Gå till innehåll

80200 spelar mtts < $50


MRogo

Recommended Posts

Vad jag älskar FTP nu alltså :)

Fiskigt spelat jaja, turren är ingen reg-turre

 

$10,000 Guarantee (Early Antes) (228381718), Table 136 - 300/600 Ante 75 - No Limit Hold'em - 00:25:46 CET - 2011/03/28 [18:25:46 ET - 2011/03/27]

Seat 1: pichman (22,412)

Seat 2: ndc117 (13,439)

Seat 3: Soilwork30 (16,815)

Seat 4: KaosX (13,027)

Seat 5: KKTDY (25,623)

Seat 6: martinrogo (6,314)

Seat 7: danbore42 (20,006)

Seat 8: dvrf (3,091)

Seat 9: Kafko (30,751)

pichman antes 75

ndc117 antes 75

Soilwork30 antes 75

KaosX antes 75

KKTDY antes 75

martinrogo antes 75

danbore42 antes 75

dvrf antes 75

Kafko antes 75

KKTDY posts the small blind of 300

martinrogo posts the big blind of 600

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to martinrogo Ace of DiamondsAce of Spades

danbore42 folds

dvrf folds

Kafko calls 600

pichman folds

ndc117 folds

Soilwork30 folds

KaosX folds

KKTDY calls 300

martinrogo has 15 seconds left to act

martinrogo raises to 1,500

Kafko calls 900

KKTDY folds

*** FLOP *** 6 of Clubs6 of Hearts9 of Spades

martinrogo bets 4,739, and is all in

Kafko calls 4,739

martinrogo shows Ace of DiamondsAce of Spades

Kafko shows 6 of Spades7 of Spades

*** TURN *** 6 of Clubs6 of Hearts9 of SpadesKing of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Clubs6 of Hearts9 of SpadesKing of Diamonds3 of Clubs

martinrogo shows two pair, Aces and Sixes

Kafko shows three of a kind, Sixes

Kafko wins the pot (13,753) with three of a kind, Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot 13,753 | Rake 0

 

Du tycker med andra ord Kafko gjorde en dålig syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att han la upp handen mest av bitterhet. Framgår ganska tydligt att han med fiskigt syftar på faktumet att han inte pushar ässen för 10 blinds. Kafkos syn pre är ju inte super trots priset då martin är så short men svårt att förvänta sig något annat av en probabel fisk med den stacksizen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han la upp handen mest av bitterhet. Framgår ganska tydligt att han med fiskigt syftar på faktumet att han inte pushar ässen för 10 blinds. Kafkos syn pre är ju inte super trots priset då martin är så short men svårt att förvänta sig något annat av en probabel fisk med den stacksizen.

 

Därför jag valde rr framför push. Vet att han kommer ta synen. Att han sätter trissen känns aningen oturligt. Pushar med 10bbs här 9/10 ggr men här valde jag denna linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinden har vänt. 3/6 48k ftp 630k blinds 6000/12000.

 

Denna handen spelas mot bordets enda superfisk. Spelar jag handen rätt pre? Som spelat, post-flop? Fi, som sagt fisk, har spelat supertight på FT, var CL när det blev finalbord. Iom att han var oop tyckte jag att synen var det mest vettiga, är jag ute och cyklar eller känns det rätt?

 

Full Tilt Poker Game #29432208756: $48,000 Guarantee (Rebuy) (226568143), Table 12 - 6000/12000 Ante 1500 - No Limit Hold'em - 02:53:33 CET - 2011/03/29 [20:53:33 ET - 2011/03/28]

Seat 1: inhoo (838,188)

Seat 2: Juscc (868,903)

Seat 4: bigcdeboss727 (433,959)

Seat 6: Hero (306,753)

Seat 7: Firaldo87 (878,272)

