Gå till innehåll

NL200 river beslut: c/r all in


Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har aldrig ägnat mig åt personangrepp i denna tråd men du lyckades just bra själv. Grattis! Självinsikten är god...

 

Du tycker alltså att det alltid är en självklar värdebet i okochas exempel med K8 på 984?

 

En del av skribenterna i denna tråd är erkänt några av Sveriges bästa spelare (jag tillhör dom inte) och du verkar inte ens inse att dom skrattar åt dig. Kanske borde du lyssna på folk som har spelat professionellt många år längre än dig och som faktiskt har grundläggande kunskaper och mer därtill. Och sluta tro att du själv är facit när du är så ute och cyklar att t.o.m. microprofsen gråter blod.

 

För att citera en stor, vis (tolkningsfråga) man:

 

"Poängen är att du bör åtminstone lyssna, o bemöta argument med argument, istället för att komma med person-angrepp direkt mot någon som du inte vet någonting om. Den personen kanske är bättre än du tror."

 

Självinsikt var det ja...

 

Du är ju seriöst dum i huvudet. Så här gick disskussionen:

 

Han har enligt dig alltid ett par eller ett "draw". Om han har ett par ligger du antingen rejält efter eller så får du inget värde och du sitter själv med nötdraget på handen...

 

Men det är ju ett värdebet mot de svagare åttorna, samt alla hans drag.

 

Det är ju samma sak som att säga att det inte är ett värdebet att betta QT på en T95 flopp, för att han kan ha AT och då är det per definition inget värdebet. Galet.

 

Jag förstår att du tycker att det är ett värdebet. Frågan är om det är bra (hint: det är det inte). För övrigt liknar ditt exempel inte alls denna hand vilket ger vissa skillnader i något man brukar kalla för "range". Där har du nåt att plugga på!

 

Så efter att ha läst det där, vem är det som börjar med person-angrepp egentligen?

 

Hur ska jag kunna bemöta "argumentet": "(hint: det är det inte)", "I något man brukar kalla "range", eller den enbart douchiga kommentaren "Där har du något att plugga på!"

 

Så, herr insiktsfull, vem var det som började med person-angrepp egentligen? Jävla idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet uppenbarligen inte vad personangrepp är fastän du är bra på att leverera själv. Om du t.ex. påstår att Finlands huvudstad heter Nairobi varpå jag föreslår att du bör ta geografi-lektioner så är det knappast ett personangrepp. Att du ser det som sådant talar för sig själv. "Dum i huvudet" och "idiot", däremot, är den enklaste typen av personangrepp.

 

Jag förklarade varför det var ett dåligt värdebet. Antingen ligger du långt efter eller så får du inget värde. Bara för att du kan tänkas få värde ur ett väldigt litet antal kombinationer händer så betyder det inte att det är en bra värdebet. Isf blir minsta lilla träff alltid en värdebet i din värld. Det minimala värdet som eventuellt skulle finnas förlorar t.ex. stort mot risken att bli checkraisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt mycket bash i tråden.

 

IFS är ju inte direkt den förste nybörjaren med grandios självupfattning. Hans kaxighet, självsäkerhet och arrogans är något jag tillskriver ungdomligt oförstånd snarare än socialdemokrati.

 

Tids nog kommer någon skriva en sång också om vår nye drakjägare. Och visst var det inte längesen en inte helt okänd NL1kreg förespråkade inforaise med oförtrytlig entusiasm, flyttade till sydafrika, gulade och blev en ganska okej spelare på kuppen? Exemplen är många, vi mognar alla i olika takt.

 

Bör man försöka tala ungdomen tillrätta? Självklart! Men det behöver inte bli forumdrev och totalderail i varenda NL200-tråd bara för att någon råkar ha lite attityd och fel i sak. Vissa insikter måste mogna fram.

 

"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great."

 

-- Mark Twain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt mycket bash i tråden.

 

IFS är ju inte direkt den förste nybörjaren med grandios självupfattning. Hans kaxighet, självsäkerhet och arrogans är något jag tillskriver ungdomligt oförstånd snarare än socialdemokrati.

 

Tids nog kommer någon skriva en sång också om vår nye drakjägare. Och visst var det inte längesen en inte helt okänd NL1kreg förespråkade inforaise med oförtrytlig entusiasm, flyttade till sydafrika, gulade och blev en ganska okej spelare på kuppen? Exemplen är många, vi mognar alla i olika takt.

 

Bör man försöka tala ungdomen tillrätta? Självklart! Men det behöver inte bli forumdrev och totalderail i varenda NL200-tråd bara för att någon råkar ha lite attityd och fel i sak. Vissa insikter måste mogna fram.

 

"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great."

 

-- Mark Twain

 

Du menar likt denna :-D

 

http://pokerforum.nu/forum/arkiverade-tradar-fran-foere-forumflytten/13288-nlt-ak-moeter-motstand-pa-flopp.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som förbättrar din hand är om du får K+K (fyrtal) eller A+A eller K+A (högre kåk). Oddsen för detta är väldigt låg, runt 1 procent som mest tror jag, fast jag har inte de korrekta siffrorna i huvet.

 

Om floppen är KJ4 och man har AK och den anda har ett set (KK,JJ,44), vinner man då inte också på Q10 alternativt 10Q? Man får ju stege och den adre har en triss? Stege>Triss

 

Om den andre har 44 och det kommer JK eller KJ har man inte högre kåk då?

JJJKK>JJJ44?

 

Om den andre har JJ och det kommer K4 eller 4K har man inte högre kåk då?

KKK44>JJJKK?

 

Är det någon som har tips på var jag kan lära mig mer om händers värde? Får jag hittar en massa outs där det inte finns. Tacka fan för att jag aldrig kommer från micronivå och aldrig kan lära mig GTO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan vad sjuk pokern måste varit 2006 :shock:
Pokerboomen var sedan länge över, alla var "stabila" i 6max, fisken var i princip slut. Omaha kunde man spela, men skulle man spela holdem blev det micro, för på midstakes var allt nollsumma minus rake, för alla var lika bra och lika tighta.

 

Typ som nu och som senare och som 2002 d.v.s.

 

Angående IFS tycker jag det är okey, men man behöver ju inte leka märkvärdig med ord som "range" exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...