Gå till innehåll

2 händer 1,75$


Pokerrr

Recommended Posts

Jag har två händer som jag tycker är pushar men wiz säger fold. Kan ju ha ställt in handrangen fel men tycker jag fick en rättså klar bild av deras push/fold ranges.

Hand nr 1

 

Blinds på 200/400

 

 

SB ($7,175) 45/9

BB ($2,945) 20/9

Hero ($1,720)

BTN ($1,660) 13/6

 

Dealt to Hero 6:heart: 5:heart:

 

Hero raises to $1,695 (AI), fold, fold, fold

 

Jag har endast 4,3 BB och tycker då att man kan pusha med två suited connectors. Är det för lös push?

 

 

 

Hand nr 2

 

Blinds 100/200

 

SB ($2,880) 26/17

Hero ($5,780)

BTN ($4,840)

 

Dealt to Hero 2-2 (hade handen 10-4 men bytte ut till 22)

 

fold, SB calls $100, Hero push?

 

 

 

När han synar mig här och jag sitter och håller 22 så tycker jag det är helt okej att pusha här. För lös push eller vad anser ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB ($7,175) 45/9

BB ($2,945) 20/9

Hero ($1,720)

BTN ($1,660) 13/6

 

Här ger jag SB en calling range på 35-37% calling range i wiz. Jag ger inte mer för jag har inte allt för många händer på han, bara runt 100.

 

BB ger jag ungefär 17% calling range i wiz. Har inte heller allt för många händer på han.

 

Kanske gör felet att sätta deras ranges så tighta?

Om ni har en spelare som har 45/9 som den killen, vad hade ni suttit hans range på? bara på ett ungefär.

 

I hand 2 så sätter jag SB på en 23% calling range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB ($7,175) 45/9

BB ($2,945) 20/9

Hero ($1,720)

BTN ($1,660) 13/6

 

Här ger jag SB en calling range på 35-37% calling range i wiz. Jag ger inte mer för jag har inte allt för många händer på han, bara runt 100.

 

BB ger jag ungefär 17% calling range i wiz. Har inte heller allt för många händer på han.

 

Kanske gör felet att sätta deras ranges så tighta?

Om ni har en spelare som har 45/9 som den killen, vad hade ni suttit hans range på? bara på ett ungefär.

 

I hand 2 så sätter jag SB på en 23% calling range.

 

35% är väldigt många händer. Pokerstovar du det får du med händer som Q-6s och T-7s och det tror jag inte ens en 45/9 synar med. Om vi ger honom alla ess, alla par, alla två klädda samt K-5s+, K-9o+ har vi en calling range på 30%. Mot den rangen har du drygt 38% equity. Runt 17% för BB verkar rimligt (alla par, de flesta ess och brodways) och du har drygt 35% equity mot hans range. Låt oss för enkelhets skull säga att knappen alltid foldar (i verkligheten har han nog en synrange på ett par procent bara i just det här läget). Säg också att BB alltid foldar om SB synar. Eftersom BB foldar när SB synar blir vi synade totalt 30% av gångerna och vi har en genomsnittlig equity på 36,5%.

 

Så lite matte: (2020 * 0,365 = 737,3) - (1720 * 0,635 = 1092,2) = -354,9 när vi blir synade.

 

Och 200 + 400 = 600 när alla foldar, vilket enligt vår uppskattning bör ske 2:1. Iom att vi får två foldar per syn får vi alltså 1200 - 354,9 = 845,1 för varje gång vi ställer in det här. Nu har vi visserligen gjort några optimistiska förutsättningar om att knappen alltid foldar och att BB foldar när SB synar men eftersom all-in är så EV+ enligt ovan har vi mycket "wiggle room" och även om vi antar att vi blir synade 50% är det ett plussande spel (dessutom bör vår equity öka en aning med en bredare synrange).

 

Nu vet jag ärligt talat inte hur allt det här påverkas av ICM-beräkningar och liknande, men i ett cashgame skulle det funka fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varfoer pusha hand 2? Stackdjupet aer tillraeckligt foer att ge dig ett manoeverutrymme foer spel. Utnyttja det. Hoej till exempelvis 800. Faar du omslag aer det en enkel fold och du har fortf en bra stack kvar. En loespassiv, spekulativ limpare laer dock laegga sig tillraeckligt ofta foer att goera spelet loensamt. Plus att det ocksaa kan ha metagamefoerdelar. Du kan faa fler folds fraan honom i kommande haender efter att s.a.s ha satt dig i respekt.

 

OBS att det spelar mindre roll foer resonemanget vilken hand duf faktiskt har. 22 kan man moejligen checka bakom med foer trapping de gaanger ett set kommer. Ofta aer det dock svaart att faa ut mycket varde av naan som limpade preflop. Baettre att ta en aggressiv linje daa tills det ev. bevisats att denna spelare spelar tillbaka foer ofta foer att det ska vara loensamt.

 

Hand 1 har jag inte checkat i min kalkylator. Spontant skulle jag saega att laaga SC kraever bra fold equity. Det aer en svaar situation pga att du boerjar bli saa short, men paa denna inkoepsnivaa skulle jag kanske aendaa luta aat en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...