Seat 8: mlagoo (470,425)

inhoo antes 1,500

Juscc antes 1,500

bigcdeboss727 antes 1,500

Hero antes 1,500

Firaldo87 antes 1,500

mlagoo antes 1,500

inhoo posts the small blind of 6,000

Juscc posts the big blind of 12,000

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of ClubsQueen of Clubs

bigcdeboss727 folds

Hero raises to 25,566

Firaldo87 folds

mlagoo folds

inhoo folds

Juscc raises to 60,000

Hero has 15 seconds left to act

Hero calls 34,434

*** FLOP *** 5 of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds

Juscc has 15 seconds left to act

Juscc bets 62,000

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to 245,253, and is all in

Juscc calls 183,253

Hero shows Ace of ClubsQueen of Clubs

Juscc shows Ace of DiamondsKing of Spades

*** TURN *** 5 of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds7 of Spades

*** RIVER *** 5 of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds7 of SpadesJack of Diamonds

Hero shows a straight, Ace high

Juscc shows a pair of Kings

Hero wins the pot (625,506) with a straight, Ace high

Dor Baum (Observer): WEEEEEEEEEE

*** SUMMARY ***

Total pot 625,506 | Rake 0

Board: 5 of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds7 of SpadesJack of Diamonds

 

 

EDIT: 3/3

jag superfisken vid bordet.. Inhoo CL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack:-)

 

 

Grattis, men flat med aq där kan inte vara bra. Lätt shove tycker jag.

 

Att jag flatar kanske är oförsvarsbart, vad vet jag. Jag ville iaf inte shova med 25bb+ mot Fi som bara visat absoluta premiumhänder på FT och vikt allt annat. Men det kanske är hur standard som helst att få in pengarna när jag höjt innan? Är inte bra med sifforna och oddsen. Han var OOP och sög verkligen, så folden fanns inte. Kan inte klaga på floppen, som spelat pre måste jag väl få in pengarna? Kanske resonerar helt idiotiskt, säg gärna vad isåfall, vill ju utvecklas.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men liksom flattar du för att träffa A eller Q och sen få in degen (för du kan ju inte flatta för att vika träff) så kan du ju lika gärna få in allt nu. Annars blir du bortbluffad om du är slagen pre och tappar massa värde mot händer som du slår, för han kan ju inte gärna 3bets-folda typ AJ eller så. Om han inte är helknäpp.

 

PS: du har exakt 25bb och det är inte särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

 

Och håller med snusarn. Måste vara shove pre. Sen så är ju hans 3bet kass eftersom han ska shova där och då kan man börja diskutera icm osv ifall vi ska folda den handen. Men det har ju inget med detta att göra:oops: Men det känns iaf dåligt att syna där med AQs med 20bb bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt trög ikväll, fick läsa igenom snusarns post 4-5ggr innan jag fattade innebörden, men nu är jag nog med:) tackar snusarn och mattiasJ för lite hjälp på vägen mot HS MTT's!

 

Dagen har erbjudit käk på favoritrestaurangen, idag blev det lassagne för omväxlings skull mot den alltid annars beställda pizzan... Polarna som varit nere på besök i en vecka drog hem. Säsongens bästa väder och jävligt härliga dagar i allmänhet bidrog till en lyckad vecka.

Sen ikväll blev det en trevlig avskedsfest med jobbet.

 

Vad kan vi då dra för slutsatser? Precis, mer poker! Stannar här i österrike till på söndag morgon, då blir det en 'weekend' i milano för att sedan åka tillbaks hit för ett par veckor ytterligare i vårsolen. Avslutar förmodligen säsongen med en tripp till Munchen innan det är back to svearike.

 

Vill såklart fortsätta på den nu inslagna vägen och fortsätta vinna...större!

Med tanke på att jag har tiden, och ett psyke gjort av diamant känner jag att det kan gå riktigt bra på pokerfronten med lite medflyt i fortsättningen.

 

Nu ska jag äta upp min müsli, importera lite musik till iTunes och sortera lite filmer jag fick av en god vän tidigare ikväll.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ett minipass ikväll då jag inte kunde starta upp förrän nu. 20k, 50k, 48k r, 80k..kanske något mer. Endast FTP då ja inte fixat windows än som jag måste för att lira party.

