Gå till innehåll

Hjälp med 2 händer på NL200SH tack!


Recommended Posts

gillar inte 4beta krapparna IP så blir finfint att syna en gata med knäcktars om fi inte är supermegalolnit eller något annat fräsigt
JJ gillar jag flat pre (JJ spelar mkt bättre mot en 3b-range än 5b-rangen imo) och synar flop.

Säger tvärtom, vill absolut inte ta bort linjer som lätt kan vara breda och är lätta att balansera. Jecksen är en av de första nävarna in i min 4betsranch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger tvärtom, vill absolut inte ta bort linjer som lätt kan vara breda och är lätta att balansera. Jecksen är en av de första nävarna in i min 4betsranch

 

brett å brett, din callingrange lär väl bli bredare än din 4bet även om du superbluffar en del?

 

alla spelar vi olika, den som har mest tur vinner i längden .. imo turpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger tvärtom, vill absolut inte ta bort linjer som lätt kan vara breda och är lätta att balansera. Jecksen är en av de första nävarna in i min 4betsranch

 

ska man ha en hyfsat balanserad 4betsrange på btn där så måste förstås JJ in där, men jag gillar nog hellre o köra utan 4b-range där eller en väldigt polariserad och snäv 4b-range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar 4-beta 2.3-2.5x med 100bb, nu är det ju 130bb så kör 3x, ska svida om han ska setmina... :P

 

Hade det varit 230bb effektiva stackdjup hade jag köpt dina argument. Det blir då mycket tuffare för honom att 5bet shippa semi light mot dig.

 

130bb deep är inte tillräckligt för honom att kunna sitta och set minea profitabelt ur pos. Det skulle vara väldigt bra för oss om han sitter och stoppar in 55$ preflop ur pos med random litet pocketpar. Han kommer förlora ca 6/7 potter mot oss om han bara fortsätter vid ett floppat set och vi kommer långt ifrån alltid stacka av honom när han prickat sitt set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.5bb på ett år i varje 4bets situation är mkt deg

 

Jupp, men blir lite varierat för öppnar olika från olika positioner.

 

Hade det varit 230bb effektiva stackdjup hade jag köpt dina argument. Det blir då mycket tuffare för honom att 5bet shippa semi light mot dig.

 

130bb deep är inte tillräckligt för honom att kunna sitta och set minea profitabelt ur pos. Det skulle vara väldigt bra för oss om han sitter och stoppar in 55$ preflop ur pos med random litet pocketpar. Han kommer förlora ca 6/7 potter mot oss om han bara fortsätter vid ett floppat set och vi kommer långt ifrån alltid stacka av honom när han prickat sitt set.

 

Sant. Har dock inte jättemycket emot att ta hem den pre för kommer ju ofta nåt överkort samt att jag spottar o fräser lite om fi setar o jag tycker jag gjort det för billigt för han.

 

Nu vill jag se hur händerna slutade :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit 230bb effektiva stackdjup hade jag köpt dina argument. Det blir då mycket tuffare för honom att 5bet shippa semi light mot dig.

 

130bb deep är inte tillräckligt för honom att kunna sitta och set minea profitabelt ur pos. Det skulle vara väldigt bra för oss om han sitter och stoppar in 55$ preflop ur pos med random litet pocketpar. Han kommer förlora ca 6/7 potter mot oss om han bara fortsätter vid ett floppat set och vi kommer långt ifrån alltid stacka av honom när han prickat sitt set.

 

230bb djupt ska man nog inte 4beta JJ ip överhuvudtaget som standard.

 

Jupp, men blir lite varierat för öppnar olika från olika positioner.

 

 

 

Sant. Har dock inte jättemycket emot att ta hem den pre för kommer ju ofta nåt överkort samt att jag spottar o fräser lite om fi setar o jag tycker jag gjort det för billigt för han.

 

Nu vill jag se hur händerna slutade :-)

 

3x är för stort. Sedan tror jag att par som minar emot 4b är en sjukt liten del av hans 3b range, och minimal del av hans synrange emot 4b, så att använda en size med argumentet att man ska göra det dyrt för honom känns lite onödigt.

 

Trots att vi är något djupare än 100bb tror jag likväl att de flesta spelar jam eller fold emot 4bet, kan köpa att man vill 4beta något något större än vid 100bb för att behålla det på det sättet, men inte till 3x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

230bb djupt ska man nog inte 4beta JJ ip överhuvudtaget som standard.

 

 

 

3x är för stort. Sedan tror jag att par som minar emot 4b är en sjukt liten del av hans 3b range, och minimal del av hans synrange emot 4b, så att använda en size med argumentet att man ska göra det dyrt för honom känns lite onödigt.

 

Trots att vi är något djupare än 100bb tror jag likväl att de flesta spelar jam eller fold emot 4bet, kan köpa att man vill 4beta något något större än vid 100bb för att behålla det på det sättet, men inte till 3x.

 

agreed.

 

Angångende den andra handen, meh, syna en gata. Känns som att vi lägger oss lite för ofta om vi bara synar Ax. Dessutom lär han ju cbetta typ 100% på denna bräda med air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta regs cbettar denna flop när dom missar, håller du inte med?

ja men få gör med en frekvens av 100%. jag tycker det är ganska svårt att gissa med vilken frekvens random reg betar luft (värdehänder också för den delen) här, jag är dock ganska säker på att vi kommer göra gigantiska misstag om vi räknar med att fi betar luft 100%.

 

håller iaf med dig om att vi ska kika en turn.

Jag håller med dig IFS, håller med till fullo! bara slugan som har nittiga tankebanor..

jag cbetar inte denna florren så ofta, nit som jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men få gör med en frekvens av 100%. jag tycker det är ganska svårt att gissa med vilken frekvens random reg betar luft (värdehänder också för den delen) här, jag är dock ganska säker på att vi kommer göra gigantiska misstag om vi räknar med att fi betar luft 100%.

 

håller iaf med dig om att vi ska kika en turn.

 

nä såklart menar jag inte EXAKT 100% av tiden, det vore ju ganska fånigt :P Därför jag skrev "typ"

 

Så jag tror inte att det blir några "gigantiska misstag", tror inte det influerar våra beslut särskilt mycket om vår average reg cbettar 93% eller 98% av tiden på denna bräda med luft, poängen är ju fortfarande att dem vanligtvis cbettar med air.

 

Aja skit samma, vi bör iaf syna flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...