Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Fick ett mail på NL-propsajten där de stod att de ville ha tillbaka mig. Inte bara det, deras mail var såhär

 

Keep playing

You have won €xxxx atxxxxx.com.

 

We want you to win even more.

 

If you don't play, you can't win.

 

You have been winning

 

Pocket aces, bluffs with 6-high, you have what it takes to win.

 

Come back and continue to win today.

 

Normalt sett är detta inget som direkt övertygar mig men det är ju faktiskt sant. Vann ju som fan i NL där och även om jag torskat sista månaden på NL så har jag faktiskt vunnit mycket mer över de händerna jag spelat. Dock inte idag, gav bort 100€ på NL. Jag är så sjysst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Starkt av dig att kämpa på som du gör. Jag har själv haft uppehåll i ett par månader, men planerar en comeback i augusti.

 

Vad räknar du med för RB på stars i dina beräkningar? Jag har suttit en del och kikat igenom rake på ptr och där var ongame dyrast på 2/4 (dock hade ongame väldigt begränsat med händer i ptr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt av dig att kämpa på som du gör. Jag har själv haft uppehåll i ett par månader, men planerar en comeback i augusti.

 

Vad räknar du med för RB på stars i dina beräkningar? Jag har suttit en del och kikat igenom rake på ptr och där var ongame dyrast på 2/4 (dock hade ongame väldigt begränsat med händer i ptr)

 

Jag räknar på 30% men det är lite overkill ärligt talat. Är det dubbla på ongame t ex. Jepp, ongame är dyrast men erbjuder också bäst deals. Innan RB så visar ongame (och party) 4.25 BB/100 i rake på 2/4. Stars är en del sämre än alla andra sajter där men tar ju lite mindre rake men det som är mer offputting med stars är inte att man generellt betalar 0.5 BB/100 extra i rake efter rakeback/cashback utan det faktum att deras vipprogram och utbetalningar är så jävla tiltande. Rejkar man semi-mycket men inte helt löjligt så blir man ju supernova rätt sent och man behöver vara supernova för att kunna dra in $1500-bonusen så spelar ingen roll hur många points du har. Man kan däremot köpa 650$x2 för samma pris men känns jävligt tiltande att få 1300$ för 100k FPPs när man vet att man kan få 1500$ för 100k FPPs lite senare.

 

Samma är det ju med party, deras cashbacksystem är ju ett ännu större skämt egentligen. Tacka vet ja de sidorna jag spelar på med daglig RB eller vecko-rb. Så jäkla mycket goare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är så fruktansvärt omotiverande att spela när man kommer in, andra handen så blir man 2outad med toppar direkt. Önskar lite rungood nu, jag förtjänar det verkligen. Iofs inte särskilt mycket back idag men iaf, sjukt störande.

Lol. Fjärde handen blir jag 3outad. AJ vs J9o 34859. Askul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej bloggen. En jävligt dyster dag igen. Back 153 BBs idag. Jag vet att det låter helt osannolikt men det finns ärligt talat fortfarande inget jag kan göra. Man känner efter ibland om man gjort lite för lösa nersyningar och sån skit men det är bara setup efter setup efter setup efter setup efter setup.

 

Har väl råkat ut för kanske 15-20 st 2-3outare idag och missat varenda draw i världshistorian. Fått toppar som blivit krossat konstant. Jag ser nu på hands at showdown och jag har fått toppar 24 ggr och är back på dessa. Fattar ni eller?

 

Här är ingen jättesick hand alls men det är exakt såna här som hänt kanske 45 ggr idag. Är helt omöjligt att folda en sån här hand vs en reg som ch/raisar river 11% men visst hatar man att bli höjd här.