 

I öronen ljuder massa ny dub jag fick av polarn och herre vad grymt det är. Kan inte annat än klonka ikväll.

 

game on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Du kör inte så hård multitabling? Verkar iaf funka fint för dig, gl i fortsättningen.

 

Tack!

 

Kör sällan monsterpass men nu blir det mindre än vanligt av lite olika anledningar. Jag är nere i Österrike och sitter med laptop utan extern skärm. Har usb-stick som internet vilket blockar min andra usb-port (värdelös lösning av Apple att sätta de så tätt intill varandra och endast två stycken..) = ingen mus. Utöver det vill man upp relativt tidigt på morgonen för att åka puder, och kvällarna fylls ofta ut av annat än poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt åkte jag med bror och hans flickvän till Italien för några dagar i (super)värmen. Tanken var först att vi skulle se superderbyt AC Milan - Inter, men sen blev ju matchen flyttad en dag när vi redan bokat biljetter vilket sög rätt hårt. Aja, rätt lag vann, Milan körde över Inter med 3-0.

 

Det blev buss till Venedig, sedan vidare med tåg till Milano. Kanske tar och lägger upp några bilder, naturen är helt sjukt vacker hela vägen. När vi kom till Milano möttes vi av 25 grader och strålande sol, helt underbart. Efter incheckning på hotellet blev det till att strosa omkring lite på gatorna och trycka italiensk pizza innan vi drog oss hemåt aströtta. Imon blir det shopping och party. Frågan är väl hur mycket party det är en måndag i april.

 

Poker har det inte blivit mycket av, hinner fan aldrig lira. Men för att dämpa abstinensen aningen blir det lite CG på hotellrummet innan det blir slagg. Ska se till att plussa massa så man kan känna sig som ett pro (mtp att man glassar på ett flashigt hotellrum i Milano) :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man 'hemma' igen då. En övernattning i Venedig blev det innan hemfärd! Mycket trevlig 'stad', rekommenderas starkt.8-)

 

Nu, hemmaplan och inget jobb vilket betyder grind ikväll och kanske även imorgon. Ska ätas Tacos innan det spelas, men kör igång kring 20-21-tiden.

 

Later,

Pis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Tänkte titta in och säga hej i dagbok också! Jag såg såg att vi spelar ungefär samma nivå, härligt! Vi får ta och snacka strategi ihop så fort vi får tid 8-).

 

Vad har du för mål i år?

Ungefär hur stor volym har du och vad gör du när du inte spelar poker?

 

Oavsett vad svaren blir så önskar jag dig all lycka :Ah:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Tänkte titta in och säga hej i dagbok också! Jag såg såg att vi spelar ungefär samma nivå, härligt! Vi får ta och snacka strategi ihop så fort vi får tid 8-).

 

Vad har du för mål i år?

Ungefär hur stor volym har du och vad gör du när du inte spelar poker?

 

Oavsett vad svaren blir så önskar jag dig all lycka :Ah:

 

Angenämt!

 

Målet för i år är simpelt, bli en bättre och stabilare mtt-spelare. Det är dock inte så lätt när man inte har den tiden man vill. Senaste fyra månaderna har jag varit i Österrike (är fortfarande här men åker hem om någon vecka) vilket resulterat i minimalt med poker. Finns andra saker att göra här om man säger så :) Sen hemma i Sverige har jag fast jobb, men hoppas kunna gå ner till halvtid eller så för att ha mer tid till poker och verkligen kunna testa mina vingar ordentligt.

 

Som det är nu, är det svårt att kunna avsätta mtt-grind på 8h+ när man har heltids-jobb, vänner, andra intressen som tar mycket tid etc etc.

 

Sysslar i övrigt med musik, fiske och annat som gör livet gött:-)

 

Volymer kan jag inte direkt säga nåt om, med tanke på det jag skrivit ovan. Men man kan säga att det blir mer och mindre i perioder, men aldrig så pass mycket som jag vill8-)

 

Tack och detsamma, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angenämt!

