner:

 

"Selens inställningsklämma MÅSTE fästas i basens lodräta stång som är längst bort från den plats där fordonets säkerhetssele sitter tvärsöver barnet".

 

Läste meningen i 10 minuter gav upp och lämna över till mer kompetent individ. Diggade allramest att MÅSTE stod i STORA BOKSTÄVER så man började tänka att om jag inte fattar vad det står så kommer mitt barn garanterat fara genom vindrutan så fort jag snuddar vid bromsen.

Bra där. Det gäller att inse sina begränsningar. Fast då hade jag förstås slutat spela poker för länge sedan. Vilket skulle bevisas av en januarigraf som jag kanske slänger in när jag slutat grina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Över EV men förlorar ändå. Dvs dålig på poker. Se om ni kan upptäcka min skottning i grafen...

 

 

Treden ser ju bra ut sista 100 händerna, tänk positivt, lev i nuet, läs mindfullness-böcker.

 

Om inte annat kan vi vända på det med en klysha och säga att 20k händer är för litet sample för att uttala sig. Spela en miljon händer och posta ny graf.

 

 

 

F.ö. verkar grafen postad under arbetstid för hårt arbetande skattebetalande småbarnsfäder. Downswing på jobbet är inte godtagbart. Staten behöver sina (dina) skatteintäkter för att finansiera skenande kostnader för parasiterande pokerspelare ;)

 

***

 

Edit: Insåg jag nog tänkte fel ang. tidsskillnaden men det hela blir kanske t.o.m värre av att du sitter och postar grafer på pokerforum mitt i natten dagen innan en arbetsdag. Skärpning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela en miljon händer och posta ny graf.

 

 

Jag återkommer år 2019.

 

För övrigt får jag beundrarbrev från 20-åriga tjejer som tycker att jag är het. Vadå? Inte äkta? Va, det är klart det är äkta.

 

Hi madison20xxxxxx@hotmail.xx please add me on your contacts on windows msnnessengar

I will be on all weekend and am so bored and want to talk to a hot person like yourself

Since I already seen your pix, I don't mind sharing some of mine either lol

So hope to hear back from you soon on there

Madison

 

 

Har sett Four lions som psykologas tipsade om häromsistens också, och den kan verkligen rekommenderas. Kul, tragikomisk och tänkvärd på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer år 2019.

 

För övrigt får jag beundrarbrev från 20-åriga tjejer som tycker att jag är het. Vadå? Inte äkta? Va, det är klart det är äkta.

 

madison20xxxxxx@hotmail.xx

 

Äktheten finns väl ingen anledning att betvivla.

 

 

 

Men detta däremot:

 

20-årig?

Tjej/kvinna?

 

 

Betänk följande:

 

1. Jag är 35 och min email är xxxxxxxxxx75@xxxxx.com

 

Och följande:

 

2. "According to the Social Security Administration, Madison can be found within the top 1,000 names for boys up until about 1952"

 

 

En manlig 90-91 åring tycker uppenbarligen du är het.

Hur som helst självklart kul med uppmärksamhet.

 

Svara och utbyta bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjällsemestern över:-(

 

Jag är inte kär i Lena för för att hon e vänster utanför hennes intellektuella kapacitet å för att hon hatar kungen och religion.

T.ex så e jag inte socialdemokrat men tycker hennes analyser av vad det partiet behöver är klockrent (jag skulle dock fortfarande inte rösta på dem)

 

Kul att du gillade Four lions, kan du eller någon annan bjuda tillbaka med nått fint tv-serie tips.

 

P3 dokumentärer är tttttoppen. Lyssnade på en om 90-talskrisen idag, sjukt hur snabbt vi glömmer.

 

Tights Madison analys fick mig att skratta högt i verkliga livet. Att leta fram ett sådant fint litet fakta att bygga upp ett skämt kring.

 

- Såg du matchen igår?

- Näe, säg absolut ingenting jag har spelat in den.

- Ok, men det var en väldigt bra match.

- men för i helvete säg inget sa jag ju

- att veta att matchen var bra spelar väl ingen roll

eeeeh????

särskilt som personen i fråga inte ser särskilt mycket amerikansk fotboll.

Chansen att matchen skulle bli en försvarsfest minskade något va

chansen att det skulle bli en blow-out ökade inte va

chansen att Steelers skulle komma tillbaka ökade va

chansen att min superbowl kväll blev klart sämre ökade va

 

Kom från en normalt mkt klok person dessutom

 

Den där grafen var det sjukaste jag sett, du bör sluta med poker omedelbart.

mvh

leg. psykolog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång i livet så backar du. Annars brukar din graf se ut som tattas, så det är nog ingen fara ändå.

 

Den där grafen var det sjukaste jag sett, du bör sluta med poker omedelbart.

mvh

leg. psykolog

 

Känns som att det är efter fem år äntligen är läge för TomteTomte att byta signatur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En manlig 90-91 åring tycker uppenbarligen du är het.

Hur som helst självklart kul med uppmärksamhet.

 

Svara och utbyta bilder?

 

Jag inser att din analys verkar mycket (t)roligare än min, och jag kan ju inte hjälpa att jag är oemotståndlig.

 

 

Jag är inte kär i Lena för för att hon e vänster utanför hennes intellektuella kapacitet å för att hon hatar kungen och religion.