 

Alltså fyfan va orättvist det är just nu. Men men, nu ska jag träna. Peace

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) On Game

SB ($193)

BB ($289)

Hero ($98.75)

UTG+1 ($227)

CO ($219)

BTN ($545)

 

Dealt to Hero J:spade: K:heart:

 

Hero raises to $6, fold, fold, fold, SB raises to $9, fold, Hero raises to $12, SB calls $3

 

FLOP ($27) K:club: 6:club: 3:heart:

 

SB checks, Hero bets $3, SB calls $3

 

TURN ($33) K:club: 6:club: 3:heart: J:diamond:

 

SB bets $6, Hero raises to $12, SB calls $6

 

RIVER ($57) K:club: 6:club: 3:heart: J:diamond: 2:club:

 

SB checks, Hero bets $6, SB raises to $12, Hero calls $6

 

SB shows A:club: J:club:

(Pre 76%, Flop 46.6%, Turn 27.3%)

 

Hero shows J:spade: K:heart:

(Pre 24%, Flop 53.4%, Turn 72.7%)

 

SB wins $78

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här gör jag en sjukt dålig raise på river. Inte bra. Men ändå, segt att han rivra sin 4outer emot mitt set precis första minutrarna på nattpasset i monsterpotten.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($59)

BB ($120)

UTG ($119)

CO ($137)

Hero ($78)

 

Dealt to Hero 6:club: 6:diamond:

 

UTG raises to $6, fold, Hero raises to $9, fold, fold, UTG raises to $12, Hero calls $3

 

FLOP ($28) 6:heart: J:spade: Q:club:

 

UTG bets $3, Hero raises to $6, UTG calls $3

 

TURN ($40) 6:heart: J:spade: Q:club: 5:diamond:

 

UTG checks, Hero bets $6, UTG calls $6

 

RIVER ($52) 6:heart: J:spade: Q:club: 5:diamond: T:club:

 

UTG bets $6, Hero raises to $12, UTG raises to $18, Hero calls $6

 

Hero shows 6:club: 6:diamond:

(Pre 55%, Flop 86.3%, Turn 90.9%)

 

UTG shows A:diamond: K:heart:

(Pre 45%, Flop 13.7%, Turn 9.1%)

 

UTG wins $86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att denna riverlinje är rätt rutten. Jag intalade mig själv att det fanns chans för lite starkare Qx-kombinationer skulle kunna raisa river när jag tar en sån passiv linje men kanske inte var särskilt bra ändå.

 

Rätt obvious dock att jag blir runner runner flushad. Är numera rätt numera rätt standard med en bra hand i blind vs blind

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($279)

Hero ($136)

UTG ($39.45)

CO ($269)

BTN ($270)

 

Dealt to Hero 4:club: Q:diamond:

 

fold, fold, fold, SB raises to $6, Hero calls $3

 

FLOP ($12) 2:diamond: 2:heart: Q:spade:

 

SB bets $3, Hero calls $3

 

TURN ($18) 2:diamond: 2:heart: Q:spade: 5:spade:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

RIVER ($30) 2:diamond: 2:heart: Q:spade: 5:spade: 4:spade:

 

SB bets $6, Hero raises to $12, SB raises to $18, Hero calls $6

 

Hero shows 4:club: Q:diamond:

(Pre 51%, Flop 91.2%, Turn 81.8%)

 

SB shows T:spade: J:spade:

(Pre 49%, Flop 8.8%, Turn 18.2%)

 

SB wins $63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

SB ($98.50)

BB ($106)

UTG ($305)

Hero ($103)

BTN ($93.07)

 

Dealt to Hero 7:diamond: 7:club:

 

fold, Hero raises to $4, BTN calls $4, SB calls $3, BB calls $2

 

FLOP ($16) 7:heart: J:club: Q:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $2, BTN folds, SB folds, BB calls $2

 

TURN ($20) 7:heart: J:club: Q:heart: T:spade:

 

BB checks, Hero bets $4, BB raises to $8, Hero raises to $12, BB calls $4

 

RIVER ($44) 7:heart: J:club: Q:heart: T:spade: J:spade:

 

BB checks, Hero bets $4, BB raises to $8, Hero raises to $12, BB raises to $16, Hero calls $4

 

Hero shows 7:diamond: 7:club:

(Pre 49%, Flop 93.2%, Turn 90.9%)

 

BB shows T:diamond: J:diamond:

(Pre 51%, Flop 6.8%, Turn 9.1%)

 

BB wins $73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Dagen svängde en del. Låg plus 300$ som bäst på andra passet, var länge vid breakeven men slutade tyvärr -250$ där med så riktigt vidrig dag tyvärr och hemsk start på augusti.