 

Målet för i år är simpelt, bli en bättre och stabilare mtt-spelare. Det är dock inte så lätt när man inte har den tiden man vill. Senaste fyra månaderna har jag varit i Österrike (är fortfarande här men åker hem om någon vecka) vilket resulterat i minimalt med poker. Finns andra saker att göra här om man säger så :) Sen hemma i Sverige har jag fast jobb, men hoppas kunna gå ner till halvtid eller så för att ha mer tid till poker och verkligen kunna testa mina vingar ordentligt.

 

Som det är nu, är det svårt att kunna avsätta mtt-grind på 8h+ när man har heltids-jobb, vänner, andra intressen som tar mycket tid etc etc.

 

Sysslar i övrigt med musik, fiske och annat som gör livet gött:-)

 

Volymer kan jag inte direkt säga nåt om, med tanke på det jag skrivit ovan. Men man kan säga att det blir mer och mindre i perioder, men aldrig så pass mycket som jag vill8-)

 

Tack och detsamma, GL!

 

Ja usch, MTT-grind är inte lätt när man arbetar och samtidigt vill vårda relationer. Det är svårt att hitta en balans, men pokern ska självklart prioriteras sist av allt! Jag arbetade själv för inte så länge sen och pokern var då mycket roligare eftersom man längtade efter att få tid och ork till att spela. Sen brydde man sig inte lika mycket om man backade en månad eller två eftersom jobbet fortfarande betalde underhållet.

 

Du har inte funderat på att helt gå över till MTSNG's och kanske bara spela turneringar på söndagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips är att leta ut bra turneringar som passar bra tidsmässigt tex efter jobbet.

Har själv letat ut turneringar som börjar runt kl 17-20 så man slipper sitta uppe hela natten innan man ska till jobbet :)

 

Några bra tips är pokerstars.fr de har en del 30-50E mtts/ongames turrar som är helt ok på eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja usch, MTT-grind är inte lätt när man arbetar och samtidigt vill vårda relationer. Det är svårt att hitta en balans, men pokern ska självklart prioriteras sist av allt! Jag arbetade själv för inte så länge sen och pokern var då mycket roligare eftersom man längtade efter att få tid och ork till att spela. Sen brydde man sig inte lika mycket om man backade en månad eller två eftersom jobbet fortfarande betalde underhållet.

 

Du har inte funderat på att helt gå över till MTSNG's och kanske bara spela turneringar på söndagar?

 

Kan tänka mig det. Pressen blir större när man inte har någon säker inkomst. Hobbyn blir till ett jobb man måste ha en inkomst ifrån.

 

MTSNGs är ett alternativ, har funderat på det. Frågan är om jag pallar med att gneta massa sånna utan att bli less och okoncentrerad. Vetskapen om att man kan klonka stort varje gång man sätter sig med ett MTT-pass peppar en väldigt mycket och gör att det är så kul att spela. Men visst, MTSNGs kanske också är roligt om man lyckas få ner variansen och få en mer stabil vinnande kurva med mindre svängningar.

 

tips är att leta ut bra turneringar som passar bra tidsmässigt tex efter jobbet.

Har själv letat ut turneringar som börjar runt kl 17-20 så man slipper sitta uppe hela natten innan man ska till jobbet :)

 

Några bra tips är pokerstars.fr de har en del 30-50E mtts/ongames turrar som är helt ok på eftermiddagen.

 

Jobbar skift i Sverige så arbetstiderna varierar endel.

Diggar inte pokerstars, men tack för tipset.

 

 

 

Gick dåligt igår. Det blev sju MTTs, varav en ITM. Som bäst 42a där jag legat top 3-20 med 100bbs+ väldigt länge men några stora förlorade potter och adjö. Hade kunnat bli ett lite bättre resultat om inte mitt internet crashat och låg nere i en halvtimme när jag hade fem uppe varav en på bubblan där jag hade bra stack.

 

Blir alltid lika osäker när situationer likt denna kommer upp.

