Gå till innehåll

Marker vid början av turnering


johan_1989

Recommended Posts

Hej! Jag och några kompisar ska ha en turnering på söndag, vi har haft problem med att finna en bra lösning på ett problem gällande de marker man startar med. Om man nu börjar med 10.000 i startmarker och ska spela med värde vad ska man då har för valörer på markerna? Och hur många av varje?

 

Tacksam för svar // Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle rekomendera (förutsatt att man börjar blindsen på 25/50)

8 st 25

8 st 100

4 st 500

2 st 1000

1 st 5000

 

Typ som vi kör fast färre 25or; (funkar bra att växla på bordet, har den här uppsättningen för att få plats med en startstack i såna där små chiprack så det är färdigstackat inför varje turnering.)

 

4 x 25

9 x 100

4 x 500

2 x 1000

1 x 5000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela med fyra 25:or är helt mongolitt. Särskilt eftersom det främst förekommer i klarmongolida kretsar, där folk tar en jävla massa tid på sig vid växling. Det är hursomhelst oundvikligt med oändliga mängder tidsspill, särskilt på nivåer som 25/50 och 75/150 - helt utan några som helst fördelar.

 

Synd att du inte kommer till Berga open så kunde du och jag, som två mongolider (mongoler?), suttit och växlat marker sinsemellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ju in många fler blindsnivåer med 25 marker. 25/50, 75/150, 150/300 osv. Sen när blindsen är blir högre är det ju bara att växla bort skiten.

Och växla mellan varann tar ju inte länge, om man inte är mongo då.

Sen kan man ju göra skönare raisear med 25orna:-)

 

edit: ja alltså såg fel, fyra stycken 25or är ju för lite som det skrivits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, nu har jag ju berättat för dig varför det är helt idiotiskt med fyra tjugofemmor. Byt.

 

Helt idiotiskt är det inte men jag hör vad du säger och har själv förstått vad det är jag har hållit på med hela tiden.

Trots det har jag inte bytt, lite galet tokigt.

Det beror dock bara på lathet, våra stackar får plats i ett plastrack. (inte tennis eller badminton)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...