 

Tror jag ska chillaxa helt och bara köra 1/2 och 2/4 i en vecka. Ska gå och ställa bort alla såna filter jag kan nu. Kanske spelar in en video också. Vann inga stora potter och allt är allmänt skit.Pendlade som tusan på en ny sajt där jag körde 2 helt imbalösabord. Låg +400€ som bäst där men slutade back 230€ och lite sånt där.

 

Har sinnessjuk loserate senaste 2 veckorna. Tråkigt när sommarspelet började så bra men jag antar att jag får se det som att jag vunnit strax över mcdonaldslöner i snitt över sommaren :P. Haha, jag vill egentligen inte fortsätta att säga hur misslyckad jag känner mig när resultaten är såhär tama jämfört med alla mina tidigare pokerår men känns som att om jag inte erkänner det själv kommer nån här dissa mig åt mig :P. För det spelar jättestor roll! Kanske inte.

 

Men men, skriver för sista gången att jag vet att det svänger.

 

Skillnaden idag dock var att jag gick till SD rejält mycket mer än normalt (44%). Jag är dock ganska benägen att tro att det var motiverat och att jag fick träffat rätt bra och tycker jag gjorde några bra folds i lägen där jag ibland får för mig att syna.

 

Nej, nu är klockan alldeles för mycket. Godnatt på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa limit ffs. Jag tycker du skall fokusera på PLO, och kanske gå ner lite i nivåer och jobba mer på spelet. Visst gör variansen ont, men FL lär väl vara ganska dött när man kommer upp i något sånär vettiga nivåer. Klicka $1/$2 kan väl inte vara någon höjdare precis.

 

I övrigt ville jag bara säga att jag läser här till och från. Jobba på! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa limit ffs. Jag tycker du skall fokusera på PLO, och kanske gå ner lite i nivåer och jobba mer på spelet. Visst gör variansen ont, men FL lär väl vara ganska dött när man kommer upp i något sånär vettiga nivåer. Klicka $1/$2 kan väl inte vara någon höjdare precis.

 

I övrigt ville jag bara säga att jag läser här till och från. Jobba på! 8-)

 

Jag funderar helt klart på PLO men det suger också rätt hårt. T ex har jag spelat kanske 8000 händer under senaste 4-5 månaderna och är 30-40 inköp under all in EV. Men har helt klart en jäkla mer edge att förbättra där.

 

Jag behöver inte spela 1/2 alls, jag kan tom grinda 3/6 eller 5/10 rullemässigt utan det är bara psykologiskt. Orkar inte ha alltför många stora förlustdagar till för det börjar bli lite ansträngande.

 

FL är inte alls dött, särskilt om man kan ha ett rätt stort spann av levels. Vore helt fantastiskt att t ex spela allt från 5/10 till 20/40 men nu när jag är så specifik på en enda nivå eller kanske två så blir ju urvalet sämre. Inte för att det är problem att hitta bord just nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog försöka fokusera på headsup istället. Hyrt en coach också. Här sitter en torsk som gör rätt spazzy grejer trots att vi bara spelat 15 händer. Kul att få lite kort, fyrtal och skit på 15 händer är bra.

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($140)

($105)

 

posts (SB) $1.50

 

Dealt to Hero 8:club: A:club:

 

calls $1.50, Hero raises to $6, calls $3

 

FLOP ($12) 5:club: 3:spade: 5:heart:

 

Hero bets $3, calls $3

 

TURN ($18) 5:club: 3:spade: 5:heart: A:heart:

 

Hero bets $6, raises to $12, Hero calls $6

 

RIVER ($42) 5:club: 3:spade: 5:heart: A:heart: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $6, Hero raises to $12, raises to $18, Hero calls $6

 

Hero shows 8:club: A:club:

(Pre 66%, Flop 4.9%, Turn 4.5%)

 

shows 5:spade: J:diamond:

(Pre 34%, Flop 95.1%, Turn 95.5%)

 

wins $77.25

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($140)

($105)

 

posts (SB) $1.50

 

Dealt to Hero 8:club: A:club:

 

calls $1.50, Hero raises to $6, calls $3

 

FLOP ($12) 5:club: 3:spade: 5:heart:

 

Hero bets $3, calls $3

 