Vi har cirka 22bbs och plockar upp knektarna UTG+1. Standardhöjning och en syn, följt av en minraise från SB som sitter på 48bbs. Vad är rätt att göra? Har inte mycket till reads på Fi, men har för mig att h*n är en äkta fisk enl. opr. Är det kallt att pusha här med 22bbs? Ska vi ta synen i position? Ska vi hitta folden och vänta på bättre tillfälle? All hjälp uppskattas.

 

Full Tilt Poker Game #29684233320: $24,000 Guarantee (Rebuy) (230531592), Table 31 - 300/600 Ante 75 - No Limit Hold'em - 00:15:17 CET - 2011/04/07 [18:15:17 ET - 2011/04/06]

Seat 1: AlexeiDvo (47,897)

Seat 2: torowe (6,545)

Seat 4: Hero (13,570)

Seat 5: TheVledermaus (12,931)

Seat 6: DE__D__RYKLOOT (14,683)

Seat 7: munkmunky (63,316)

Seat 8: fill tult (24,191)

Seat 9: thelumeisterrr (28,870)

AlexeiDvo antes 75

torowe antes 75

Hero antes 75

TheVledermaus antes 75

DE__D__RYKLOOT antes 75

munkmunky antes 75

fill tult antes 75

thelumeisterrr antes 75

thelumeisterrr posts the small blind of 300

AlexeiDvo posts the big blind of 600

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of SpadesJack of Diamonds

torowe folds

Hero raises to 1,566

TheVledermaus calls 1,566

DE__D__RYKLOOT folds

munkmunky folds

fill tult has 15 seconds left to act

fill tult has requested TIME

fill tult folds

thelumeisterrr has 15 seconds left to act

thelumeisterrr has requested TIME

thelumeisterrr raises to 3,020

AlexeiDvo folds

Hero has 15 seconds left to act

Hero ???

 

 

Q9 på BB. Vad bör göras på flopp, donkbeta rakt ut, checkraisea eller kanske checksyna? Är min linje OK?

 

Full Tilt Poker Game #29685851569: $32,000 Guarantee (230574878), Table 12 - 50/100 - No Limit Hold'em - 01:18:16 CET - 2011/04/07 [19:18:16 ET - 2011/04/06]

Seat 1: skogudino23 (2,945)

Seat 2: xKONDORx (7,716)

Seat 3: LatvianGG (1,805)

Seat 4: mike3636 (2,488)

Seat 5: Hero (4,882)

Seat 6: ILMINISTRO81 (2,610)

Seat 7: KreditOn (3,220)

Seat 8: 33BDBilly33 (6,344)

Seat 9: J4est (4,030)

mike3636 posts the small blind of 50

Hero posts the big blind of 100

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Queen of Spades9 of Diamonds

ILMINISTRO81 has 15 seconds left to act

ILMINISTRO81 folds

KreditOn folds

33BDBilly33 calls 100

J4est folds

skogudino23 folds

xKONDORx folds

LatvianGG folds

mike3636 calls 50

Hero checks

*** FLOP *** 4 of DiamondsQueen of ClubsJack of Hearts

mike3636 checks

Hero checks

33BDBilly33 bets 200

mike3636 folds

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to 550

33BDBilly33 calls 350

*** TURN *** 4 of DiamondsQueen of ClubsJack of HeartsKing of Hearts

Hero has 15 seconds left to act

Hero checks

33BDBilly33 checks

*** RIVER *** 4 of DiamondsQueen of ClubsJack of HeartsKing of HeartsQueen of Diamonds

Hero checks

33BDBilly33 has 15 seconds left to act

33BDBilly33 checks

*** SHOW DOWN ***

Hero shows Queen of Spades9 of Diamonds three of a kind, Queens

33BDBilly33 mucks

Hero wins the pot (1,400) with three of a kind, Queens

*** SUMMARY ***

 

 

 

Ikväll kör jag igen, sen blir det förmodligen ett par dagar utan poker då det kommer vänner på besök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...