Gå till innehåll

Hur svårt kan det vara?


Donkeyboy

Recommended Posts

Att sitta och trycka på datorn kan väl vem som helst göra så hur svårt kan det egentligen vara och spela in 1 miljon kronor? Tänkte bevisa att vilken idiot som helst kan göra det bara man är tillräckligt naiv. Så innan 2011 är slut så är miljonen inspelad. Och ja, jag skulle själv beskriva mig som dålig på poker vilket förmodligen är en överdrift. Men kanske kan underhålla någon som kan det där med 1+1.

 

 

Tjohej för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha! :-D

 

Körde 40 min till på svs. back 500kr, bla hälften på AA mot QQ och resten på inte så smart spel...

 

 

Och om min nivå, är väl en av dom som spelat och räknar med att förlorar. Inte koll på hur mycket men inget som svider iaf. Spelat allt med 1krs turneringar till 1000krs. Cashgame brukar jag gå in med något mellan 200-500kr.

Kan väl en del standard pokertermer. Och spelar mer på känsla än teori;-)

 

Mycket möjligt jag slänger in hur mycket jag drar av på oddset också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka är allt som behövs! testat lite andra nätverk idag. en turre bubblar jag som 11a när jag floppar stege med par som förvandlas snyggt till en kåk. :evil:

 

Bättre i den andra större turren dock. Finalbord och plus för dagen :-D Får man klaga så hade jag chiplead hela tiden under finalbordet förutom de sista 5 min. Men åkte för jag spelade kasst helt enkelt de händerna, orutinerat antar jag med en shortstack vid bordet som knep en plats till på mitt dåliga spel. Men äää, många andra som förtjänade att slå mig så kan inte vara annat än nöjd:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mat, dusch och film. Febern jag har ger sig dock inte, så slängde mig in och spelade lite HU och drog in lite till... Nästan löjligt det här egentligen på 2 dagar, med logiken jag använder på pokerspelandet kunde jag nästan lika gärna spela lotto. Någon som har koll på om det är lönt att dra hem drömvinsten än?:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Så länge du spelar på SVS eller andra skattefria sidor bör du vara lugn. Sök på forumet om du vill ha en lista på skattefria sidor.

 

Svs har jag koll på, är väl det enda också kanske... Saken är den att jag spelar på Ipoker, Pokerstars, fulltilt och ongame också... Och turreklonken var inte på svs;-)

Men ska göra som du säger och kolla runt lite här på forumet så kanske jag ändrar mig och lägger upp resultaten ändå. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, nytt år även fast förra året bara bestod av 3 dagar i min jakt på miljonen. 2010 slutade upp 20 000SEK så bara 980 000kvar!

Denna dagens resultat slutar upp för cashgame och ner för turrar, totalt back 1000spänn. Kan hända jag slänger in några mer händer, varit sjuk hela nyårshelgen och är så jäkla drygt!

 

Dagens tråkigaste... 2timmar in i en 100dollar turre, sitter vid ett bord jag har koll på. Flopp K105, pengarna åker in med min 55 på hand, givetvis mot KK. Ska man vara efterklok kunde man försökt hålla nere potten när man har haft sån flyt med motståndet vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste börja skärpa till mig på finalbord. Ett dåligt spel som kostar väldigt mycket cash. Jaja, får väl vara nöjd med 3 finalbord av 14 spelade turneringar på 3dagar. Och så en extra tusing från oddset. Så dagen vändes iaf till ett fint plus på ca 15k SEK:-)

 

Vilka söndagsturneringar är värda att spela ni andra som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp K105, pengarna åker in med min 55 på hand, givetvis mot KK. Ska man vara efterklok kunde man försökt hålla nere potten när man har haft sån flyt med motståndet vid bordet.

 

haha..

Det är ca 1/100 att någon sitter på ett set när du själv har setat, så att inte försöka få in det där, då du i stort sett alltid får in det som favorit, vore bara sjukt dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha..

Det är ca 1/100 att någon sitter på ett set när du själv har setat, så att inte försöka få in det där, då du i stort sett alltid får in det som favorit, vore bara sjukt dumt.

 

 

Mot en spelare jag aldrig mött innan så är det bara att trycka in det ja. Saker och ting förändras dock när man har spelat ett antal händer mot motståndaren. Jag tog ett för snabbt beslut där helt enkelt, i efterhand tror jag inte ens han skulle checkraisa som han gjorde med K10 på handen.

Och som sagt, hade edge mot alla andra vid bordet så sjukt dumt att lägga sig hade det inte varit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iskallt i de senasta turrar jag kört. Inte fått vinna en enda flip, så inte en enda ITM senaste 2 dagarna... Och cashgame är ännu värre, konstant utdragen av 33, 88 som synar friskt med halva stacken turn och drar in sitt set på river. Men det vänder väl förmodligen, 10BI ner kunde lika gärna varit 10BI upp. Får bli en pokerfridag imorgon, och har jag tur så är jag äntligen helt frisk så man kan börja träna igen.

 

Oddset går bättre och plus 1,5k idag. Fast pga poker så är plusset för månaden nere i ca +6k SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...