TURN ($18) 5:club: 3:spade: 5:heart: A:heart:

 

Hero bets $6, raises to $12, Hero calls $6

 

RIVER ($42) 5:club: 3:spade: 5:heart: A:heart: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $6, Hero raises to $12, raises to $18, Hero calls $6

 

Hero shows 8:club: A:club:

(Pre 66%, Flop 4.9%, Turn 4.5%)

 

shows 5:spade: J:diamond:

(Pre 34%, Flop 95.1%, Turn 95.5%)

 

wins $77.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

($371)

Hero ($118)

 

Hero posts (SB) $1.50

 

Dealt to Hero T:spade: T:heart:

 

Hero raises to $6, raises to $9, Hero raises to $12, calls $3

 

FLOP ($24) 9:heart: 6:spade: 2:diamond:

 

bets $3, Hero raises to $6, calls $3

 

TURN ($36) 9:heart: 6:spade: 2:diamond: A:club:

 

checks, Hero bets $6, raises to $12, Hero calls $6

 

RIVER ($60) 9:heart: 6:spade: 2:diamond: A:club: J:spade:

 

bets $6, Hero calls $6

 

Hero shows T:spade: T:heart:

(Pre 69%, Flop 86.5%, Turn 2.3%)

 

shows T:diamond: A:heart:

(Pre 31%, Flop 13.5%, Turn 97.7%)

 

wins $71.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade headsup idag, 1305 händer, förlorade 218 BBs och 1444$.

Jag gick till showdown 45% av alla händer och vann 45.8%.

 

Jag cashar ut en del av rullen nu och vi får se om jag tänker spela poker något mer iår. Antagligen blir det något men kanske inte. Ska börja plugga och ska vara seriös med det.

 

Jag klarar inte av det här mer. Tråkigt att sommaren började såhär bra och nu har jag mer eller mindre förlorat rätt hårt varenda dag i 2 veckor trots att jag fram tills nu eller igår varit vid väldigt gott humör trots förlusten.

 

Kanske kollar på lite videos och spelar typ nanostakes PLO eller nåt. Ingenting dock som ger en förlust större än $100. Fyfan va orättvist livet är just nu.

 

Jag tar härmed en paus ifrån poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade headsup idag, 1305 händer, förlorade 218 BBs och 1444$.

Jag gick till showdown 45% av alla händer och vann 45.8%.

 

Jag cashar ut en del av rullen nu och vi får se om jag tänker spela poker något mer iår. Antagligen blir det något men kanske inte. Ska börja plugga och ska vara seriös med det.

 

Jag klarar inte av det här mer. Tråkigt att sommaren började såhär bra och nu har jag mer eller mindre förlorat rätt hårt varenda dag i 2 veckor trots att jag fram tills nu eller igår varit vid väldigt gott humör trots förlusten.

 

Kanske kollar på lite videos och spelar typ nanostakes PLO eller nåt. Ingenting dock som ger en förlust större än $100. Fyfan va orättvist livet är just nu.

 

Jag tar härmed en paus ifrån poker.

 

Tråkigt att höra att det gått kallt.. tycker du gör rätt som satsar på plugget.

 

Var det i FLHE du hyrde coach? Pris och nick/sajter på coachen isf?

 

När och om du mot förmodan väljer att ta upp limit-liret igen hade jag om du vill kunnat ta en session för att du se om du verkligen är running bad eller faktiskt är förlorande. Har sett att du haft dåliga stats men det kan ändå vara svårt att inse att man inte längre är vinnande. PMa isf!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra att det gått kallt.. tycker du gör rätt som satsar på plugget.

 

Var det i FLHE du hyrde coach? Pris och nick/sajter på coachen isf?

 

När och om du mot förmodan väljer att ta upp limit-liret igen hade jag om du vill kunnat ta en session för att du se om du verkligen är running bad eller faktiskt är förlorande. Har sett att du haft dåliga stats men det kan ändå vara svårt att inse att man inte längre är vinnande. PMa isf!

 

Lycka till!