T.ex så e jag inte socialdemokrat men tycker hennes analyser av vad det partiet behöver är klockrent (jag skulle dock fortfarande inte rösta på dem)

Läser Lena i princip enbart när du länkar eller tipsar så jag är inte expert på hennes inlägg. Hon är säkert behövd som motvikt på DN. Men varje gång jag har läst låter hon så jämrans bitter. Tycker dessutom hon gör arbetarklassen en björntjänst genom att hävda att det är så synd om dem hela tiden. De är födda av fel föräldrar och därför är det kört för dem redan på förhand och det är för jävligt att den förtryckande delen av samhället inte visar tillräcklig solidaritet med dessa stackare som är fast i träsket osv osv (Samtidigt som den onda medelklassen glider på räkmackor och alltid klarar sig igenom skola och jobb eftersom de har så bra kontakter).

 

Om något borde hon väl försöka höja statusen på arbetarklassyrken istället för att trycka ner dem som hon verkar vara självutnämnd talesman för. Jag tror att psykologer håller med om att om man bankar in i huvudet på folk att de inte duger och att de är utlämnade till övriga folkets allmosor så blir det en självuppfyllande profetia.

 

Religion har jag aldrig sett henne kommentera, men baserat på din sammanfattning så verkar hon ju vettig i det avseendet iallafall.

 

Lena, om du läser här, den här låten är till dig:

 

 

 

Kul att du gillade Four lions, kan du eller någon annan bjuda tillbaka med nått fint tv-serie tips.

Jag är helt borta när det gäller tv-serier. Jag har velat se både Lost och The Wire länge, men så inser jag att jag har 100 timmar tv framför mig för att komma igenom, och tyvärr har jag inte 100 timmar.

 

Senaste serien jag följde ordentligt var Prison break säsong 1 och 2, innan den spårade.

 

Jag brukar köra Simpsons eller Monty Python om jag har lite tid att slå ihjäl och det bara är motorsport på TV (och jag mot förmodan har tillgång till fjärrkontrollen).

 

Försökte se Inception häromveckan medan jag satt och grindade. Det gick inget vidare.

 

- Såg du matchen igår?

- Näe, säg absolut ingenting jag har spelat in den.

- Ok, men det var en väldigt bra match.

- men för i helvete säg inget sa jag ju

- att veta att matchen var bra spelar väl ingen roll

eeeeh????

särskilt som personen i fråga inte ser särskilt mycket amerikansk fotboll.

Chansen att matchen skulle bli en försvarsfest minskade något va

chansen att det skulle bli en blow-out ökade inte va

chansen att Steelers skulle komma tillbaka ökade va

chansen att min superbowl kväll blev klart sämre ökade va

 

Kom från en normalt mkt klok person dessutom

Sporter med spoilervarning bör man inte nämna för omvärlden. Jag har råkat ut för liknande efter en basketfinal när en kollega sa något motsvarande: ”Green Bay, eh? En sån liten stad. Det trodde man inte.” Man kan bli vansinnig för mindre. Inte så troligt att matchen fått epitetet bra om det slutat 21-3, nej.

 

Själv höll jag mig uppe första halvlek, sov gott när svartögeärtorna uppträdde i pausen och halvsov tredje quartern, vaknade till i fjärde och i säng vid fyra (plus halvsov på jobbet också på eftermiddagen obv). Härdad av poker.

 

 

 

Den där grafen var det sjukaste jag sett, du bör sluta med poker omedelbart.

mvh

leg. psykolog

Har slutat sen tolv timmar tillbaka. Ganska stor risk för återfall dock.

 

En gång i livet så backar du. Annars brukar din graf se ut som tattas, så det är nog ingen fara ändå.

Jo, jag är väl inte överdrivet orolig. Ville bara whina lite. Min bankrulle pallar dock inte en sån smäll till just nu eftersom jag kommer att göra tiltcashout på rubbet isåfall. Trots tattagraf. Så det är lowstakesdisciplin tills jag hämtat ikapp.

 

Tatta satt för övrigt på 0,5/1 cashgame häromdan. Antingen har han svårt att få game på sng eller så slaskade han bara loss.

Känns som att det är efter fem år äntligen är läge för TomteTomte att byta signatur.

Heh, jo, det har väl varit dags länge. Får se vad det kan bli. Man kanske skulle slå till på en avatar också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt mkt snyggt uppletad sång, fin var den oxå och textningen var pricken över hr i.

klassanalys e väl inte sådär himla hett nuförtiden va? så ett litet smakprov då och då tycker jag smakar fågel, särskilt i fall som detta då analysen är sann :-D.

Annars får jag hålla med dig om att ditt resonemang om att banka in fel saker i huvudet på folk troligen får negativa konsekvenser (den mest passande professionella begreppet torde va "inlärd hjälplöshet").

 

Vilken lyckans ost du är som inte sett the wire.

 

Måste säga att du verkar optimerat ditt super Bowl tittande. Vill oxå passa på att slå in en öppen dörr, Black Eyed Peas:roll: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har versionen av spelet kommit för oss som brukar spela lite spel med polarna och samtidigt inta större doser av alkohol.

 

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3095469.ece

 

Om de sedan hade haft en inställning som heter köp allt du kan, bygg på allt du kan prioriterat från dyraste tomten, så hade man ju bara behövt trycka på en knapp och vips hade vi haft en vinnare. Effektivisering av tidsfördriv är kanske en ny hype.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...