Gå till innehåll

Sit and go turnering


emelie87

Recommended Posts

Hej!

 

Jag funderar lite på en hand jag spelade i en sit and go turnering precis. Tyvärr sparade jag inte historiken men jag ska försöka redogöra så gott jag kan.

 

UTG: ca 1700 marker

Nästa spelare: ca 1000 marker

Jag (dealer): ca 1700 marker

 

Vi är ca 6 stycken kvar och blindsen låg väll på 50/100 skulle jag tro. Jag har knappen och får AQs

 

UTG bettar till 300 och en synar. Jag väljer att syna. Resten foldar

 

Floppen blir A98. Tror att det var tre olika färger.

 

UTG bettar ca 350 och den andre synar. Jag valde här att gå all in.

 

Gjorde jag rätt?

 

Fråga gärna om mer info krävs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De andra spelarnas stacks är ganska viktiga. Om jag förstår rätt har trean i turneringen bara 1000. Generellt vill man inte gå upp mot den spelare med mest marker då man har en mycket högre bubbelfaktor jämfört med denna (då det är den enda som kan slå ut en). Det gör att man måste ha en betydligt bättre hand för att spela mot den spelaren. Mot en UTG raise skulle jag inte känna mig riktigt nöjd med AQ i det läget, men skulle jag spela skulle jag välja att pusha för att sätta press på raisaren, du hamnar i ett besvärligt läge postflop annars.

 

Dock kan det vara värt att tänka på att du måste vara väldigt säker på att motståndaren har en betydligt sämre range än den du synar med. Vilka händer tror du således han höjer med? Jag kan inte tänka mig att han höjer med sämre än AJo som sämst där (och även det vore inte ett jättehett spel) och KQs, så troligen finns det fler händer i hans range som du ligger riktigt risigt till än det finns händer du ligger bra emot. Exempelvis händer som du ligger bra emot kan pusha istället för att göra en standardraise, jag tänker på typ A8-AJ och lägre pocketpar som ogärna vill spela postflop. Om dessutom de effektiva stackarna mot alla utom mot dig är under 10bb så känns det som ett bättre spel generellt.

 

Med bristfälling info e det här det bästa svar jag kan ge, men som i det mesta med poker, "det beror på" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men det här är ju det här läget. Det här är inte något annat läge.

 

Ja men vi vet ju inte om UTG raisaren e en tight NIT reg som spelar 4/2, då känns de halvkallt :)

 

*edit* känns inte som att man behöver diskutera mer, jag hade pushat som ni andra, men att säga att det alltid är rätt kändes bara fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...