 

Jag ska hyra en coach. Vi var tre props som spelade $10/20-25/50 på en sajt som snackade och en av dom har gått över till 100% HU och han visade sin w/r på 3.5 BB/100 över 244k händer. Han har säkert inga problem att outa några nicks och sånt men har inte frågat. Vi har pratat från och till som sagt så han gör första timman gratis och sen tror jag han sa $60/h. Tror jag bara behöver en snabb fräschör ärligt talat, 2-3 timmar duger säkert bra och det är det ju värt.

 

Jag tror du redigerade lite i ditt inlägg för det är lite ihopklippt. Jag tror du försökte säga att du ville kolla en session? Eller vad skulle jag PMa ifrån?

 

Angående vinnande och förlorande osv så är min inställning rätt fast. Jag har alltså torskat typ 7k$ på 9 dagar, dessa dagar spelade jag till 98% väldigt bra och 2% spelade jag rätt väl, ingen supertilt nånstans iaf. Har ju haft många dåliga veckor och sånt innan och denna skiljer sig rätt rejält ifrån de andra faktiskt eftersom det varit väldigt många premiumhänder vs andra premiums jämfört med när det går dåligt annars händer det ibland att man skänkt bort massa extra genom att syna ner med massa ace highs och bottenpar i lägen som man inte borde. Det har jag inte alls gjort.

 

Men visst, det har inte varit ett särskilt bra pokerår än så länge men spelkvaliten har varit lite högre än förra året där fixed limit holdem-året gick rätt bra (men skänkte bort en massa cash på PLO).

 

Det är dock helt klart på bristningsgränsen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska hyra en coach. Vi var tre props som spelade $10/20-25/50 på en sajt som snackade och en av dom har gått över till 100% HU och han visade sin w/r på 3.5 BB/100 över 244k händer. Han har säkert inga problem att outa några nicks och sånt men har inte frågat. Vi har pratat från och till som sagt så han gör första timman gratis och sen tror jag han sa $60/h. Tror jag bara behöver en snabb fräschör ärligt talat, 2-3 timmar duger säkert bra och det är det ju värt.

 

Jag tror du redigerade lite i ditt inlägg för det är lite ihopklippt. Jag tror du försökte säga att du ville kolla en session? Eller vad skulle jag PMa ifrån?

 

Angående vinnande och förlorande osv så är min inställning rätt fast. Jag har alltså torskat typ 7k$ på 9 dagar, dessa dagar spelade jag till 98% väldigt bra och 2% spelade jag rätt väl, ingen supertilt nånstans iaf. Har ju haft många dåliga veckor och sånt innan och denna skiljer sig rätt rejält ifrån de andra faktiskt eftersom det varit väldigt många premiumhänder vs andra premiums jämfört med när det går dåligt annars händer det ibland att man skänkt bort massa extra genom att syna ner med massa ace highs och bottenpar i lägen som man inte borde. Det har jag inte alls gjort.

 

Men visst, det har inte varit ett särskilt bra pokerår än så länge men spelkvaliten har varit lite högre än förra året där fixed limit holdem-året gick rätt bra (men skänkte bort en massa cash på PLO).

 

Det är dock helt klart på bristningsgränsen nu.

 

Vad jag menade var att vi kunde spela en session mot varandra så hade jag kunnat kommentera ditt spel om du ville ha lite konstruktiv kritik.. har följt din dagbok ett tag och tycker att du verkar ha en vettig inställning till spelet.

 

Edit: fråga coachen om du får outa hans nick.. har bara stött på en svensk på de nivåerna som är hyffsad men tror inte att det är han. PMa nick om han vill outa. Spelar han bara på skattepliktiga sidor behöver du inte bry dig om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var att vi kunde spela en session mot varandra så hade jag kunnat kommentera ditt spel om du ville ha lite konstruktiv kritik.. har följt din dagbok ett tag och tycker att du verkar ha en vettig inställning till spelet.

 

Edit: fråga coachen om du får outa hans nick.. har bara stött på en svensk på de nivåerna som är hyffsad men tror inte att det är han. PMa nick om han vill outa. Spelar han bara på skattepliktiga sidor behöver du inte bry dig om det :)

 

Tja! Tack! Det låter rätt nice. Jag tycker mitt problem alltid ligger att jag KAN spela rätt bra men inte alltid gör det. Och om jag gör misstag vilket såklart händer så vet jag om dom. Handlar mest att minimera antalet och storleken. Jag är dock öppen för spel sen efte rmin paus.

