Gå till innehåll

Usain Bolt


archtila

Recommended Posts

Med tanke på hur snabbt Usain Bolt springer så borde han vara ganska bra på länghopp också. Det finns ju en tradition inom friidrott där alla som springer vansingings snabbt också hoppar väldigt lång.

 

Tror ni han hande tagit rekordet hyffsat lätt om man nu testade länghopp?

 

Fysiker och liknande borde hyffast enkelt kunna räkna ut hur långt bolt kan hoppa med sina 44km/h som topphastighet.

 

http://www.svd.se/multimedia/archive/00501/Bolt___b_st_i_tider_501267a.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Enligt vad jag hort sa finns tanken att Bolt ska satsa pa langdhopp. Tror forst han kommer prova lite mer 400 m. Tror langdhopp ar en gren dar du aven som lite aldre kan havda vill minnas att Carl Lewis vann fyra raka OS guld det ar alltsa i hela 16 ar han var med i toppen.

 

Nar jag horde dessa rykten om Bolt var det nagon expert, kan ha varit powell som val har 8.95 varldsrekord som var helt overtygad om att bolt sp[ranger 9 m.

 

Min personliga uppfattning ar densamme, efter att ha sett bolts ofattbara tider over 100 och 200 och tex jamfora med carl lewis sa maste jag tro att han med ratt traning och teknik och erfarenhet kan satta annu ett rekord som ingen komma rora narmsta 20 aren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...