Gå till innehåll

NLT - Suited connectors


$najdarn

Recommended Posts

Bordsstämningen är väldigt loose/aggressive, känns som att alla synar allt pre-flop (vilket ger bra utdelning när man har en hand och två stycken synar ner..)

 

 

PokerStars Game #1896825190: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/06/14 - 05:59:20 (ET)

Table 'Arkab II' Seat #5 is the button

Seat 1: Mutaka ($219.60 in chips)

Seat 3: airekd ($80 in chips)

Seat 4: Rancidpunk ($99.40 in chips)

Seat 5: garyjr316 ($136 in chips)

Seat 6: mccowand ($80 in chips)

Seat 7: one25gibbler ($174.50 in chips)

Seat 8: DMillHouse ($50 in chips)

mccowand: posts small blind $1

one25gibbler: posts big blind $2

DMillHouse: posts big blind $2

coreanolimit: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Rancidpunk [5 :diamond: 4 :diamond: ]

[Gillar att spela suited connectors så jag synar pre-flop-raisen.]

DMillHouse: checks

Mutaka: raises $4 to $6

airekd: folds

Rancidpunk: calls $6

garyjr316: folds

mccowand: folds

one25gibbler: folds

DMillHouse: calls $4

*** FLOP *** [6 :diamond: K :club: 9 :diamond: ]

[skön flop. runner-runner-straight-draw och 34% på flush...]

md527 joins the table at seat #2

DMillHouse: checks

Mutaka: bets $28 (<- tydligt överbet!)

Rancidpunk: calls $28

DMillHouse: folds

*** TURN *** [6 :diamond: K :club: 9 :diamond: ] [4 :spade: ]

[turn ger mig lägsta paret. mycket möjligt att jag har lite mer outs om han sitter med AA/QQ/JJ..]

Mutaka: bets $185.60 and is all-in

Rancidpunk: calls $65.40 and is all-in

*** RIVER *** [6 :diamond: K :club: 9 :diamond: 4 :spade: ] [Q :diamond: ]

*** SHOW DOWN ***

Mutaka: shows [Q :spade: 9 :spade: ] (two pair, Queens and Nines)

Rancidpunk: shows [5 :diamond: 4 :diamond: ] (a flush, Queen high)

Rancidpunk collected $204.80 from pot

 

 

Det roliga med denna handen är att jag spelade den fiskigt.

Men han spelade ännu sämre.

 

Hursomhelst, om ni undrar varför jag går all-in på en 20-30%-are, kan jag svara att jag var på en hemsk tilt där jag hade förlorat nästan $600 på de två första händerna på $5/$10-borden.

 

 

 

Nu kan ni lämna lite rolig kritik, antingen såga mig och säga hur dålig syn det var pre-flop/flop och turn, eller så hyllar ni mig, ger mig era flickvänners mobilnummer och kommer på hejarramsor 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt, riktigt kasst spel. Bland det sämre jag sätt faktiskt. Och det var faktiskt du som gjorde de största misstagen. Men varför han fick för sig att han var tvungen att bluffa trots att han träffat mittenparet är för mig en gåta. Hur du hittade synen likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad castro sa. Sen är det ju rätt dumt att räkna 34% för flushdraget på floppen, när killen har 185$ kvar och det är 2 gator kvar. Minns inte exakt men flushdraget är väl 21-22% från gata till gata.

 

Med flushdraw så finns 9 outs så chansen är faktiskt 35%.

 

34.97 för att vara exakt enligt Mike Caros oddssida http://www.poker1.com/mcu/tables/Table25.asp

 

Dvs så länge motståndaren bara better ut potten så är

det ALLTID rätt att jaga färgen på floppen - men inte på turn.

 

Ja, det finns implicita odds men det finns inget skäl att

anta att motstpelaren kommer fortsätta betta då detta

är NL och ett ofördelaktigt kort på turn eller river kan få

motståndaren att slänga korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm, håller med. Det är ju till exempel inte helt otroligt att han sitter me Ax i ruter och idiot bettar. För mig tyder hans all in att han inte har en stark hand och då skulle jag tänka mig att han hade just nötfärg draget...

 

 

Dåligt spelad hand, tilt eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med flushdraw så finns 9 outs så chansen är faktiskt 35%.

 

34.97 för att vara exakt enligt Mike Caros oddssida

 

Ja sannolikheten att få in flushen på antingen fjärde eller femtegatan är 34,97%. Problemet med detta är att du kanske missar flushen på fjärdegatan, och måste betala pott en gång till för att jaga den på femtegatan.

Sannolikheten att få in flushen på fjärdegatan är ca 9/47 eller 19,1%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs så länge motståndaren bara better ut potten så är

det ALLTID rätt att jaga färgen på floppen - men inte på turn.

 

För att det skall vara rätt att jaga flusen på floppen så krävs det att det finns goda implicita odds.

 

Så där får du nog plugga om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt spelat men som sagt, money talks! :D

 

Pre-flop: Tycker du bör folda pre-flop då du sitter lite illa till med flera kvar att tala efter dig, alltså en fold pre-flop!

 

Flop: Här hittar jag nog ytterligare en fold. Fi bettar 1/3 av din stack vilket gör att din ev vinst inte blir särskilt stor de ggr du träffar. För att göra den synen skulle jag personligen behöva lite större stackar och en motståndare som gärna synar stora bets med marginella händer och tre ruter på bordet, dvs en riktig maniac/idiot. Som jag ser det har du två val, fold eller ställ in om du tror att fi inte är särskilt stark.

 

Turn: Hade aldrig befunnit mig i den här situationen men jag antar att du är comittad till en showdown med så många % av din stack investerad i potten. Om jag nu mot förmodan hade varit i din situation hade jag dock blixtfoldat om inte fi brukar göra samma stunt med 72o.

 

River: Inte mycket att säga, inga pengar kvar att betta och du har förmodligen bäst hand. Skulle fi sitta på AKruter (som är en hand han förmodligen spelat likadant) är det dock dags att reloada o ta nya tag! :D

 

 

Huruvida fi eller du var den största fisken måsta jag nog säga att du drog det kortare strået. Angående fi's spel tycker jag att det var rätt bra med undantag för raiset preflop och överbettet på floppen. Ditt spel tyder ju mycket på att du är på just ett drag (generellt sett). Det finns helt enkelt inte många händer som har fi slagen som skulle kunna tänkas slöa på den floppen (återigen enligt mig).

 

Såg att det blev lite långt och osammanhängande, hojta till om det är nåt särskilt i mitt meddelande ni funderar på ...

 

Just my 2 cents ... [/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle valt FOLD preflop, på floppen och på fjärde. Kommer nog bättre tillfällen att plocka pengar av killen som höjer med Q8s i tidig position.

 

Nja, fold preflop är inte rätt i cashgame, men väl i turneringsspel, med de stackdjupen.

 

EDIOT - fel av mig. OT har bara 99 i stacken - endera spelar han på ett 50ggr big blindbord, och då kan man inte spela suited connectors optimalt, eller så har han inte tagit upp max, och då kan man inte heller spela optimat.

 

Spela med fullt upptag om du skall spela suited connectors!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen för att jag inkräktar på din tråd men jag har en fråga till Gdaily (eller nån annan NL-räv för den delen).

 

Spelar det någon roll att hero i den aktuella handen sitter i tidig position och har flera att tala efter sig? Fortfarande en solklar syn? (förutsatt att hero skulle suttit med 100 bb i stacken)

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...