 

Det är ingen svensk. Jag fick en timmas lång feedback ifrån honom, kollat hälften nu. Han verkar dock positiv till mitt spel (han spelar 10/20-100/200 btw) och säger att det är mest små grejer som jag kan fixa. Det är dock lite klurigt ibland när det gäller balans osv.

 

T ex så hade jag J9o vs en väldigt aggro motståndare. Flopp kom K44 och jag checksynade floppen. Han sa innan att detta är rätt uppenbart fold eller raise. Jag håller helt med. Jag bara valde att testa en variant som jag tror är bättre som dock är lite semispewy. Han höjer ju uppenbarligen närmare 90% av hans range på btn headsup och på en sån flopp kommer han mestadels ha skit. Han kommer också barrela vidare ganska friskigt skulle jag tro men framförallt faktumet att han lär missa gör att jag tänkte att det vore ett bra läge att checksyn check/raise. Men turn kom 9 och river J vilket gjorde att jag bedömde värdet av att inducera mer värt när jag träffade. Hursomhelst så blir ju floppsynen retrospektivt rätt äcklig men jag tror ändå det kan vara ett mycket bra läge att faktiskt plocka upp potten väldigt väldigt ofta. Det ska jag också skriva i kommentarerna, jag får se vad han svarar sen när jag kollat igenom allt.

 

Men samtidigt är det kanske inte riktigt läge att börja göra massa fancy moves det första man gör utan bör kunna spela rätt standard och ändå få in cash.

 

Min headsupgraf för förra året var förresten väldigt intressant. Där vann jag faktiskt riktigt stort (spelade nog 100k händer iaf, inte jättemycket men ändå en del) i början och låg +1200 BBs men droppade 1000 BBs rätt snabbt igen. Jag tror jag inte spelade guld där eftersom jag minns att jag spelade 100% HU först och sen började mixa in massa 6max med HU lite senare. Hursomhelst finns potential.

 

Jag tror iaf jag avslutar pokerpausen efter en vecka eller nåt istället för två och börjar köra HU på $2/4. Helt löjligt sjuk rake på en sådan nivå men har sett spelare med sjuka winrates där över 75k händer och har RB så det är ändå värt ändå. Det ska bli kul faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Tack! Det låter rätt nice. Jag tycker mitt problem alltid ligger att jag KAN spela rätt bra men inte alltid gör det. Och om jag gör misstag vilket såklart händer så vet jag om dom. Handlar mest att minimera antalet och storleken. Jag är dock öppen för spel sen efte rmin paus.

 

Det är ingen svensk. Jag fick en timmas lång feedback ifrån honom, kollat hälften nu. Han verkar dock positiv till mitt spel (han spelar 10/20-100/200 btw) och säger att det är mest små grejer som jag kan fixa. Det är dock lite klurigt ibland när det gäller balans osv.

 

T ex så hade jag J9o vs en väldigt aggro motståndare. Flopp kom K44 och jag checksynade floppen. Han sa innan att detta är rätt uppenbart fold eller raise. Jag håller helt med. Jag bara valde att testa en variant som jag tror är bättre som dock är lite semispewy. Han höjer ju uppenbarligen närmare 90% av hans range på btn headsup och på en sån flopp kommer han mestadels ha skit. Han kommer också barrela vidare ganska friskigt skulle jag tro men framförallt faktumet att han lär missa gör att jag tänkte att det vore ett bra läge att checksyn check/raise. Men turn kom 9 och river J vilket gjorde att jag bedömde värdet av att inducera mer värt när jag träffade. Hursomhelst så blir ju floppsynen retrospektivt rätt äcklig men jag tror ändå det kan vara ett mycket bra läge att faktiskt plocka upp potten väldigt väldigt ofta. Det ska jag också skriva i kommentarerna, jag får se vad han svarar sen när jag kollat igenom allt.

 

Men samtidigt är det kanske inte riktigt läge att börja göra massa fancy moves det första man gör utan bör kunna spela rätt standard och ändå få in cash.

