Gå till innehåll

Skönstaxerad!


Lars11

Recommended Posts

Hej

 

Blev skönstaxerad på 500k då jag inte lämnade in i tid, vet om att detta är ett kardinalfel så var snäll och påminn mig inte:oops: , handläggaren hade även googlat mitt namn och sett att jag spelar poker.

 

Har enbart tagit ut från "skattefria" siter så det bör inte vara några problem och har påpekat min situation för han ,innan slutbeskedet, men han vill antagligen ha det skriftligt.

Nu till min fråga:

 

Är oroad av att det kanske inte blir rätt första gången, ska jag

 

a) skriva in som det är rakt upp och ner med mina amatörkunskaper?

 

b) Kontakta en skattejurist som gör ett bättre jobb men kostar några laxar?

Är det lönt?

 

 

Tacksam för åsikter :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta hjälp på en gång - många klantar sig på ett eller annat vis och det kan kosta sig senare. handläggaren du blivit tilldelad må vara oerfaren, men jag vet hur hårda(läs duktiga) många kollegor till denna kan vara. jag har jobbat som spion på skatteverket i 6veckor under deklarationstiden. jag lärde mig att många som jobbar där älskar det dom gör - för att försöka känna sig som snälla människor talar dom istället illa om kronofogdarna.

 

hoppas mitt svar hjälpte dig! ursäkta att jag inte skriver ut stora bokstäver i början på meningar :)

 

PS: räkna med att skatteverket läser denna tråd & alla andra skattetrådar här och på andra stora forum -> försök vara anonym med andra ord (jag talar av egen erfarenhet). fråga flera skattejurister "behöver jag din hjälp?" - sen ber du om offert och prutar denna med cirka 20%. se det som en 3bIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...