Gå till innehåll

AK på AJTfd flop 3vägs


Noslen

Recommended Posts

Lite intressant hand imo. Slänger ut den här och se om det leder nån vart innan jag ska lufta den med min coach.

 

Stats:

BTN är reg och spelar 24/18 och foldar 59% mot blinds 3b på knapp. 7% 4b. 1.8k händer.

SB är också reg och spelar 26/18 med 3% 3b och 16% call från sb vs steal. 3.8k händer.

 

Inget stort sample på någon av dom alltså men tillräckligt för att ha ett hum om hur dom spelar pre.

 

Dynamik:

Vi regs har låtit varandra vara och istället fokuserat på bordets jättefisk. Ingen speciell story mellan oss och jag själv har spelat solid poker och föreställer min image att vara densamma.

 

Tankar om min linje på flop? Bra eller anus?

 

$1/$2 Euro No Limit Holdem

 

Stacks:

UTG ($201)

CO ($225.95)

BTN ($237)

SB ($256.36)

Hero ($249.85)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB A :diamond: K :spade:

2 folds, BTN raises to $4, SB calls $4, Hero raises to $16, BTN calls $16, SB calls $16

 

Flop: 10 :club: A :club: J :spade: ($50, 3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $30, SB folds, Hero calls $30

 

Turn: 10 :diamond: ($110, 2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: 5 :spade: ($110, 2 players)

Hero bets $55, BTN goes all-in $191, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade bet/foldat QQ-KK om jag nu fick för mig att avsluta denna linje med riv bet. vi kommer ju aldrig ha brickade drag eller random bluff här så ser inte riktigt varför vi ska skjuta in valuehänder direkt.

 

fi har slowplay eller tagit frikort som nu missat så bet kan ju enbart inducera bluff som bäst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade bet/foldat QQ-KK om jag nu fick för mig att avsluta denna linje med riv bet. vi kommer ju aldrig ha brickade drag eller random bluff här så ser inte riktigt varför vi ska skjuta in valuehänder direkt.

 

fi har slowplay eller tagit frikort som nu missat så bet kan ju enbart inducera bluff som bäst imo.

 

Nu blandar du ihop bluff- och värderange (för jag antar att du inte vill beta QQ-KK för värde på river för då blir det motsägelsefullt om man vill beta svagare händer än AK o checka AK).

 

Även för bluff passar inte QQ-KK in i bluff-bet-rangen imo, utan värde-check-call, möjligen bluff-CR.

 

Du måste ju självklart ha en bet-fold range för värde här, som då bör va starkare än check-call o svagare än bet-call.

 

zeroone.th.gif

 

Uploaded with ImageShack.us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp fold river imo. Kunde lika gärna ha skrivit +1 på ST, men det gör man såklart inte :D

 

Klämmer större preflop också.

 

Varför vill du raisa större pre? Är inte vår range sjukt polariserad här och kraftigt vägd mot luft? Jag hade slagit större om vi suttit 150bb deep + men nu känns det "onödigt" då jag föreställer mig att btn inte kommer syna/4b lightare mot en 4x eller 5-6x raise. Tankar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du raisa större pre? Är inte vår range sjukt polariserad här och kraftigt vägd mot luft? Jag hade slagit större om vi suttit 150bb deep + men nu känns det "onödigt" då jag föreställer mig att btn inte kommer syna/4b lightare mot en 4x eller 5-6x raise. Tankar? :)

 

Upp till dig att se till att din range inte är kraftigt vägd emot luft. Om nu din range skulle vara kraftigt vägd emot luft är väl större betsize att föredra eftersom det ska generera mer folds.

 

Jag klämmer också större för övrigt, tror def. btn synare lightare emot mindre emot mindre size, han bör definitivt göra det. Inte så kul att sitta oop med massa pengar kvar att spela, skönare än att få ett lättare beslut post (nu tänker jag inte nödvändigtvis just på de gånger vi har AK för då är besluten rätt lätta ändå, men andra typer av händer vi kan ha i rangen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...