 

Min headsupgraf för förra året var förresten väldigt intressant. Där vann jag faktiskt riktigt stort (spelade nog 100k händer iaf, inte jättemycket men ändå en del) i början och låg +1200 BBs men droppade 1000 BBs rätt snabbt igen. Jag tror jag inte spelade guld där eftersom jag minns att jag spelade 100% HU först och sen började mixa in massa 6max med HU lite senare. Hursomhelst finns potential.

 

Jag tror iaf jag avslutar pokerpausen efter en vecka eller nåt istället för två och börjar köra HU på $2/4. Helt löjligt sjuk rake på en sådan nivå men har sett spelare med sjuka winrates där över 75k händer och har RB så det är ändå värt ändå. Det ska bli kul faktiskt.

 

Håller med om analysen i J9-handen. Men varför inte ta ett break på 2 veckor och bara helt släppa pokern o sedan komma tillbaka med nya krafter. Känns som att du tummar rätt rejält på vad du skrev, förmodligen under tilt men ändå, när du först skulle lägga ner pokern -> 2 veckor -> 1 vecka.

 

Spelar du på party btw och vad har du isf för % rb? Är fortfarande nyfiken på coachen.. PMa got damn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om analysen i J9-handen. Men varför inte ta ett break på 2 veckor och bara helt släppa pokern o sedan komma tillbaka med nya krafter. Känns som att du tummar rätt rejält på vad du skrev, förmodligen under tilt men ändå, när du först skulle lägga ner pokern -> 2 veckor -> 1 vecka.

 

Spelar du på party btw och vad har du isf för % rb? Är fortfarande nyfiken på coachen.. PMa got damn ;)

 

Håller du med min analys av att det också är mycket intressant alternativ att check/syn ch/r eller menar du att det var för fancy?

 

 

Ahh, fast att lägga ner pokern skrev jag ju aldrig. Men vet att jag gick från 2v till att skriva kanske 1v.Grejen är att man är ju mycket mer inne i något när det är färskt och sen kanske man insåg att man överdrev lite. Typ som när man är skitfull och vaknar upp och tänker på allvar att man ska ha en längre 100% nykter period men sen ändå går ut helgen efter när allt är bättre.

 

Kanske håller 2 veckors paus också men jag känner mig jäkligt bra ändå. Det har hänt en rolig grej i mitt liv (eller ja, det kommer hända snart, än så länge är allt som vanligt) och jag mår så bra som jag nog inte gjort på 2-3 år. Hursomhelst så känner jag mig ändå rätt stark att jag tror 1v räcker gottväl men att 2v också funkar.

 

Jag har väl lite bättre på party men deras vipsystem är så jäkla ruttet att jag inte har lust att betala 1 BB/100 extra jämfört med den näst sämsta sajten på 3/6 och under. Ska nog börja köra på party igen om/klättrar upp till 10/20 igen och KAAANSKE på 5/10 även om det är tveksamt då jag antar att den extra raken vi betalar fortfarande gör det värt att undvika party.

 

Nää jag vet inte hans nick som sagt men om du vill ha coaching så är han nog jättesugen. Kan ta med det i svarsmailet som jag ska skicka idag eller imorgon när jag sett resten av hans kommentarer i videon han skicakde mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo wallas! Största anledningen varför jag tog en pokerpaus var för att jag har lite tentor nu. Blev klar med första idag och tror det blir VG, lite osäkert men iaf inte underkänt.

 

Hursomhelst så är jag rätt sugen på att spela och känner mig pigg och glad. Men jag tänker att jag ska köra nån tommy angelo-grej och ändå chilla och visa lite självdisciplin med att ändå ta det lugnt en vecka, kanske tom fram tills på måndag då absolut sista tentan är över. Är som sagt ovanligt opåverkad av denna badrun, antagligen endast pga att en hel annan grej gör mig väldigt glad och laddad i livet.

 

Jag kan dock börja tänka poker igen och checka lite skit. Tänkte gå igenom lite videos och läsa lite PLO-strat tills på fredag. Asvärt. Eller hmm, egentligen borde jag sätta in på en viss sajt, spela absolut minimum och casha ut då jag tänkte köpa en hel del. Hmm, gud va svårt, det är nämligen också rätt bråttom. Hmm, får nog hålla mig tills fredag tror jag. Its all good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...